Při výměně vidlice a hlavového složení jsem zjistil, že mám asi o 5 mm delší vidlici než je výška HS a nemám podložku. Nechtělo se mi platit dopravu z e-shopu, tak jsem po předchozí dobré zkušenosti s nákupem držáku na kolo na zeď vyrazil do servisu Cyklo Bartoníček (Plzeň-Koterov). Následovala následující konverzace:
Já: „Dobrý den, potřebuji jednu 5mm podložku na hlavové složení, nejlépe jestli mi ji můžete i namontovat“.
Prodavač: „Dobrý den, budete si ale muset počkat, já tu teď budu prodávat kolo. Nebo to tu můžete nechat do zítra.“ (na prodejně kromě mne a jeho nikdo jiný nebyl)
Já: „Jak dlouho to tak bude trvat?“
Prodavač: „Tak půl hodiny.“
Já: „Tak já si počkám.“
O pár minut později:
Prodavač: (drží podložku) „Tak pojďte do dílny, mechanik Vám ji namontuje.“
O chvíli později s namontovanou podložkou:
Já (na mechanika): „Platit mám tady nebo vedle?“
Mechanik: „Tu podložku? Vedle. Za práci nic.“
Prodavač: „Tak to bude 100 Kč.“
Já: (WTF?) „Moment, kolik stála ta podložka?“
Prodavač: „15,–“
Já: „To mi chcete říct, že za 5 minut práce chcete 85 Kč???“
Prodavač: „Jasně.“
Já: „To fakt myslíte vážně?“
Prodavač: „A to jste si jako myslel, že budete mít práci zadarmo? Chtěl jste to mít hned, tak to je taky příplatek.“
Já: „Já to dnes nechtěl, řekl jsem Vám, že si těch 30 minut počkám. Vy jste mi řekl, ať jdu do dílny, tak jsem tam šel. Všude okolo je běžné, že když si tam něco koupím, tak mi to namontují zdarma. A i Váš mechanik říkal, že za práci nic nechce… Jestli trváte na téhle ceně, tak já to kolo vezmu zpátky na servis, ať tu podložku sundá, a nechte si to.“
Prodavač: „Tak to budete znovu platit za práci.“
Po chvíli dalšího dohadování:
Prodavač: „Dobře, tak dohromady za 80, ale tím končím!“
Já: „No, já s nákupy u Vás končím taky…“
Značně ******** jsem následně před prodejnou přemýšlel, co dál, když mi došlo, že mi vlastně ani nedal fakturu. Šel jsem tedy zpět.
Já: „Ještě bych poprosil fakturu…“
Prodavač: „Tak si buď počkejte nebo přijďte zítra, já Vás tady nebudu upřednostňovat!“
Následně mu trvalo snad 10 minut vystavit tu fakturu.
„Tak tady to máte. Normálně to je za 200 Kč, tak tam máte slevu…“
Přemýšlel jsem, co na tom může stát dvě stovky a proč je nechtěl hned, a pak jsem si přečetl seznam položek. Zbytek je partný z faktury – chlápek si účtoval kompletní výměnu hlávka, ačkoliv se jednalo pouze o namontování podložky do HS jinak již zalisovaného a složeného, tj. povolení šroubu představce, sundání představce, sundání matice (závitové HS), přidání podložky, seřízení a utažení a opětovné namontování představce, celé to zabralo ani ne 10 minut včetně pokecu s mechanikem. Nenapadá mě jak toto nazvat jinak než pokusem o podvod.
Mimochodem, platil jsem dvoustovkou a dostal 120,– zpět.
edit: I kdyby nevěděl, co ten mechanil opravdu dělal, tak jsem u něj chtěl jen jednu podložku a hlávko jsem mu ukazoval, takže musel dost dobře vědět, že jsem nechtěl výměnu všeho.