Dobrý den,
zvažuji koupi nové vidle. Jsem hobby jezdec. Jaký je rozdíl mezi Rebou a Sid?
líbí se mi tyto:
Rock Shox Reba RL 29" odpružená vidlice 100 mm
Rock Shox SID RL 29" odpružená vidlice 100 mm
Kterou by jste mi doporučili Díky
Dobrý den,
zvažuji koupi nové vidle. Jsem hobby jezdec. Jaký je rozdíl mezi Rebou a Sid?
líbí se mi tyto:
Rock Shox Reba RL 29" odpružená vidlice 100 mm
Rock Shox SID RL 29" odpružená vidlice 100 mm
Kterou by jste mi doporučili Díky
Asi sis toho všiml, jen pro jistotu bych rád upozornil, že se ty dvě vidly liší typem sloupku. Jedna je tapered (měl bys na to mít vhodný rám) a jedna má rovný sloupek (pokud máš tapered rám, potřebuješ redukční kroužek) a oběma chybí páčka lockoutu. Když vezmu v potaz, že RL je u obou ten nejnižší model a že navíc chybí páčka, tak je 10 litrů furt hodně vysoká cena, Reba není adekvátně slevněná, a vůbec – dost mě sere, kam se ty ceny posunuly, a prý že není inflace…
Ta verze RL toho u toho SIDa stejně nenabízí nic navíc, než úsporu pár gramů. Myslím že kdyby tu Rebu adekvátně zlevnili, měl bych jasné doporučení, takhle je to celkem jedno.
SRAM zdražil vidlice přes celé portfolio letos. Asi měl pocit, že až moc kolo má Rebu a není na čem vydělávat.
SID RL má „adjustable floodgate“, kterou určuješ sílu nárazu pro odemknutí.
@zkušenější: Neměla to i REBA? Není to ten 2,5mm imbus nahoře? …protože lock jsem stejně nepoužíval
Dual air Reba (napr. 2010) to mala, ale pokiaľ viem tak sa tým iba štelovalo prepružovanie na locku
SID je o chlup lehčí a má Dig Valve, což je vlastně takový shim stack v tlumící patroně = větší citlivost na začátku zdvihu a větší podpora v průběhu zdvihu, lépe reaguje na rychlé nárazy.
SID má smysl kupovat jen ve variantě XX, s hydraulickým zámkem Xloc. To je nejlepší systém zamykání, který existuje.
kdyby ti nevadil rychoupinak, tak kolokrám má teď zajímavou slevu http://www.kolokram.cz/…tapered.html#…
stačí zadat při objednávce „20let“ a Reba 29" RL s rychloupínákem tě vyjde na 7500,–
stejný dotaz…
SID RL nebo Reba RL? plánuju RB CRR 29, čili chci pevnou osu a tapered sloupek…
přední kotouč 203 mm, hmotnost jezdce cca 110 kilo
Za sebe (teď už) říkám Fox Performance. SIDa jsem měl na minulém kole, s přetěžkým srdcem jsem to kolo prodával, ale od té doby, co vozím Foxku, neměnil bych ho zpátky.
Jediné, co měl SID lepší, byl ten hydraulický zámek, ale to stejně RL nemá (jen XX).
Jezdím Rebu RL s 200mm kotoučem a jsem s ní spokojenej. Na SIDa bych se bál velkej kotouč dát, ty XC vidle na to obvykle nejsou stavěný. Na druhou stranu upřímně netuším v jakých součástkách se SID or Reby liší a v jakých ne, jestli třeba nemá stejný nohy a pouzdra. To by pak asi nebyl rozdíl.
vzhledem k tomu že Sid a Reba váží skoro stejně a obě mají povolený 200mm kotouč je v podstatě fuk kerou veme :D
(bavíme se o levnějších verzích, ne o carbonu)
až Sid model 2017 jde s vahou zase dolu
nakonec jsem vzal rebu 120 mm. k sidovi z výprodeje (viz link v prvním postu) bych musel kupovat páčku locku, což je dalších cca 12 stovek a ta sleva už nevypadala tak lákavě. pár gramů a nápis nejezdí a těch 120 mm se může hodit.
Priatelia kúpil som si nové kolo.. Po uzmaknuti vidlice sa mi stále vidla hýbe hore dole.. Čím to je? Vidla je.. RockShox SID Select RL Air#15×110mm Maxle Stealth / Tapered steerer / Lockout / Reb. Adj.#100mm trave.. Ďakujem
je to vlastnost, ne chyba
To znamená ze keď je zamknutá vidla.. Tak sa bude aj tak hýbať hore dole? No sorry ja som mimo :)
Použij inbus
Nechápem..
Zalezi jak moc se hybe nahoru dolu.
No dokelu to som chchel ze led zamknem vidlilu abY sa nehýbala.. Hyba sa tak centak hore dole po uzmaknuti
Tak to je normalni, jak uz tu padlo.
Ešte som to neskúšal ale po uzmaknuti týmu pádom musí brať energiu.. Po asfalte
Kdyz myslis.
přesně tak, je to šmejd co se houpe a žere energii
ano
S charger damperem už se o cenťák nehejbe, jako to bylo s MC při „servisu podle výrobce“.
Teraz som sa bol previesť po asfalte.. Zisťujem ze je to výborná vec.. Nebralo mi to energie… Bola tuhá… Takto vyzerá ze o mtb sa mam co učiť ešte ale s kolom som spoko.. Celkovo scott bol vždy spoľahlivý
jenze na ten nejde xlock full
Ahoj, oživím téma, na pár let starém Epicu mám Rebu. Pohrávám si s myšlenkou udělat si radost a pořídit SID SL Ultimate. Motivem je získat citlivější vidlici hlavně v první polovině zdvihu s lepším odtrhem. Neřeším teď úplně smysl z hlediska financí, potažmo úsporu v hmotnosti. Jaký je reálný rozdíl v projevu a citlivosti? Díky za názory.
jestli chceš citlivou vidlici, tak si raději kup FOX. neříkám, že Sid je špatná vidle, sám ji mám, ale ve srovnání s FOXem je průměrná…
Takže když by jsi srovnával Fox 34 Float Performance 120 se SID 120 tak myslíš že fox je lepší volba?
Za ty dva roky to může být jinak, dnešní nastavení patron nemusí být stejné, jako dva roky zpátky. A rock shox byl jednu dobu známý zbytečně přetlumenými kompresemi, takže vidlice byly necitlivé. Pak to zlepšili, pak zase zhoršili… jak je to dnes nevím :)
Nevim, jestli to jeste plati, ale nemel nahodou Fox u svych 34 vidlic problem s rychle se zvetsujici vuli pouzder? Co jsem se docetl, tak Fox 34 mely zamerne vetsi vuli uz z vyroby (proto ten hladsi chod), coz ze zacatku kompenzuje hydrodynamicky vliv oleje, ale casem (docela rychle) se to projevi jako vakl…
Mezi Rebou po servisu vs. podobně nastavenym Sidem SL bych výrazný rozdíl v citlivosti moc nečekal. Bude to lehčí, tlumení stabilnější, ale citlivé celkem podobně.
Pokud není Reba po servisu, nejprve bych na ní nechal udělat servis a zkusil změnit nastavení (přidat token a trošku snížit tlak), to může mít daleko významnější rozdíl než výše.
O dost citlivější je až Sid (35mm), který má 35mm nohy = vidlice je tužší a líp funguje při brždění apod. + pomocnou pružinu v nagativní vzduchový komoře = na začátku zdvihu je aktivnější nehledě na nastavení. Ten je ale zase zhruba podobně těžký jako Reba. Osobně bych si zvolil ten.