• oznogg

    Ahoj,

    čtyři roky jsem jezdil na Heavy Tools Cutter C5 2013, ale bohužel jsem měl nehodu (zahrál jsem si na supermana), tak vybírám nového kandidáta. Primárně jezdím po silnici, ale občas zahnu i na polní/lesní cestu. Při sjezdu z kopce jsem dával cca max 50 km/h a v kopcovitějším terénu půměrná rychlost okolo 25 km/h. Nejčastěji jsem jezdil 30–40 km trasy tak 3× týdně. Co se týče postavy, tak 190 cm na 78 kg.

    Hledám kolo, které by mi trochu dovolilo zvednout laťku jak při sjezdu (ta 50ka byla maximální rychlost na kterou jsem se s bývalým kolem dostal a myslím že byla opravdu hraniční), tak i při jízdě do kopce (neměl jsem uzamykatelnou vidlici). Co se týče plášťů, nerad bych se uchyloval k silničním (622 × 35 (700×35C) je pro mě ideál). Určitě chci kotoučové brzdy. Co se týče řídítek, jsem zvyklý na klasická, ale i na bývalém kole jsem se dost často držel „z boku“. Cenově bych měl představu do 40 tisíc.

    Tak a teď ke kandidátům (popravdě, moc se v kolech nevyznám, tak popis mých důvodů proč dané kolo chci je dost vagní):

    Specialized CrossTrail Elite Carbon – Karbonový rám, uzamykatelná vidlice, trochu tlustší pláště ale to bych asi přežil nebo po čase vyměnil.

    Superior X-ROAD ELITE – Sice alu rám a pevná karbonová vidlice, ale na druhou stranu kolo vypadá hodně svižně. Trochu se bojím užších plášťů, popřípadě jestli by se do rámu vešly širší.

    Cannondale 2018 CAADX 105 – tohle byla moje první volba když jsem začal hledat. Líbí se mi jednoduchost rámu a určitě bude hodně rychlé na sjezdy, karbonová vidlice, Shimano 105. Možná bych ale šel do modelu z roku 2017 kvůli barvě.

    Kellys Soot 50 – Na tohle kolo jsem zatím slyšel jen chválu, jediná nevýhoda že není moc k dostání. Alu rám, karbon vidlice a Shimano 105. Perfektní ce­na.

    Co si myslíte? Klidně přidejte i nějaké jiné kolo, budu rád za každý názor. Díky.

    0 0
    • Mart7  

      Nějak ve výběru nevidím Meridu, silex nebo cyklokros, Author, Felt … Na současném kole máš mnohem napřímenější pozici než budeš mít na cyklokrosu nebo gravelu. Jestli jsem správně našel, tak máš tácy 28–38–48 a sedmikolečko 14–28. Potřebuješ lehčí převody do kopců nebo ti převod 1:1 stačí? U kazet je nejmenší kolečko 11 zubové, takže i s tácem 40z si pomůžeš o 6%.

      0 0
      • oznogg  

        Teda, ten Silex vypadá hodně dobře (díky), píšou že je tam vzpřímenější pozice, Myslím že by mi to hodně usnadnilo ten přechod. Na současném kole jezdím trochu silověji, i do krpálů jezdím na převodníku na 2 (na 1 opravdu jen ve výjimečné situaci).

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Designér Silexu počítá s tím, že budeš v terénu a mimo asfalt kde to hází jezdit na obloucích, což se dost dobře nedá když máš nízko řidítka (příliš váhy na předním kole, moc velký předklon).

          Akorát nezkoušej si počítat míry v nějakém online kalkulátoru, Silex nemá geometrii a posed přirovnatelný k silničkám, vyšla by ti kravina.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Výpočty kalkulátorů samozřejmě odpovídají co do polohy sedla a dosahu. Ostatní jsou i tak jen orientační.

            A mohu Tě ujistit, že vysoko položená řidítka nejsou v terénu žádnou výhrou a na CX už vůbec ne.

            Spíš to vypadá tak, že Silex by se měl blížit filozofii MTB, tedy brát raději větší rám s kratším představcem, u silniček to bývá spíš naopak.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Já tě zase v tom případě budu ujišťovat, že to je zásadní vlastnost a v terénu velká výhoda. Samozřejmě teda pokud nejsi typ jezdce co z principu všechno odjezdí na pákách.

              Na kole jsem se dobral k hodně vysoko postaveným řidítkům, najezdil jsem na něm zatím něco přes 6k a tahám ho i po MTB trailech. Z tohoto přesvědčení mě budeš těžko vyvracet. Na silničkách a klasických CX jsou berany situovány pro pozici sprintu ze sedla. Obecná použitelnost je docela nízká, protože na silnici nebudeš mít pokrčené ruce bez vysoké ztráty pohodlí a v terénu se ti bude špatně hýbat s váhou.

              Větší rám, kratší představec je filozofie spíše endurance posedů. U MTB je snaha mít co nejnižší a nejdelší rám, což se moc dobře nepromítá na kola s berany. Silex rozhodně nějaké kořeny v MTB má, ale zrovna tak má kořeny i v silničních geometriích, zařadit ho někam jinam než do kategorie gravel je v podstatě nemožné.

              0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          To je v pořádku, většina silničních kol má také jen dva převodníky. ,:-)

          0 0
        • jIrI___  

          Silexe doporučuju nejdřív vyzkoušet. Teoreticky na papíře se mi ta jeho prazvláštní geometrie líbila, ale po projetí jsem naprosto změnil názor a jsem rád, že jsem ho nekoupil. Je to takový typ geometrie, která dělí skupinu lidí na polovinu – buďto jim perfektně sedne nebo naopak vůbec nesedne, nic mezi :)

          0 0
    • milan.v  

      Dej odkazy na kola…

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Prvně si rozmysli jestli chceš gravel nebo krosku. Pocit z jízdy na obou kolech je velmi rozdílný, jiné převody, jiné sady a berany vs rovná řidítka je dost zásadní rozdíl.

      0 0
      • Mart7  

        Jestli by neměl třeba lepší fitness jako Merida Speeder, S Sirrus, Canyon Roadlite… myslím, že by v pohodě zvládly, co chce jezdit. Rozdíly mezi koly jsou velké a nějaké by měl zkusit projet, aby nezjistil, že na krosce nemá pohodlný posez…

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Primárně po silnici, bez pivního mozolu, rychlost ve sjezdech, polní cesty občas, to by měla být CX s nějakým méně terénním obutím ideální. Už jen dobře vybrat převody a brzdy.

          0 0
          • Mart7  

            Podle toho co píše, by nejpodobnější současnému s vylepšením všech vlastností byl Spešl. Pokud myslíš CX, tak třeba Merida celokarbonová vidlice, osazením komplet apex 1, takže přehazka s brzdou. Kliky s 50z jsou pro nej asi zbytečné, Sooty nejsou, pak ještě ten Cannondale.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Jde-li po rychlosti ve sjezdu, bude potřebovat dvoupřevodník, asi nejlépe 34–48 nebo 36–48, popř. standardní 36–46, jestli umí točit nohama.

              0 0
              • Mart7  

                Koukal jsem na převody, má nejrychlejší 48/14, to už má při 50 km/h slušnou kadenci 111 ot./min (počítam obvod 218 cm). S apexem ve předu s 44z a vzadu 11–42 by si pomohl po 16%, což je +8 km/h.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Nad 50 je ve sjezdu lepší zalehnout do beranů.

                  0 0
                • oznogg  

                  Omlouvám se za pomalé reakce, píšu levou :D Jj, to moje současné kolo byl takový výstřel do prázdna za 7 tisíc jestli mě to začne bavit. Kadenci bohužel nepovím na silnici, ale na trenažéru jsem jezdil i k 90 (na něm jezdím celé trasy v zimě spíš na těžší převody), takže na silnici bude o dost víc.

                  0 0
                  • oznogg  

                    Ještě k tomu trenažéru. Těžší převody i zátěž, beru to tak trochu jako cvičení než ježdění na kole. (Vím že to není úplně ideální zimní příprava, pak je docela problém přejít na venek a nutit se dávat lehčí převody do kopce :D )

                    0 0
    • novas752  

      Nejdřív se na něčem podobnym projeď (tim nemyslim 2 kolečka před lrodejnou) ať víš do čeho jdeš, a max jen 50km/h kolem nebude. Osobně bych vybíral něco s beranama, cyklokros nebo gravel a tlustších plášťů bych se vůbec nebál, výrazně zvyšují pohodlí a jistotu na mizerných cestách (můžeš je foukat na menší tlak).

      0 0
      • oznogg  

        Jj, zatím vybírám jen přes net. Jak bude ruka v cajku, tak plánuju ozkoušet v reálu. Je mi jasné že každému sedne něco jiného a vždy si musí pořádně ozkoušet dotyčný člověk. Ta 50ka je opravdu hranice kdy jsem jel 3/7 při nejvyšší kadenci co jsem byl schopný při jízdě z docela krpálu (jestli zajímá tak kopec nad Ježkovicemi – https://en.mapy.cz/s/2ZkWy).

        0 0
      • Mart7  

        Tímhle silexem by jsis pomoh do rychla o 16 %, obě osy pevné, celokarbonová vidlice, ale to řazení i geometrii rámu si musíš zkus. Nedostupnost Sootu se řešila už tak před měsícem a i se Supem mají velké převodníky 50z.

        0 0
    • oznogg  

      Díky všem za rady, v tuhle chvíli jsem přehodnotil seznam kandidátů. Hodně se mi líbí ten Silex 600 (ale ten má jen jeden převodník :/ mám rád možnost volby), plus bych ještě musel trochu přitlačit s cenou (počítám ještě ke každému kolu tak 1–2k za spd pedály). No, nebo jít na Silex 400, kde jsou dva převodníky,,, ale nelíbí se mi červená. Pak si ještě nechávám v záloze Superior X-ROAD ELITE a kdyby mi celkově neseděla poloha po vyzkoušení tak Specialized CrossTrail Elite Carbon. Je to docela věda… uvidím v reálu.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Silex jsem měl jako jednoho z kandidátů na kolo a taktéž jsem měl dost velký problém vybrat osazení a barvu. Tam už by se zcela upřímně hodil nějaký konfigurátor, kde si sám vybereš barvu a sadu. Ty rámy jsou jinak úplně totožné (akorát teda některé jsou slitina a některé kompozit.

        0 0
      • Mart7  

        Rozdíl v rozsahu je jen trochu do rychla, spíš aby ti vyhovovalo odstpňování převodů. Apex 1 má kazetu 11, 13, 15, 17, 19, 22, 25, 28, 32, 36, 42, Shimano má 11–12–13–14–16–18–20–22–25–28–32. Větší rychlost je úplně zbytečná, když jedeš sám, lepší sehnout hřbet jak psal ˘Ö˘ Krab.

        0 0
      • sparrow_cz  

        Tak Silex 600 má Fulcrumy, což je pozitivní. Ale já bych třeba nechtěl ten jednopřevodník a 42t kazetu. To je pro mě ok na MTB, ale na rovině bych si nenašel převod. Silex 400 má všechno podstatné, až na ty no-name kola. A ještě hezky vypadá v té černo-červené.

        0 0
    • lac1  

      Mrkni na rutlandcykling.com, mas tam voucher na 200gbp pri nakupe nad 1000gbp. Vidim tam caadx na ultegre za cca 1250gbp. Je tam aj kopa inych giant,spesl,trek, genesis.

      https://www.rutlandcycling.com/…-blue_380654

      Mrkni na giant toughroad, je to podobne jak Silex

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.