Výběr endurace kola Roubaix nebo Canyon Endurace

34 nepřečtených
  • Michal Košek

    Ahoj všem,

    řešíme dilema : Canyon ENDURACE CF SLX DISC 8.0 DI2 nebo Specialized Roubaix Expert Di2

    https://www.canyon.com/…8-0-di2.html

    https://www.specialized.com/us/en/115184

    cca dva měsíce vybírám endurace kolo. Roubaix jsem jel dneska, Canyon je bohužel až v květnu testovací den v Novém Městě. Nicméně nedá se mi už nezeptat, zda nemáte zkušenosti s těmio koly. Roubaix má neuvěřitelně pohodlné tlumení v přesdtavci a sedlovce. Canyon bohužel nejsem schopen posoudit, ale zase má lepší kola než Roubaix. Rámy a osazení je cca stejné.

    Jaký máte názor na tyto kola ? Děkuji moc.

    0 0
    • tromboonen  

      Ta sedlovka s poštěvákem je na můj vkus už trochu moc, sedlo se až moc pohybuje, ditto pružící patrova vepředu, na brutální kostky plus, nevím, jestli by mi to na normální ježdění spíš nevadilo, ten rám sám o sobě toho pochytá dost a nejvíc stejně záleží na obutí, takové kolo předpokládám nebudeš jezdit na nabušenejch 23mm šlupkách.

      Ta děravá sedlovka u Canyonu je prej taky dost pohodlná a nehoupe tolik.

      Ve finále jde asi o to, co se Ti víc líbí a jakej koncept Tě víc osloví, ač sám jezdím Roubaix, tak mezi těmito bych asi bral Canyona, Roubaix na kotoučích a ve verzi „full“ se mi prostě moc nelíbí, i když je to samnozřejmě pořád super kolo, Canyon furt vypadá jako silnička.

      Zkus načíst recenze, člověku to dá info, které by ani testováním nezjistil (pokud nemáš super zkušenosti, nepoznáš nic moc a stejně je to ovlivněno koly a kokpitem) třeba tady máš RBečko https://www.youtube.com/watch?… a Canyona tam taky někde budou mít, plus si najdi psané recenze (spíš teda zahraniční, české bejvaj čistej PR)

      0 0
      • Michal Košek  

        Díky moc, přečetl jsem právě toho už celkem dost a recence na road.cc nebo na YT jsem viděl. Bohužel jediné co jsem nedal, tak je zkusit toho Canyona. Ten Roubaix je super, žehlí skoro všechno.. Canyon má zase lepší kola. Nicméně to mám právě 50:50 a chci aby na našich rozbitých cestách stejně jako v Alpách kolo jelo slušně.

        Každopádně děkuju moc.

        0 0
        • plzakj  

          Vzal bych Roubaix kvuli zaruce.

          0 0
        • tromboonen  

          No ono endurance rámy samotný v téhle kategorii budou co se týče pohodlí dost podobný, hlavní práci stejně dělá obutí. Za mě je ten Canyon silničkovější, Roubaix v týhle reinkarnaci už moc „enduroad“. V těch Alpách bude Canyon víc doma (můžeš třeba pořídit lehká kola a méně obr pláště nebo galdy) a na našich tankodromech se s 28 mm taky neztratí, řek bych, a ta kola vypadaj líp. Nebude Canyon taky o dost lehčí? 7,6 je dost dobrý, tolik cca má můj ráfkovej Swrk Roubaix, ten novej bude se všema těma serepetičkama trochu těžší, nechce se mi hledat..

          0 0
          • GrumpySmurf  

            Hele ten canyon je endurance jen geometrii, zatimco nove rubecko si hraje na odpruzeni, ktere kupodivu i docela funguje (ano sedel jsem na tom). Rozdil tu je fakt poznat..

            0 0
            • tromboonen  

              Jasne, to jsem nerozporoval, mluvil jsem o ramu samotrnym bez tech pridanejch serepeticek, je otazka, jestli to externi pruzeni neni na silnicku uz moc.. tak na to P-Ŕ (ale i tam nejezdi tu sedlovku a pruzeni vepredu maj bud custom extra tvrdy (Boonen), nebo uplne vyhozenou a nahrazenou pevnym elementem (Terpstra, ale upadlo mu to pod rukama, prototyp)), jinak na spatny povrchy by melo stacit fest obuti, ale samozrejme je to o preferencich kazdyho, za me je Canyon univerzalnejsi s 28–30 slupkama na spatny cesty a do „terenu“, s 25 slupkama do tech Alp nebo na rychle svihy, Roubaix jde uz trochu moc tim prvnim smerem, ale zas jestli nekdo jezdi na pohodu, nemusi to ani na te silnici vadit, jen v tech Alpach toho bude tahat do kopce vic.

              0 0
              • GrumpySmurf  

                Jasne, jen ty serepeticky k tomu ramu proste patrej. Jinak si taky myslim, ze uz je to trochu moc, ale kdyz to funguje, tak tezko odporovat a sve zakazniky si to urcite najde…

                Sam bych volil stejne cx, kam muzes hodit blatniky a mas z toho super zimak..

                0 0
          • JakeF  

            Jenže váha v M-ku a bez pedálů… Když započítáš toleranci u udávaný váhy, pedály, košíky, tak to bude v L-ku lehce přes 8 kg. Což je na elektriku, komplet karbon a kotouče cca normální váha.

            Jinak z těchhle dvou bych osobně šel určitě do Canyonu. Obrovskej rozdíl v kolech a vypadá daleko líp. Navíc ty Roubaix pružení už mi na silnici přijdou moc, 28mm pláště bez duší jsou podle mě na silniční ježdění pohodlný víc než dostatečně.

            0 0
            • tromboonen  

              8 je furt relativne slusnejch, Rubecko na tom patrne bude hur?

              0 0
              • JakeF  

                Přesnou váhu nevím, ale taky bych to tipoval… Roubaix bych zvažoval až pokud bych občas plánoval vyjet i mimo asfalt.

                0 0
                • tromboonen  

                  Mimo asfalt (šotka, polňačky, za sucha občas i nějaká pěšinka v lese) dává můj „starej“ Roubaix docela OK – a to je kolo podobný spíš tomu Canyonu.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Záleží, čemu říkáš „docela OK“, mně to zavání masochismem :).

                    0 0
                    • tromboonen  

                      No na sjezdy pres koreny nebo kameny to neni, ale jinak treba brdske zbytky asfaltek, kde jsou 5cm hluboke diry nebo 5–8 cm kamenivo se daj.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To je ale hodně individuální.

                        V Brdech mi právě několik takových úseků když se jedou směrem dolu (např. když se sjíždí ke gripu Míšov), které jsou přesně dle toho popisu pěkně štvalo i na 29" celopevňáku na objemných pláštích bez duší na rozumně nízkém tlaku a raději to jezdím s odpruženou (a když tam jedu sem tam na fullu, tak je to zase ještě mnohem lepší, ale samozřejmě full neberu kvůli uvedenému, ale jede se i nějaký opravdu terén).

                        Jezdit to na Roubaix (to byla moje poslední silnička, než jsem silničky definitivně opustil a je to aktuálně 5 let zpět, takže 5–6 let starý model to byl) by mě jeblo.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak já MTB nejezdím, tak mi to nechybí :) A na tom Rubáši záleží strašně moc co máš obuto, já aktuálně 27 mm vepredu a 29 vzadu, hodně objemné a měkké pláště z latexu, něco užšího a nabušenějšího z toho udělá utrpení, to si ještě pamatuju.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Měl jsem na tom tenkrát 25mm Fusion 3 bez duší s poměrně nízkým tlakem. V té době ještě nebyl žádný větší výběr bezduší, takže nic lepší tam dát nešlo.

                            0 0
    • madik  

      Taky bych volil Canyon. Mas tam lepší kola, obutí a hlavně nejvyšší rám SLX. Jen pozor na tu sedlovku, je až prehnane pohodlná, asi jako sedět na měkké pružině. Osobně mi to nesedelo a volil bych pevnou sedlovku jako má Ultimate.

      0 0
      • ememem1  

        to je teda hodne individualne, ja som naopak na nej oproti normalnej nepozoroval takmer ziadny rozdiel.

        ale je fakt, ze ja som neni moc vnimavy.

        0 0
        • madik  

          Sedel jsem na Endurace SLX relativne chvilku, cca 5min ale ty prvni pocity jsou fakt nezvykle jak clovek citi, jak se na sedlovce krouti pri kazdem slapnuti. Prislo mi to proste trochu moc, asi se na to urcite da zvyknout.

          Sedel jsem pak jeste na Endurace SLX s vymenenou sedlovkou z Ultimatu. Pohodli jizdy naprosto super a to mam rovnez velmi pohodlne GT Grade. Po kostkach naprosto bezproblemu, zadny nesnesitelny drncani.

          Canyon ramy jsou skvele udelane a funguji.

          0 0
      • mr.ricardo  

        Ja mam 90kg, a ze by pode mnou ta sedlovka nejak rusive pruzila, jsem si nevsim. Je to prijemny, ale za normalni jizdy o ni prakticky nevis. Mozna bude rozdil ve verzi bez offsetu a s offsetem, ktera ma ty savle dost ohnuty dozadu.

        0 0
    • ememem1  

      ja mam teda stary roubaix ale toto nove mi uz skor prijde jak gravel nez silnicka takze asi canyon.

      0 0
    • hannawald  

      Canyon mám a spokojenost:) jen jsem tu extra pruzici sedlovku nahradil modelem z ultimate.Pohodlne mi to prijde na silnicku opravdu dostatecne. Roubaix je taky pekny kolo, ale Canyon se mi libi vic. Ma to hodne spolecneho s Ultimate, jen je pri stejne velikosti asi o centak vyssi a kratsi. Na obe kola je recenzi hafo, vsude to chvali, urcite s nim chybu neudelas:)

      0 0
    • Michal Košek  

      Kluci diky moc, sice jsem na tom Roubaix sedel a jel a bylo to super, tak je fakt ze do terenu si vemu svoje 29 HT, takze spise asi opravdu toho Canyona. Ted jeste pockat na slevy az bude tour a snad se dostaneme jeste niz :) Jen jsem se chtel zeptat na rozdil mezi geo Ultimate a Endurace, pisete ze o centak je delsi a nizssi, co ja muzu porovanat tak je Tarmac Swkrs a Rubecko a tam mi to prislo daleko vic, tak jestli nejit rovnou do Ultimate pokud je ten rozdil tak zasadni, nicmene zase nevim jestli bych fal na ostre silnici na tech ceskych hruzach 2–300km v tahu.

      0 0
      • madik  

        Ciste ram Ultimate a Endurace jsou asi vpodstate identicke, i stejna hmotnost. Rozdil je snad pouze v geometrii, Ultimate ma o neco vetsi Reach a Stack. Pak uz asi jediny rozdil je v uhlu hlavove trubky, asi o ctvrt stupne..

        Krome te divne sedlovky co ma Endurace to jsou stejna kola. Vyhoda je pokud presne vis jakou geometrii potrebujes (stack, reach..), muzes si vybrat mezi dvemi geometriemi a 7 velikostmi kazdeho modelu. Ostatni parametry kol jsou identicke.

        Ve vysledku imho jde o to jakym spusobem chces jezdit. Jestli se chces jen vozit a kochat krajinou (Endurace) a nebo do toho dupat, mit vice agresivni posed, chces jezdit rychleji atd (Ultimate). Pokud mas dobrou flexibilitu, vzal bych Ultimate.

        0 0
        • Michal Košek  

          Prosim co je Reach a Stack v silnicni hantyrce ?:) A jak poznam zda mam dobrou flexibilitu ?:) Diky za trpelivost :)

          0 0
          • Al Stra  

            to jsou hodnoty uvedené tabulce geometrie uvedené na stránkách a flexibilita je jak se na kole dokážeš mučit sportovním posezem

            0 0
            • Michal Košek  

              Diky moc no uprimne lepsi byl ten roubaix misto tarmacu a to jsem na to sedel dve hodky na kazdym

              0 0
              • madik  

                Problem je to, ze se clovek na silnicnim kole musi vyjezdit. Je to dost jine, nez jezdit na MTB. Co se zprvu muze zdat Ok, bude casem neprijemne a naopak. Sam jsem tim prosel. Flexibilita se na kole po par tisicich km zvysuje. Lidi maj casto problem s bolestmi za krkem ci v dolni casti zad. Neco se vyresi spravnym nastavenim posedu, ale spousta je zalezitost vyjezdeni, posileni namahanych partii. Pokud neco boli po 5–10km, je pravdepodobne spatnym posedem. Co boli po 50–100km je pak uz casto spise jen mensimi nedokonalostmi v posedu ci proste slabou fyzickou.

                A vedle posedu je taky naprosto zasadni sedlo! Jeho tvar naprosto zasadne ovlivnuje jak se na kole jezdi muze vyresit bolesti zad treba..

                0 0
        • hannawald  

          ja mam kratky ruce, tak mam endurace, potrebuju malinko kratsi a vyssi, Ales (Madik) to ma jinak, tak uvazuje ultimate. To je asi individualni. Uplne bych to nenazval kochacka vs agresivni – ty ramy jsou fakt jinak prakticky stejne, i endurace ma sportovni geo, tak velky rozdil tam neni, asi ten cm na reach a stack, jde spis o to, jak ses tvarovanej, jak vyjezdenej a na co zvyklej..na ultimate davaj 25mm plaste, na endurace 28mm, jsou tam takove jemne nuance rekl bych..

          0 0
          • Michal Košek  

            tak zvyklej ze silnice na nic a vyjezdenej take ne ale chci :) tak asi pujdu do endurace a kdyz bide zapotrebi vetsi ziletka coz si nemyslim tak si necham zdat protoze to me uz zena hnala rakoskou. :)) ja to chlavne chci na dlouhy trasy kde muj sup 29 xp ltd je i tak pomaly.

            0 0
            • hannawald  

              rozdil tam neni tak extremni a posed si muzes ladit i casem, kdy budes snizovat podlozky pod predstavcem.. nebal bych se toho. Endurace i Ultimate jsou skvela kola s temer stejnym zakladem, kdy jedno je posunute malinko do komfortu a druhe do zavodeni. Ale oboji lze drobnou zmenou naladit obracene.

              0 0
    • Michal Košek  

      Diky vsem za rady, je to nakonec Canyon :) Uz se na nej moooox tesim :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.