Ahoj.
Prosím o radu s výběrem tlumiče pro Enduro/Trail bike.
Ahoj.
Prosím o radu s výběrem tlumiče pro Enduro/Trail bike.
Anketa: VOLBA:
Proč máš ve výběru Monarch XX? Vždyť je to dálkově zamykanej XC tlumič.
Jinak ke konkrétnímu výběru málo informací. DPX2 je docela jednoduchej, CC DB Air má daleko víc štelování, můžeš si ho naladit lépe dle svých představ ale taky to můžeš poslat úplně do kopru když nemáš představu co děláš.
Monarch XX mám ve skříni z původního XC kola. Zatím jsem ho nevyzkoušel a právě řeším jestli ho smysl v této kategorii vůbec trápit.
Suntour triair?
Z těchto bych vybral asi CCDB. Monarch by byla taky dobrá volba ale Ploos, malej monarch je na enduro trochu málo. Monarch + je ale jeden z nejspolehlivějších tlumičů co mi projde shopem. Není to nic fancy, ale na trailu mi přijde že za top end tlumičema nijak nezaostává.
Mně teda Monarch Plus přišel značně „dřevěný“, já osobně bych ho už nikde neosazoval a radši šáhnul po SuperDeluxe, když už jsme u těch základních tlumičů (na Enduro).
Nj, jenže Super De Luxe nedáš na stejná kola, jako Monarcha ;)
Proč? Kvůli standardu vs. metrickým rozměrům?
Jenže to máš buď a nebo. Monarchy jsou palcové, Deluxy mají metrické rozměry.
A také záleží jakou má daný tlumič vzduchovou komoru (klasika, DebonAir, případně MegNeg) a jaké má vnitřní nastavení tlumení.
To kazdopadne, mne ale slo ciste jen o obecne, nejvic default, vlastnosti obou tlumicu.
Pokud chce tazatel opravdu poradit/vybrat tlumic, urcite by mel specifikovat o jaky ram jde, at se da „task“ resit konkretne.
CCDB viz obrázky. Dal jsem FOX .
:D
Zadreny ulozeni, kaslal jsi na servis a kdyz se to prestalo hybat uplne takhle to dopadlo?
ja videl CCDB zlomenych vic. Treba Charvat na posledni enduroserii:) A nerekl bych ze to kolo neservisuje
Jasny, ja jsem taky prerazil treba manitou revox isx. Ale koukni na tu fotky jeste jednou, vzdyt ta zadni stavba je prerazena. Tam to nebude tak jednoduchy rict
Kde je přeražená zadní stavba? Ten první je Ibis od TJK. Skok ze schodů na placku s měkkou pružinou. Urvala nebo ohnula se pístnice. Je to problém některých pružiňáků společně s clevis uchycením do zadní stavby (ta vidlička mezi tlumičem a kyvkou) ⇒ příliš velké síly na pístnici a ta to nemusí v extremním případě zvládnout… Tuším že u CC to už řešili silnější pístnici. Se vzduchem není problém.
Aha dobry uz to vidim. Na prvni dobrou me to pripadalo jako ulomeny za stredem jak do toho leze ten bovden. Na mobilu to vypada jako ze tam kus chybi
Leštičův Ibis je docela slavný! :-D
A ted co zpusobilo fail? Ta praskla retezovka zapricinila odjebani tlumice, nebo praskly tlumic zapricinil odjebani retezovky?
já teda nic prasklého nevidím, spíš komprese na fotce
pravdu díš, ten odstín špinavé řetězovky splýval s asfaltem, až to vypadalo, že tam nic není :)
Viz výše… Řetězovka není prasklá. DW Link má v úrovni převodníku krátké vahádelko
U toho originálního příspěvku TJK psal, že se jedná o nesupportovaný tlumič na tento rám.
Na Foxech zas praskaj oka, takže to máš jedno. https://www.facebook.com/…794897167778
Hlavně jim pořád odchází tlumení a sám si to neoservisuješ.
Proč ne? V manuálu maj návod i na hand bleed https://www.ridefox.com/fox17/help.php?… a jedinej spešl nástroj, co tam vidim (ten bullet), se dá koupit.
Co treba ty nastavce do sveraku na uchyceni pistnice? Ty mas?
Pravda, ale ty se taky daj koupit a neni to nic, co by jiný značky nevyžadovaly.
Priznam se teda ze jsem se DHX2 ani nepokousel otevrit, protoze uz jsem dlouho nevidel Fox tlumic co by mel normalni ventilek na IFP.
Skoro vsechny co mi projdou shopem maji ten jejich debilni gumovy spunt co se nafukuje jehlou kterou nemuzu koupit bez nejakejch jejich skoleni a micovin ani jako dealer foxu. Nasel jsem jak si na to vyrobit adapter ale nestoji mi to za to, stejne si fox dozadu na kolo nedam dokud nebudou spolehlivejsi :)
Prave ze se asi prastili do cela a minimalne nove verze DHX2, X2 a myslim i DPX2 maji ventilek.
To zni dobre, takze ta plastova kulicka co normalne davaji to tech jejich uzasnych ventilku je tam jen v tom „vicku“ a pod ni je ventilek jak v tom manualu co posilal Pedro?
Tam kde je kukicka je furt potreba jehla. Tam kde je ventilek je klasicky sroubovaci vicko jako na RS tlumicich. Ventilek neni v ose expanzky ale hodne pod uhlem aby tam bylo vice mista pro pohyb ifp.
Aha, no tak schvalne se zitra v shopu podivam ale myslim ze skoro vsechny i nove co mi tam chodi maji „kulicku“..ale mozna se mylim, od te doby co jsem ji videl snad na vsech fox tlumicich se na to moc nezameruju a rovnou je posilam pryc po neuspesnem pokusu si kdysi tool vyrobit sam :) (to jsem jeste nenasel navod co je na instructables)
Máš link na ten návod? By se moh do budoucna hodit.
Tak tu mám jen jeden a kouli nemá, cool. Tak už jen $65536 na zbytek nářadí, dva měsíce než přijde a do tý doby mu určitě odejde tlumení a můžu ho oservisovat :D
Ale nekecej na ali sem koupil mosaznej nastavec. jehlu na foukani za 10$ i s nahrandima jehlama a jedu servis foxe normalne . Jen stavci hledat .
Sam nekecej a posli link, ja hledam a nenachazim. Nicmene stejne to v shopu nebudu resit naradim z Aliexpress, jsme regulerni distributor Foxu a od Foxu to koupit nemuzu coz je proste fasismus. Je super ze to prodavaji aspon v cine, fakt jsem to tam hledal, kazdopadne ze strany foxu je to demence.
Kdyz spojim jejich ochotu poskytnout naradi a jejich spolehlivost tak je proste nemuzu mit rad :-/
Kámoš tady po někom u Švece chtěl koupit jen sadu na rc2 patronu do 36 a typ ho posílal do ****** s tím, že to stejně neumí, tak na co mu to jako prý bude :-)))
buhehe, tak hlavně že oni to umí
Jo koupit sady u nás je dost problém… :-)
CZK 296.22 15% Off | NICECNC Nitrogen Needle Kit for KTM YAMAHA FORD RAPTOR Truck Shocks
A k tomu 4 imbus kterej proriznes microbruskou aby se vesla skrz jehla a je to ifp servis jak vino o krouzky kdyztak smeris a ve cesku sezenes za koruny …
Takže si to stejně nakonec vyrábíš, brusku kterou bych vyvrtal díru do inbusu nemám, ani stolní vrtačku, a jsme zas na začátku.
Dělám v shopu, servis tlumení je polovina mýho příjmu a nemám čas na takovýhle experimenty, já si chci koupit jednoduše nářadí co funguje od distributora toho odpružení co servisuju, a v tom je fox z velkých výrobců s odstupem nejhorší.
Ale vy nejste ofiko servis foxu, ne?
Ne jen dealer. Ale to je něco co s normálním odpružením (čti rs :)) nemusíš řešit, když chceš nářadí tak ti ho pošlou. Čili to o čem celou dobu mluvím, že oservisovat fox je ojeb a jen tak sám si to prostě neuděláš. A budeš to potřebovat..
Chápu tě a nevím jestli se za poslední roky něco nezměnilo, ale Fox přece razi(l) heslo, že servisovat jen v jejich centrech. Pak je logické, že nemají zájem dodávat cokoliv pro servisovani mimo.
Já myslím že je to jak říkáš, taky celá tahle větev začala tím že mi půl Beko nevěřil :P
Je to přesně tak. Jestli je to dobře nebo ne je už otázkou, ale takou filozofii mají… Ale už se asi taky pomalu něco mění – viz přeškolené servis centra v ČR.
Servis centra co Švec přeškolil jen na vidlice a tlumiče radši vynechal? :-D
Duck neni ČR
Tak možná je to tak právě už kvůli tomu vercajku… Na vidlice takové serepetičky zase netřeba. Lepší něco než nic. :-)
Nevím… RS neznám, ale ony opravdu nepotřebují jehlu na natlakování IPF? Protože co jsem měl v roce tlumič bez expanzky, tak to jehlu chtělo. Někdy i „menší“ tlumiče s expanzkou…
RS mívaj malou díru se závitem, do který našroubuješ adaptér na pumpičku.
Takže spešl vercajk vlastně taky potřebuješ… Pak nechápu proč ty povyky :-)
Protože to seženeš v každym cyklokrámu na objednání a v každym většim cykloeshopu skladem.
Navíc tam neni potřeba mít rukou jako chovotnice chapadel, našroubuješ, nafoukneš, odšroubuješ. Na foxu se musí zároveň utahovat i ten přítlačný červík aby to ta gumová vložka zatěsnile po vyjmutí jehly, v RockShoxu těsní autoventilek stejně jako při foukání vzduchu do pružení.
A kolikrát to za sezónu děláš, že je to takový *******? já osobně tak jednou za 2 – 3 roky… Ale jo. je třeba hledat problémy, kde nejsou. :-) Spíš bych viděl problém v těch dalších specializovaných nástrojích, ale zrovna totok je dle mě totální prkotina.
Asi tak 20×? :)
Ve větším objemu je to prostě otravné, „připadáš si u toho jak šaman“ trochu. Řešení s ventilkem je prostě takový příjemnější.
Nejlíp to mají udělaný tlumiče který tam mají vyloženě klasickej autoventilek, např. DVO, tam neni co řešit a spolu s odvzdušňovacim portem a měchem místo ifp (odpadá nastavení hloubky ifp) ten tlumič odvzdušníš v podstatě kdekoliv za 5 minut, klidně v bikeparku na parkovišti když na to přijde.
Takže mini servisák a jsi líný se s tím *****… Ok to řeknu hned ne? :-D Nemyšleno nijak ve zlém.
Ano, ventilek je samozřejmě lepší, může si to pak doma udělat prakticky kdokoliv, ale zase jako tragédii bych to neviděl. Pokud se ti to zdá moc pracné, tak si to nech lépe zaplatit, ne? ;-)
Zas taková hrůza to neni. :)
A už tak je servis tlumičů a vidlic v podstatě všude dost napálenej oproti ceně ostatních úkonů.
Předem nejsem odpůrce, sám mám tlumiče fox pro jejich funkci na kole, jen to srovnávám.
Tady nejde jen o ventilek, ale těch servisních vy*ebů mají fox tlumiče haldu. Podle servisáků na každý typ potřebuješ naprosto přesný typ spešl cajku, jinak to končí kleštěma a to není moc dobré :-)
Poslední servis x2 mě stál 3200,– a to nebyla ta 2021 verze :D Kdyby to aspoň tu sezonu vydrželo, nestěžuju si, jen konstatuju
Ale jo. Já vím… Prostě drahé zboží s drahým servisem. Jestli oprávněně, to už je otázkou, ale tak to je… Ale chodí jim to pěkně, když to funguje. :-)
Já ho teď zkusím hodit Kamilovi, tak uvidím. Klidně bych ho poslal do autorizáku, ale nechce se mi řešit balení poštu…
Před rokem a půl mě u Kamila stál rebuild X2 kolem 2200, což mi přijde akceptovatelná cena a ještě to bylo snad do 2–3 dnů, o tom bych si moh nechat s posíláním někam zdát. Takže já nemám důvod to dávat jinam, než ke Kamilovi. Minulý rok nebyl čas jezdit, takže se mi ani nestihl zavzdušnit ale letos to snad už bude lepší a pokud sezóna bude stát za to, tak mu to s klidným svědomím po sezóně zas hodím.
Poslední věta by měla viset v každém servisu. V poslední době čím dál víc sleduji, že opravdu dobrý servisák nebo řemeslník neremcá, jen ti dopředu řekne na kolik to vyjde a po odsouhlasení částky to bez keců udělá.
A jaký kecy by měl mít?
Tak základní manuál servisáka je… Zeptat kdes to koupil (hlavně neříct že na internetu), pak se zeptat kdo se v tom hrabal, pak řekne že má moc práce a neví kdy to udělá.
A když mu řekneš, že jdeš teda jinam, tak si myslí že seš arogantní spratek.
Ideálně žádné (pokud se nezeptáš).
Tak jinak: Jak servisáci remcaj? Já do servisu nechodim, tak netušim a sem zvědavej.
Protože BF :)
Ten spešl vercajk je stejnej adaptér jako na foukání RS-1, i k pumpě z Decathlonu to dostaneš přibalený, jinak to stojí asi 150 CZK ;)
A co jako?
Oh my, nechápeš konkrétní příspěvek nebo kontext?
Srovnáváš tool co je lehce dostupný za pár korun vs tool co ti prodají jen přes certifikát za mnohonásobně víc peněz. Nedá se to srovnávat, fox je prostě shit na servis. Není to o lenosti mechanika, dělám odpružení rád a často, ale Fox mi háže klacky pod nohy. I Cane Creek potrebuje míň nářadí než fox..
Dá se Cane Creek odvzdušnit bez vakua?
Jako asi by to šlo ale taky žádnej med, taky tool co si člověk musí vyrobit. Nicméně vakuová olejvěc se hodí docela univerzálně, FF s tím bleeduje RS tlumiče. ******* u foxu je že to jsou všechno nářadí specifické na jejich odpružení, často ještě různé na každý kus, to je pak ROI úplně jinde..
Co je ROI. Romská občanská iniciativa?
Návratnost investice.
Vím. Ale nedalo mi to :-)
Geniální humor pane.
Jj, taky se mi to líbí.
Return Of Investment. Návratnost investice.
Když je potřeba nářadí za tisíce, potřebuješ aby se ti ta investice pokud možno co nejdříve vrátila. Například ten postovanej nástroj je na znovusložení těch VVC ventilů pokud se upravuje jejich složení (vnitřní naladění tlumení). To aby se zaplatilo, musel bys to použít třeba 30+ krát, přitom je to na jeden resp. 2 modely tlumiče, které nejsou zase tak moc rozšířené a za pár let to zase změní a budou potřeba nástroje jiné. Takže ano, člověk by to chtěl mít, ale když se mu to možná ani nezaplatí tak to nemá smysl.
Proti tomu adaptér na pumpičku RockShox za asi tak 120Kč, kterej použiješ na skoro každej tlumič, kterej kdy vyrobili, si koupíš klidně 3× do zásoby.
Já to chápu, jen mi prostě při spatření zkratky ROI vytanula na mysli výše zmíněná politická strana. Asi už jsem starej :-)
Ale nekecej na ali sem koupil mosaznej nastavec. jehlu na foukani za 10$ i s nahrandima jehlama a jedu servis foxe normalne . Jen stavci hledat .
A co takhle nějakou pružinu?
Třeba Tlumič Cane Creek Double Barrel Coil CS.
A co tak napsat na jaké je to kola a kde jezdíš, abychom mohli něco doporučit, a nemuseli věštit z křišťálové koule?
Co se týče ježdění tak je to 80 procent bikepark a cca 20 přírodní traily.
Fotka je stará ještě před přestavbou. Rám a vidle prozatím zůstává. Na fotce je tam na podzim nasazenej
ten Monarch XX. Ještě jsem to nestačil kvůli úrazu ani projet.
dvoukorunka a zámek na tlumiči na dálku, větší bizar jsem dlouho neviděl
kolik má ten rám zdvih 160? a tlumič rozměr? Nechce se mi to ověřovat ale 190/50?
jo rám je 160. Tlumič 200/50(57 teď přesně nevím)). lock na tlumiči je, je to tlumič z XC kola které jsem dával pryč. Na XC fungoval.
Ja bych do toho uz zadny prachy necpal …
to je srdcovka. Brzdy tam jsou teď Formula Cura 4, XTR řazení včetně klik (2×10). Prostě hybrid.
Asi bych prostě koukal po bazarech na ten správný rozměr (200×51/57 – pokud je to 51, tak po nasazení 57mm bude zdvih rámu lehce pod 180, ale musíš si hlídat, aby se nepotkalo vahadlo s rámem) a pak koupil, co bude zajímavé…
Má někdo zkušenosti s DVO Topaz ?
Mam ho na jeffsy 27 a je super. Musel som sice trochu doladit rebound ale inak vyborny tlmic. Oproti RS Deluxe co tam bol original je ovela citlivejsi. Skusal som na chvilu aj DPX2 a pripadalo mi to hodne podobne ako topaz co sa citlivosti tyka. Mal som ho ale len ja jednu jazdu. Topaz sa da komplet servisovat doma ak mas zakladne znalosti o tlmicoch a nejake naradie.
Já bych tam dal pružinu, to je teprve jinej levl citlivosti a počáteční aktivity. :) DVO Jade X taky na Jeffsy 27.
Jak dobře funguje to zamykání?
Zamyká to dost, při jízdě v sedle z toho uděláš v podstatě hardtail, viditelný pohyb tlumiče nulový, pocitově to zamyká výrazně více na tvrdo, než Deluxe RT3 s vnitřnim nastavenim M/L/S/320.
Prostřední poloha má blíže k úplně otevřené, na přesunech mezi sjezdíky používám asi nejčastěji (vyjma delších nebo prudších stoupání, kde to zamykám úplně), na hladších pumpovacích trailech (např. Klínovec modrá a červená) používám také střední polohu.
To zní dobře. Přemýšlím, jestli vyměnit vzduch za pružinu, ale ceny některých tlumičů se zamykáním jsou mimo moje možnosti. Navíc rozměr 200×57 se v pružině ne moc dobře shání, v tomhle mě DVO příjemně překvapilo.
no zajimala by me ta spolehlivost jade x
Mám na tom něco přes půl roku allseason ježdění. Může to být 2000km, zhruba 50 000 výškových, asi 4 dny v bikeparku jinak takový to couraní po lesích nahoru a dolu. Všechno v pohodě, funguje jak má, v úterý jsem v něm měnil tlumící olej, spolu s kapalinou v brzdách.