Může mi prosím někdo vysvětlit jedinou výhodu těhle velkých kol? všichni to tady vychvalujou a z logickýho hlediska nemůžu najít jedinou výhodu. Děkuju.
Může mi prosím někdo vysvětlit jedinou výhodu těhle velkých kol? všichni to tady vychvalujou a z logickýho hlediska nemůžu najít jedinou výhodu. Děkuju.
já taky ne
já taky ne, a sou hnusné, nechápu bže si to někdo pořídí :-(
Mám přesně stejný názor, připadají mi šeredné a navíc nevidím jedinou výhodu, proto doufám, že mi to někdo vysvětlí.
Tak proc to resis? Fakt nechapu potrebu nekterych lidi resit neco, co je nezajima, prijde jim hnusne a beze smyslu. Jezdi si na cem uznas za vhodne a neres to.
Ale mě to právě zajímá, proto se ptám, rád bych se dozvěděl rozumné výhody těhle obrovských kol.
a nejodpornější jsou ve velikosti 21 a výše, to by jeden zvracel
jo, třebas můj sup je fakt hnusnej. má hnusně vyvážený proporce, hnusnej poměr kol k rámu, prostě eklhaft. podstatně lepší jsou 26" kola s velkým rámem
Pro pořádný velký chlapy, co maj rádi pohodovou jízdu a kochání se krajinou je to jasná volba :)
Nejvíc prej jich jezdí v Pardubicích.
na hané jich je taky docela dost :-)
béééééé :-)
26 špatné, 29 dobré
béééééé :-)
:D
že by se nová hláška ujala? :)
u mě určitě ;-) co jiného napsat do nového vlákna o 29er když jich tady na podobné téma je XIXtisíc
béééééé :-)
26 špatné, 29 dobré
béééééé :-)
tady se někdo dívá na farmu zvířat xD
ja ja
béééééé :-)
26 špatné, 29 dobré
béééééé :-)
Muzes mi prosim uvest nejakou vyhodu 26 placovych kol? Diky moc.
Tak třeba výborná prostupnost terénem, manévrovatelnost, tuhost kol a další a další věci, které musejí velkým kolům chybět.
když jde člověk pěšky tak má prostupnost terénem ještě lepší! a kola v takovym případě vůbec nic nevážej a manévruje se taky skvěle i ve velmi nízkejch rychlostech
tak proč to řešíš? když 29 nechceš.. jinak zajimala by mě definice té tvé prostupnosti terénem..
Dominator py*o! :)
29er maji lepsi prostupnost terenem, o tom zadna, 20er a 24er jsou vyrazne obranejsi a o tuhosti ani nemluve, co jsou ty dalsi? A jel jsi na nejake 29 aspon hodku dve? A na 24ce? Jinak se omlouvam ze tu plevelim jak cele toto dalsi dost zbytecne vlakno, protoze vse uz ty bylo x-receno.
Nikdy jsem na tom nejel ani po tom netoužím, přijde mi to jako nějakej divnej pokus a novinka, takže na tom třeba dost vydělají prodejci.
no, to je taky hlavním záměrem prodejců ne? a celkem se jim to i daří
29 to pro me byla novinka nekdy v roce 2001, kdy jsem to poprve videl na netu
Jo jo a uplně nejlepší prostupnost maj kola Dominator že jo? :D
No, trener rikal, ze jo.
trenér a brankáři jsou bohové:)
Joko v 16 palcich ma jeste mnohem lepsi, s tim seda snadno lizt i po skale a v naopak sutove pole s tim proskacec jedna radost.
No, věděl jsem, že se tu najde nějakej blbeček. Radši se tady prosím už nevyjadřuj. Děkuju.
No kdo z nás je tady větší blbeček nechť si udělají názor ostatní :)
pár by se jich našlo..:D
Dobra pamet 1*
Tak zrovna s tou prostupností je to přesně naopak :-)
Trener rikal, ze ne. Jste vsichni zmanipulovani.
Tomu nevěřím.
Větší kolo snáz vyžehlí nerovnosti. Proč se dávají na terenní auta větší kola a nejezdí třeba na 13"? :-)
Viděl jsi někdy třeba někdy nějakou rally? Tam se rozhodně velké kola nepoužívají, protože by byly auta pak pomalé. Velké terénní kola mají offroady a taky jsou samozřejmě mnohem pomalejší než rally speciály, navíc jsou mnohem težší a potřebují větší a silnější motory. Z toho plyne, že na větších kolech na 29 kole se člověk musí mnohem víc nadřít.
A viděls někdy traktor? proč má tak velká kola?
Ale tady je problém, pole s traktorem projedeš jen přední nápravou, zadek ti to nedá… :-D
Řeč byla o prostupnosti terénem. Myslím, že rally auto by v terénu daleko nedojelo :-)
jel si někdy na 29" ?
A rally auta jezdi lesem a terenem? Tak to jsem jeste nevidel.
Tak to jsi asi nikdy neviděl rally.
Asi záleží na tom, čemu říkáš terén :-)
šišky přece..:D
No, něco jsem tady četl o stromech a o skalách :-D
jestli rikas teren sotolinove ceste, tak prave pro tebe by byla ta 29ka to nej. Ale pokud ti trener rekl, ze je to vyplach na lidi a marketingovy tah, tak s tim bohuzel nic nenadelam a nezbyva nez te nechat dal zit v tvem bludu.
Ojojoj, za chvíli na mě vyletí sousedi, že je tim smíchem budim :D.
29 NEBRAT!
To si taky myslím, ale jak se zdá, tak se u nás v ČR daj lidi hodně zmanipulovat.
to sedí:D
Co s tím hodláš udělat?
Bohužel nezbývá nic jiného než doufat, že to lidi časem prokouknou a zase se vrátěj ke klasice.
a co ti na tom vadí?
Ta hloupost lidí.
dokážeš popsat proč přesně jsou ti lidé hloupí?
Nemají vlastní názor, někdo jim řekne 20 kola jsou to nejlepší, tak je prostě koupí.
není to třeba tím, že vlastní názor mají?:D
Rozhodně ne.
a z čeho soudíš, když si na ní nikdy nejel?
Podle základů logiky.
Tos přehnal s dopingem dneska?
zřejmě na logiku zrovna ve škole chyběl..:D
jenze oni to ti lidi vetsinou koupi po vyzkouseni a prehodnoceni vlastnich priorit. To o velikosti kol, jejich mekkosti, neprostupnosti atd, jsi tu zacal rikat ty. Takze podle stejne logiky, bys mel tu svoji 26ku zahodit a poridit neco mezi 20" a 24", tam bude tuhost skvela, kola budou lehci, bude to skvele ovladatelne a mit skvelou prostupnost terenem.
To je nesmysl.
nesmysl? Sam jsi to vyse tvrdil, je to uplne logicky. nemas jak to vyvratit. Mensi kolo bude vzdy tuzsi, lehci, mit mensi setrvacnost, bude ovladatelnejsi a hravejsi. Tak proc tedy jezdis na 26ce? Nezmanipuloval te snad nekdo?
zeby trener? :)
Nemaj vlastní názor, myslíš narozdíl od někoho, komu trenér řekne, že nejlepší kola sou Dominator a von je pak do krve obhajuje?
Bwahahá, že si radši nekoupí Dominatora na Alivku, prej to je závodní kolo :D.
jj, ty mas vlastni nazor. Kdo ti ho tentokrat natlacil do hlavy?
Ano! Jedine klasika
jj, jak rikas, je to podly tah vyrobcu. A z CR se to siri do celyho sveta. Proboha, zkus to nejak zastavit. Vypal aspon jeden kseft s tema zpropadenejma 29kama.
Ja si to ale samozrejme nemyslim!29ky jsou to jedine dobre,co za poslednich deset let v MTB prislo,snad vedle kotoucovek.Vlastne nechapu,proc se u nas a v Evrope vubec neujaly.Ale i tak dobre,aspon nas je ve vyhode mensina…
Ale bez 29tek i kotoučovek by jsme se všichni v klidu obešli :)
Ale na pozing dobry ne?
:-)
Tak to každopádně :)
tak tak. pozéřina 4 ever
když už výkon stojí za … tak u toho aspoň dobře vypadat…aspoň se o to snažím
důležitej je efekt
efekt a barva jezdí!!!
No tak si tady už tak nepochlebujte! :)
Tak takhle by to nešlo. Slogan si můžeš vybrat jen jeden, tak se rozhodni, tenhle nebo ten výše? :-)
béééééé :-)
29 špatné, 26 dobré
béééééé :-)
kdybych si mohl vybrat, tak beru 29 kol.. to je o 3 víc.. to dá rozum..
No tak si ho zkus půjčit a udělat si názor sám, tady se začnou všichni akorát hádat. Ale jestli nevidíš přes psa na chodník, tak to fakt nemá smysl si ho půjčovat.
Jasne,ja mel snad pul roku pujcenou testovacku,nez jsem se rozhodl koupit si vlastni 29ku.Ze zacatku nadseni,casem clovek zacne vice vnimat i negativa,meril jsem si urcite useky a trate na cas,na 26 i 29.Obecne receno,do 29ky se musi,aspon co se tyce zavodniho uziti,vice investovat.
výhoda je v tom, že ten kdo má 26ku najprv valí bulvy, potom závidí a nakonec sa z toho posere a začne to ventilovat v krčme alebo na nete…
Opravdu vtipné, neměl bys tam nějaký rozumný argument?
jo
Co se týče 29. Měl jsem možnost se na tom krátce projet. Poznatky z jízdy: pomalejší zrychlení, nýbrž prostupnost terénem mi přisla lepší, jak u 26. Nějaký výsledek ale dělat nechci, popojel jsem na tom jen pár km… Kdyby se na to daly lehký výplety, rychlý pláště a třeba i bezdušáky, tak by to pak bylo o něčem jiném.
Máš pravdu, jen bych to trochu rozvedl: Může mi někdo vysvětlit výhodu kola? Všichni to vychvalujou, ale z logického hlediska nemůžu najít jedinou výhodu – proti motorce.
motorku nenarveš do výtahu, ani do vane, a keď dáš týždenný plat aby si ju odlahčil o 15deka, tak tým málokoho oslníš.
Nejlepší je stejně chodit pěšky :-) Nic to nestojí, dostaneš se všude a máš spoustu času se cestou kochat okolím :-D
Já když chodím, tak mě předcházejí skalní turisti ve věku 70 let v podkolenkách. Mám z toho potom komplex.
Tak si kup kryplkáru.:D
Nesmíš brát všechno jako závody :-)
Nesmrdí,nemusíš mít barák/garáž.Kolo snadno vytáhneš do bytu.Můžeš jezdit po chodníku.Je levnější.Relativně ekologické.Má větší prostupnost mezi chodci na pěší zóně.:)Nepotřebuješ klíčky,které bys mohl ztratit.Nedojde Ti benzín.Nemusíš si kupovat kožený obleček,stačí latex.:)Můžeš jet bez držení libovolně daleko.A hlavně ho snáž zahodíš,když tě to už na něm bude *****. :)
Tak všem děkuji, všechno opravdu při starém, banda blbečků, co nemají rozumný argument pro nic. 29 jsou zkrátka cool, tak si na nich vesele jezděte a až se vrátíte ke klasice tak se budu smát. Měj te se.
ty si ***** kluku..:D
ještě nechoď pryč…
nemůže ti být 25let, ne, prostě nemůže…
Taky myslím, hádám 13 let podle vyjadřování, nebo 12 let podle kola…
Taky si říkám…na 25 jařin je to neskutečné jojin.
Kdybyste ho nezaplašili, tak mohlo být zase celej večer veselo :-(
Na čem jezdíš?
Jezdí na dominátoru nějakým, dle předešlých vláken :)
Tak sem bych ti něco napsal. Jenže by se ti to nelíbilo a ty bys to hned smazal (jak je tvým zvykem), takže se také měj.
všechno při starém, na tom se všichni shodneme.
No ja se docela bavim :)
no vždyť to píšu :D
díky za skvělý téma. bavím se
Zůůůstaň, já s tebou souhlasim, 26" full je nejlepší (i když 29er pevňák, no radši nic :)).
pro hlupáka každý hloupý?
29 NEBRAT!©
ve Zlíně si celý hokejový tým koupíl devětadvacítky a prohání se tu na nich.
Co jsem viděl, tak všechny nechávají za sebou. Např. i mě, což není běžné, takže to nemůže být špatné.
Na druhou stranu jsou to hokejisti, takže ti předjedou všechny i na tříkolce.
Otázka jak by to dávali na 26
A to se jejich tréner ani předem neporadil s trenérem bass.toma?
a nemaji to elektrokola? ja sem slysel, ze hokejisti na kole jezdit neumi. pry se jim z toho nahaneni puku mota tak hlava ze neudrzi rovnovahu. a na 29 uz tuplem ne!
nahánění puku má gyroskopický efekt. Na kole je to samé.
A hokejisti mají přípravu na kolech to je známá věc.
A protože jsou to tvrdí borci, tak nejezdí žádnou buzi silnici.
Z těch známějších hokejistů jsem jel jen se Zdeno Chárou. V roce 2005 dal dlouhý silniční Beskyd Tour za něco málo přes 7 hodin. Na „drobného“ hokejistu dost dobrý :-)
nejezdil Jágr Nova Author cup?
Tam jezdí půlka republiky, takže je to možné :-)
no dělal tomu reklamu a snad byl i tvář toho podniku. Patrně někdy v zárodcích.
No, ale myslím, že to nikdy nevyhrál :-)
Třeba jen špatně odstartoval :-)
Já myslím, že se spíš v půlce závodu zastavil někde v nějakým casinu :)
nebo ho stavěli cajti, za špatné parkování :-)
a nebo byl u kadeřníka aby mi trochu upravili tu jeho psí dečku, co tenkrát nosil :)
tu nosí furt ne?
Mimochodem od tebe to sedí :-)
No já psí dečku rozhodně nidky v životě nenosil, nenosím a nosit nebudu, tak nevim co jsi tím myslel :)
já asi pořádně nevím čemu se tak říká.
Já znám 3mm, 6mm, 9mm
pak dlouhé, krátké :-)
Ale ty by ses měl ostříhat!
Však už několik let jsem značně ostříhán, míval jsem vlasy do půl zad :) Teď ne ani po ramena. Ale vlasy miluju, a nikdy bych nesnesl 3,6,9 mm.
Jinak psí dečka jsou takový ty debilní vlasy populární u sportovců na konci 80.tých a začátku 90.let :) Vepředu krátký, jen vzadu přes krk dlouhý, no děs! :)
jagr
takže vypadáš jak holka :-)
holky nemají vpředu ten chobot
No nevim, jestli pro tebe každej chlap co není vylepanej, vypadá jako holka, tak asi jo :)
:-)
Ale to je tim, že hokejisti maj maximálku tepů přes 300 tepů za minutu :). I když teď už nevim, jestli tuhle hlášku nevyřknul jinej expert…
A co teprv tahle 36 … :-D
Moc pěkný :-) Ale tohle bych asi nechtěl. Ale z 29 jsem nadšenej, měl jsem půjčený GF Superfly a bral bych ho hned. Nádherný svezení. Jediný kolo, který bych vyměnil za fully.
Jako taky by mě to docela zajímalo – teda nic proti nikomu, pro mě cigán jak černoch – ale když nebudu mít nějak extrémní výšku (tj na 26 bych vypadal jak na dětským), tak jaký má 29 výhodu oproti 26 – beru li v potaz, že bajka mám na ježdění v terénu.
Chápu když to má někdo třeba na půl – prohání se po stezkách, jezdí na výlety… ale 29 mě v terénu nijak nezaujala – přislo mi to neobratný…
Souhlas, 29er na typický český maratony, na blbnutí v terénu 26" fulla. Hlavně všichni řikali, jak to krásně žehlí terén a jede jak tank, tak ve sjezdu za sedlem jsem měl pocit, že to kolo sotva řídím a vyklepanej jsem z toho byl stejně. Ale to je asi o zvyku, za pár týdnů se s tim asi taky člověk jinak sžije a to manévrování je lepší. Nicméně zábavný kolo to nebylo, prostě závoďák na rychlý tratě.
Dalsi chytrej :-D Historie py.o!!!
Na historii kašli, Dominator je budoucnost! Žádná mediální masírka, poctivá česká ruční práce!
Výhody/nevýhody 29"?
akcelerace: určitě horší vzhledem k většímu obvodu kol,
ovšem pro plynulou jízdu na delších úsecích bez výrazných změn rytmu šlapání určitě lepší-díky většímu obvodu,prostě roztočíš jako setrvačník a jedeš,tím pádem menší vynaložení energie.
Prostupnost terénem lepší:obvod kol díky většímu rádiusu lépe přechází přes překážky.Zvláště na rozbytých cestách větší obvod kol menší nerovnosti lépe „zaoblí“což se zvláště u HT projevuje menší „drncavostí“ kola a tím pádem má menší dopad na páteř jezdce.
Tím odpadá i nutnost odlehčovat zadek při jízdě takovýmto terénem a tím i menší nutnost vynaložení energie při jízdě.
Ovšem prostupnost je nutné neplést si se manévrovácí schopností kola,zde 29" logicky ztrácí.
Tuhost kol:logicky díky delším drátům horší ovšem pouze při porovnání s koly stejných technických parametrů.znám 26" kola ,která jsou méně tuhá oproti běžným 29",např.Crossride apod.
Další výhodou 29"je samotný fakt,že posouvá dimenze ježdění na MTB pro lidi vyššího vzrůstu.
Stejně tak jako pro člověka vysokého 160–180cm,je ideálem kolo postavené na 26"kolech,tak pro člověka vysokého 200cm bude proporcionálně vhodnější kolo na 29" kolech.
Logicky by oproti 26" kolům měly mít ještě lepší vlastnosti kola 24",proč tedy nejezdíme na 24"kolech?…Pokud si umíš odpovědět na tuto otázku,dostaneš odpověď na to proč je pro vysokého člověka lepší 29" kolo.
Je asi nutné zdůraznit,že MTB ježdění se rozděluje do mnoha stylů a pro každý styl ježdění se konstruují spedcifické druhy kol a takto by se mělo pohlížet i na 29" kola.
Jsou to kola více či méně kola specifická pro daný jízdní styl.
Já osobně bych ho specifikoval jako kolo určené pro rychlejší plynulou jízdu(„hltač kilometrů“),spíše nenáročným terénem jako jsou rozbyté polní/lesní cesty a silnice.
Rozbité jako rozmlácené ;).
k té poslední větě – tady bych si dovolil oponovat. na nenáročný terén typu polní a lesní cesty je ideálním strojem cross nebo cyklokroska. 29er je na tohle lepší než 26" stroj, ale 29er se v terénu někde na lesním chodníčku nebo úzké kořenovaté cestě neztratí
samozřejmě je otázka, co kdo myslí termínem lesní cesta – jestli asfaltová a šotolinová dálnice nebo chodníček v jehličí.
mmch, vítej zpět :-)
Ja ti proste nevim, jako 26 mi prijde hodne ziva, je proste mala, lehci, mensi paky pri nadhozeni kol atd., v mym pripade, ale je 29 i snad obratnejsi, to bude ale pripad od pripadu ohledne geo atd., chce to teda vetsi silu v pazich, nekdy :o), ale teren typu Rychlebske stezky je v HT na 29 projetenejsi bych rekl snaz, kdyz jsem tam mijel ty odpadly 26tkare, a to opravdu nejsem zadnej velkej technik, proste jen mnohde kde se predni u 26 mnohem snadnejc kousne, zadni mas vys a jsi v pytli (aspon ja teda), ale na 29 jsem se prehoupl a proste jedu vetsinou dal.. takze asi tak
Cože ? 29 kol ? No to musí mít samé nevýhody: Kde budeš tolik kol skladovat ? A ty náklady na servis ! A přemýšlet furt na kterém z nich pojedeš !
Ne ne. 29 kol je moc. Tak pětadvacet, no , možná šestadvacet – to je tak ideální stav.
Dobrý, ale trenér prý neumí anglicky :-(
:-)
Jako důkaz lepších vlastností 29" kol byla zpracována studie: Efekty velikosti kola na výkon ve stoupání a při cross-country cyklistice, od autorů J.T. Herra a Holdena, MacRae, z katedry Sportovní Medicíny Pepperdine Univerzity, Malibu, Kalifornie.
Hlavním úkolem studie bylo prokázat úsporu času na vytyčené vzdálenosti při použití 29". Průměrný čas „vzorku“ šesti cyklistů prokázal o 4% rychlejší (17 s) čas ve stoupání a o 3% (26 s) rychlejší čas na XC trati při použití 29-tek. Vezmeme-li v úvahu, že průměrný XC závod trvá 1,5 – 2 hodiny, je časová úspora markantní.
najprv som si len zo žartu dal jedno porovnanie a ako som nad ním rozmýšľal zistil som že je to podobné. je to ako zvýšenie rýchlosti na niektorých slovenských diaľniciach zo 130km/h na 160km/h. pri 160 je horšia ovládateľnosť v zákrutach, dlhšie sa na takú rýchlosť rozbieha ale keď sa na takú rýchlosť už dostaneš pekne sa to „valí“. v 130km/h sa lepšie manévruje, ľudia sú už na ňu zvyknutý.