• trochar

    Zdravím.

    chtěl bych se zeptat jestli existuje způsob, jak vyleštit starší zašlé komponenty. (kliky, přední tác, přesmykač, sedlovku) mám celou sadu campagnolo avanti (95–98)a tudíž zub času se projevil a nedostatky tam jsou. nicméně bych jim rád dal lesk a šanci.

    čili vám naslouchám. co říkáte na sitol či silichrom?

    díky.jiří

    0 0
    • tromboonen  

      Tema vodickama co jmenujes to nezvladnes, chce to plateny lestici kotouc, asi do flexy, pokud nechces investovat do vysokootackove stojanove lesticky, coz asi nechces, a k tomu lestici/lapovaci pasty prodavaji se v tycinkach a kelimcich, jsou to jakoby zaschle vosky, ale s obsahem abraziva, jsou ruzne ostre/abrazivni… zacnes hrubsi, pak jemnejsi… nanese se to na ten kotouc (pridrzis za behu valecek u nej) a pak lestis predmet..

      Na netu budou navody, minimalne v anglictine jsem nejaky videl..

      0 0
    • saddik  

      Doporučuju lešticí sadu na hliníkové disky s kotoučema na upnutí do vrtačky. Seženeš ji okolo tisícovky, výběr a dostupnost je celkem v pohodě, seženeš ji na netu bez problémů. Já ji mám a používám ji celkem dost na všemožné povrchové úpravy (ocel s tím jde logicky blbě, ale jde to). Není problém dosáhnout zrcadlového lesku. Naposled jsem s tím leštil plexisklové kryty světel na autě a i tam to pomohlo hodně.

      U Tvé sady bude akorát problém se dostat do všech záhybů a tak, ale mělo by to být řešitelné.

      0 0
      • learita  

        Nejsem si jistý, ale nejsou tyto věci vždy něčím pokoveny či eloxovány? Vždyť když se na to dostane sůl a bude to bez povrchové úpravy, tak je oxidace na světě.

        0 0
        • saddik  

          Máš pravdu, ty kliky budou nejspíš nalakované, ale lak už je poškozený, takže s ním to zachránit nepůjde. Rozleštěním se opravdu obnaží surový kov. Pokud se leští úplně dohladka, tak bych řek, že větší problém je měkkost hliníku, který se snadno poškrábe a tím trochu zmatní. Pokud se udělá nějaký hrubý, broušený povrch, tak je spíš náchylný na oxidaci, jak říkáš. U hliníku je to problém víceméně estetický, pokud to vadí, tak se to dá po rozleštění přelakovat čirým lakem, pokud to člověka moc netrápí, dá se to prostě nechat a po nějaké době leštění opakovat.

          0 0
        • trochar  

          já si tedy hlavně nejsem jistý z čeho jsou ty komponenty vyrobené. jestli je to ocel nebo hliník a tím pádem čím leštit.

          a pokud se tedy zbavím toho laku na povrchu a chci se vyhnout oxidaci, tak tedy znovu lakovat čirým lakem?

          jinak tu leštící sadu jsem koukal a je jich spousty. můžu mi někdo nějakou doporučit?

          něco jako toto?

          http://www.kovonastroje.cz/…-7-dilu.html

          0 0
          • saddik  

            Bude to slitina hliníku. To leštění není až taková věda. Tou sadou, co odkazuješ, to půjde, jen budeš podle mě potřebovat ještě brusný koutouč na odstranění laku, bordelu a škrábanců – nemyslím tím kotouč s lamelami šmirglu, ten bere strašně materiálu, ale kotouč z brusného rouna (taková hrubá vata s brusnými částečkami). Ten dovede taky vzít dost, ale když se to vezme opatrně, udělá skoro až saténový finiš. Pak až teprve leštit.

            Taky ty 10 cm kotouče jsou docela malé, takže potřebuješ vyšší otáčky pro stejnou obvodovou rychlost, já mám asi 13 cm. Ale půjde to s nima, to zas jo..

            A poslední věc je to, že je k tomu jen jeden upínací šroub, takže je voser přehazovat kotouče. Já to tak měl u té své sady taky a hned jsem koupil obyč osmičky šrouby a nechávám je v kotoučích nafurt (upínám to do vrtačky přes závit a ok)

            Jako nejvhodnější způsob práce se mi osvědčilo upnout vrtačku do svěráku a příkládat předměty ke kotouči. Chce to samozřejmě rukavice a brejle, protože malý kousky pasty v očích už mi jednou udělaly zánět spojivek. A konec konců respirátor je taky lepší, než pak smrkat černý nudle. A špunty do uší taky, přeci jen půl hodiny u zapnutý vrtačky dokáže bejt otrava. Bezpečnost především :)

            Lak bych zatím neřešil. Jezdil jsem asi rok leštěný hliníkový převodník a problém nebyl. Kdyby to začelo něco dělat, tak do vždycky můžeš doleštit a přelakovat až pak.

            0 0
            • tromboonen  

              Lak je pracny, vetsinou trochu zloutne atd. Po vylesteni by melo stacit zalestit voskem (takovym polotekutym na auta, vylestit do sucha), udela to ochrannou vrstvu, ktera dost vydrzi, samozrejme ne roky na zimakovi, ale tohle kolo asi bude spis na ozdobu a romanticke vyjizdky, takze bych se toho nebal.

              Ted jsem to pouzil na konzervaci starejch veci z mosazi, ktere jsem predtim cistil – mimochodem, na zaslou mosaz funguji stare babske recepty typu smichat ocet, citron, sul, mouku (a pripadne pridat trochu jedle sody), napatlat to, nechat pres noc, pak vydrhnout drsnou stranou houbicky, omýt a zakonzervovat… na hlinik bude urcite taky nejaky podobny figl..

              A jeste pokud jsou napriklad kliky lakovane, tak muze napred zkusit pod vodou smirek 1000 + 2000 + lestici pastu na lak, ale jestli to chce fakt do suroveho lesteneho hliniku tak jak rikas..

              0 0
              • saddik  

                Vidíš, vosk mě nenapadl, ale určitě na tom něco bude.

                0 0
    • fargo.  

      Mě to přijde jako dural. A pokud se nemýlím, tak povrchová ochranná vrstvička je narušená a něco už se nahlodalo do kovu a není to jen povrchová oxidace, která by šla vyleštit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.