Ahoj, chtěl bych se zeptat na rozdíl mezi ofsetem (vzájemná pozice dvojice příslušných drátů) 1–6 a 1–8, tj. příslušné dráty jsou v 1. a 6., resp. 1. a 8. díře příruby náboje. V obou případech se jedná o 3× křížený výplet zadního kola na náboji 36 děr, standardní průměr příruby. Zatím jsem si všechna kola zaplétal s ofsetem 1–6, a to jak 26" tak 28", ale dost často jsem viděl právě používat ofset 1–8. Napadá mě, že při použití ofsetu 1–8 na zadním kole jsou sice dráty nepatrně delší, ale více se blíží ideální tečně k přírubě náboje, tedy mají větší pevnost v tahu i tlaku (efektivnější přenos síly).
Ještě by mě zajímalo, když vezmu dvojici drátů ma straně ořechu a protilehlou dojici na opačné přírubě náboje: tažné/tlačné dráty z každé dvojice by měly být vždy stejně (tj. buď zvenku, nebo zevnitř náboje), anebo je to jedno a mohu mít tažné a tlačné dráty na každé přírubě jinak ? Názory se na to různí, návody od výrobců taky, viděl jsem používat obě varianty – stejně/různě.