Zakladne cyklisticke otazky od neznaleho..

40 nepřečtených
  • vrana38

    Caute.Viem mnohi sa zasmejete nad tymi otazkami, ze ako to nemozem vediet..no bol by som rad, ak by sa nasiel niekto, kto by mi miesto posmechu dane veci ujasnil..

    V pripade, ze sa bavimE o cestnom bicykli..mam vysku 180cm, aku vysku ramu potrebujem resp zaujima ma, ze ci sa ta vyska – cislovanie ramu – lisi medzi jednotlivymi znackami ramov…velkost rafov, podla coho viem, ze k akej velkosti ramu, aka velkost kolies pasuje..a nie je mi jasne, co znamena pri rafoch udaj „plastova verzia“..hoci to znie samozrejme, neviem,ci si spravne myslim :/

    0 0
    • ProtoolsTDM  

      Velikosti se u výrobců liší a to podstatně. Je to jako s tričkama. Jednou je mi M a porruhé je mi až L. U rámů je třeba si najít minimálně velikostní tabulky, jsou-li. A nejlíp je celé kolo vyzkoušet projetím. Možnost zapůjčení je celkem běžná. Nejen velikost rámu ovlivňuje posed. Solidní prodavač by měl poradit. A ještě líp je poradit se s cyklistou, aby ti to zkouknul.

      Ad ráfky:U silnice jsou dva systémy – Duše+plášť a galusky.

      Tolik stručně

      0 0
    • juli  

      Vzhlem k tomu, že jsme každý trochu jinak narostli, tak nejde jednoznačně odpovědět, že ke X cm výšky patří rám velikosti x

      Je to dáno rozdílnou délkou noh, trupu…, takže 180 cm vysoký člověk může jezdit na silničce vel.56 i klidně 60. Prostě se měří, počítá zkouší…a navíc jak správně píšeš různí výrobci udávají velikosti různě, navíc mají odlišné geometie rámu. U silničky tě zpravidla zajímá délka horní rámové trubky, či spíš efektivní délka, pokud jde o slopingový rám.

      Kola dospělých silniček mají rozměr ráfků 622mm (28")

      Plášťová se ještě mohou dělit na systémy bez a s duší, další jsou galusková.

      0 0
      • vrana38  

        Dospele silnicky? To co znamena..zeby som nerozumel cestine?:)Pokial nie je ziadny taky udaj pri cestnych rafoch, ze ci plastova verzia…tym padom sa to hned pocita za galusky?

        0 0
        • juli  

          Jasně dospelé, jsou i verze pro děcka na menších kolech.

          Co se týká kol, na běžné ježdění se používá klasika – plášť a duše.

          V poslední době se i u silniček dere do popředí tubeles, tedy plášť bez duše, jako u auta. Tady se jedná buď přímo o speciální ráfek pro tento systém, nebo speciální prostředky na úpravu běžného ráfku, tak, aby se dal použít pouze plášť bez duše.

          Poslední varianta je klasická galuska, která potřebuje speciální ráfek bez patek. K ráfku se galda lepí lepidlem, nebo páskou.

          0 0
          • vrana38  

            Trochu som z toho mimo…ze ako podla coho mozu rozdelovat dospele a detske cestne bicykle, no ale asi podla vysky-vzrastu…takze ja ako dospely 180cm vysoky budem k svoju ramu potrebovat kolesa s rozmerom 28"…??

            0 0
            • DaSnail  

              ano

              0 0
            • juli  

              Dětské silničky mají menší rámy s kratší zadní stavbou i přední vidlicí, čili jsou to speciální kola, která se běžně snad ani neprodávají. Zpravidla bývají použité ráfky s průměrem 590, nebo 570mm.

              K běžné silničce (dospělé) se jiná kola, než 622mm (700c) nedodávají prostě proto, že je to standard UCI

              Některé triatlonové speciály mohou mít přední kolo 650C, což je rozměr 571mm.

              Ke své silničce dostaneš jedině rozměr 622mm podle ISO, též označovaný jako 700C.

              0 0
              • vrana38  

                Naozaj srdecna VDAKA juli za ochotu mi to trosku priblizit a ujasnit..bicyklujem rad a pomalicky uvazujem o kupe noveho cestneho bicykla,a tak sa snazim co najviac poucit-naucit..

                0 0
                • drtyc  

                  jo a jeste jedna vec. prumer kola – 28" = 700c = 622mm je to o cem ste se bavili doted. pak mas jeste sirku rafku. galuska je oznaceni celkem rychleho plaste do obvykle velmi uzkeho rafku nebo v tom mam taky hokej? ten byva i dost nizky – ten prostor jak daleko od povrchu silnice je rafek obuty v plasti a fouka se na vysoke tlaky, takze neni moc pohodlny.

                  pak mas jeste treba cestaky. a ty maji sirsi rafek a jdou do nich dat zase jiny plaste. kazdej plast ma vyrobcem obvykle udavany minimalni a maximalni sirku rafku ze kteryho se nesmykne dolu v zatacce nebo pri brzdeni/rane/nebo husteni. u tech cestaku to je kolem 19mm sirka.

                  no a pak mas je 29" kola. a to je rafek 28", ale na to se dava plast, ktery je hodne vysoky, takze kdyz najedes na nerovnost deformuje se vetsi mnozstvi plaste a netriskens hned rafkem o zem skrz plast, takze je „pohodlnejsi“, ale byva obcas nepatrne pomalejsi pokud srovnavas s plastem stejnyho provedeni v 28".

                  0 0
                  • drtyc  

                    jo a 29" se tomu rika proto, ze ty plaste jsou tak velky, ze se nemusi automaticky vlizt do kazdyho ramu a kazde vidlice na kazdym kole co melo doted 28". muze a nemusi a vetsinou bude drhnout treba v bahne urcite a v nekterych ramech a vidlicich se ani to kolo neotoci. jinak pokud jezdis rozbitou silnici prevazne obcas zkracujes pres polnacky, tak 29" je prijemna zmena. pokud slapes jen asfalt a neni moc rozbity, tak 28 a budes jen resit jestli uzky nebo sirsi rafek. tedy jestli to bude toho trekkinga nebo silnicku.

                    0 0
                  • DaSnail  

                    hokej

                    0 0
                    • drtyc  

                      tak ja ty mucidla co se foukaji na 11 atmosfer nepouzivam pac by to zrovna podemnou prdlo jen bych se na to podival.

                      0 0
              • Rychlej turista  

                Dají se použít i kolečka z kočárku :-D

                0 0
            • juli  

              Jinak ten rozměr 28", jak jsem psal výš není správné označení pro kola na silniční kolo, ale spíš pro treka, nebo krosové kolo.

              0 0
    • vrana38  

      Pokial mam na MTB biku plast 26 krat 1.95…znamena to,ze velkost kolesa je 26" a sirka rafu 1.95 ?…Pri MTB bikoch su tiez standardy UCI ako pri cestnych ?

      0 0
      • PatrikL  

        1.95" je šírka plášťa

        0 0
        • vrana38  

          A ta 26ka je velkost rafu?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • juli  

            26" je velikost kola pro MTB s ráfkem o průměru 559mm

            29" je velikost kola pro MTB s ráfkem o průměru 622mm

            28" je velikost kola pro trek s ráfkem o průměru 622mm

            0 0
            • vrana38  

              Ale na to som sa konkretne nepytal,ale na to,ze : Pokial mam na MTB biku plast 26 krat 1.95…znamena to,ze velkost kolesa je 26" ??…Pri MTB bikoch su tiez standardy UCI ako pri cestnych ?

              0 0
              • juli  

                Snažil jsem se ti vysvětlit tohle: každé obuté kolo na ráfku 559mm bude označováno jako 26", ať je tam guma 1" nebo 3". Tudíž i to tvoje kolo s gumou o šíři 1.95" je 26". Prostě se tohle označení vžilo i když to žádnému výpočtu neodpovídá.

                Standardy UCI jsou i v MTB, ale zajímají tě pouze tehdy, pokud závodíš a to ještě jen na závodech, které se podle regulí UCI jedou. Stejné je to i v silniční cyklistice.

                0 0
                • zichis  

                  a každé obuté kolo s ráfkem 622mm bude co? Dyť to s jedním pláštěm má na obvodu 27coulů a s jiným už skoro 29. Já tam teda nevidím žádnou jasnou hranici. Si koupím MTB slicky jakože 29", tak nebudu mít vlastně 28" MTB kolo?

                  0 0
                  • juli  

                    Já v tom, taky nevidím, žádnou logiku, navíc jsem si to označování ani nevymyslel.

                    Když si změříš průměr obutého treka s uzkým pláštěm a bika s tlustým, tak je to ± stejná hodnota, čili i obvod bude podobný. Přesto je jedno kolo 28" a druhé 26".

                    Takže asi podle gusta každého soudruha ;-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • vrana38  

      A co znamena, co to konkretne je, lebo si nie som isty..a nechcem napisat somarinu…pri rafikoch „orech“ a nasledne za tym su cisla…a dobre pozeram, ze vsetky „vyssie rady“ pri MTB rafikoch mavic su len na discove brzdy ?

      0 0
      • juli  

        Spojení ráfek/ořech v tom nevidím souvislost snad zapletené kolo/ořech 7,8/9,…by něco znamenalo :-) Nějaký příklad by se hodil.

        Nevím sice jakou vyšší řadu Mavicu myslíš, ale v každém případě MTB ráfků Mavic je spousta.

        0 0
        • vrana38  

          Pardon moja chyba, jasne, ze som myslel zapletene kolesa…v obidvoch pripadoch..

          0 0
          • juli  

            Jo, to je jiná. Pokud se tedy bavíme o MTB zapletených kolech v souvislosti s ořechem tam snad může být napsáno jenom 8/9, což znamená použití na kazetu s 8 i 9 pastorky. Nic jiného mě nenapadá.

            Co se týká Mavicu, tak zapletená kola na „V“ brzdy jsou v kategori, kde se použití véček ještě předpokládá, což je XC. Takže Crossmax SLR pro závody a stupeň níž Crossride, jsou pořád v nabídce, pokud vím.

            0 0
            • vrana38  

              Viem, ze sa pytam primitivnosti :/ ale aj tak, mohol by si mi ukazat na nejakom obrazku, ze co to ten orech konkretne je, ako vyzera? Ja som si kazetu doteraz este nemenil..

              Jasne, ved to ma teraz presne zaujima XC..ale moze byt zapletene koleso aj na disc aj na V brzdu ?

              Napr. tieto su iba na disc ? :http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

              ..alebo tieto? : http://www.cykloobchod.sk/…uct_info.php?…

              Co presne znamena veta (pri zapletenych kolesach): „Pre systém Center Lock alebo medzinárodný štandard INTL 6 dier!“..aky system,ci co?:)

              Viem vela otazok, ale uz sa viac snad pytat nebudem..DAKUJEM za pripadnu odpoved.

              0 0
              • juli  

                Kola, kde se dá vybrat systém brzd existují. Jde jenom o to jaký je zvolený ráfek. Tedy, pokud je náboj pro diskovou brzdu zapletený do ráfku pro ráfkovou brzdu, můžeš si zvolit typ brzdy, který ti vyhovuje. Zpravidla se použije náboj pro CenterLock, kde se dá drážkování pro disk brzdy zakrýt prachovkou.

                Další odpovědi na svoje otázky najdeš v obrázcích.

                0 0
                • juli  

                  Kua, skoro jsem zapomněl Hnojovi poděkovat za fotku.

                  Tak tedy děkuji ;-)

                  0 0
                • vrana38  

                  Ahaa, takze ak som dobre pochopil,orech je volnobeh resp nan sa namontuje kazeta a tie ciselne udaje hovoria iba o tom, ze „kolkokoleckova“.

                  Tak ako pozeram na tie odkazy,co som posielal..tak CrossMax SLR (aj) na V-ckove brzdy som nenasiel..

                  Podakovat za obrazky, by som mal ja…naozaj srdecna VDAKA za tu namahu..konecne viem,co si mam pod „orechom“ predstavit :)

                  0 0
                  • juli  

                    CrossMaxy SLR na V má Stárek skladem. Tak by měly být i v krámech.

                    Hnojovi děkuju, protože jsem mu ukradl obrázek toho zlatého náboje z e-shopu ;-)

                    0 0
                    • vrana38  

                      Ten popis k obrazkom si spravil Ty??? Tie Crossmax SLR na V-ecka su este drahsie ako na disc ?? Ani neviem preco som cakal, zeby mohli byt lacnejsie.:)

                      0 0
                      • juli  

                        Tak obrázky jsou ©juli. Jinak disková verze CrossMaxů by měla být oficiálně dražší, ale asi je to jak na kterém shopu.

                        0 0
                        • vrana38  

                          Fiiha, no teda…musim uznat, ze si si dal namahu, ked si mi tie obrazky tak pekne spravil..asi sa nevyznas len do bicyklov ;)… teraz mi uz konecne nenapada ziadna primitivna otazka :)..tak este raz dakujem za vycerpavajuce odpovede ;)

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.