Chci se zepat pro ujasnění:
- U pružin je většinou chod lineární.Pokud by člověk potřeboval progresivní bylo by asi potřeba mít pružinu s proměnným stoupáním vynutí, že.
- U vzduchu je progresivita asi dána velikostí vzduchové komory.Tedy pokud bude vzduchová komora zvětšena tak by měla být křivka více lineární, že.
- Problém totiž u vzduchových tlumičů a vidlic často nasává, že pokud si to nastavím, aby se to dostávalo do vyššícho zdvihu, tak je až moc měkký, citlivý, houpavý začátek, až moc velký sag.Tedy řešením by bylo asi, pokud by se ve vzduchové komoře vyskotovala nějaká pevná nestlačitelná věc co není potřeba ji odstranit, či nějakým způsobem zvětšit vzduchovou komoru.
Neměl jste někdo náhodou rozdělaný sid tlumič a nějakým způsobem nezkoušel u něj snížit tu progresivitu?
- U pružiny lineární se s tím nedá už asi nic dělat, jedině že by uvnitř pružiny byl elastomerový blok, na konec dorazu-ho odstranit.
Neboli, u některých výrobců je dost těžké sehnat pružinu tak, aby neměl člověk moc velký sag a přitom aby chodila do zdvihu co nejvíce-prostě co nejméně stoupající lineární křivku.Většinou totiž s měkčí verzí pružiny je i okamžitě o dost větší sag.
Když někdo přijde na nějaké nápady, nebo postřehy, tak tu o nich můžeme debatovat.