Kliky původně docela těžké, ale po "přestavbě" na jednoplacku mají cca 500g (včetně převodníku)
Starší otřískaný SID, ale na barvu to nejezdí (ten lak se loupe jen se na to křivě podívám).
Přehazka z Číny, uvidíme jak bude fungovat
Kluk už odrostl 24" a tak se táta pustil do stavby. V podstatě si to kluk stejně stavěl sám (taky aby se to naučil a věděl jak servisovat a šetřil mi tím práci v budoucnu :-D). I kola si „zaplétal“ – říkal jsem mu kam má dát dráty. Cítí se teď, že to je opravdu JEHO kolo.
Komponenty jsou lehce nevyvážené, ale důležitým kritériem byla cena. Co se podařilo sehnat levně (vidle, brzdy), tak je lepší. Co je nové, tak je většinou z Číny (ono je v důsledku vlastně skoro všechno z Číny).
(vloženo 28.1.19)
Značka | Force 26 |
Model | Force Virtus |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | 15 |
Hmotnost | ~ 11.3 (přesně neváženo) |
Rám | Force Virtus 26, hliník |
Vidlice | Rock Shox SID World Cup (cca 2011), PopLock |
Hlavové složení | Force |
Kliky | základ jsou Prowheel 152mm |
Středové složení | zapouzdřené na čtyřhran, 113mm |
Měnič | S-Ride RD M400, 10-11s dlouhé vodítko, aliexpress |
Řazení | S-Ride SL-M400, 10s, aliexpress |
Převodník | EK Fan 32z, NW, aliexpress |
Kazeta | ZTTO 11-42T 10s, aliexpress |
Řetěz | Shimano Deore CN-HG54, 10s |
Náboj přední | Shimano Deore HB-M595 32h |
Náboj zadní | Shimano Deore FH-M595, 32h |
Brzda přední | Avid Elixir 7, kotouč Shimano Deore SM-RT54 |
Brzda zadní | Avid Elixir 7, kotouč Shimano Deore SM-RT54 |
Brzdové páky | Avid Elixir 7 |
Ráfek přední | Mach1 X-lite disc, 26" |
Ráfek zadní | Mach1 X-lite disc, 26" |
Dráty | Mach 1, nerez |
Pedály | GUB GC020, hliník, aliexpress |
Řídítka | Force Basic H4.1, 600mm |
Představec | Wake, aliexpress |
Sedlovka | Mach 1, hliník, 400mm |
Sedlo | Vertu aliexpress, zkrácené |
Pláště | Continental Race King 26x2,00", drát |
Myslím, že jsi to už vyřešil, ale pro úplnost – mám tam IS-PM R160
Moc pěkné.Teď zrovna stavím na tomto rámu podobné ,ale nevím si rady se třmenem zadní brzdy.Pokud namontuji standartní redukci SM-MA-R160P/S tak je vůči kotouči třmen moc nahoře.Máš tam redukci na přední třmen a podložky?
Tak čepy jsou dole. Jsem ani nevěděl, že jdou sundat :-D Jakmile pojedu do obchodu tak se přeptám na nějakou vhodnou zátku nebo černý šroub.
Hadice jsou delší, nemám sadu na odvzdušnění, takže zatím tak asi zůstanou. Časem, až pořídím vhodné nádobíčko, tak je třeba zkrátím.
A na lepší fotky se chystám.
Však ty čepy vzadu jen povolíš a díry zazátkuješ, žádný odbrušování. A samozřejmě ve volné chvíli pokrátit bovdeny a hadice :-D
Za tu cenu super kolo. Mě sice úplně nesedí barevně, ale je to hodně ovlivněno tím červeným pozadím. Chtělo by to nafotit u jiné barvy, takto tomu chybí kontrast a je to všechno celý červený. Plus máš za reálnou váhu a hlavně že si to mladý poskládal. Za to jasně plný počet.
Všem děkuji za pozitivní komentáře.
@ladias – pavouka bych asi začernit mohl, přiznám se, že mě to i napadlo, ale nechtělo se mi s tím patlat (a prodloužit čekání kluka na kolo o další den :-) Jo vím, blbá výmluva :-)) Čepy na véčka nechám, musel bych to říznout, pak nějak začistit, nabarvit… a za nějakou dobu až budu rám prodávat dál, tak se to někomu bude třeba hodit.
@vpa007 – řetězová linka mysím že vyšla dobře. Měřeno ocelovým pravítkem 48mm (od osy/středu) rámu k převodníku. Vzadu se to měří dost blbě, ale těch 48mm vychází cca do půlky kazety (odhaduju chybu měření tak na 2mm max). Nicméně na největší pastorek to neleze moc ochotně, tak zkusím ten převodník dát z druhé strany pavouka (blíž k rámu). Bude to škaredší – výsledky mého řezacího a pilovacího úsilí mají nějaké rezervy – ale pokud to bude fungovat tak je to koneckonců jedno. Taky to může být něčím úplně jiným :-)
@parischr – ty máš hezký ultralight, stejně tak jako vpa007 :-)
jo, tyhle domaci stavby na levno maj neco do sebe – taky to delam.. ve finale mas super kolo za dobry penize presne podle potreby..
Stavba super…si vybavuju jak jsem kdysi po podobném SID-ovi toužil :)
K tem převodům…mlaďasovo kolo zde:
https://www.bike-forum.cz/…-pro-juniora
10 speed 11–40 mu v 8-mi letech v pohodě stačí…dokonce jsem i převodník měnil na 34 z.....
na 26" kole pro kluka je podle mě převod 32z vepředu 42 vzadu naprosto dostatečný
Ten Ladias má pravdu předsedo… taky bych to šplíchl… jako nepojede to rychleji, ale bude to okometricky hezčejší ;-). Mimochodem jak vyšla řetězová linka, nebylo lepší dát převodník „zezadu“ na pozici prostředního? Jako jen doraz.
Ještě sundej ty čepy brzd z rámu a až se budeš nudit, tak foukni pavouka klik černým matem.
Černej matnej sprej za stovku, nebo ekonomy varianta černej liháč ;-)
Jinak palec hore.
Tak poměr cena – výkon, slušný.
Obdivuji tu odvahu zkusit to čínský řazení, kazetu. Převody v pohodě stačí, to se neboj. Nejvíc se mi líbí vidle :)
Když si to “stavěl sám” , tak se možná bude k tomu kolu podle toho taky chovat.
Slušný výkon.
Cenovka 13.517,– (možná pár korun navíc za bowden co byl doma atd.)
Hazka (prý) pobere max 42z. Možná by 46 vzala ale nechtěl jsem riskovat. Přemýšlel jsem jestli dát vpředu 30 nebo 32. No uvidíme. Vepředu to je jednoduché prohodit, bude-li potřeba.
Fotka přesunuta – původně jsem to nechal jak se to poskládalo, ani mě nenapadlo, že to jde seřadit :-D
Hele super! Domácí stavba, poctivej profil, vpoho fotky (jo, dalo by se na nich zapracovat), vlastní komentář stavitele. Paráda. Stejně nejvíc si ale cením toho, žes to stavěl s klukem… sice to trvá 2× dýl, ale tyhle chvíle, kdy táta s klukem kutí, ty jsou k nezaplacení ;-). Takže plnej! A prozdradíš, jen tak orientačně, kolik jsi za to teda celkem dal? To hlavně aby bylo vidět, už za kolik se dá poskládat super kolo (já tip mám).
Pár tipů na vylepšení: přesuň na první místo fotku č. 5, bude to víc čučavý, lákavý, první fotka je „eyecatcher“, lákadlo na kliknutí ;-)