Chtěl jsem klasickou pětipacku, ale nebyla
Ještě teplé ze servisu.
Barvičky pro oživení
Ještě se bude ladit.
Tak starý rám Štěrba šel po 200tisících do důchodu (syn souseda bude ještě rád) a bylo třeba nový stroj, abych mohl celoročně jezdit do roboty. Požadavek byl na něco odolnějšího, co by mi do důchodu vydrželo. Není to na váhu, ale na výdrž. No a protože mám za týde pade, nadělil jsem si dárek. Ještě se bude zkracovat krk, asi měnit hrazda a nějaké to nastavování. Problém je s mým odmítáním SPD, prostě ne a ne. Pan Klezl mi to dělal opět, jako MTB na zakázku. Sice to je na dýl, ale nakonec to je pro mou spokojenost.
(vloženo 15.5.19)
Značka | Litespeedd |
Model | Gravel |
Modelový rok | 2018 |
Hmotnost | 12 |
Rám | titan |
Vidlice | Litespeed |
Hlavové složení | Chris King |
Kliky | Rotor |
Středové složení | Chris King |
Přesmykač | Ultegra |
Měnič | Ultegra |
Řazení | Ultegra |
Převodník | Rotor ovál 39-53 |
Kazeta | 11s 11-28 |
Řetěz | Ultegra |
Náboj přední | Chris King |
Náboj zadní | Chris King |
Brzda přední | Ultega disk |
Brzda zadní | Ultegra disk |
Brzdové páky | Ultegra |
Ráfek přední | No tubes |
Ráfek zadní | No tubes |
Dráty | nevím |
Pedály | nevím |
Řídítka | Thomson |
Představec | Thomson |
Sedlovka | Thomson |
Sedlo | Fizik Aliante |
Pláště | Schwalbe Marathon plus Tour |
jak někdo píše na to jaká to je splácanina tě v komentářích dost šetří…mé ulítlý kola to schytávaj o dost víc :-P
a aby bylo jasno líbí se mi to a to ani nevím co znamená značka Litespeed
jeste titanove kliky od cane creek eewings by to chtělo.. ale je to velká paráda..
Neobyčejný stroj pro neobyčejného jezdce. Přeju ať další tisíce km proběhnou pokud možno bez nehod, ať nepřibývají titanové součástky i v tělě :)
@všudena kole: 11s dal servis, abych pravdu řekl, nespecifikoval jsem to, a teď mi to vyhovuje (dřív 9s)
@nooski: SPD prostě ne, jsou věci, na které si nehodlám zvykat. Harampádí a hrazda? co tam je srandovní? je tam lampa a tachometr, jinak nic navíc.
@Honzis: pravda 53/11 mám málokdy, do Krkonoš ale používám celý rozsah, hrazsu ladím, tamta byla jiná, světlo kupodivu schované není, jo v zimě pohorky, mám špatné prokrvení a při –15°C mi je jinak zima
@Cen da H: přesně jak píšeš, používám to denně a už mne fakt přestaly byvit kompromisy, navíc mne život naučil, používat věci tak jak jsou určené a nemít je pro parádu, tohle je prostě plně využité vlastnosti kvalitních materiálů
@Davidakta: díky
@Singlespeed: zvyk je zvyk, blatníky jsem vozil různé a rozpadaly se na slunku, SKS Bluemel držely, rám od Litespeedu gravel je asi jen jedna geo, Lynnskey nedělá a Mosaic je poněkud drahý, zas takový výběr není
@atty: ano, občas to opláchnu hadicí, v současné práci máme wapíka, ale zase to nepřeháním, stroj má sloužit mně, ne já jemu, nepotřebuju leštěnku do obýváku
@scota: vypadají docela dobře, budu ještě hledat a současné asi pak na zimu
@khonza: jak píše orm, je to pracant na výdrž, půl kila navrch neřeším při té odolnosti, radši zhubnu
Někdo se ptal na světlo, je to SolarStorm, koupený v Česku za asi 1400,– kopii z alíka mám na MTB a svítí o třetinu méně
Co třeba menší platformy:
Stačila by vyměnit spíš ta velká pila za něco menšího (46–50), 39/28 dostačuje i na Posázaví s přehledem. Pláště bych třeba já osobně na léto měnil za něco „jezdivějšího“ a „neprůstřely“ dával až do bordelu v listopadu, abych si těch 10 000km užil s pocitem, že to „líp jede“. Platformy bych dal velké s piny, kor když jezdíš v zimě asi v pohorách nebo tak něco, předpokládám.
Orm, renda69: ale já chápu proč je tam máš. Chtěl jsem říci jen to, že třeba na posyp bezduše dobře fungují. Že pokud si užívám nízký tlak, tak nesjedu pouze střed pláště a vydrží déle. Že pokud měním plášť jednou za rok, tak to není taková tragédie a přínosem je dobrá kondice pláště z hlediska stárnutí, které dle mě má výrazný vliv na defekty. Prostě ne vždy musí být předimenzování výrazně bezpečnější. Jo a na předním mám asi 15 000, ale vepředu vydrží všechno víc. Ale nechtěl jsem poučovat, nebo radit, spíš jsem chtěl říci, že poměrně spolehlivá může být i lehká varianta na bezduších.
Singlespeed: nebuť takovej pesimista :) Po tom, co má najeto, tak asi ví, jakou potřebuje geometrii a velikost a taky říká, že řídítka ještě bude „ladit“ celkově dolu. Ten titan chápu – ocelák přeci jen každodenním použitím ve sračkách degraduje (ta voda a sůl se časem prostě projeví, zvlášť u kola, co opravdu jen slouží a nepředpokládá se, že by ho nějak denně opečovával, myl, mazal atd.) a tenhle rám může být „na doživotí“ (samozřejmě přeju ještě dlouhá léta ježdění:) )
Pěkný a funkční platformy + kompakty (na ty těžké gumy), tam souhlas – vypadat a fungovat to bude vcelku lépe.
Ok. Účel asi chápu. Mám doma taky jedny maratony a nejdou moc ojet. A píchnout taky ne. Ale když je to kolo vším ostatním na hodně vysokém levlu, to se nedělají nějaké odolné lehčí pláště – třeba za prestrelenou cenu?
@Renda69 Mně se líbí pedály od XLC. Sám jsem si na kolo na dojíždění pořídil XLC PD-M13 Ultralight III v bílé barvě, protože to ladí ke kolu. Zpracování a váha pedálů na výborné úrovni…
Tady jde vidět, co udělá nápis Litespeed na rámu. Pokud by tam bylo třeba Author, bylo by kolo drtivou většinou béefáků rozcupováno na maděru, neboť, co si budem povídat, kam se hrabe dort pejska s kočičkou. Za ty peníze mohl být alespoň vybrán rám s vhodnou geometrií a ne nastavovaný obřím komínem téměř tak dlouhým jako samotná hlavová trubka, kvalitní platformové pedály a dotažené blatníky. Roztáčet Marathony 53z plackou musí být také chuťovka :-).
Na kole je poznat, že majitel ví přesně co chce a co potřebuje, proto si myslím že každá zdejší rada je pro něj směšná. Za mě 5*
No k plášťům, já tu volbu i chápu, ale třeba jsem vozil Marathon Racer a ta směs fakt dobře jela. Měl jsem to na cestování na těžko, přes 12 tis km bez defektu a větších známek opotřebení :)
orm: přesně – pláště jsou na výdrž! Většinou ustojí 25 tisíc, takže u mne zhruba 2 roky. A bez defektu, ten jsem měl jediný. Na váhu se mohu vykašlat, koukal jsem na ten 365 a je to jen o 250g, vozíval jsem kdysi Michelinky, ale nevydržely tolik, drátové byly lepší. A i v létě jsou silnice poněkud zdevastované.
Kompakty možná časem.
Pedály jsme řešili, ale nějak se mi nelíbily, pokud máte někdo nějaký hezký, menší, tak sem s tím, stejně to je spotřebka na rok. Pěkné designové jsem nenašel.
Cesta samo není po hlavní, kopíruji ji vedle, přes Královice, ale už se tam bohužel taky naučili jezdit, ale v půl šesté to ještě de.
Jo a k maskování mám ještě brašny (titan nosič Tubus a brašny Ortlieb – taky už ojeté).
Hrazda a krk – s tím se bude hejbat, krk dolů, hrazda možná jiná a bude rovně, tohle byl takový rychlý pokus.
@detoxy: Vozim oboje, mam gravel s gravelkingem i dopravni kolo se schwalbe marathon. To proste nejsou stejne kategorie kol. Kazda kategorie ma vlastni pozadavky. Doporucovat plaste z jedne kategorie do druhe je nesmysl. Gravelkingy v zimnim posypu budou jak reseto. Na dopravnim kole potrebujes plaste s vysokym najezdem a pokud mozno nulovou sanci defektu za desitky tisic km jizdy. To ti gravelove plaste negarantuji. To jsou lehke slupky, po kterych chces jine parametry – valivej odpor, bezduse, nizkou hmotnost. Po pracovnich plastich odolnost a vysoky najezd.
No mě daly g-one 9000 a ještě by asi něco daly, ale hodil jsem je ženě na dojetí s duší. Ale hlavně pohodlí bezduší při tlaku okolo 2,5 baru.
@khonza: Tohle neni gravel, ale pracovni kolo. Proc davat na pracovni kolo lehle plaste, ktere maji malou odolnost a nizky najezd. To jako ma, s jeho najezdem, menit plaste co dva mesice a v zime resit jeden defekt za druhym? Poradny trekovy plast, coz schwalbe marathon je, da v klidu mezi 10 – 15Kkm bez ztraty kyticky.
no ty bláho titanový rám na ježdění do práce …
zas na druhou stranu když na tom sedíš celoročně každý den tak se dá pochopit cesta kvality bez kompromisů.
jen mne zajímá Tvá cesta z Říčan do Prahy. Tam musí být šílený provoz, kudy jezdíš?
Moc pěkný „cesťák“, kde tedy mi přijdou brutální jen ty velké převodníky (kompakty by asi k tomu seděly lépe), ale když to majitel ušlape i na tomhle, nebo je zvyklý, tak proč ne. Jinak se též přimlouvám za nějaké pěkné decentní platformy s piny (když nevyhovují SPD) – jednak se na tom šlape o 100% lépe a vypadá to též daleko lépe.
K tomu to má na cesťáka v plném osazení takový „maskovací“ efekt, že neznalý by to klidně mohl považovat za kolo z Decathlonu za pár tisíc (což se hodí, při nějakém parkování před obchodem atd.).
Jinak „maskovaná“ špička, věřím, že bude dělat dlouho radost.
Všechno na tom kole je parádní – Litespeed, Thomson, Chris King, No Tubes, Ultegra, Rotor, Fizik… Tak proč proboha ty pláště co váží skoro kilo jeden.??? Dej tam třeba Gravelkingy (viz vpa007) a jsi o víc jak 1kg dole.
mým okem zbytečně těžké pláště, aspoň na léto bych tam 28–32mm když jezdíš po silnici. Blatník přední je prostě krátkej, 53z velká pila a k tomu od 11z vzadu mi taky úplně neštimuje, stejně tak hrazda vysoko, daleko a široko ale když v ní ležíš furt tak jsi asi zvyklý. Světlo na řidítkách hodně schováš svým tělem pokud budeš ležet v hrazdě, to by chtělo ještě něco buď hned nad blatník nebo do konců hrazdy. No ať slouží aspoň k takové spokojenosti jako nebožtík Štěrba.
Ultimátní stroj!!! Pokud nejsou možné SPD (což je škoda), tak bych dal alespoň nějaké desighnově pěkné a lehké pedály namísto těch hnusných křápů, co jsou tam teď. :-)
Slušný šichťák :-) taky jezdím celý rok a tahání lanek v bovdenu v kuse je kravina, shimano pak akorát hůř řadí. Kotouče časem taky plánuji, protože pár ráfků jsem už obrzdil. Absenci nášlapů moc nerozumím, je to jako dneska lyžovat v teniskách. Kombinace hrazdy a toho harampádí je srandovní.
Toto kolo probralo snad vše, co pobrat mohlo. Jezdím denně celoročně prakticky stejný distance, ale na silnici bez blatníků a když je zima ostrá, tak Sednu na 29er (taky naháč), takže nad tím trochu udiveně kroutím hlavou, ale i tak máš můj respekt a palec nahoru.
@Renda69: Ja jsem z marathonu presel na schwalbe marathon gt 365, protoze mne nebavilo menit gumy leto/zima. Jsem z toho plaste nadsen. V zime jsem diky tomu nemel ani potrebu nasadit dopredu schwalbe marathon winter, protoze ty plaste drzely dobre i na snehu a ledu. Na aslfatu jedou take dobre. Az dojedes marathony plus tour, tak se na ne podivej.
@jecnak: O blato a snih jako takove mne nejde. Slo mne o tu slanou brecku a jejich vliv na trmeny, pripadne silnejsi mraz na brzdy jako takove – tesneni a tak. Pokud s tim mas dobre zkusenosti, tak je to pozitivni zprava a spletl jsem se.
@miťo: do práce momentělně 25km (domů taky), od Říčan do Prahy, kopec vlastně není, do práce 100m, zpět 300m, jezdíval jsem i dovolené, ale te%d mám MTB, tak radši na něm. Gumy mám odzkoušené léta. No a zbytek se uvidí.
Zástěrky jsem míval, ale zase to nebylo tak optimální, tak jsem rezignoval. Pytlík do koše z Lidlu je taky dobrej.
Ano, sice mnohem mene kilometru, ale jezdim. Navic pridavam podzimni cyklokrosy a jezdeni lesnimi stezkami a polnackami, kde jsem driv jezdil na bajku.
@jecnak: Jezdis s tim jako Renda69 v uplnych solenych srackach, viz. jeho fotky? Pokud ano, tak je to dobra zprava.
15.5.19 20:06
Moc pěkné kolo ale nechápu proč 11s .
Moc pekne kolo. Jak psal Miťo, delsi blatniky + zasterky budou jiste treba.
orm: Mam na Boonovi temer stejne hydry a maji odjezdene 3 zimy a jsou stale zcela bez problemu. Staci pravidelne menit olej. Pistky jsou keramicke, tak nema co korodovat.
15.5.19 19:58
Zajimalo by mě kolik toho najezdíš do práce a jaký profil (rovina/kopce). Stavba se mi líbí, mám rád tyhle účelový kola. Pokud jde o spolehlivost, tak jsi zvolil dobré obutí. S těma hydrama nevím…jak se píše níž, uvidíš co s tím udělá sůl. Chybí mi tam zástěrka na předním blatníku na ochranu řetězu a treter. A řazení…no…pochopil jsem, proč mají expediční kola cyklokrosové řazení v konci oblouků (včera mi odešla páka 105 ST5800).
Bowdeny špatně, buď vcelku nebo alespoň s celým vnitřním linerem (Nokon, Jagwire…). Nechápu v dnešní době ohnutý dráty. Ale jinak moc pěkný.
Parádní pracant ale bylo by mi líto ho tahat do sraček. :-)
Marathony jsou na tenhle učel výborný gumy
@Renda69: Ty mas sendvic ocel-hlinik-ocel a pokud na tom budes vozit sintrovane desticky, tak ti to moc dlouho nevydrzi. Pokud organiky, tak ti zas nevydrzi desticky. Ocelovy kotouc a sintrovane desticky povazuji na zimni jezdeni lepsi. Co se tyka vydrze tech trmenu v soli. Budu rad, kdyz napises za dva roky jak to dopadlo, ale trmen neni zas takova palka a jde koupit novej.
15.5.19 19:08
15.5.19 19:07
orm: budou zkušenosti, v servisu zatím radili celkem dobře. Bovden uvidíme. Hydry na MTB zatím dobré, ale ty jsou XTR a netrpí tolik. Ocelové kotouče? do soli?
Mildee: voni tyhle těžítka vydrží kolem 20 až 25 tisíc, takže u mne ty dva roky dají.
Z predchozich prispevku vim co jezdis a v jakem pocasi jezdis. Osobne bych, co se tyka spolehlivosti, resil nejaktere veci jinak. Asi bych nesel do hydraulik, protoze si myslim, ze ti po par zimach jezdeni v soli odejdou. Za druhe bych natahl bowden v celku od razeni k prehazce/presmykaci. Je to lepsi kvuli zamrzani lanka. Kotouce bych dal ocelove. Blatnikum by to chtelo dodelat zasterky.