pracovní mezek

Přidat foto

Chtěl jsem klasickou pětipacku, ale nebyla

Ještě teplé ze servisu.

Barvičky pro oživení

Ještě se bude ladit.

Tak starý rám Štěrba šel po 200tisících do důchodu (syn souseda bude ještě rád) a bylo třeba nový stroj, abych mohl celoročně jezdit do roboty. Požadavek byl na něco odolnějšího, co by mi do důchodu vydrželo. Není to na váhu, ale na výdrž. No a protože mám za týde pade, nadělil jsem si dárek. Ještě se bude zkracovat krk, asi měnit hrazda a nějaké to nastavování. Problém je s mým odmítáním SPD, prostě ne a ne. Pan Klezl mi to dělal opět, jako MTB na zakázku. Sice to je na dýl, ale nakonec to je pro mou spokojenost.

(vloženo 15.5.19)

Renda69
Ohodnoť bajk: (3.9  / 72 hlasujících)
Značka Litespeedd
Model Gravel
Modelový rok 2018
Hmotnost 12
Rám titan
Vidlice Litespeed
Hlavové složení Chris King
Kliky Rotor
Středové složení Chris King
Přesmykač Ultegra
Měnič Ultegra
Řazení Ultegra
Převodník Rotor ovál 39-53
Kazeta 11s 11-28
Řetěz Ultegra
Náboj přední Chris King
Náboj zadní Chris King
Brzda přední Ultega disk
Brzda zadní Ultegra disk
Brzdové páky Ultegra
Ráfek přední No tubes
Ráfek zadní No tubes
Dráty nevím
Pedály nevím
Řídítka Thomson
Představec Thomson
Sedlovka Thomson
Sedlo Fizik Aliante
Pláště Schwalbe Marathon plus Tour

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Renda69
Renda69

1.6.19 09:52

Tady ještě než jsem prodal srovnání geo.

Reagovat
Mr_Tom
Mr_Tom

26.5.19 18:32

jak někdo píše na to jaká to je splácanina tě v komentářích dost šetří…mé ulítlý kola to schytávaj o dost víc :-P

a aby bylo jasno líbí se mi to a to ani nevím co znamená značka Litespeed

Reagovat
Renda69
Renda69

18.5.19 20:28

Na Aliku maj různé titanové díly, ale servisman mi to nějak rozmlouval.

vidle

Berany

toho bych se snad být nemusel

kliky

Reagovat
Raider
Raider

18.5.19 14:18

jeste titanove kliky od cane creek eewings by to chtělo.. ale je to velká paráda..

Reagovat
VladaC
VladaC

18.5.19 12:38

Neobyčejný stroj pro neobyčejného jezdce. Přeju ať další tisíce km proběhnou pokud možno bez nehod, ať nepřibývají titanové součástky i v tělě :)

Reagovat
Renda69
Renda69

17.5.19 19:16

@všudena kole: 11s dal servis, abych pravdu řekl, nespecifikoval jsem to, a teď mi to vyhovuje (dřív 9s)

@nooski: SPD prostě ne, jsou věci, na které si nehodlám zvykat. Harampádí a hrazda? co tam je srandovní? je tam lampa a tachometr, jinak nic navíc.

@Honzis: pravda 53/11 mám málokdy, do Krkonoš ale používám celý rozsah, hrazsu ladím, tamta byla jiná, světlo kupodivu schované není, jo v zimě pohorky, mám špatné prokrvení a při –15°C mi je jinak zima

@Cen da H: přesně jak píšeš, používám to denně a už mne fakt přestaly byvit kompromisy, navíc mne život naučil, používat věci tak jak jsou určené a nemít je pro parádu, tohle je prostě plně využité vlastnosti kvalitních materiálů

@Davidakta: díky

@Singlespeed: zvyk je zvyk, blatníky jsem vozil různé a rozpadaly se na slunku, SKS Bluemel držely, rám od Litespeedu gravel je asi jen jedna geo, Lynnskey nedělá a Mosaic je poněkud drahý, zas takový výběr není

@atty: ano, občas to opláchnu hadicí, v současné práci máme wapíka, ale zase to nepřeháním, stroj má sloužit mně, ne já jemu, nepotřebuju leštěnku do obýváku

@scota: vypadají docela dobře, budu ještě hledat a současné asi pak na zimu

@khonza: jak píše orm, je to pracant na výdrž, půl kila navrch neřeším při té odolnosti, radši zhubnu

Někdo se ptal na světlo, je to SolarStorm, koupený v Česku za asi 1400,– kopii z alíka mám na MTB a svítí o třetinu méně

Reagovat
scota
scota

16.5.19 16:04

Honzis
Honzis

16.5.19 15:44

Stačila by vyměnit spíš ta velká pila za něco menšího (46–50), 39/28 dostačuje i na Posázaví s přehledem. Pláště bych třeba já osobně na léto měnil za něco „jezdivějšího“ a „neprůstřely“ dával až do bordelu v listopadu, abych si těch 10 000km užil s pocitem, že to „líp jede“. Platformy bych dal velké s piny, kor když jezdíš v zimě asi v pohorách nebo tak něco, předpokládám.

Reagovat
detoxy
detoxy

16.5.19 14:09

Orm, renda69: ale já chápu proč je tam máš. Chtěl jsem říci jen to, že třeba na posyp bezduše dobře fungují. Že pokud si užívám nízký tlak, tak nesjedu pouze střed pláště a vydrží déle. Že pokud měním plášť jednou za rok, tak to není taková tragédie a přínosem je dobrá kondice pláště z hlediska stárnutí, které dle mě má výrazný vliv na defekty. Prostě ne vždy musí být předimenzování výrazně bezpečnější. Jo a na předním mám asi 15 000, ale vepředu vydrží všechno víc. Ale nechtěl jsem poučovat, nebo radit, spíš jsem chtěl říci, že poměrně spolehlivá může být i lehká varianta na bezduších.

Reagovat
atty
atty

16.5.19 13:50

Singlespeed: nebuť takovej pesimista :) Po tom, co má najeto, tak asi ví, jakou potřebuje geometrii a velikost a taky říká, že řídítka ještě bude „ladit“ celkově dolu. Ten titan chápu – ocelák přeci jen každodenním použitím ve sračkách degraduje (ta voda a sůl se časem prostě projeví, zvlášť u kola, co opravdu jen slouží a nepředpokládá se, že by ho nějak denně opečovával, myl, mazal atd.) a tenhle rám může být „na doživotí“ (samozřejmě přeju ještě dlouhá léta ježdění:) )

Pěkný a funkční platformy + kompakty (na ty těžké gumy), tam souhlas – vypadat a fungovat to bude vcelku lépe.

Reagovat
khonza
khonza

16.5.19 13:26

Ok. Účel asi chápu. Mám doma taky jedny maratony a nejdou moc ojet. A píchnout taky ne. Ale když je to kolo vším ostatním na hodně vysokém levlu, to se nedělají nějaké odolné lehčí pláště – třeba za prestrelenou cenu?

Reagovat
Jan_UL
Jan_UL

16.5.19 13:10

@Renda69 Mně se líbí pedály od XLC. Sám jsem si na kolo na dojíždění pořídil XLC PD-M13 Ultralight III v bílé barvě, protože to ladí ke kolu. Zpracování a váha pedálů na výborné úrovni…

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

16.5.19 13:03

Tady jde vidět, co udělá nápis Litespeed na rámu. Pokud by tam bylo třeba Author, bylo by kolo drtivou většinou béefáků rozcupováno na maděru, neboť, co si budem povídat, kam se hrabe dort pejska s kočičkou. Za ty peníze mohl být alespoň vybrán rám s vhodnou geometrií a ne nastavovaný obřím komínem téměř tak dlouhým jako samotná hlavová trubka, kvalitní platformové pedály a dotažené blatníky. Roztáčet Marathony 53z plackou musí být také chuťovka :-).

Reagovat
Davidakta
Davidakta

16.5.19 12:53

Na kole je poznat, že majitel ví přesně co chce a co potřebuje, proto si myslím že každá zdejší rada je pro něj směšná. Za mě 5*

Reagovat
Fran-tic
Fran-tic

16.5.19 12:46

No k plášťům, já tu volbu i chápu, ale třeba jsem vozil Marathon Racer a ta směs fakt dobře jela. Měl jsem to na cestování na těžko, přes 12 tis km bez defektu a větších známek opotřebení :)

Reagovat
Renda69
Renda69

16.5.19 11:42

orm: přesně – pláště jsou na výdrž! Většinou ustojí 25 tisíc, takže u mne zhruba 2 roky. A bez defektu, ten jsem měl jediný. Na váhu se mohu vykašlat, koukal jsem na ten 365 a je to jen o 250g, vozíval jsem kdysi Michelinky, ale nevydržely tolik, drátové byly lepší. A i v létě jsou silnice poněkud zdevastované.

Kompakty možná časem.

Pedály jsme řešili, ale nějak se mi nelíbily, pokud máte někdo nějaký hezký, menší, tak sem s tím, stejně to je spotřebka na rok. Pěkné designové jsem nenašel.

Cesta samo není po hlavní, kopíruji ji vedle, přes Královice, ale už se tam bohužel taky naučili jezdit, ale v půl šesté to ještě de.

Jo a k maskování mám ještě brašny (titan nosič Tubus a brašny Ortlieb – taky už ojeté).

Hrazda a krk – s tím se bude hejbat, krk dolů, hrazda možná jiná a bude rovně, tohle byl takový rychlý pokus.

Reagovat
orm
orm

16.5.19 11:06

@detoxy: Vozim oboje, mam gravel s gravelkingem i dopravni kolo se schwalbe marathon. To proste nejsou stejne kategorie kol. Kazda kategorie ma vlastni pozadavky. Doporucovat plaste z jedne kategorie do druhe je nesmysl. Gravelkingy v zimnim posypu budou jak reseto. Na dopravnim kole potrebujes plaste s vysokym najezdem a pokud mozno nulovou sanci defektu za desitky tisic km jizdy. To ti gravelove plaste negarantuji. To jsou lehke slupky, po kterych chces jine parametry – valivej odpor, bezduse, nizkou hmotnost. Po pracovnich plastich odolnost a vysoky najezd.

Reagovat
detoxy
detoxy

16.5.19 10:53

No mě daly g-one 9000 a ještě by asi něco daly, ale hodil jsem je ženě na dojetí s duší. Ale hlavně pohodlí bezduší při tlaku okolo 2,5 baru.

Reagovat
orm
orm

16.5.19 10:38

@khonza: Tohle neni gravel, ale pracovni kolo. Proc davat na pracovni kolo lehle plaste, ktere maji malou odolnost a nizky najezd. To jako ma, s jeho najezdem, menit plaste co dva mesice a v zime resit jeden defekt za druhym? Poradny trekovy plast, coz schwalbe marathon je, da v klidu mezi 10 – 15Kkm bez ztraty kyticky.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

16.5.19 09:37

no ty bláho titanový rám na ježdění do práce …

zas na druhou stranu když na tom sedíš celoročně každý den tak se dá pochopit cesta kvality bez kompromisů.

jen mne zajímá Tvá cesta z Říčan do Prahy. Tam musí být šílený provoz, kudy jezdíš?

Reagovat
atty
atty

16.5.19 09:34

Moc pěkný „cesťák“, kde tedy mi přijdou brutální jen ty velké převodníky (kompakty by asi k tomu seděly lépe), ale když to majitel ušlape i na tomhle, nebo je zvyklý, tak proč ne. Jinak se též přimlouvám za nějaké pěkné decentní platformy s piny (když nevyhovují SPD) – jednak se na tom šlape o 100% lépe a vypadá to též daleko lépe.

K tomu to má na cesťáka v plném osazení takový „maskovací“ efekt, že neznalý by to klidně mohl považovat za kolo z Decathlonu za pár tisíc (což se hodí, při nějakém parkování před obchodem atd.).

Jinak „maskovaná“ špička, věřím, že bude dělat dlouho radost.

Reagovat
khonza
khonza

16.5.19 09:30

Všechno na tom kole je parádní – Litespeed, Thomson, Chris King, No Tubes, Ultegra, Rotor, Fizik… Tak proč proboha ty pláště co váží skoro kilo jeden.??? Dej tam třeba Gravelkingy (viz vpa007) a jsi o víc jak 1kg dole.

Reagovat
Honzis
Honzis

16.5.19 08:25

mým okem zbytečně těžké pláště, aspoň na léto bych tam 28–32mm když jezdíš po silnici. Blatník přední je prostě krátkej, 53z velká pila a k tomu od 11z vzadu mi taky úplně neštimuje, stejně tak hrazda vysoko, daleko a široko ale když v ní ležíš furt tak jsi asi zvyklý. Světlo na řidítkách hodně schováš svým tělem pokud budeš ležet v hrazdě, to by chtělo ještě něco buď hned nad blatník nebo do konců hrazdy. No ať slouží aspoň k takové spokojenosti jako nebožtík Štěrba.

Reagovat
Jan_UL
Jan_UL

16.5.19 07:39

Ultimátní stroj!!! Pokud nejsou možné SPD (což je škoda), tak bych dal alespoň nějaké desighnově pěkné a lehké pedály namísto těch hnusných křápů, co jsou tam teď. :-)

Reagovat
nooski
nooski

16.5.19 06:44

Slušný šichťák :-) taky jezdím celý rok a tahání lanek v bovdenu v kuse je kravina, shimano pak akorát hůř řadí. Kotouče časem taky plánuji, protože pár ráfků jsem už obrzdil. Absenci nášlapů moc nerozumím, je to jako dneska lyžovat v teniskách. Kombinace hrazdy a toho harampádí je srandovní.

Reagovat
bernie
bernie

16.5.19 04:07

Toto kolo probralo snad vše, co pobrat mohlo. Jezdím denně celoročně prakticky stejný distance, ale na silnici bez blatníků a když je zima ostrá, tak Sednu na 29er (taky naháč), takže nad tím trochu udiveně kroutím hlavou, ale i tak máš můj respekt a palec nahoru.

Reagovat
orm
orm

15.5.19 20:32

@Renda69: Ja jsem z marathonu presel na schwalbe marathon gt 365, protoze mne nebavilo menit gumy leto/zima. Jsem z toho plaste nadsen. V zime jsem diky tomu nemel ani potrebu nasadit dopredu schwalbe marathon winter, protoze ty plaste drzely dobre i na snehu a ledu. Na aslfatu jedou take dobre. Az dojedes marathony plus tour, tak se na ne podivej.

Reagovat
orm
orm

15.5.19 20:26

@jecnak: O blato a snih jako takove mne nejde. Slo mne o tu slanou brecku a jejich vliv na trmeny, pripadne silnejsi mraz na brzdy jako takove – tesneni a tak. Pokud s tim mas dobre zkusenosti, tak je to pozitivni zprava a spletl jsem se.

Reagovat
Renda69
Renda69

15.5.19 20:25

@miťo: do práce momentělně 25km (domů taky), od Říčan do Prahy, kopec vlastně není, do práce 100m, zpět 300m, jezdíval jsem i dovolené, ale te%d mám MTB, tak radši na něm. Gumy mám odzkoušené léta. No a zbytek se uvidí.

Zástěrky jsem míval, ale zase to nebylo tak optimální, tak jsem rezignoval. Pytlík do koše z Lidlu je taky dobrej.

Reagovat
jecnak
jecnak

15.5.19 20:15

Ano, sice mnohem mene kilometru, ale jezdim. Navic pridavam podzimni cyklokrosy a jezdeni lesnimi stezkami a polnackami, kde jsem driv jezdil na bajku.

Reagovat
orm
orm

15.5.19 20:12

@jecnak: Jezdis s tim jako Renda69 v uplnych solenych srackach, viz. jeho fotky? Pokud ano, tak je to dobra zprava.

Reagovat
vsudenakole

15.5.19 20:06

Moc pěkné kolo ale nechápu proč 11s .

Reagovat
jecnak
jecnak

15.5.19 20:04

Moc pekne kolo. Jak psal Miťo, delsi blatniky + zasterky budou jiste treba.

orm: Mam na Boonovi temer stejne hydry a maji odjezdene 3 zimy a jsou stale zcela bez problemu. Staci pravidelne menit olej. Pistky jsou keramicke, tak nema co korodovat.

Reagovat
mykovec

15.5.19 19:58

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
miťo
miťo

15.5.19 19:36

Zajimalo by mě kolik toho najezdíš do práce a jaký profil (rovina/kopce). Stavba se mi líbí, mám rád tyhle účelový kola. Pokud jde o spolehlivost, tak jsi zvolil dobré obutí. S těma hydrama nevím…jak se píše níž, uvidíš co s tím udělá sůl. Chybí mi tam zástěrka na předním blatníku na ochranu řetězu a treter. A řazení…no…pocho­pil jsem, proč mají expediční kola cyklokrosové řazení v konci oblouků (včera mi odešla páka 105 ST5800).

Reagovat
Vilém
Vilém

15.5.19 19:33

Tak tohle ti aspon neprorezne :)

Reagovat
capo
capo

15.5.19 19:32

Bowdeny špatně, buď vcelku nebo alespoň s celým vnitřním linerem (Nokon, Jagwire…). Nechápu v dnešní době ohnutý dráty. Ale jinak moc pěkný.

Reagovat
přez les
přez les

15.5.19 19:29

Parádní pracant ale bylo by mi líto ho tahat do sraček. :-)

Marathony jsou na tenhle učel výborný gumy

Reagovat
orm
orm

15.5.19 19:26

@Renda69: Ty mas sendvic ocel-hlinik-ocel a pokud na tom budes vozit sintrovane desticky, tak ti to moc dlouho nevydrzi. Pokud organiky, tak ti zas nevydrzi desticky. Ocelovy kotouc a sintrovane desticky povazuji na zimni jezdeni lepsi. Co se tyka vydrze tech trmenu v soli. Budu rad, kdyz napises za dva roky jak to dopadlo, ale trmen neni zas takova palka a jde koupit novej.

Reagovat
Zoidberg

15.5.19 19:08

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
depresy

15.5.19 19:07

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Renda69
Renda69

15.5.19 19:06

orm: budou zkušenosti, v servisu zatím radili celkem dobře. Bovden uvidíme. Hydry na MTB zatím dobré, ale ty jsou XTR a netrpí tolik. Ocelové kotouče? do soli?

Mildee: voni tyhle těžítka vydrží kolem 20 až 25 tisíc, takže u mne ty dva roky dají.

Reagovat
orm
orm

15.5.19 19:01

Z predchozich prispevku vim co jezdis a v jakem pocasi jezdis. Osobne bych, co se tyka spolehlivosti, resil nejaktere veci jinak. Asi bych nesel do hydraulik, protoze si myslim, ze ti po par zimach jezdeni v soli odejdou. Za druhe bych natahl bowden v celku od razeni k prehazce/pres­mykaci. Je to lepsi kvuli zamrzani lanka. Kotouce bych dal ocelove. Blatnikum by to chtelo dodelat zasterky.

Reagovat
Wáclavka
Wáclavka

15.5.19 19:01

Slušnej dělník :-))))))))))

Reagovat
Mildee
Mildee

15.5.19 18:46

V pneumatikách leží zbytečné kilo navíc, ale jinak super pracant ;-)

Reagovat
vpa007
vpa007

15.5.19 18:44

Mezek na Ultegře s Thomsonem a Kingem? Žiju na divný planetě :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

mirekk 13
mirekk 3
trpaslik72 17
zdenalfofin 18
TJK 41
sevava 8