Kolo jsem pořídil primárně kvůli tahání croozera. Hlavní kolo mám full na 120 zdvizích jezdím terén a vím že za ním ho tahat nechci. Žiju v podhůří a kopce tu máme všude. Koupi jsem dlouho zvažoval a nakonec padla volba na tento stroj. Vím že zde vystavit e bike je tady pro některé jako červený šátek pro býka ale to je mi vlastně jedno. Jde mi o čas strávený s potomkem a tohle je moje řešení aby nás to snad oba bavilo.
Ohledně pocitu z kola bych asi vyzdvihl podařenou geometrii rámu která mi sedla na první dobrou. Z počátku jsem myslel že 75 rodla jsou moc ale po pár vyjížďkách neuříznu ani milimetr. Kolo mi přijde až nadprůměrně hravé. Překvapilo mne že vyšší hmotnost se paradoxně projevuje kladně a to při sjezdech kdy zadek mnohem méně uskakuje v terénu a kolo jede jako buldozer. Příjemným překvapením byla vidlice. V téhle cenové hladině klobouk dolů. Ohledně brzd a pohonu jsem přesvědčený že Shimano prostě funguje a nemá smysl cokoliv vymýšlet. Upgrade v plánu žádný není vhledem k zamýšlenému určení. Snad bude oslík sloužit k radosti celé rodiny.
(vloženo 7.5.20)
Značka | Trek |
Model | Powerfly 5 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | cca 23 |
Rám | Hliník Alpha Platinum, vyjímatelná integrovaná baterie (RIB), kónická hlavová trubka, vnitřní vedení lanek k přesmykači a přehazovačce, geometrie G2 u kol 29", Boost148 |
Vidlice | RockShox Judy Silver TK, vzduchové odpružení Solo Air, nastavitelný odskok, hydraulické zamykání TurnKey, kónický sloupek, geometrie G2 s offsetem 51 mm, Boost110, zdvih 100 mm |
Hlavové složení | FSA IS-2, horní 1-1/8", spodní 1,5" |
Kliky | FSA 310, 15T s chráničem řetězu |
Měnič | Shimano Deore M6000, Shadow Plus |
Řazení | Shimano Deore M6000, 10 rychlostí |
Kazeta | Shimano HG50, 11-42, 10 rychlostí |
Řetěz | KMC |
Náboj přední | Bontrager Boost110 |
Náboj zadní | Zapouzdřené ložisko Bontrager, slitinová osa, Boost148 |
Brzda přední | Hydraulická disková verze Shimano MT200 |
Brzda zadní | Hydraulická disková verze Shimano MT200 |
Ráfek přední | Bontrager Kovee 23 |
Ráfek zadní | Bontrager Kovee 23 |
Pedály | Co doma zbylo |
Řídítka | Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 15 mm, šířka 750 mm |
Představec | Slitina Bontrager, 31,8 mm, 7 stupňů, kompatibilní s technologií Blendr |
Sedlovka | Slitina Bontrager, hlava s 2 šrouby, 31,6 mm, offset 12 mm |
Sedlo | Bontrager Arvada |
Pláště | Bontrager XR3, 29x2,30" (15,5: 27,5x2,35") |
kešuvořech: na klasice jsem odtahal dvě děcka a zábava to byla. Pro mě určitě a pro kindoše, jelikož prodej vozíku obrečeli, věřím, že taktéž.
P.S. NEJSEM SPORTOVEC! Tam bude, možná, chyba.
10.5.20 12:51
to d: mám ho krátce tak nemám dostatek zkušeností abych to mohl relevantně posoudit, ale třeba včera jsem byl na fullu za svý a bavilo mě to pořád stejně. Každý má svoje. Ten pocit lehkosti, ticha a utrpení když jedeš za svoje navíc s kamarády je nenahraditelnej. Myslím že to mě nikdy neomrzí :)
Jaké to je často střídat MTB/EMTB? Nedělá to něco s psychikou?
Spekulace: Šlapeš na mtb do prudkého kopce a furt myslíš na to, že včera si tu jel na emtb úplně zadarmo a jaký je to teď vopruz šlapat za svoje. Místo toho, aby ses soustředil na šlapání.
Taková pozvolná (pod)vědomá intoxikace leností. Že potom už to na mtb nikdy není jako předtím. Zkrátka že ten feeling z mtb jde tak nějak do ******.
to Ace1976: jsou k tomu dva klíče. Jsou stejné. Baterie je vpravo a z levé strany je zámek od Abus. Když to odemkneš baterie odskočí. Má ucho za který ji vezmeš jak tašku. Nabíjet můžeš baterii samotnou nebo stejný konektor je pod krytkou na rámu.
8.5.20 20:30
8.5.20 19:40
Tvl koukám, že ti to taky zatajili :-))
cioran-m: treba na sjezdu trailu urcite, tahat tu 25 kilovou mrdku do jumpu neni zadna sranda, je to dobrej workout na zada, na nohy dle potreby soudruha na kolik si to nastavi. TO uz je na kazdym kolik si da podporu a jak se chce projet, to na normalnim kole nejde, tam i kdy ses utahanej tak musis slapat
Na tahání přívěsu proč ne. Když už to sebou musí táhnout, tak mu s tou mrtvou váhou aspoň něco pomůže.
Super, tahat dítě na klasice je akorát otrava. Na tomhle je to zábava a užiješ si to ty i dítě.
8.5.20 12:55
Občas si říkám kolik lidí ze strany odpůrců má reálnou zkušenost s tím proti čemu se staví negativně. A to nemyslím jen ohledně elektrokol. Při jedné z vyjížděk jsem si změřil čas za který vyjedu kopec který jezdím na fullu 55 minut. Na elektrokole to bylo 38. Když jsem byl na vrcholu byl jsem zpocený přibližně stejně jako po stejné době kdybych jel na fullu. Závěr jsem si udělal takový že prostě jen ujedu větší vzdálenost. Po dvou hodinách ježdění po kopcích jsem byl vyšťavenej úplně stejně jako bývám s fullem. Toť moje zkušenost.
8.5.20 12:23
8.5.20 12:20
8.5.20 12:17
8.5.20 12:16
8.5.20 11:49
Pennywise bude slušně zakomplexovaný jedinec co tak čtu :D musí se na tom šlapat? Musí! Tudíž je to stále kolo :D
Jinak kolo pěkný kopejdo, ať slouží a umožňuje ti co nejvíce času trávit s rodinou v přírodě ;)
@Pennywise: Zas bych se trosku uklidnil. Na hejtovani ekol tu jsou prislusna vlakna, kde se muzes vyradit. Profil ma pekne vyplneny, fotky take dobre. Co vice bys od profilu chtel?
kopejda: Pokud tomuto stroji říkáš kolo a tomu co na něm provozuješ cyklistika, tak si prostě obyčejný podvodník (jako všichni ostatní co dopují). Všechny ty řeči kolem co píšeš se ti náramně hodí k tomu, aby jsi si obhájil svoji obyčejnou lenost. Je to vlastně legálně povolený doping. Ale vy všichni motokolaři, kteří se cítíte být cyklisté, vlastně ojebáváte jenom sami sebe a cyklistům děláte problémy.
Kopejda máš to pěkný .
to Pennywise: Třeba proto, že můžu? Protože to web umožňuje tím, že v kartě kol má proto sekci? Jmenuje se elektrokola kdybys to náhodou nevěděl. Třeba taky proto že pokud budu potřebovat zjistit nějaký detail o kole ( například při objednávání komponentů ) prostě se podívám sem nemusím nic hledat? Třeba proto ,že se může najít na světě taky někdo koho to může zajímat?
to Tomi.B: ano. Brzdy jsou asi největší slabinou. Bylo to to první na co jsem myslel že vyměním. Po odskouseni ale zatím zůstanou a pocit že bych se kvůli nim měl bát o život rozhodně nemám. Naopak.
:kolo jede jako buldozer. stěmi brzdami bych se bál o život.Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších částí kola, přesto je spousta výrobců silně podceňuje.
Vyjadřujme se pregnantně:
„ELEKTROkolo jsem pořídil primárně kvůli tahání croozera.“
„Ohledně pocitu z ELEKTROkola bych asi vyzdvihl podařenou geometrii rámu která mi sedla na první dobrou.“
„ELEKTROkolo mi přijde až nadprůměrně hravé.“
Proč s tím lezeš na cyklistické forum? To je jako kdybych dal své kolo na motorkari.cz :/
7.5.20 22:00
7.5.20 21:34