Dartmoor Hornet 2019
Velikost L.
Reach 450 mm
Stack 620 mm
Hlavový úhel 65°
Rozvor 1220 mm
Řetězová vpěra 425 mm
rám 2,7 kg
Kolo je primárně určené k jízě z kopce dolů těžkým terénem.
Z tohoto důvodu kolo nemá teleskopickou sedlovku.
Vzhledm k šíři, typu, hmotnosti ráfků, pneumaitk a geometrii rámu, není kolo žádný rychlík na asfaltě a při zdolávání vrcholů. Ale na to kolo nebylo postaveno.( i když jezdím výlety i 40 km v po vrcholech Beskyd)
Nemá ambice kola xc.
Kolo nebylo setaveno na hmotnost (cca 14,5 Kg),ale na pevnost a životnost.
Komponenty
O výjezdy a přejezdy mezi traily je použitý pohon 1×11 s převodníkem ovál 32 t (nebolí kolena a je stále v tahu) na klikách od shima xt 8000/175 mm (délka nedrhne o zem). Kazeta byla použita k vůli lepšímu stupňování Sunrace 11–50 zubů( jj. náběhy jsem dolaďoval pilníkem).
Brzdy jsem použil od shimana dvou píst XT BR-M785 s Shimano XT SM-RT76 203mm. Zvažoval jsem čtyř pístky , ale po volbě vhodných směsí brzdových destiček (přední sintirované a zadní organické) je brzdný účinek dostačující. ( tvrdé brzdové páky , žádné kousání a dobré dávkování)
Chování kola v terénu
Díky položené vidlici na 65° a dlouhému rozvoru 1220 mm je kolo stabilnější při vyžších rychlostech , Ale začíná se pojevovat, že kolo hůře zatáčí v uzavřených zatáčkách a klopenkách. Ale po pár jízdách to už problém není.
Bunny hop a skákání dá trochu větší úsilí.
Šířka pneumatik 2,8" (72 mm) se stará o prvotní tlumení nárazů.( bezduše , ráfek vnitřek 35 mm, tlaky předek 1,35 bar zadek 1,6 bar).
Při zvolení zprávné stopy sjezdu trajlu nepocituji absenci zadního odpružení. Zadní pneumatika na tlaku 1,6 baru toho potlumí hodně.
Posed na kole je pohodlný. Reach rámů 450 mm + předravec 45mm + výška prohnutí řidítek 35 m + šířka řididítek 790 mm je na mou výšku 174cm ideální. Postoji na kole příjemný, žádná tendence přepadávání přes řidítka , žádné visení na řidítkách dozadu, žádný nepříjemný polodřep a brada je pěkně nad předtavcem.
Negativa:
Modelový rok 2019 má zadní náboj 142 mm (no boost)
(2020 už má 148 mm)
Tím pádem řetězová linka i s vypodloženým převodníkem nevychází na střed kazety. Řetěz prochází po zařazení nějvětšího pastorku 50t těsně (asi 3 mm) okolo zadní pneumatiky (2,8") a má tendenci stírat bláto.
Mezera mezi pneumatikou a rámem je cca 6 mm u šlapacího středu. Není prostor na bláto.
Pneu 2,6" jsou OK.
Rám by si zasloužil kliky boost. Rozšířila by se tím zadní stavba
a zadní náboj super boost (157 mm) pro vyžší pevnost výpletu.
...........
(vloženo 27.10.20)
Značka | Dartmoor |
Model | Hornet |
Modelový rok | 2019 |
Hmotnost | 14.5 kg |
Rám | Dartmoor Hornet |
Vidlice | Rock Shox Yari 160mm DB 65° |
Kliky | Shimano xt |
Měnič | Shimano xt |
Řazení | Shimano xt 11 sp |
Převodník | oval 32 t |
Kazeta | Sunrace 11-50 |
Náboj přední | Dt swiss 350 |
Náboj zadní | Dt swiss 350 |
Brzda přední | Shimano xt |
Brzda zadní | Shimano xt |
Brzdové páky | Shimano xt |
Ráfek přední | Dartmoor cruiser 27,5" x 35/40 mm |
Ráfek zadní | Dartmoor cruiser 27,5" x 35/40 mm |
Dráty | DT Swiss champion |
Představec | MAX1 45 mm |
Pláště | Schwalbe magic mary/hans dampf 27,5x2,8" |
No, hned to vypadá líp :-) Máš to parádní a za 5*
A2735
Super kolo, máš to za 5.
THORX:
A nebude to náhodou tímhle: AUTHOR Krypton Plus 27.5 / 32 děr / INNER W. 32.8mm vs. Dartmoor cruiser 27,5" x 40 mm
Masakr rozdíl 2.80 vs 2.80 64 vs 72mm. Čím to? Ty tlaky nechápu 1.6bar na zadku to bude jak beton, já jezdím 0.7bar a nic moc proto přecházíme na 3" a snad už to bude tlumit.
Kolik mají gumy šíři? Mé Rekony maj 64mm na 33mm ráfku. Dnes budu nahazovat 3ku gumu tak jsem zvědav jestli tam bude 75mm.
Pěkný, kolo bylo pořízeno v celku nebo jsi stavěl? Trošku se rozepiš, ten příběh u kola je řekl bych to hlavní