Vzhledem k tomu, že jsou zde v profilech zatím pouze dva Graily CF, tak přidám třetí kus.
Po skoro 30 letech na MTB je to moje první kolo s berany. Chtěl vyzkoušet něco rychlejšího k XC fullu. Silnice by pro mě byla poněkud omezující vzhledem k volbě povrchu, tak jsem nakonec zvolil gravel. Při výběru jsem ještě zvažoval Superior X-Road a Giant Revolt s podobnou cenou a výbavou, ale nakonec rozhodl vzhled (Grail se mi líbil už od prvního představení) a pozitivní zkušenost s výrobcem. Kolo jsem objednával hned po představení 2022 modelů v listopadu a za necelý týden bylo doma. Z nových barev jsem byl poměrně rozpačitý, ale v reálu vypadá písková s matnou černou o dost lépe.
Něco málo ke zkušenostem po prvních desítkách kilometrů. Velikost L na 187cm přesně sedí. Pevný cockpit, který lze nastavit pouze výškově, a který řadu zájemců odrazuje od koupě, tak je za mne zatím bez větších výhrad. Horní úchop je OK, na spodní si budu muset ještě zvyknout. Pozice a vzdálenost oproti sedlu mi vyhovuje a přechod z MTB je zatím bez problému. Na co si ale ještě dlouho budu zvykat je přesmykač. Bohužel 1× mi u tohoto typu kola nestačí rozsahem do vyžších rychlostí. Další věcí kterou ještě zmíním je relativní pohodlí. Upřímě čekal jsem, že to po přechodu bude výrazně horší. Klasické odpružení mi na silnici a v lehkém terénu neschází.
Po koupi kola jsem vyměnil akorát sedlovku za odpruženou VCLS, jinak zatím vše beze změn. Do budoucna asi přijde na řadu výměna kol. Základní model od DT je kompromisní, ale alespoň s bezdušema funguje bez problému.
(vloženo 19.12.21)
Značka | Canyon |
Model | Grail CF SL 7 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,36 |
Rám | Canyon Grail CF SL Disc |
Vidlice | Canyon FK0070 CF Disc |
Kliky | Shimano RX600 |
Středové složení | Token Ninja Lite BB4124 PF86.5 |
Přesmykač | Shimano GRX RX810 |
Měnič | Shimano GRX RX810 GS |
Řazení | Shimano GRX RX600 |
Převodník | Shimano RX600 46x30z |
Kazeta | Shimano HG700 11-34 11s |
Řetěz | Shimano CN-HG601 11s |
Brzda přední | SHIMANO ST-RX600/BR-RX400 |
Brzda zadní | SHIMANO ST-RX600/BR-RX400 |
Brzdové páky | Shimano GRX RX600 |
Ráfek přední | DT Swiss Gravel LN |
Ráfek zadní | DT Swiss Gravel LN SH11 |
Pedály | Shimano XT PD-M8100 |
Řídítka | Canyon CP07 Gravelcockpit CF |
Sedlovka | Canyon S15 VCLS 2.0 CF |
Sedlo | Fizik Argo Terra X5 |
Pláště | Schwalbe G-One R, 40mm |
JachymP: jj, já si MTB nechávám jako druhé kolo. Přeci jenom jednou za čas rád zajedu do trochu těžšího terénu. Odpružená vidlice mi tedy vůbec neschází. Naopak myslím, že kouzlo gravlu je i částečně v jednoduchosti – nenáročnou na údržbu.
Ano je to Točná. :-)
Ano, taky jsem přešel z MTB a taky mě překvapila pohodlnost gravelu, ale po čase vidím, že limit gravelu je prostě předek. Ale odpruženou vidlici samozřejmě nechci.
Třeba se někdy potkáme, jestli jsem poznal z těch fotek – je to Točná ;)
JachymP: Sedlovka a řídítka. Flexe karbonu je tam znát, ale nemůžeš od toho čekat zázraky (velkou roli tam pochopitelně hraje zatížení). Jinak spolu s bezdušema je to v terénu celkem příjemné svezení. Co se týče úchopů co jsem zatím vypozoroval, tak většina v terénu volí horní s vyjímkou nějakých větších sjezdů.
Variabilitu řídítek potvrzuji. Pozice je poměrně univerzální a neměl jsem problém se jí přizpůsobit (samozřejmě kdo si potrpí na svoji přesnou konfiguraci, tak pro toho to nebude). Větší soudy, ale budu moc vynášet až na tom budu mít najeto více kilometrů.
@macebo Tak ta možnost komentářů pod fotkama je určena k pindání, ne? :-D
To je zase pindání nad dvouplošníkem. Zbytečnost to určitě není. Kromě pohlcení vibrací je každá další variace úchopu plusem a vzpřímený posez na horním úchopu musí být velká pohoda. Tahle variabilita navíc do nějaký míry kompenzuje fyzický aspekty jezdce, který by jinak vedly třeba k výměně představce. Prostě si každej najde svůj úchop. Nejblbější spíš je, že se řídítkům musel přizpůsobit rám a je tedy problém je nahradit. Jen díky tomu jsem Grail CF nakonec zamítnul. Tomu a kvůli dalším praktickým trablům s umístěním příslušenství a bikepackových brašen.
S tim úchopem.. já taky v nějakym většim terénu, sjezdech, přehmatávám dolů, ale celkem mě teďka překvapilo, když jsem viděl pár cyklokrosovejch svěťáků, že to všichni, i v těch nejvíc technickejch pasážích, držej nahoře za páky.
Moc pěkný, nové barvy se mi líbí víc na SLX, ale tohle taky cajk. :)
JachymP: To jak vjedeš na polňačku, tak drtíš spodní úchop? Prosim tě to bys měl napsat do Canyonu, že je Grail zbytečnost. :))
No a když na to tak opakovaně koukám, tak to musí být taky extra spotřeba omotávky :-)
Kolo je moc hezký, ale ty řídítka i sedlovka jsou spíš na efekt než že by to mělo nějaký smysl. Na gravelu jsou rány spíš na předku a v terénu se jezdí spodní úchop, takže to uchycení za spodek asi moc nepomůže.
MrtweyUbrus: Hele to je věc názoru. Vzhled byla první věc co mě na kole zaujala a ve výsledku i rozhodla při konečném výběru. Samozřejmě to asi není pro každého. Konzervativní lidi, kteří dávají přednost klasice to neosloví. Jinak Grizl za mě celkem fajn kolo, ale na můj vkus až moc robusní a zaměřený na terén/bikepacking. Vzhledem k druhému kolu jsem sháněl něco lehčího co má spíš blíže k silnici.
Tak treba je radsi kdyz se mu na tom dobre jezdi, nez ze je to “hezky”, dle nekoho.
Prima to mas!
Zajímalo by mě co tě vedlo dát tomuhle přednost před třeba Grizzlem?
Hezký to fakt není.
Jj, ta sedlovka je znat, mel jsem ji na HT a parada. Teda az na to, ze furt zajizdela a vrzala. Nez jsem prisel na to, ze diky tomu „rozriznuti“ je o 0,6mm mensi na prumeru. Tak jsem vlozil pasku tloustky 0,6 mm a byl klid. Jen mi to trvalo, nez jsem to zjistil.
macebo: S tou barvou to sedí. Rozdělení barev je asi kvůli té nové brašně, která tu černou část překrývá. V reálu to vypadá celkem dobře. Řekl bych, že ta sedlovka tomu dost pomáhá (klasické odpružení to samozřejmě není). Dle mého, na funkci bude mít hodně vliv i váha jezdce (těžší-lepší). Kola od Equatoru vypadají pěkně, ale měl bych obavu jak budou fungovat s bezdušema. DT je celkem jistota, i když 38k za GRC1400 se mi moc dávat nechce :-(.
Líbí, dal jsem za 5*, i když na ty rodla si nějako jako zapřísáhlý silničář nemohu zvyknout :-)
Kolo moc hezky a rozpacitost ze smyku chapu, taky bych uz jej na kolo nechtel. Osobne bych to u silnice resil tak, ze bych poridil di2, pak by mi smyk nevadil. Jinak fajn bike a barvy jsou pekne.
Dobrá volba, z barev jsem taky rozpačitej (vypadá jako vykoupaný čumákem v asfaltu :) ) dvoupřevodník je na takovém kole nutnost a DT kola skutečně jsou těžší a trošku to kolo brzdí. Ja mam objednáno Grizl suspension se stejnou sedlovkou, tak na tu jsem hodně zvědavej a kola nejspíš vezmu karbonová od Equatoru.