• Corbett

    Vyzkoušel někdo z vás os Shimana výce kazet? Ptám se protože by mě zajímal rozdíl v životnosti, když opomenu váhu a cenu. Na kole, které jsem koupil loni a najel v terénu kolem 4000 km mi LX kazeta odchází (s dalším řetězem ji budu muset vyměnit) a to měním pravidelně řetěz, o který se někdy i starám (čistím a mažu), tak mi to přijde docela málo, když kámoš, který jezdí podobně jako já má Deore 7000 km. Mám pocit, že by to mělo být naopak, ne?

    0 0
    • Lister  

      Vždycky záleží jak jezdíš a jak se o to staráš, jak a jaké řadíš převody. Já jezdím dost švihově, v tahu raději neřadím, často peru řetěz a čistím při tom i kazetu a převodníky, vyhýbám se extrémním podmínkám. Na Deorečku mám přes 12 tis km a nehodlám ještě měnit, tak mi to přijde málo.

      0 0
      • Corbett  

        Je mi jasné, že hodně záleží jak jezdím a jak se o to starám. Mě by zajímalo kolik by u tebe vydržele LX kazeta při tvém stylu jízdy. Já se s tím zas tak nemazlím. Když prší, tak nejezdím, ale pokud je hezky, tak prostě jedu a kaluže projíždím a nezesedám před němi pokud nejdou normálně objet. Kolo si očistím a namažu po každé jízdě, ale prát řetěz. To bych musel mít patent na čas. Už tak ho moc nemám. Prostě jezdím jak jezdím a zajímalo by mě jestli by mi třeba Deore kazeta, která je levnější nevydržela stejně. To že má větší gramáž mi je ukradený.

        0 0
        • Indian  

          Od deorka není rozdíl v materiálu,pouze XTčko má povrchovou úpravu niklováním,a XTRko má 4největší převodníky Titanové(vyhozené peníze) Rozdíl od deorka do XTčka je v podstatě jen ve váze. Fakt dost nutné je často měnit řetěz. V blatě a bordelu ti řetěz zkurví kazetu i po 500km!! Pokud ho často čistíš a mažeš potom stejně maximálně tak 1 2ookm.

          0 0
          • Corbett  

            Dobrá, je ale možné aby deorka vydržela při stejném zacházení a sytlu jízdy stejně nebo víc jak LX?

            0 0
          • jonti  

            mne XT vydrzalo okolo 15000, 5 retazi, je to fakt nielen vahovy rozdiel, ale aj to ovele lepsie radi, lebo je to s pavukom tuhsie. A zrejme to aj viac vydrzi.

            0 0
            • Ricci  

              5 retazi na 15000km, stastny clovek :-)

              0 0
              • pelhrimov  

                Proč se směješ? Také mi to tak vychází. To samé platí pro střední a velkou duralovou pilu, životnost cca 15 tis. Teď to dělám tak, že mimo závody vozím ocelové Deore a na delší závody dávám duralové.

                0 0
              • jonti  

                Vidis ten datum? vtedy som este vazil cca 70kg a jazdil osemkolecko :)

                0 0
          • Vilém  

            S tim materialem mas pravdu.jednou po dohadech jeste na starem BF jsem zmeril tvrdost ruznejch kazet.Z Shimana byla nejtvrdsi ze vsech 7cka kazeta ted nevim ktera.Meril jsem STX 8sp,LX 8sp,XTR 8sp a 7cku.Jeste jsem zkousel SRAM 5.0 8sp a 9.0 9sp.ty byly o trosku tvrdsi.Pak jeste prevodniky,jednak original Sh. ocel (tvrdost jak nejobycejnejsi Fe plech) a pak 2XM (super tvrde) ktere se bohuzel uz nedelaji.

            0 0
          • Mirek1  

            Ja tedko taky stojim pred volbou jakou koupit novou kazetu. Rozhoduju se mezi LX, XT a SRAM 970. V cen je vyhoda toho niklovani u XT? Myslite, ze je lepsi jit cestou SRAM nebo Shimano? Retezy jezdim SRAM 59, placky jsou Bontager…

            0 0
            • pavelr  

              Měl jsem kazetu deore, vydržela mi 7500km. Teď mám sram 970 a po 5000km mi na 24z začíná přeskakovat řetěz. Takže se zase asi vrátím k deore. Řetězy jezdím většinou sram 59.

              0 0
            • RomanH  

              Donedavna jsem jezdil LX kazety. Letos jsem si koupil kazetu XT a musim rici, ze jako jeji hlavni prinos vidim ten umelohmotnej unasec. Kazeta radi pocitove presneji a je tuzsi. Zivotnost zatim nemohu srovnavat.

              0 0
    • femal  

      jak poznate kdy ji vymenit ? asi blbej dotaz, ale existuje na to nejaka exaktni mira ?

      0 0
    • Glum  

      Rozdíl mezi Deore, LX a XT je jen ve váze (a ceně), vydrží stejně. SRAM 7 myslím vydrží maličko víc než LX, stojí prakticky stejně. Samozřejmě, že devítková kazeta vydrží mnohem míň než sedmičková. Říct, kolik kazeta vydrží je těžký: měl jsem LX, který vydržely asi 12 kkm, jindy jsem to samý LX v blátu a terénu zlikvidoval za 1000 km. Rychle mi odchází kazeta na kole, co na něm jezdím do práce: jezdím bez ohledu na počasí a z křižovatky se snažím vystřelit jak to jde. Na prvním bajku stejná kazeta v terénu vydrží o dost déle. Dcera při váze pod 50 kg kdysi úplně zlikvidovala Deore za asi 600 km na Šumavě, netuším jak řadila. A nakonec: se sundáním ojetý kazety moc neváhám, montuju je totiž na zimáka, kde dojíždím načatý řetězy (ojetá kazeta a trochu vytahaný řetěz = prima spolupráce).

      0 0
    • Daf  

      Me kazeta Lx vydrzela asi 18000km XT asi 17000. Zkousel jsem i sram 7. Oproti shimanu vydrzela o dost min. Je meka a hodne se mi loupe povrchovka.

      0 0
    • kenshin  

      ja menil XTckouvou kazetu po 2000km, kvuli novymu retezu

      0 0
    • Vladimír  

      jak poznate typ kazety? ja mam napsano na sroubu kterym se kazety utahuje Shimano HG-50, to je nejake blato,ne? a mam na tom najeto 15 000 km, tak je mne to divne.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • universal  

      ja jsem u sveho prvniho kola ulomil zub na kazete Alivio (pred 5lety) cca po 100 km, prodavac na mne koukal jako blazen 8-)), asi vada materialu, koupil jsem tu samou a po 8tis je porad OK…takze nekdy narazis na nejaky spatny kus..

      0 0
    • widlicka  

      ja mam nejaku sunrace ma to daco viac jak 1000km a uz sa to zacina dojebkavat pomalicky… BTW c hovorite na kazety a prevodniky od suntouru? su take zle ako aj vidlice?:)

      0 0
      • vlk  

        ze sunrace-s těmi hliníkovými mám špatné zkušenosti,nic nevydrží. Kazety a převodníky suntour-kdysi jsem to tu řešil-zkus vyhledávání, ale obecně jsem se dozvěděl, že to tak přesně a rychle jako sram nebo shimano na tom nepřeskakuje.

        0 0
    • Loner  

      Pokud budeš cyklovat pět řetězů asi po 500 km (0,2mm protažení od základní míry 132,2)tak kazeta LX i Deore je tutově schopna ujezdit 12 000 km. Poslední cykly už střídám řetězy 132,8mm a je tam ještě potenciál ale už mají velkou boční vůli a kladky shazují se zpožděním – dá se to zkousnout. – spíš se sjede střední převodník a začne sukovat malá placka. Mám vyzkoušeno za 14 t let celoročních sezón hobíka – bez závodění.. Taky mě tady zaujalo. že tady někodo píše, že „v tahu raději neřadím..“ – dy? to v terénu prostě neřadit v tahu

      0 0
      • o.1  

        Ja to robim podobne, iba nestriedam tak casto (tak 2–3 cykly) a jazdim retaze podla navodu na mierke :-) cca do 133,3mm. Obcas sa stane ze nejaky retaz necham dlhsie a napr. po 3000km uz to zacne preskakovat, vtedy iba strhnem otlacene boky zubov a zrazim hranky,ktore sposobuju nadvihovanie a skakanie retaze a jazdim trebars dalsich 5–6000 kym mam vhodne retaze. Dokonca sa mi zda ze nad 133m to chyti druhy dych a zacne to este lepsie radit.

        Zalezi skor ake mas prevodniky, zivotnost kazety sa da planovat podla toho.

        0 0
        • t29  

          lepší řazení u vytahaného řetězu bych vysvětlil tím, že vůle už jsou tak velké, že se řetěz snáz ohne do strany :)

          0 0
    • Jarque  

      Zdravím! Máte někdo zkušenosti s kazetou shimano HG 61 – deore 2010? Poběží na tom sram řetězy se spojkou? Nebo vzít spíš staré deore HG 50 nebo LX? Jezdím dost hrozným prasostylem, potřebuju, aby to něco vydrželo…

      0 0
      • blesk888  

        Mám HG61 kazetu a řetěz Sram PC-970. Jezdí a řadí bez problému. Nevím, co je prasostyl (jestli řadíš v těžkým záběru…), já víceméně jezdím jenom v kopcích.

        0 0
    • Pi†el  

      Naposled jsem mel sram 970ku. Po asi 7–8 tisic novy retez strili na 5 pastorcich – dost bida. Pred tim mi XT kazeta vydrzela 2× tak dlouho. Tocim 2–3 retezy po tisici km, „vyhazuju“ je pri vytazeni na 132,85max. Pak si je nechavam na totalni dojezdeni prevodniku a kazety ..

      0 0
      • Pi†el  

        .. jo a jezdim sram retezy. A nejsem ani svihovej, ani silovej jezdec. Proste neco mezi.

        0 0
    • kafac  

      Me vydrzi Deore kazeta cca 7000km, pri stejnem zachazeni XT vydrzi cca 12–14000km

      0 0
    • scret  

      na jedne XT mam cca 10tis.km a je temer jak nova:) retez cistim skoro porad, nemazu zadnym lepivym sajrajtem, takze mazu hodne casto, tocim lehke prevody… 1 retez mi vydrzi cca 2tis.km…

      0 0
    • pajan  

      Nestarám se, jezdim jako prase řadim jako bezmozek a Deorko umřelo po asi 7000Km :-) Pár gramů na víc se vyplatí :D A ještě člověk ušetří :-)

      0 0
      • Dlabka  

        no nevim jak hodně se vyplatí, když jsem posledně kazetu skoro nesundal, jak byla zakouslá do ořechu…

        0 0
    • oddie  

      Nějaká stará HG50 nebo 70, nevím přesně, najela asi 30 tis km. Dvě kolečka hlučnější, jinak v pohodě. Jízda švihem, žádné velké rvaní, řetězy měřeny šuplerou a měněny při vytažení o desetinu mm na článek. Novější nemám zkušenost…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vasek80  

      Zapoměl jsem letos měřit řetěz. Měřil jsem ho na konci loňského roku a byl pořád v normě. Říkal jsem si, že by 1500 mohl dát. Jenže jsem jej změřil nedávno a měl 132,9 – 133mm na 11 článcích. Řetěz jsem dal okamžitě novej, ale kazeta střílí na pastorky 23, 26 a 30. Najel jsem zatím 60 km převážně na jiných, protože do kopce se na tyto 3 spolehnout nedalo.

      Druhý řetěz jsem změřil hned po cca 30 km a už měl 132,3 (nový jsem neměřil) Myslíte že si to ještě sedne, nebo jsem si už po celkových 1300 km odepsal první ale pozdní výměnou řetězu kazetu?

      0 0
      • StuntJ  

        Já jsem na SRAMácké(tuším 950) kazetě vyměnil řetěz po 1600 km a nový si už nesedl ani po 500km, takže šla do kopru :( . Ať jsem to jezdil, jak jsem to jezdil, tak to v záběru střílelo. Takže jsem ji vyměnil za novou XT kazetu a řetězi si hlídám, vozím momentálně HG-53 a zatím spokojenost …

        0 0
        • vasek80  

          To jsem opoměl doplnit. Řetěz mám HG 53 a kazeta je HG 50.

          A to jsem k řazení hodně ohleduplnej. V záběru nikdy neřadím a řetěz mám se SRAMáckou rychlospojkou a tak 4× za těch 1200km jsem jej vypral a mazal častěji s kapátkem Chainstar.

          Jak mám jezdit aby si lépe sednul řetěz? Jezdit opatrně bez tahu ty pastorky co střílí a nebo normálně jezdit a těm střílejícím se vyhýbat?

          0 0
          • StuntJ  

            Ono je +/- úplně jednou jak člověk jezdí, řetěz se většinou opotřebuje +/- stejně. Já jsem to sám zkoušel, k jednomu řetězu jsem se choval slušně, k druhému jak to prasátku a po dávce 600km byli +/- stejně opotřebené … Takže jezdit normálně a vyhýbat se střílejícím pastorkům, nedělá to dobře jim, řetězu a obsluze kola. Chce to prostě čas, aby se řetěz opotřeboval na tu správnou délku a čím později se mění, tím je to horší …

            P.s. přehnaná péče taky škodí :o)

            0 0
      • vasek80  

        Tak jsem přišel na to, že mi řetěz nestřílel, ale spadával kvůli přehazovačce. Nemyslel jsem si, že mi výměna řetězu ovlivní přehazku. Stačilo o 3 zarážky pootočit stavění řazení a už nepadá, ani nestřílí. Jsem zas o něco chytřejší.

        0 0
    • Perníček  

      Já jezdím osmičku HG 50. Letos jsem dával novou, ale ta minulá jezdila 16t, točil jsem na ní 8 řetězů HG 70. Kliky Alivio daly ještě o 6t víc. Všechno levný a pro mě dostačující. Letos jsem přešel na řetězy Sram, ptz jsou s rychlospojkou, tak uvidím, jak to bude s něma…

      0 0
    • kýsa  

      mám XT kazetu a má najeto přes 3500 a je už v řiti a to se o to kotel starám čistím ji, stejně často jako řetěz. Řetěz pravide měním. Připadá mi to že nic jinýho nedělám. A mažu Motorexem, nic levnýho… Ale nešetřím to kolo.

      0 0
      • roud  

        to je nějaký divný nemáš spíš řetěz v prdeli ? kolik si na ní otočil řetězů ? XT by měla dát v klidu 10000km jak nic…

        0 0
      • scret  

        neco delas spatne! na XT kazetach jsem najel uz tisice km a vsechny vydrzely rozhodne vic nez 3,5tkm…

        na jedny mam urcite kolem 10tkm a je stale jak nova, novej retez nestrili…

        0 0
    • vasek80  

      Co SLX kazeta? Rozdíl je proti XT jen pár gramů a cena víc jak zajímavá.

      0 0
      • destr  

        Mám XTR a jezdím ju už třetím rokem. Mám na ní 3. řetěz, jezdim na ni závody, takže ve všech podmínkách, nestarám se o ni nijak, řetaz semtam máznu, ale nic zvláštního. Letošek na ní chcu dojezdit.

        0 0
    • Mate  

      Trochu mimo… lze životnost kazety prodloužit na poměrně dlouhou dobu, ale…

      Muselo by se to nechat udělat na typu kazety co jde plně rozebrat, tudíž SRAM. Jednotlivé pastorky nechat v kyselině tak dlouho, až bude dole tvrdochrom či jiná povrchovka. Pak jde udělat povrchová úprava která se jmenuje DLC. Jde o to, že kazety mají tvrdost kolem cca 55 HRC. DLC povrchovka má tvrdost kolem 80 HRC, což si jako strojař ani neumím představit, ale jde to. http://technik.ihned.cz/…00_detail-fd

      Mat

      0 0
      • destr  

        A už si to jako strojař zkoušel? :-D

        0 0
        • Mate  

          Kamarád tuningář si to nechal udělat… stálo ho to kolem 1000,– jo, funguje a né jen na kazetě.

          0 0
          • roud  

            Kdyby to byl takovej zázrak tak už se tím někdo živí a byl by to kauf jako kráva ;o]

            0 0
            • Mate  

              *****, občas mě sere, že něco okomentuju. Najdi si firmu která to dělá, napiš jim mejlíka, potej se, a zkus…pak komentuj

              0 0
              • roud  

                spíš bych to chtěl vidět po x tisících kilometrech co to udělá jak s kazetou tak řetězem vzhledem k tomu že na to pohon neni stavěnej tak třeba kazeta vydrží ale něco to určitě odnese dřív…

                0 0
                • jIrI___  

                  Já bych tipoval, že zrovna ten řetěz rychle odejde do věčných lovišť.

                  0 0
                  • roud  

                    vidím to stejně… k čemu bude nezničitelná kazeta když budu měnit řetěz 1× měsíčně což už dnes je skoro běžná praxe pokud člověk nebozí c9ku…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • destr  

                  Tak pokud bys je častěj točil, tak nevidim problém ;-) řetaz kupuješ co chvilu novej, kazetu bys nemusel.

                  0 0
                  • roud  

                    za sezonu protočim 2–3ks c9 nedovedu si představit vozit něco co bych musel měnit častějc…

                    0 0
        • Mate  

          Já se s tím mimo jiné nejčastěji setkávám u kluků na knifu.cz – povrchová úprava čepele.

          0 0
    • xshreck  

      Shimano CS-HG61 – mám tuhle kazetu, po necelých 2500km byla vymačkaná hodně do stran ( piloval jsem). TO je tak měkké?

      0 0
    • pocestny  

      Prosím vás, čeká mě oprava starého biku 3×8. Řeším, jestli na to hodit klasiku kazetu od Shimana HG51 (279 Kč) nebo SRAMu PG850 (360 Kč). A zaujalo mě, že SRAM vyrábí i černý model 820 (330 Kč)

      Která se mi vyplatí? Nebo je to úplně fuk za ty ceny? Ta černá je asi hnusná, jak se odřou zuby, co?

      Poznámky: 9-kolo nechci. O klikách uvažuju opět co nejlevněji Force . Řetěz vezmu SRAM, má spojku zdarma. A řazení tam mám skoro nové Alivio-8. Díky.

      0 0
      • Vilém  

        Osobne mam radsi Shimano kazety, ale sram neni taky zadna tragedie.

        Spis bych v tomto pripade vybiral podle odstupnovani, SRAM to miva na mensich pastorcich jemneji odstupnovany a na konci vetsi skoky.

        0 0
      • Singlespeed  

        Sram kazety 32 zubů mají nesmyslně nepravidelné odstupňování, 23 procent skoky na konci kazety následující po 12 a 16 procentech jsou pro mě nepříjemné. Shimano je odstupňované příjemněji a pravidelněji.

        0 0
        • pocestny  

          No, chtěl jsem 11–30z a SRAM tam má zřejmě skoky

          +1,+2,+2,+2,+­3,+5,+4

          Je tam divný skok z 21 na 26z (+5z).

          Vezmu normálně Shimano. Diskuze mě přinutila se na to blíž podívat a teď z toho budu mít lepší pocit.

          0 0
      • Jakobo  

        Kazeta CS-HG41 se da sehnat za 169 a 51 za 241 Kc. Material je stejny, lisi se jen zpracovanim. Ta 51 je delana ve stylu XT a je lehunka, mam ji doma, ta 41 ma ty klasice pulkruhove vyrezy v pastorcich tak bude o neco tezsi, zase se mozna bude min kroutit.

        Ty Force kliky bych nebral, sice usetris par stovek proti Shimano M590, zas ale nevis, kolik vydrzi prevodniky a loziska v ose mohou byt KO po 2 mesicich. Prece jen Deore osa mi vydrzela pres rok non stop jizdy za kazdeho pocasi i v zime, asi 6000 km a menil jsem jen preventivne. Shimano je sazka na jistotu, uz jsem se takhle napalil s blbyma Suntour XCR klikama co jsem koupil na kupkole za 1390, tezke jak prase, jeste rad jsem je prodal nepouzite za 1/2 ceny.

        0 0
        • pocestny  

          Force jsou taky samozrejme tezke, 590tky jsou taky tezke, pohledam zkusenosti s forcama na netu,at nekupuju smejd jak pises…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.