• Marcinka

    Mám možnost koupit obě brzdy (páky i třmeny) za 1800 korun od známého. Na netu jsem viděl 1 pár za 4100 Kč. Mám do toho jít? Jo, musel bych k tomu přičíst nový řazení (asi Attack 3*8) a náby s přírubou na kotouč (ne nějaký drahý DT, ale stačily by M525 – Deore, má je taťka a v poho). Brzdit kotoučovkama je můj sen a za tuto cenu dobrý, ne? Máte nějaké zkušenosti s těmato kotočovkama? Slyšel jsem, že se prý někdy kousnou, nemají tak dobrou modulaci brzdné síly. Jasně Marty nebo Louise FR (má je brácha na Meridě Trans Mission Elite 2004) to nebudou, ale jsou to slušné kotouče, nebo ne?

    0 0
    • kesu  

      hodne lidi je tu kritizuje,nicmene ja je mel na biku cca 8tkm a kamaradi meli nebo maji dalsi tri pary takze si myslim ze muzu tu brzdu objektivne hodnotit.Co se tyka brzdneho vykonu s originalnima destickama predstihnou deore lx a xt(s XTR nemam zkusenosti),jsou sravnatelne s hayes FX9 a s mechanickejma avidama ale treba na juicy nebo na luisy(od roku 2002) apod nemaj,samozrejmne srovnavam 160mm kotouce).Ale povazuju jejich vykon za s prehledem dostacujici.Co se tyka chalzeni tak jsou pomerne odolny kvuli velkymu prednimu kotouci(standartne 180mm) a velkymu mnozstvi kovu na prasatkach.Z toho vyplyva jejich asi nejvetsi nedostatek a to je hmotnost(predni vazi 480 a zadni 460 gramu),ale zase na druhou staranu jsou na paru o vic jak 200gramu lehci nez jejich asi nejvetsi konkurent deore.Hlavne si ale davej pozor aby to nebyly ty sedy,jde o modely tusim 2001 a zacatek 2002 protoze ty se po sjeti prvnich desticek snad nikomu nepovedlo raztahnout pistky od sebe aby tak dostal novy desky a pokud se to povedlo vetsinou to vedlo ke strate tesnosti,magura sice bez problemu reklamuje ale musis mit nekoho kdo ti to posle do rakouska na servis a samozrejmne original zarucak,coz ne kazdej ma.Naopak zvlast dobra koupe je brzda s prasatkem manitou 74mm protoze se velice snadno serizuje,jakmile totiz neni brzda vycentrovana na stred tak proste drhne a piska ale to delaj vsechny.Takze pokud to muzu shrnout,pokud se jedna o cerny prasatka s kovovejma pakama neboj se toho a klidne do nich jdi ,brzdej hodne slusne a hlavne porad stejne,nevim snad o nikom komu by se zavzdusnovaly,pokud se o ne teda staras.jo a jeste az je koupis tak ti doporucuju vymen si v nich kapalinu a pokud budes kupovat desky kup original.Sice koolstopy vydrzej temer dvojnasobek ale nic nebrzdi tak pekne jako origos…

      0 0
    • OCG  

      Mam zadni Julii uz asi dva roky (cca 5000 km)a nemuzu si stezovat. Dopredu jsem ted poridil Martu, ty dve jsou naprosto nesrovnatelny, to zas nema smysl zatajovat. Martu zna cela parta :o) Ale stejne, pokud pominu to, co tady rika kolega a totiz ze Julky sou pomerne tezke (ale furt lehci nez Deore – a ten deore design, humus!), prijde mi, ze za ty prachy je to docela obstojna XC brzda, jsem s ni naprosto spokojen. Ale presto bych pridal par postrehu, spis teda negativnich, ktery ovsem nemaji odradit: ackoliv kolo nema vakl a kotouc je nafest v prirube, obcas se stane, ze kotouc skrta o desticky. Nevim, cim to je, ale sem tam se mi stava, ze paka jakoby ztrati tah: je potreba vetsi draha, nez brzda zabere (a ja mam radsi ostrejsi brzdy nez abych mackal jak pako a ono nic – tak se chovaly Hayesy, co jsem mel – mechanika). Ale po chvili je vsechno OK, srovna se to. Jsem obecne fanda Magur, treba do Hayesu bych nesel (radsi bych priplatil na Juicy 7 nebo Martu), zatim me nezklamaly. Ani Julka. To, co jsem vyjmenoval jsou jenom drobnosti (mi to tak prijde). Za ty prachy bych do toho urcite sel. Osmnactset neni takova palka, i kdybys na nich mel jezdit dve sezony a pak je dat na araba. Dej akorat pozor, aby netekly (ale u pak je na to expert hlavne Luisa). Co se tech desticek tyce, tak jsem slysel presne opacny nazory, nez rika tady kolega Kesu – ze lepsi koolstop, je levnejsi, vydrzi vic a brzdny ucinek srovnatelny. Toz nevim. Ja tam mam furt jeste originaly… :o)

      0 0
      • OCG  

        a co se tech nab tyce, tak bych na Deore zapomnel… Na konusech bych uz spis volil Cannondale Omega (na www.bikezone.cz) vyjde predni bez upinaku na 450 kachli. Deore jsou sunty…

        0 0
      • goofy  

        No nevim. Ja treba Maguram (hlavne Luisam a Juliim) neverim. A kdyz najednou promacknu paku, tak bych to bral za velmi podstatny problem u brzd. Ale proti gustu kazdeho soudruha…

        0 0
        • kesu  

          otazka je jak byly naplneny,pokud si promackl paku a brzda nevytekla tak nebyla dobre naplnena a to pak udela kazda hydraulika(ono totiz naplnit ty brzdy spravne chce notnou davku trpelivosti a zrucnosti..).Jo a jeste to ze to ma nekdy trochu jinej chod muze bejt zpusobeno polohou paky,protoze treba kdyz je bike vzhuru nohama a zmacknes paku tak se vyrazne prodlouzi chod a pri vraceni do puvodni polohy se chod po zabrzdeni zase srovna a nebo zahratim kapaliny.

          0 0
          • goofy  

            Psal ze pri brzdeni mu to obcas udela. No nevim, bud je ma zavzdusnene, ale nevi o tom, nebo je fakt nechcu…

            0 0
            • kesu  

              napsal : . Nevim, cim to je, ale sem tam se mi stava, ze paka jakoby ztrati tah: je potreba vetsi draha, nez brzda zabere nenapsal ze promackne paku uplne,ale je to fakt podle toho v jakym ty brzdy jsou stavu,uz jen to jestli opravdu pravidelne menis olej a popripade tesnici membranku v pace dost meni situaci.Ale spis si myslim ze je to v zavislosti na teplote oleje.Ja mamroste spatny zkusenosti s hayesama ale netvrdim ze magury jsou best of,ale mam s docela velkym mnozstvim tedlech brzd dobry zkusenosti…

              0 0
              • goofy  

                No ja mam uz skoro 2 roky Hayesy a ani sem na ne nesahnul, kromne vymeny desek, a bez zadnych problemu. Predtim HFX9 ted HFX MAG. Zadny servis a udrba. V tom se mi libi, a jestli je ma 5000 km a uz mu blbnou, tak to neni dle meho nazoru dobra brzda. To prodluzovani je dle mne docela podstatny problem. Kdyz brzdim, a najednou se mi prodlouzi krok… Dle meho nazoru se mu prehriva, ale on tvrdi ze ne. Jinak si to nedovedu predstavit…

                0 0
                • OCG  

                  ty jo, kdes vycet, ze tvrdim, ze se prehrivaji???? ja si to po sobe snad jeste jednou prectu, asi mam vlci mlhu, ze pisu neco, o cem ani nevim :o) Dalsi problem je, ze je rozdil v promacknuti paky (tzn. az ke gripu) a prodlouzeni jejiho chodu (tedy o nekolik milimetru). Proto mi to neprijde jako zasadni problem.

                  0 0
                  • goofy  

                    Ok… Neni tam psano ze to nastavalo pri jezdeni, ale nejak sem to pochopil ze to je pri jizde. Ale stejne. Kazdy milimetr chodu navic, by se mi uz opirala paka o prsty na riditkach… Proste tak to mam nastaven… ;o)

                    0 0
                  • Marcinka  

                    Jj. Máš pravdu. Mně už taky kolikrát nějakej chytrák překopal můj text a vyčítal mi něco, co jsem vůbec nepsal.

                    0 0
                • kesu  

                  tudle debatu koncim jelikoz jsem si uvedomil ze ty magury posuzujes jen podle toho co napsal OCG,a vzhledem k tomu ze si na nich evidentne nejel tak je to zabijeni casu se o tom bavit.Ahoj

                  0 0
                  • TinkTink  

                    Ja vlastnil Maguru Julii 01 i 02 – kazdou sezonu…uz nikdy bych si ji nekoupil…zlaty 525tky proti tomudle…vlastne proti tomudle je zlaty uplne vsechno…ted nemluvim o nejakym zavzdusnovani, ale absolutni prehrati a totalni ztrata vykonu na beznym poradku, skrtani az dreni…fuj fuj fuj :) Jeste ze jsem mel vepredu neco jinyho :)

                    0 0
            • OCG  

              zavzdusneny nejsou, byly na kontrole… kdyz jsem rekl, ze je promacknu, tak jsem mel na mysli to, ze normalni stisk je rekneme jedno cislo a nez brzda zabere, tak potrebuju dvakrat delsi chod, tzn. cisla dve. Chova se to trochu jako kdyz clovek vytahne kolo a aby vycentroval kotouc mezi destickama a pohodlne ho mezi ne strcil, tak je trochu roztahne. NO vsak to znate :o) Tohle se samozrejme nedeje nahodile behem nejakeho sjezdu, to bych si radsi znovu namontoval ty mech. hayesy. Ale priznam se, ze netusim, cim to je.

              0 0
              • goofy  

                Aha. Tak ja sem pochopil ze to je za jizdy… Stejne se mi to nezda…

                0 0
        • OCG  

          no ono je mozna taky potreba zvazit investice, ze jo… Pokud chces hydrauliku a nechces davat moc penez, tak mi Julka prijde jako rozumna volba. Samozrejme je s tim spojeno to, ze od te brzdy nemuzes cekat to, co cekas od Hope… A co se viry tyce, tu je lepsi praktikovat po nedelich v kostele :o)

          0 0
          • OCG  

            a na tohle se zadavatel pta: jestli ma smysl jit do paru jetych Julek za 1800. A ja si myslim, ze za tu cenu je to pomerne rozumna volba, bo byt ta brzda predstavuje low end u magury, neni to zadnej promax nebo deore. Nejeta zadni Julka (starsi model) se prodava tak za 1500, tak mam proste pocit, ze neni moc co resit. Pokud bude mit 15 klacku, tak mu reknu, at koupi hope nebo martu sl.

            0 0
            • kesu  

              presne tak

              0 0
              • Marcinka  

                No o HOPEch jsem si myslel, že je to high end, Made in United Kingdom, první třída. Majitel bajkšopu v Uh. Hradišti, který má sakra zkušenosti, MTB jezdí od doby, kdy se k nám dostalo........má na svým RM Hope Mono mini. No, moc je nechválil. Prý po delším brždění (třeba na konci dlouhýho sjezdu) hodně tuhnou, těžko jdou měnit destičky.

                0 0
              • Marcinka  

                No já mám „véčka“ Deore. Na suchu úplně v poho, na vlhku, ve sněhu už je to ale špatný. Chtěl bych kotoučovky, ale ne žádný šunty, nechcu se s nima drbat kvůli jejich nedostatkům. Je mi jasný, že na servis nebudou tak jednoduchý, jak je tomu u V-brake, ale brzdná síla bude snad úplně jinde. Jo OCQ psal, že starší model Julií stojí 1500. No, já viděl jednu brzdu za 4200. Tak to byl asi ten novější model, ne?

                0 0
                • OCG  

                  ja kupoval zadni julii 2003 za 1600. Novou jednu za 4200? To je trosku moc, ne? No vis co, nechces zadny sunty, ale zda se, ze moc penez nemas. Pokud nechces sunty, tak ti vrele doporucuju ElCamino (podle papirovych predpokladu) nebo Maguru Martu (vlastni zkusenost), ale nejlevnejsi v paru i s kotouci jsem Martu videl na nem. ebayi za 350 EUR, kaminka za cca 9000. Pokud nemas moc penez, tak mi Julka z druhe ruky prijde za 1800 ok. dyt za to nekoupis pomalu ani mechaniku! toz si asi ujasni, co vlastne chces :o)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Ja kupoval zadni,novou,za 1500,–.Bylo to bazarovy,ale komplet zabalena se vsim vsudy.Za ty penize jsem spokojen.Jen je potreba semtam 2× – 3× zatlacit pistky zpet,jinak se spatne vraci.Je to model 03

                    0 0
            • Marcinka  

              Ano, ano. Na tohle se ptám.

              0 0
            • Marcinka  

              Jo. Kbybych měl 15 klacků....­.........šel bych do brzd, který má bratr........­...........Ma­gura Louise FR...........­..kurewski silné........­......jen je lechtá jedním prstem.......­....sametový krok.........­............a­le dal za ně 12 táců!

              0 0
    • goofy  

      Za 1800 je to dobra cena, ale bude to i s kotoucem, nebo ne?

      0 0
      • Marcinka  

        Jo bude. Komplet. Ale nevím v jakém stavu a nejvíc mě sere, že nevím, jestli to bude starší nebo novější typ Julek, který má víceméně mouchy svý předchůdkyně vychytaný.

        0 0
        • OCG  

          mam pocit, ze modely Julie se lisi materialem, konstrukcne jsou shodne. ale nechci to tvrdit se 100% jistotou. Za 1800 i s kotoucema? Hmmm, tak pokud budou v solidnim stavu, tak fakt nechapu, nad cim vahas. Ale pokud by ses nerozmyslel, tak mam na prodej predni Louise :o)

          0 0
          • Marcinka  

            Novější Louise? A za kolik, kámo?

            0 0
            • Marcinka  

              Rsp. v jakým stavu? Doufám OK, ne moc zhuntovaný.

              0 0
              • OCG  

                Je to tusim model 2001, paka OK – jak nova, ale trmen je podreny. Pokud nejde o esteticno, ale funkci, tak tu zarucuju. Je ted nove odvzdusnena a naplnena. Uz vic psat nebudu, mrkni se na me do profilu a napis mi :o)

                0 0
    • alexej  

      jel sem na gt avalanche 0.5 s juliema ,ale nebyly moc zajety tak ze moc nebrzdily a rozhodně deore hydrauliky se mi zdaj lepší jsou možná těžší ,ale rozhodně tychnicky dokonalejší.Mam je na treku 6500 a nedam na ně dopustit akorát se zahřívaj ,ale to vyřešim xt kotoučem ! už ho mam jen namontovat. ALE JULIE ZA TU CENU BERU KLIDNĚ! ZDA ALDA

      0 0
    • McBlacky  

      za ty prachy to neřeš a jdi do nich. 1800 není cena ani jedný a ani konkurenční deore tak levně nekoupíš. Jinak teda na Julie už se napsalo dost kritiky, ale přeji ti abys měl kliku a problémy se ti vyhnuly :) chvíli je zkus jezdit a pak uvidíš, za rok dáš lepší dopředu a za dva i dozadu :) Myslím, že si lidi taky stěžovali na plnění (odvzdušnění), těsnost a seřízení. V tomhle teda je deore lepší – to je brzda pro totální blbce.

      0 0
      • enjoy  

        se me snazis urazit jo?:-)

        0 0
        • McBlacky  

          no schválně kdo byl s brzdama v servisu :) no a jaká to byla značka :) a pro srovnání kdopak u pigiho vyměnil hadičku a na jaký brzdě :) nic proti tobě a dík Fousáčovi :) :)

          0 0
          • enjoy  

            ja se za to nestydim:-))

            0 0
            • Marcinka  

              Tak jsem Julie odmítnul. Ty Magury Julie jsou těžký jak mrcha, můj bajk by přibral aspoň půl kila (a to i s véčkama je těžkej jak svině, má tak 13 kilo, s kotoučema Julie tak 13,5 a možná i víc, děs). A chtěl za ně 2500 ne 1800, ale na tom zas tak nesejde. No prostě jestli kotoučovky, tak už něco lepšího než low- end od Magury. Nechci hydry s ne zrovna malými mouchami…to si raděj nechám moje zlaté véčka. Prostě co se kotoučovek týče nehodlám podstoupit jistým kompromisům. Prostě nějaký Hope kolem deseti táců, možná Juicy 5 či 7 od Avidu, El Camino nebo šperk Louise FR co má bratr (BTW vysolil za ně 12 táců). (Ten známý je mimochodem vyměnil za čtyřpístkový HOPE.)

              0 0
              • McBlacky  

                děláš chybu

                1. 13 nebo 13,5 to už je fuk
                2. 2500 za dvě hydry je pořád dobrá cena
                0 0
              • dieegoo  

                BTW a reknes nam to jeste kolikrat, ze za ne dal 12 tacu? :D

                0 0
                • jaski  

                  :D

                  0 0
                • Marcinka  

                  Klidně 1000000 krát! Neříkám to proto, abych to nějak vychvaloval, pyšnil se tím. Říkám to hlavně proto, abych zdůraznil fakt, že jestli chce člověk už sakra dobrý, silný a hlavně bezproblémový kotoučovky, tak musí počítat s takovouto investicí. Mj. brácha měl dřív Hayesy HFX-9 XC (na GT Avalanche 0.0 Disc) a…a… no stály za hovno. Pořád nějaký problémy. Zavzdušňovaly se, škrtaly, rychle sjížděl destičky, páka zabírala až u gripu. A to v tu dobu, kdy bajk kupoval platily HAYES HFX za dost dobrý brzdy, který stály i 10 táců (samostatně za obě brzdy). Teď už jsem je viděl „jenom za 6500“.

                  0 0
                  • goofy  

                    Nevim sice z kereho roku mnel ty HFX 9, ale ze zacatku mely nejake mouhy se zavzdusnovanim, prej. Ted uz by to melo byt v pohode. Ja vozil rok a pul model 2004, a krome toho ze sem menil desticky, tak sem na nic jineho nesahl. Do predu by si zaslouzily minimalne 7" kotouc, ale jinak za ty penize to jsou pohodove brzdy. Nejsou to sice Hopy, nebo Gustavy, ale za ty ponize plnohodnotna pohodova brzda. Mozna jenom tvuj bracha je takove nemehlo… ;o) ( joke = neber to vazne :o) )

                    0 0
              • dieegoo  

                Jinak teda nevim co resis, tady mas hrozny dilema jestli vzit brzdy za dva litry a pritom uvazujes o brzdach za petinasobek…

                0 0
                • Marcinka  

                  Tak to řeknu takhle. Prachů moc nemám, to s těma Louise FR je spíš jenom sen, nemyslím to v žádným případě vážně. A na ty Julie jsem se díval…no mě moc nezaujaly. A zrovna bezproblémové brzdy to fakt nejsou.

                  0 0
                • OCG  

                  Naprostej souhlas… Budto chces hydry za malej peniz a prehlidnes nejakou mouchu, nebo si jezdi na veckach a pomalu setri na Louise FR :o) At ti to de rychle

                  0 0
                  • McBlacky  

                    osobně si myslím že na XC kolo i XC fulla stačí v pohodě deorka, dopředu 180ku a sintrovaný destičky a není co řešit. Jestli to někomu nestačí tak by mě opravdu zajímalo co tak krutýho jezdí, protože tahle kombinace brzdí spolehlivě a dost.

                    0 0
              • kesu  

                btw ty tvoje vysneny luisy FR vazej v paru jen o 100gramu mene a ty slavny 4pistkovy hopy jsou jeste o trochu tezsi tam je sotva 80gramu.nic proti ale pokud ti HT vazi 13kg tak je blbost resit pul kila,krom toho ze pul kila je to jen za predpokladu ze pouzijest hodne tezky naby,jinak je to maximalne 200gramu(XT vecka s XT pakama maj 374gramu s kratsim bovdenem) a to je jen o 100gramu na paru.Takze to co resis je trochu blbost.udelals chybu,mel si do nich jit.vzdycky budou brzdit o dve tridy lip nez V deore a staci jim urcite vyrazne min casu na udrzbu nez veckam.Ale jak myslis.Krom toho ze jestli si myslis ze FRluisy,hopy nebo hayesy nepiskaj tak te muzu ujistit ze piskaj,je to vse jen o serizeni.Jo a jeste ono uvedom si na jakym principu ty brzdy fungujou,mezi julii a FR luisou je rozdil v materialu paky a velikosti pistku ale jinak jsou si velice podobny.

                0 0
                • McBlacky  

                  pravda, svatá pravda akorát že za morka pištěj všechny a na seřízení nezáleží :)

                  0 0
                  • kesu  

                    a silene tim serou majitele,ale uplne nejhorsi je kdyz mas krivej kotouc a brzda ti piska jen kdyz nezabiras do pedalu,to je fakt sileny..

                    0 0
                • Mamut  

                  Kecy. Moje LX (s paralelogramom) nedostali ZIADNU udrzbu uz dva roky a som presvedceny, ze by vykonom porazili polku kotucovych brzd na BF.

                  0 0
                  • enjoy  

                    :-) a vyjedeme ted,za snehu a ledu?:-). jinak na druhym kole mam LX taky,s XT pakama,ale ta davkovatelnost,to je problem.a velkej:-).a ten pocit,jak te brzda tlaci do vidle,to mi teda LX nedavaly:-)

                    0 0
                    • Mamut  

                      No, budes sa musiet naucit namontovat brzdy normalne, alebo kupit vidlicu, ktora chodi. Ale rad s tebou niekam vyrazim. Silvestra som stravil na biku na Sumave na Kvilde v snehu a nevsimol som si, ze by som mal kedykolvek problemy zastavit.

                      0 0
                  • dieegoo  

                    Jo, sebevedomi je dulezity :D

                    0 0
                  • kesu  

                    v tom pripade ma pulka BF misto kotoucovek brzdnej padak a pokud si na vecka nesahl dva roky tak ses docela dobrej tos musel najet dokonce i litr za rok,blahopreju.

                    0 0
                  • McBlacky  

                    klíčový je ale u kotoučovek dávkování, ne účinek, protože kolo ve smyku ti až na vyjímky v ostrejch točkách je úplně k ničemu…

                    0 0
                  • rasto  

                    dalsi + pro kotouce (resp. – pro v): na mem sfinxu mam s kotoucema (Clary) nalitano 10k. nemam absolutne zadnou potrebu menit rafek ;-)

                    0 0
                    • Mamut  

                      Dalsie + pre V-cka. Po 5,5 roku nemam absolutne ziadnu potrebu menit puzdra vo vidlici.

                      0 0
                      • enjoy  

                        dobre ti tak:-).jen si tu vidlici nech:-D

                        0 0
                      • cabbage  

                        nechtel bych mit vidli 5,5roku…;

                        0 0
                        • Mamut  

                          Ja si tiez vravim, ze uz zastaravam a pomaly zavidim U-turn, MC, tuhost a ine veci. Ale na druhej strane, ze ta vidlica funkcne stale rovnaka ako nova. Za 5,5 roka je jedina zmena, ze stvrdli spodne konce prachoviek. Je to olej/pruzina. Tlmenie stavitelne viskozitou oleja, ale to som uz vychytal (kolki z vas hybu tlmenim? nie je to tak,ze si vychytas tlmenie a uz na neho z lenivosti aj tak nesahas?). Chod ma HODVABNY. Vakel ziaden. Proste by som vyhadzoval vyborne funkcnu vec, len kvoli mode a to sa mi rozhodne nechce. Navyse dnesne vidlice nemaju prachovky a tie ja rad. Ked vidim problemy dnesnych vidlic pod cenovym priemerom („Axel je shit, ten neber!“, RS 2004 mal otrasny chod,…) tak by som musel vrazit aspon 8–9000 do novej. A to by som dal, ale nie za situacie, ze uz dobru vidlicu mam. Ziskal by som nastavovanie tlmenia a vacsiu tuhost. Ale za 8–9000 vacsich nakladov mi to pride maly zisk. Keby som mal v sucastnosti Suntoura, tak za rovnake prachy by ten zisk bol ovela vacsi. Problem je zda sa, ze som s nou prilis spokojny.

                          0 0
                  • Vilém  

                    Tak zlovna LX vecka mam na siglu na jezdeni do prace a proklinam je co muzu:(Ted v zime nebrzdi,tak jak kazdy vecka.Jsou tezky a ten jejich zasra… paralelogram se akorat zanasi snehem a ledem.Coz je po ranu super,kdyz zmacknes brzdu a ta se nasledne nevrati do puvodni pozice diky zamrzlemu pantografu,musim zastavit a roztahnout je do puvodni polohy.LX s paralegramem never more:(

                    0 0
            • Marcinka  

              Já se za V Deore taky nestydím. Stačí mi!

              0 0
              • jaski  

                jeste dotaz.jestli sem to neprehlid-ty julie sou dvoupistkovy nebo jedno?a zvlast by je prodal?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.