Koupil jsem nedávno novou vidlici Duke XC u-turn.Někde jsem četl, že se má první olej vyměnit co nejdříve.Po jak dlouhé době jste vyměňovali první olej vy.
Koupil jsem nedávno novou vidlici Duke XC u-turn.Někde jsem četl, že se má první olej vyměnit co nejdříve.Po jak dlouhé době jste vyměňovali první olej vy.
U RS vidlí min po 200, max po 500km – uvidíš, co všechno z ní vyteče :-) Ale pak už to bývá z hlediska oleje OK (1500–2000km nebo 1× ročně)
Z vlastnej skúsenosti by som to urobil čo najskor ja som mal vo svojej RS kovové piliny v oleji.Naštastie nedošlo k poškodeniu.
I auta, nez se zabehnou tak se olej meni driv nez je obvykly interval. Proste je to normalni u jakekoliv treci soustave.
tak to bejvavalo, dnesni auta prvni vymena oleje po 20 KKm. Mluvim za Nissana, takze pokud neco tak jednoducheho (ve srovnani s motorem auta) potrebuje prvni vymenu oleje „co nejdrive“, tak je to poradnej shit.
Ovsem prvnich 10tisic km nemuzes jit naplno. A prvnich asi 3000 mas ruzne omezovace. Ja vim, intervaly se prodluzuji, cpaji lidem long-life olej a podobne divotvornosti .. ovsem rady lidi s rekordne najezdenymi km, a stejne tak manual k novemu Saabu rika jasne. Jestli chces co nejdelsi zivotnost motora, tak men olej casteji. Treba spominany Saab, manual jasne rika, normalne 15tis km (nevim jak prvni, mozna stejne tak), pokud jezdis casto na studeny motor a ve meste tak se doporucuje menit uz po 8000km. Ovsem, tady je to trochu jina zalezitost nez u vidlic.
To jo. U vidlice, bych se nedostal ani k prvni vymene a to jezdim se studenym motorem porad.
vidlu nemozes porovnavat s motorom, skor s tlmicmi alebo s prevodovkou. A v mojich tlmicoch aj prevodovke je furt originalny skoro desatrocny olej, ma to nabehane 210 tisic km a v servise ma ubezpecuju, ze to je v poriadku. V motore ho menim kazdych 15 tisic km a napriek tomu, ze normalne vyzaduju diesle castejsie vymeny oleja ako benzinaky, tak aktualne motory TDI s long-life olejom maju interval 50 tisic km.
Takze sa mi zda smiesne, ked pre vidlu je napisane 50 hodin. Kopa ludi, ktorych poznam by ten olej museli takto menit kazdy mesiac.
Ja to neporovnavam, ze sa to zvrtlo, je ina vec. O longlife oleji sa vyjadrovat nebudem. Je to kazdeho vec, aby s i spocital, ci sa mu to vyplati. A ze nemas za 10rokov vymeneny olej v prevodovke, no, pozri … mne je to jedno, je to tvoje auto :) Argumentovat tym, co niekto povie v servise … tolko ti zargumentujem aj ja. Myslis, ze nepoznam niektorych radoby-odbornikov zo servisu, ktorym sa obcas stane, ze zle nasroubuju kotuce, zabudnu zavretu rucnu, alebo nenaleju olej do prevodovky ?
O tych 50hodinach sa ti to sice moze zdat smiesne, ale je to napisane v manuale. Ak neveris, stiahni si ho a precitaj. Ja stale pisem o Marzocchi s open-bath systeme, kde sa olej spini podstatne viac ako v uzavretych systemoch. Btw, 50hodin v narocnom terene (blato,hnus, humus) a len v terene, pretoze jazdu po asfalte pocitat nemozes, bezny hobik za mesiac nespravi. To je jedna vec, ta druha je, ze sa tym samozrejme kryje aj vyrobca, a v skutocnosti to nie je vobec take hrozne. Tretia vec je, ze vymena oleja je zalezitost na 15–30 minut, a cena za novy olej je asi tak 100,– sk. No a posledna, uvedom si, ze marozcchi ma open-bath system, co znamena, ze ten isty olej sa pouziva na na tlmenie a _AJ_ na _mazanie_. No kedze nohy nie su uzavrete pod prachovkami, pod ktore nedokaze vniknut spina, no tak sa to spini, no.
dneska uz se u normalnich novych aut olej v prevodovce nemeni.. motor to je jina liga, uz jenom treba ty teploty…
myslis Fizik Nissan :-)
a co to bylo za typ popřípadě rok.Prý ty piliny jsou poprvé normální.Borec to měl i u pružinové marzocchi.Tak jsem zvědav jestli je budu mít také nebo ne.
rs judy sl ´01 – prišiel som na to tak ,že bol problém s nasavovaním útlmu zasekávolo sa to nešlo to pootoči?.Tie piliny tam mohli osta? po opracovaní vnútra pri výrobe asi.
to je zajímavý. V Brně na Jiráskově mě řekli, že to stačí až po sezóně. Je to nová marzochi. Asi to přehodnotím
Ja mam v manualu k vidli napsany, vymena oleja kazdych 100vidlicohodin, pokud se jezdi v extremnym pocasi (blato,prach) tak i 50hodin. Vymena oleje po zakoupeni 10hodin (ale mozna tech 50, tady si uz nepamatuju). I kdyby vidlice byla sebelepsi, nemas nikde zaruku, ze vidlice nestala neske pulroku, a olej v ni je shnily. Coz v popise reseni problemu v manualu Marozcchi je spomenuto. Olej muze byt po svoji dobe zivotnost. Nicmene, ja jse na to tehdy stejne vykaslal,jelikoz novu vidlu jsem otevirat nechtel.
Mam taky novou Marzocchi a dneska jsem kvuli tomu volal do Razza v Praze a taky mi rekli, ze az po sezone.
Tak ji po case rozdelej a uvidis. Ja rozdelal novou marathonku a nestacil se divit – pruziny byly zalepeny od nejakyho sajrajtu a v oleji byly drobne zelezne pilinky. Ale treba budes mit stesti.
Som asi prasa, ale prvykrat som menil olej v RS Judy po 3 rokoch. Bol tmavy a kalny, ale piliny ani nejaky velky sajrajt tam nebol.
Musis mit stesti, ale radsi bych na to nespolehal, ikdyz taky jsem menil znamymu v RS Judy XC po 3 letech poprve olej (pravda najezdi max. 1000–1500 rocne) a zadny piliny ani velky bordel tam nebyl, jen olej byl uz spinavy.
RS Judy , najeto 10kkm, bez výměny a bez otevření. Do prvního zaseknutí s ní nehodlám cokoliv provádět s výjimkou máznutí kolem stíracích kroužků. Přeber si to jak chceš, rada to není.