Prodejce mi tvrdil,že u menších postav 175cm a lehké váhy jezdce 65kg není rozdíl oproti alu vůbec poznat.Jaká je vaše zkušenost?
Prodejce mi tvrdil,že u menších postav 175cm a lehké váhy jezdce 65kg není rozdíl oproti alu vůbec poznat.Jaká je vaše zkušenost?
Měl jsem Pells (karbonové tělo, hliníkový zámek) 27.2 mm. Měřím 180cm, vážím 80kg, sedlovka byla vysunutá asi 17–18cm. Rozdíl nebyl velký, ale když jsem teď místo ní dal hliníkovou Ritchey (na tom šmejdu od Pellsu povolilo lepidlo mezi trubkou a zámkem), tak jsem to cítil. Takže v mém případě, na moji výšku a váhu – rozdíl je, ale neodpovídá ceně.
Mam 50kg, 170cm, sedlovku karbon amoeba scud (plnokarbon jen v jednom miste cca 5cm dlouha hlinikova trubicka na vyztuzeni). Je to znat. Nemuzu rict ze pruzi buhvijak, ale oproti ritchey compu je to sympaticky, zmizelo mi temer „drnceni od spuntu na pneu“, vzadu mam obcas na me slusny drapak a driv jsem citila kazdou cast vzorku, ted je to mnohem lepsi.
Mne zas predajca tvrdil, ze to velmi zavisi, na kolko je vytiahnuta. Ja o nej v podstate stale uvazujem.
Taky jsem uvažoval, ale jezdím sem tam trochu drsnější sjezdy a bojím se zlomené a zapíchnuté sedlovky v … .
A ty pri tech „drsnejsich“ sjezdech sedis na sedlo jo?? hmmm..
někdy i jo -můj flite titanium trans am mi opravdu sedne supr-dřív jsem sedět na sedle nemoh při žádném sjezdu,dnes už ty mírnější a střední jo.
V tom pripade se nase predstvavy o „drsnejsim“ sjezdu znacne rozchazeji… ;-)))
no já mám xc bike takže drsnější sjezdy pro mne je trochu něco jiného než pro sjezdaře.Ale jejich tratě už jsem si taky dal.Netvrdím že při těžkých sjezdech sedím v sedle ale např u těch menších nebo středních když je to rovná lesní cesta většího sklonu vysypaná šutry o velikosti 10–15cm tak v sedle sedím -a u takovýchto se bojím zlomení karbon sedlovky.
„Taky jsem uvažoval, ale jezdím sem tam trochu drsnější sjezdy a bojím se zlomené a zapíchnuté sedlovky v … .“
No to je pravda, takovejch cest s sutrama je tady spousta a proto radsi budem vozit hlinikovou sedlovku…
PS:ja mam taky XC bike a nejen karbon. sedlovku.. :-))
tak jo blbě jsem to napsal.Přiznávám se.Pro svoji přítelkyni plánuji i karbonový rám ,ale ta méně váží než já a jezdí také mnohem mnohe víc klidněji a pomaleji, tak by jí to mohlo vydržet.pro sebe se prostě karbonu stále ještě bojím. Jinak co máš za kolo ty.Hoď obrázek do sekce bikes.
To bych tam mel 4fotky a vsichni by me zavideli – to nejde… :-)))) (upresnim to XC-race, DH-race, Silnice-race, Silnice-trenink..)
sem nabyl dojmu že máš i fun trialáka… :-)
No byly casy kdy jsem mel i 6kol… k tomu co mam ted jeste 20" freestyla do parku a pevnaka na DJ, 4X at. :-)
hele nedráždi! si na tebe počkám někde u Prokopáku a ráno tě budou lovit z Vltavy :-)
..ti ujedu! :-)))))))
tak nějak počítám s tím že bych musel nastražit důmyslnou past, třeba nějakou bikerku předstírající defekt, rozepnutý dres… co?
V poradku. Zitra rano cestou do prace cekam v Prokopaku bikerku s defektem rozepnutyho dresu.. :-) (doufam ze holka bude co k cemu a bude mit aspon sjezdaka.. :-))
Pozor, abys nedostal loknout z cykloflašky Rohypnolu … :-)
krutost :-))) já myslím, že kolo bys v tu chvíli rád přehlíd. Nebo jinak: lepší kost s ukrajinou nebo rašple s třeba nicolaiem? a hlavně nepiš že nejlepší by byla kost s Nicolaiem, to v nabídce pro tuto sezónu není…
Vsak 2005 klepe na dvere – si asi pockam na nabidku.. :-) Doufam ze to bude neco jako holky od Marzocchi!!
i na tý P50ce vybral Volný poměrně šikovný slečny, jsem docela koukal :-)
No on si Volny asi umi vybirat – i na hrade pri Prazskejch schodech tam od nej pobihaly takovy „hmmm“ slecny.. :-)
hele vlku, když je rovná lesní cesta s šutrama 10–15cm, tak na ní jedeš kolik? jestli over 40km/h a sedíš, tak jdi jezdit DH, to si akorát stoupneš, trochu přidáš a máš ČP jistý :-)
záleží na tom jak je to z kopce a jak široký.Někdy i 60km/h.V terénbu jsem ale zatím asi nikdy přes 65 nedal.Ale myslím cestu která je takovýma šutrama vysypaná-něco jako hrubá štěrková cesta.To pak není takový problém.Spíše v této situaci záleží na typu pneumatik.Ne rovná cesta sem tam šutr.
ty rychlosti jsou maximální a z kopce.
volný šutry o velikosti 10–15cm a ty to přes ně kropíš 60 v sedě? v tom případě se divim, že jsi ještě žádnou sedlovku nezlomil. Ted mě něco napadlo máš HT nebo fulla? každopádně respect :-)
když je ta cesta těmi kameny vysypaná tak jedeš v podstatě jen po povrchu těch šutrů nenarážíš na překážky 10cm vysoké.Zlomil jsem jeden rám Klein.zohlá 2× sedlovka ritchey,1× sedlovka zoom,1× zničený zadní náboj.10× zohlá zadní osa-ještě než jsem koupil dutou shimano stx.-tak to byla minulost.Teď už nějaký ten rok jezdím na RockMachine.Koupil jsem větší velikost, abych nemusel mít sedlovku tak vytaženou.Padne mi jak ulitý.A zatím ok .Ale jak říkám těch 60 je opravdu jen vyjímečně,jinak jezdím zcela normálně často i ve stoje.To kolo co mám v popisu na onrázku mám pořád akorát nějaké ty změny-nějaká výměna za xt ,ráfky atd.Jinak samozřejmě rasárny jezdím ve stoje.Když jsem si toto kolo kupoval tak byly fully ještě moc drahé.Moje příští kolo už bude full.Vzhledem k tomu že jak stárnu tak jsem čím dál více opatrný tak už tak zprudka moc nejezdím.
jo zapoměl jsem jedna zohlá zadní stavba.To byl ale rám RETA HERON-těsně po revoluci jsem moc peněz neměl.-Nějak jsem nevybral zatáčku a zadní stabou narazil do stromu.-těsně po revoluci jsem moc peněz neměl.
Uz se to tu probiralo.. Poznat to je..
Měl jsem zálusk na toho pellse,ale na sedlovku s upadlym sedlem bych si sedl nerad.Někde jsem četl o nějakym triatlonistovi,co se mu to stalo.Brrr!
Stalo se to asi pred 3–4 roky Rehulovi na treninku v Australii.
No a od ty doby vsichni kdo nemaj karbon. sedlovku rikaj, jak karbon. sedlovky praskaj… :-))))
Prestoze karbonovou sedlovku nemam, tak to netvrdim. Jen bych si ji nekoupil od nejake pochybne znacky, ale od nejakeho duveryhodneho vyrobce (treba Woodman). I kdyz je mozne, ze to pecou v jedne fabrice, ale predsi jen v techto pripadech ma u me znacka vetsi duveru.
Obavam se ze Rehula nemel sedlovku od nejake pochybne zancky :-) A pro bikery: mam ten dojem ze to bylo na silnicce…
A právě na silničce je karbon sedlovka víc poznat než na biku…
no Rehula ji urcite neprehlidnul, ze jo ;)
Řehulovi nepraskla sedlovka, ale šroub zámku sedla. Sedlo uletělo a on se zranil o „zbytek“ zámku. Já mám zkušenost, že sedlovka praskne v místě nejvetšího namáhání, t.j. tam, kde vystupuje z rámu. Mám nízký rám, takže jsem to „dopéroval“ nohama bez problémů.
Kdyz tak z jednyho kusu. Treba FSA. Ale ty stoji az moc. A nevime jstli upinani sedla vydrzi. Takoevj sroub pres karbon, hmm.
hmm…ale mne moje karbonova praskla…
Ale Rehulovi prasknul snad sroub a ne sedlovka???
pokud jse pouze o komfort, tak je karbonova sedlovka zmarena investice. Daleko vetsi komfort lze ziskat na plastich a s mensimi naklady.
PResne tak, uz se to tu resilo asi stokrat a vysledek je pokazdy stejny – nejdulezitejsi pro pohodli jsou vysoke objemne plaste.
Zdravim muze nekdo ohodnotit tutu sedlovku je to karbon I kolibka plus titan srouby.Diky
10 z 10ti.
I na moje kolo co mam v profilu ) )
A co ten zamek sedla takovy jsem jeste nikde nevidel ))
Zcela bezna konstrukce.
Zajimalo by me jakou ma asi hodnotu. Muzu ji koupit ale na netu jsem nikde takovou nenasel.
Zalezi, jestli je to original nejakyho solidniho vyrobce nebo cinskej padelek. To si zjisti od prodejce.
Mela by byt original BH bikes official.
https://www.cyklobazar.cz/…0mm-0-offset ?
To myslim, ze je ferova cena za karbonku.
Tak ono jde u karbonky taky o to, jaký má průměr, jaký má offset a kolik ti trčí z rámu. Ty máš na Trekovi bohužel 31,6mm průměr, což už moc nepruží a offset 5mm.
Čím menší průměr a větší offset, tím je efekt větší, protože lépe pruží (prohýbá se k zadnímu kolu).
Já nedávno kupoval z CRC sedlovku Nukeproof Warhead Sam Hill 30,9mm s nulovým offsetem a změnu jsem pocítil. Je to o trochu příjemnější a i když se jen tak opřu o sedlo, tak vidím jak hezky pruží. Měl jsem fakt štěstí, protože jsem ji tam koupil za 1500 Kč.
Celkem levně vychází v tvém průměru 31,6mm FSA SL-K. Tu jsem nedávno prodal, ale byla nová, nepoužitá.
https://www.kupkolo.cz/…di2_z103512/?…
Ta co máš na tom obrázku má dost debilní zámek sedla.
Dva šrouby (jeden přední a jeden zadní) je naopak nejlepší typ zámku, na kterém jako jediném se výborně šteluje sklon sedla, zejména když potřebuješ jen malou změnu. Jen lehce povolíš jeden šroub a přitáhneš druhý a ne jako u jiných zámků, kde povolením se to celé uvolní a vůbec nevíš jako sedlo bylo nastavené předtím a nastavuj pak jen malou změnu…
Já bych jiný zámek než dva šrouby za sebou už nechtěl.
Tak a vim zase kulove )) jeden napise debilni zamek druhy zase naopak jeden z nejlepsich. Ale I tak diky proste 100 lidi 100 chuti.
Je to naprosto blbuvzdorna varianta zamku s kterou nebyvaji problemy.
Jediny co mne napada by mohla byt kombinace karbonovych lizin sedla a nevhodne zkonstruovane kolibky v ktere jsou ulozeny.
Takze za 1000kc do ra volba? Nebo se radeji podivat po jine?
To je tezko rict. Uz vyse ti psali, ze zalezi na vysunuti, prumeru sedlovky, provedeni sedlovky atd. Navic rovna sedlovka byva min pohodlna nez hokejka.
Dalsi vec je zda ti nebude vadit prima sedlovka v nastaeni posedu, kdyz ted mas s offsetem.
No a taky kazda karbonova sedlovka se muze chovat uplne jinak, nejaka muze byt tvrda jak sutr, jina zase pekne pohodlna a pruzna.
Ohledne posedu by mel byt nulovy ofsed pro me lepsi jelikoz je ram dost dlouhy lepsi pokud teda tech 5mm pojde znat.
A už je to tu zase. Offsetem sedlovky se řeší správná pozice sedla vůči středu a ne délka posedu.
No dyt jo mel by mit koleno kolmo s osou pedalu kdyz jsou kliky vodorovne. Prave ze tam bych potreboval posunout cca 1cm do predu.delku jsem doladil predstavcem.
O potřebě posunout koleno do správné pozice jsi nepsal nic, psal jsi, že se ti to hodí z důvodu delšího rámu.
Jo napsal jsem to blbe (
Delka ramu nesouvisi s posedem.
No nevim na mensim ramu stejneho kola mam koleno jeste kousek pred osou pedalu.
Pred osou ve smeru jizdy?
Jj ale jen kousek kdyby posunul sedlo vic dozadu tak je to ok u toho mensiho ramu. U to ho svojiho potrebuji jit prave sedlem trochu dopredu. Ten nulovy offset by mel stacit.
Na pruzeni mam issosped ))
Presne tak.
Dva srouby mam taky a je to super. Jen u toho na te fotce je predni sroub nesikovne, ze je k nemu blby pristup. Ale treba ta fotka mate.
No prave jde mi o ten zamek sedla jaky je ja osobne jsem s takovym jeste nesetkal.
I kdyz Vilem pise ze je to zcela bezna konstrukce ale jaka?
Jezis tak se koulni na sedlovku tune, kcnc, starou pells atd.
Me zajima ten zamek sedla jaky je jestli ma nekdo zkusenosti nebo je fakt debilni jak pise Mats.
Neni debilni, presne to popisuje MlokCZ
Jediný problém tohoto zámku je, že lze použít pouze na sedlovku bez offsetu (offsetu řešeného přímo na zámku). Pak je to nutné obejít buď jako to mají Thomsonky, které vozím (přiložené foto), tedy zalomenou samotnou sedlovkou.
A nebo s jedním šroubem schovaným, ke kterému není přístup inbusem. To už není tak dobré řešení, protože se to pak nastavuje stylem přednstavit si tak akorát ten schovaný šroub a dotahuje tím druhým. A pro lehkou změnu sklonu sedla je potřeba ten dotahovací šroub zcela povolit a jen lehce hýbnout tím druhým. Jenže pokud se ten dotahovací následně nedotáhne přesně stejně jako předtím, tak už není zaručena požadovaná malá změna sklonu.
FSA K-Force s 32 mm offsetem má stejný typ zámku a jde štelovat, jen je přední šroub až za trubkou… :-)
Ok, u hodne velkeho offsetu uz to zase vyjde dobre.