Opravdu jsou ty dual control páčky tak strašné, jak všichni říkají? Najde se tady někdo, komu to vyhovuje?
Opravdu jsou ty dual control páčky tak strašné, jak všichni říkají? Najde se tady někdo, komu to vyhovuje?
Já nechci nikomu vnucovat svůj názer na dualy už bylo řečeno mnoho chvály i různech pomluv a opačnejch zkušeností. XT DC mám od jara mám na nich něco okolo 7000 a jsem s nima dost spokojenej předtim jsem měl Deore RF a je to o něčem jinym. Týden jsem si na ně tak nějak zvikal a pak v pohodě. A když jsem koupil i novu přehazku XT 04 tak se mi dojem z řezení ještě zlepšil. Na lehčí převody stačí jemě ?uknout do páky nahoru(u smyku teda razantnějc) a je to. Osobně proti RF a gripsiftu nic nemám, ale mě vyhovuje nejvíc DC:)
vozim dualy uz dva roky XTR 03 a reverzni prehazovacku a uz bych se nechtel vract k normalnim packam. Fakt je, ze jsem tomu prisel na chut az potom, co jsem presel na reverzni prehazovacku.
dualy vozi tuhle sezonu a nemuzu si je vynachvalit..akorát shimano si to podle mě podělá tim,že je spouští směrem dolu i na LX a příští rok nejspíš i na deore:(
To je aspon nazor :o)))…spravne…nechat to jenom na XTR :)
A můžu se zeptat proč? Aby to mohli mít jenom Ty movitější, kteří maj víc peněz? Studenti si na XTR nevidělaj ani za rok brigád, a jezdí třeba víc než dospělí, co zas nato maj.
To se ptej Jimmyho…ja tu jeho poznamku taky nechapu :)
Tak to jsme dva:)
nene,takhle sem to nemyslel,ale vem si za kolik penez budou ty LX a DEORE-cim levnejsi tim to bude(mozna) vic osizeny a tim se to muze i vic srat pak se zas zacnou sirit nazory ze shimano je sracka..nijak jinak sem to nemyslel a jestli sem se nekoho dotknul,tak sorry!!
no tak to je asi logicky neee ? dyz byly rapidy tak se taky preci se skupinou snizovala kvalita, ale i na tech nizsich se da jezdit, to same si myslim i o tomhle. Ja osobne du pristi rok do pacek X0 od sramu – sem na to docela zvedavej… (Tink urcite ihned doporuci hehe)
Nechci vymlouvat, ale X.9 by mohli stacit…jednak je fce stejna a jednak usetris…kup si radsi saltr X.0…s tim prej muzes brousit zem :o)))…
Tam do tech Vasich pisku bych nebral nic nad X.7…imho se to tam nevyplati… :)
Jezisi…to je nazor…to aby se radsi ani Acera a Alivio vubec nedelali, co? Chapes ty vubec funkcni nizsich rad? Vis pro koho jsou urceny?
Ty si klidne kup co chces, ale do tehle veci neryj…fura lidi bude spokojena s Acerou i kdyby si vyzkouseli XTR…a proc? Protoze jim to proste staci…turisti apod co toho najedou malo a hlavne se kochaj…
a turisti potrebujou(budou chtit) dualy?:-)ne ja vim,oni budou chtit cokoliv co jim prodavac doporuci:-)
Bacha na to. Neryj do turistů. Taky bych se označil za turistu. Mám deorečko, natočím tak 3000–5000 ročně a prodavači ze mě šílí,protože si do ničeho nenechám kecat. Nekteří turisti by vyšší sady využily, protože natočí více než někteří pseudozávodníci.
no ja beru za turisty ty co pro ne neni bike malem celej zivot,furt na nej necumej v pokoji,nechodej okolo nej,nemackaj paky brzd a nepruzi si s vidlici na miste:-).ale vazne,podle me je turista takovej ten typek v sustakovce od vietkongu a s nejlevnejsi helmou znacky author(kupodivu helmy hodne nosi.buhvi co je k tomu vede,kdyz ji se svoji sneci jizdou v zivote nevyuziji)
Jezis…jeste je timdle odrazuj od noseni helem – do pekla s takovyma!
Az do nich vrazí takovy fofrnící bez helmy jako seš ty.
a vidis,to mi nedoslo.
tak to jsem teda zvědav, jak s touhle definicí turisty naloží kolega kovář:-) jak aspoň jednou denně nezmáčknu brzdovou páku, tak jsem nesvůj. vážně:-)
ja ti rozumim:-)
nech vyrabaju oba systemy sucasne, aby si clovek mohol vybrat.
já ty dualy mám taky a myslím,že je to krok kupředu.jedinou nevíhodu,bych viděl v tom,že při řazení na přesmykači na větší převodník je pohyb páky dost dlouhý,ale jinak samá pozitiva.
dlouhy krok mensi silou, nebo kratky krok vetsi silou, nekdo by mozna nepreradil.
konečně někdo pochopil, proč musí být delší krok. Shimano ma spise strategii, ze minimalni sila…
Vozi je manzelka cca 1/2 roku spolu s XT reverzni prehazkou, maximalni spokojenost, byl jsem prekvapen jak rychle si na ne zvykla.Predtim mela klasicke XT raïd fire.V porovnani s predchozim systemem snadneji a presneji radi. Jeste k diskuzi na tema pouziti na nizsich sadach. To je osud vseho co se osvedci,u LX 05 vsak je negaticne hodnoceno, ze samostana pcka na razeni dolu, ktera u LX chodi spolu s hlavni pakou,boucha do prstu pri razeni. J eto holt jednodusi.
kdyz bych si koupil dualy, tak by ta packa sla hned pryc – takze me to jednodussi LX 05 nevadi, treba to bude vazit stejne jako XT..
I kdyby vse fungovalo krasne, nuti Te to treba v pripade hydraulickych kotoucu prejit na Shimano. Ne, ze by treba XTR kotouce byly spatne, ale predsi jenom mi vadi, kdyz mne nekdo neco vnucuje nasilim. Navic se mi nelibi takova bakule na riditkach – prijde mi to moc na rane. Proto jsem si koupil na noveho bajka XT03 a doufam, ze mi vydrzi treba dalsich 5 let (jako LX99). Pokud by byl na vyber jen DualControl nebo inverzni pruzina + klasika, prejdu radeji na SRAM packy.
Souhlas, pokud to stlačí ještě na nižší řady (pro mne je reálné Deore / Deore LX) a pokud nenechají možnost volby RF vs DC, přejdu na SRAM … jsem konzervativní a nemám v úmyslu jít do DC …
Ale ved aku-taku volbu nechali, vyrabaju radenie RF, nieco medzi urovnou XT a XTR. Ale je to novinka a ktovie kolko to bude stat. Osobne sa mi tiez DC nejako zvlast nepozdava, hlavne to ze to vyzera na ridoch ako nador :-))) ale to je len moj dojem.
Jo, nastesti letos znovu zacali, jen bych jeste chtel (pro nas konzervy) moznost nastaveni smeru pruzinky, abych nemusel radit obracene. Kua, vzdyt by to nemuseli ani delat ve dvou verzich, stacili by ocka a kazdy by si to prehodil podle sveho.
ne jenom očka na pružinu ale muselo by tam být i 2× na uchycení lanka na přehazovačce a myslím, že to by nešlo tak lehce udělat, ty dvě části by si navzájem vadily.
Mam DC XT 04, mal som RF XT 99 a Grip Shift (9?) 96. Subjektivne najlepsi dojem som mal z Grip shiftu, potom DC XT a az nakoniec Rapid Fire. Ten dual + inverzna pruzina je ovela lepsie ako rapidfire. Uz aby to davali aj na cestak…
vozím DC XT 04 asi 4 měsíce a už bych se zpátky na páčky nevracel. Prostě jsem si na ně zvykl a ikdyž mám šaltr deore tak je to v poho. Na příští sezonu ještě koupím přehazku XT 04. Mám je s kotoučema, ale do V bych asi nešel.
ja mam klasickej chod a inverzni šaltr bych nechtel. vozil sem se na packach+inverz. to bylö priserny. a docela dlouho sem zkousel dual+inverz. a to bylo taky blééé
taky jsem tak mluvil.nakonec jsem jí koppil xt 04-myslím že bude mít delší životnost než 03.A první vyjížďka byla hrůza.jedu do kopce chci lehčí a zvykem přehodím na těžší,Tak to chci napravit a chi tát teď už o 2 lehčí a ejhle mám tam ještě o 2 těžší a to už jdu nahoru pěšky.Ale už po první vyjížce jsem si zvyk a teď bych se naspět nevracel.řadí to mnohem přesněji, je to pohodlnější a přijde mi že to řadí mnohem lehčeji a to nahoru i v tom nejtěžším záběru.Na inverzní řazení jsem si u svých páček již zvyk a je to supr.Moje drahá polovička si na to zvykla okamžitě, hned napoprvé řadila, jako by na tom léta jezdila.je to jen o zvyku a z hlediska lehkosti a přesnosti řazení doporučuji xt 04 přehazku.
Dualy jsem zkoušel XTR.Bohužel jsem zkoušel jen ve městě.Takže nebyl problém brzdit a řadit zaráz.V terénu by to bylo asi horší.Více mi vyhovuje ale páčkové řazení a cenově je to taky lepší.
Ale opravdu inverzní přehazka je to nejlepší co vymysleli.
A muzes mi nejak popsat, co na tom bylo prisernyho?? (myslim tim ten inverzni saltr – dualy tu radsi rozebirat nebudu..)
nejhorsi bylo ze presmyk sem na veci kolecko mackal palcem a šaltr na veci ukazovackem. a to proste nejde do hromady. MOzna ze kdyby udelali inverz i na smyku, ze bych na tom moch jezdit, ale zatim nemuzu !!!! A taky sem neveril, ze az budu potrebovat, ze mi to ta pruzina vytahne na vetsi pastorek ! Proste celkova neduvera. Mozna bych si na to po mnoha hodinach zvyk, ale ty 2h co sem na tom stravil mi proste nestacili !
medvede v cirkuse sa vedia naucit bicyklovat a Ty nevies pochopit inverzne radenie? to tu snad ani nepis a nikomu sa nepriznavaj :-)))
To tě lituji.Jinak ta pružina to vytáhne i v největším záběru.Inverzní žadí přesněji, lehčeji než klasika.A řek bych že je to teď dělané pro blbé palcem dáváš všude na těžší a ukazováčkem na lehčí.To že jsme zvyklí opačně je jiná kapitola.
Hmm, argumenty hodne opravdoveho zamysleni… :-)
no zrovna od tebe by mě to zajímalo.
Myslis ty dualy?
samozřejmě DC. co jinýho?
Uz jsem to tu nekde jednou psal, nicmene od te doby se nazor nezmenil.. :-) Jezdil jsem na tom kratce, jezdil jsem na tom dlouze. Nejvetsi minus je asi dlouha draha a velka sila pri razeni na velkou placku – po takovejch 2, 3, 4hod jizdy (nedej boze zavodni) se tohle razeni stava vylozene slasti, takze radis ne jednim, nebo dvema ale klidne 4ma prstama, dle unavy – coz se mi na RF zatim nepodarilo.. :-) Dalsi vec je brzdeni a soucasny podrazovani pred zatackou na saltru. Unavujes dalko vic ukazovacek (pokud to neni rozbity a radis tak jednim prstem) nebo ukazovacek s prostrednickem (pokud je podklad rozbitej a zaroven tak ztracis citlivost uchopu, coz me prislo jako docela neprijemny) Dale tu jsou pady.. Muze se stat ze pri lehcim padu (kdy by se naopak mohlo neco stat s klasickyma pakama, v lepsim pripade by se jen protocily na riditkach) se DC vlastne uhnou v jakymkoliv smeru – coz je pozitivum. Naopak pokud to nekam napalis nesikovne, oddelas paku i razeni.. :-( a urcite by se jeste neco naslo.. :-) Ber to ale z pohledu zavodnika a z toho vyplyvajiciho stylu jizdy i pri klasickym treninku. Pro spoustu hobiku, to co jsem psal, bude zanedbatelna zalezitost..
děkuji za názor.
a kromě toho jsou ty dualy tak neuvěřitelně hnusné, že a? to funguje jak chce, tak na kolo bych to dobrovolně nepověsil.
to je pravda, nechapu proc tu vypouklejsi cast nedali smerem dolu, tam by to nebylo tak napadne.
XT DC je pro mě nejlepší, sice chod převodníku nahoru vyžaduje malinko delší dráhu, ale řazení prsty na brzdových pákách je nejpohodlnější. Jen docela trvalo zvyknout si na opačný chod přehazky. Grip shift pro mne nepřipadá v úvahu, jezdil jsem na tom 1/2 hodiny a po 10 minutách mě bolelo zápěstí.
Mně se nejvíce líbí změna smýšlení a názorů. Poprvé co byly DC, tak to všichni odsuzovali. A po určitém čase se to nějak mění… .
Paradox na tom ale je ten, že jsem DC nezatracoval, ale teď už jsem si tak zvykl na RF, že DC nechcu. :-)
mel sem moznost otestovat XT, XTR i LX DC. ted mam XT RF a ani za jedny DC bych to nevymenil. pristi razeni bude sram – packy, DC nikdy (hnusny, zranitelny, drahy, dlouhej chod a navic se s mi tim blbe radi)
no jo když si někdo neumí ani nastavit páčky, tak se nemůžeme divit že neumí ani řadit. Asi jsi na tom toho moc nenajel? Kdo si zvykne už by se zpátky nevrátil (myslím že nemluvím jenom za sebe)
aaaaaaaa proto je moznost si vbrat… panove hehe
nevíš jak je to u dualu z náhradními díly?asi by nebylo levné ,když se vyrypeš a něco nanich urveš,kupovat nové
kolik stojí náhradní díly tak to nevím,ale jak jsem je kupoval tak mi řekli,že se mám podívat na paul-lange.cz na náhradní díly a tam je ta páka rozložená na všechny díly které jsou prodejné.tzn.jestli zničíš třeba jenom jeden ten díl tak nemusíš kupovat celou páku,ale jenom ten díl.
A podival jsi se taky na cenu tech jednotlivych dilu ?
Co tam chceš urvat? Když budeš něco rvat, tak půjdou do kytek celé. Ale to už jsou povětšinou nárazy, kdy demoluješ celý předek…
to je prave ono. kdyz si nastavim brzdovy paky tak aby se mi dobre brzdilo vsede i vestoje, tak se mi spatne radi. kdyz se mi dobre radi, zase se mi spatne brzdi. samozrejme ze kdyz si zvyknes tak to je o necem jinem. jsou ale veci ktere fungujou a clovek se s nima ztotozni hned a nemusi si na ne v podstate zvykat a lze je treba prispusobit zazitemu nastaveni. nevidim jedinou vyhodu dualu, naopak vidim nekolik nevyhod ktery sou pro me naprosto jednoznacny – DC NIKDY (to uz snad radsi gripshift :-)
Mě by hlavně zajímalo, jakým způsobem (předpokládám, že to jde) se mění účinnost véčkových brzdových pák. Zda třípolohově, jako u starých, nebo plynule. Ví už někdo, jak je to u LX ?
Jelikoz to plynule nejde ani u novych XT a XTR tak pochybuji :)
Hmm, dík. Tak to nastavení mohli kluci šikmoocí dotáhnout k větší dokonalosti.
XTR komplet (viz. popis meho kola) a maximalni spokojenost.
Slyšel jsem, že se XT DC paky na rovnych riditkach potkavaji co se bovdenu tyce a je nutne drobne vychyleni. Je to pravda nebo jakych sirek riditek se to tyka?
Dik.
Jesli mas 60cm rovny riditka tak by nemel byt problem…
Ak mas 60 a viac… XTR este ako tak ujdu. Ale ja osobne si pripadam ako na zaciatku 20.storocia. Ved uz sakra vyrabaju mobily s digitalnymi kamerami. Ked som prvy raz videl XT na Authore,vtedy ako novinku, s ohnutymi bovdenmi od brzd koli nedostatku miesta. Shimanaci to moc nepremysleli,resp. az moc. Takto si nechali priestor na vylepsovanie. Nezatracujem DC, ale ja si par rokov pockam.
Pokud budu brát DC s inverzní pružinou, tak to řadí takhle. Pravá brzdová páčka dolů – těžší převod, palce můžu řadit lehčí jako u RF. Levá brzdová páčka dolů – menší tác, těžší můžu palcem. Pochopil jsem to dobře nebo je to někde naopak?Díky
Levá brzdová páčka dolů=větší tác, lehčí můžu palcem, nebo brzd. páčkou hore.
Jen počkej, Zající!