Vím,že už je trochu po závodní sezóně a toto téma už tu asi bylo,ale přece jen poraďte co vozíte a jaké mate zkušenosti (valivý odpor,přilnavost,odolnost na proražení,životnost..).
Vím,že už je trochu po závodní sezóně a toto téma už tu asi bylo,ale přece jen poraďte co vozíte a jaké mate zkušenosti (valivý odpor,přilnavost,odolnost na proražení,životnost..).
Já vozím WTB WeirWolf 2.1. Valivý odpor dost závisí na nafouknutí, ale myslim že je docela dobrý, lepší než u Maxxisu, co jsem měl předtim. Přilnavost v zatáčkách byla dobrá, teď když jsem je prohodil zadní s přední to je horší, a nejhorší, když je omilem nandáš obráceně, jsem se spakoval hned. A ještě jsem je asi za 4000 kilometrů neprorazil, ale píchnul, to jo. Ale prorazit podle mě nejdou, jde ale oto jaký duše používáš, ale normální Kendy 26*1,75–2,125 sem ještě neprorazil. Životnost dost dobrá, vzorek asi do 3500 docela dobrý, ale teĎ i po 4000 je stále tak na polovičce.
Letosni sezonu jsem odjezdil na Pythonech. Jsou rychle a kdyz nejsou moc sjete dobre brzdej. Taky jsou odolne proti defektu a pomerne komfortni. Jedina slabina je vedeni v zatackach. Na sterku a v mokru musi clovek davat bacha. Za nejlepsi plaste povazuju ale Michelin Comp S Light. Jsou stejne rychle a pohodlne, ale navic lepe drzi na sterku a slusne jsou i v mokru jenze mival jsem s nima dost defektu :(
Kamos mel Pythony a na 5 z 9 zavodu mel defekt…
Já jezdím Pythony už druhou sezónu a píchl jsem: 1× na závodech -pomalý defekt (Air Light) 1× na tréninku -pomalý defekt (Air Light) 1× na tréninku -říznul Golda v dezénu (střep?) 1× na tréninku -říznul Air Light na boku. Tři z těchthle defektů byly z kraje sezóny letos na Air Lightech a chtěl jsem se jich zbavit. Ale od tý doby ?uk ?uk ?uk dobrý. Dokonce se sjížděj o dost pomalejc jak Goldy.
nechcem byt zly ale urcite si zabudol dodat ze tych 5× ich zabudol dofukat… nevravim ze su to dokonale plaste ale ja som pythona vzadu este tento rok nesekol ani som nedostal defekt. to znamena 5 zavodov a nejake tie treningove kilometre… ked sme uz pri tom. vzadu mi naozaj vyhovuju. vpredu som ich sice neskusal ale ani na to nemam velmi odvahu pretoze si pri tom dezene neviem dost dobre predstavit ako vedu na nie celkom hladkom a tvrdom povrchu.
Ja je chtel taky. Hrozne se mi libi ty Tublessy – kvuly tomu sedymu boku, ale nemam UST…
to je alespoň důvod pro Pythony…
Ja by som sa ale vratil k uvodu. Plaste na zavody. Tym je vela povedane. Ja pouzivam , ako stax, pythona vzadu. Dopredu ho nedavam. Ale fukam na 2,7 atm = 38–40 PSI. Niekto by mohol namietat, ze sa pri takom tlaku cvaknu. Ano, stat sa to moze. Ale mne vyhovuju. Ja som skor chrt, mam oceloveho HT, a z toho vyplyva aj moja obluba pythona. Jazdim 60–70 percent asfalt, hlavne v zimnom a jarno/jesennom obdobi. Nemam rad zjazdy, su pre mna nutnym zlom. Nechcem dozadu drapaky. Vpredu mam teraz Conti explorer, a uz mam kupeny Michelin Comp S light. Aj ten conti je pre mna prilis stuplovity, a malo pohodlny ( uzky). Takze odporucania typu conti vertikal/maxxis swampthing nie su pre mna. Ale inemu maximalne vyhovuju. Takze ak sa vratim na uvod: Plaste na zavody??? tak python je podla mna vzdy horuci kandidat.
pokud neni bahno :-)
sobotny orientak som vzadu(ako inak)odjazdil celkom v pohode s pythonom a to cely cas kvalitne lialo…
Odjet si to mohl, ale mit jiny plast jelo by se ti o poznani lepe :-))
ps:mluvil jsem o vylozenym bahnu, ne o sotolinovych nebo lesnich cestach.. to
jen pro ujasneni. :-)
http://www.extremebike.sk/index.php?… pripadne si precitaj reportaz na hlavnej stranke. no mat tak ine plaste tak sa mi ide skor horsie ked uz kvoli nicomu inemu tak odporu. mi zadne koleso podklzlo len raz. v uplnom bahne ;)). inak samozrejme netvrdim ze python je do kazdeho pocasia. ono problem (stastie) bol v tom ze ma kamarat zobudil hodinu pred registraciou takze na take veci ako zmenit plaste som fakt nemal cas ani pomysliet. ;))
Dobre, reknu to jinak. Pythony jsou nejhorsi plaste do bahna co znam. Pomerne jemny polovyskoky vzorek ktery se necisti a diky kulatymu profilu plaste a vzorku ktery misto toho aby se po stranach zvysoval taxe snizuje do ztracena absolutne nedrzi na bahne v zatackach.. :-)
no na tomto sa zhodneme…
hm, taky mas vsude napsane, ze jsou urceny na suchy a tvrdy podklad. Kdo to nerespektuje, jeho chyba… .
myslíš suchý asfalt?
Já ho při své váze 80kg na HT tlakuju do 35psi. Žena váží maličko přes 50kg a mám morální problém jí nastavit tlak – měla by mít tak 26–28psi. Necvakli jsme jej nikdy a sjezdíky máme (bez vozíku) docela rádi :-)
Pythony nebrat.
tak to bol fakt prinosny prispevok do diskusie…
on to rika kde muze,myslim ze kdyz to bude jeste nejakou dobu tvrdit tak nam nezbude nez tomu uverit
Naopak, já je pak budu taky chtít zkusit, jestli jsou vážně tak špatné:)
vidis jak to nevychytal:-)
Člověče, Pythony běží ještě asi ve 4 dalších threadech ;-)
letos mam na Pythonech odhadem asi tak 7 000 a normálně dobrý, bez defektu, loni a předloni jsem je jezdil taky a pořád dobrý
i to se může stát.
7000 ? Kde jsi jezdil – po vodní hladině ? AirLight mi po 1000km ztratí horní část vzorku, po dalších 2000 je z něj ve středu slick. Odhaduju po dalším max 1000 jde hadra ven.
To je divný, mě ty Air Lighty docela držej. Letos jsem na nich našvihal dost a dobrý, touhle dobou jsem loni jsem měl z Goldů jen sjetej ementál.
taky mam zkusenost, ze AirLighty vydrzi o dost vice nez Goldy, ktere na asfaltu mizi pred ocima… .
Pripojuju se k tem michelinkam comp s light. Vozim zeleny a sou fakt super(dobre drzej stopu, v zatacce podrzej a hlavne do jakyho koliv pocasi), zatim sem nic lepsiho nevozil. Minus bych pricetl vetsimu poctu defektu a vyssi PC
Continental Twister Supersonic 26 × 1,9 ; 370g Ježděno závodně BMX sezóna 2004 + pár turistickej výletů
životnost + (celá sezona) odolnost proti proražení – (tohle po ni fakt nechtít ) přilnavost + valivý odpor + nazouvání + (bez montpáky) oddolnost pro ti píchnutí – čistí schopnosti +
Nedrží na právě a štěrku.
Á tiskařský šotek zase řádíl.
Nedrží na právě a štěrku — >Nedrží na trávě a štěrku , mazlavém bachně na tvrdém povrchu.
takže drží jen na hlíně a jehličí, cvaká se a je lehký ji píchnout :-) dobrý, ale na to bych asi na závodech neměl… pro mě serac/racing ralf když je bahno tak něco jinýho dozadu.
ked bolo sucho vpredu python airlight vzadu irc alebo mythos slick 1,95 a vzadu rubena semiclick, python – nikdy viac si ho nekupim, strasny balon drzi aj ked som to uz necakal. Vzadu som mal divny pocit ked sa ohybal ten vzor, vpredu tiez taky divny pocit. Mythos semislick – vseobecne priemerny, dost lahky, maly odpor, drzi super na semislick, vzadu aj ked je mokro,malo defektov. Rubena: to iste ako mythos ss, horsia ked je mokro
ked prsalo tak IRC notos xc 1,95 – proti prerazeniu super, vdaka tej pene pri rafiku, skoro nikdy som nepichol. Dost maly odpor na ceste, drzia dobre aj v riadnom blate, len zakruty na asfalte nie su take dobre. Zivotnost priemerna.
Jazdim radsej uzke rychle plaste, hustim skor viac ako menej.
Vepředu: Schwalbe Fast Fred Kevlar Light 2.25 Vzadu: Ritchey Innovader 2.00 Jezdim minimalni vzorek, hustim 2bary Front a 3bary Rear
XC Sucho – Schwlbaky Fast Fred – jedou a jsou tak akorat kulaty takze se dobre pokladaj do zatacek a „daj vedet“ kdy ujedou a jsou zatracene lehky. Vlhko – Schwalbe Racing Ralf (mekci smes) – nezanasi se treba jako Pythony, ale hlavne skvele drzi na mokrejch korenech a kamenech, bohuzel se ale, diky smesi rychleji sjizdi. Bahno – (mel bych o5 napsat Schwalbe, ale.. :-) naprosto nejlepsi gumy na bahno byli stary Micheliny wildgripery – prestaly se vyrabet zhruba pred 4ma rokama. Byla to kombinace predni zadni a meli naprosto nejlepsi vzorek na bahno kterej sem kdy jezdil i videl..
Jak je dáváš (orientace) a jak je hustíš (tvoje váha) ? PS: teda jestli to není tajný :-)
Musíš ještě chvíli vydržet, až bude po sezoně ;)
Pro zacatek opet napisu ze moje nazory jsou pro 100% zavodni pouziti a vyhovuji me. Takze pri vaze lehce kolem 70kg hustim skoro vsecky gumy na XC pres 3bar (FastFred – a napriklad mestsky okruh nabusim i na 3,8baru ale RacingRalf a hodne rozbity okruh 2,9baru) Jinak na sjezd vozim tlaky kolem 1,1 – 1,5baru :-))) No a co se orientace nasazeni plaste tyce, tak davam vzdy a vsechny plaste (predni i zadni) po smeru – tzn. aby to vic brzdilo a vic jelo (mensi valivy odpor)..
Díky!
S tim ajezdovym tlakem 1.5 si delas srandu, ne? :-) Vzdyt se ti to musi protacet pri brzdeni… .
Uz jsis nekdy zkusil nahustit uzkej a sirokej plast na stejnej tlak? Ten uzsi by byl na omak podstatne mekci. Takze sjezdova guma o sirce 2.8" muze byt stejne tvda pri tlaku 1.5baru jako 2.0" pri trech barech. Rozhodzjici je totiz objem plaste.
Z principu fyziky je jasné, že při stejném tlaku to musí být obé stejně „měkké“. Ale mně šlo o to protáčení/posouvání pláště/pásky v ráfku při delším brždění. A řeči, že sjezdaři nebrzdí neberu, :-)).
Prave ze nejsou stejne mekke :) Ta sjezdova bude pri stejnem tlaku o dost tvrdsi, protoze zalezi na plose na kterou ten tlak pusobi. Dam ti jeden dobrej priklad. Kdyz nafoukas vidlici do jedne nohy bude podstatne mekci nez kdyz natlakujes stejnym tlakem i nohu druhou…
Sjezdari nebrzdi! :-) A jinak jakkoli se to zda neuveritelny taxe to neprotaci. Ty gumy co mam ja, maj na boku takovej spesl matros – prave proti protaceni (Scwalbiny to maj i u nekterejch XC modelu) abys mohl pri DH vozit takovy tlaky, ale co vam budu povidat chvili mi trvalo nez sem se s tim naucil trochu jezdit.. :-)
Čím širší plášt tím je potřeba menší tlak aby byly stejně tvrdé. Je to dáno objemem vzduchu. Vem si kolik musí hustit silničáři. Auto hustíš jen na dvě atmosféry. Traktory hustí pod půl baru.
takhle je to jasne pres stycnou plochu plaste, ktera je vetsi u DH. Jezdim Schwalbe s tim „systemem“ proti prokluzu. Jezdim 2.25" na 2bary a stejne po delsi sjezdu v Beskydech se mirne protoci. Takze musim parkrat pres rok otocit zpet ci opravit/vymenit pasku… .
Ja posuzuju mekkost prstem, takze plocha stejna u DH i XC. Nedosla mi ta stycna plocha, :-).
znamej jezdi motokros a prej fouka i pod 1 bar…
a k tomu objemu/tlaku… uz to tu bylo… kdyz se vezme ze tlak je vlastne pomer „vaha“ na plochu, tak pri stejny hmotnosti jezdce ale mensi stycny plose plaste se musi foukat vic aby byla vaha jezdce nalezite kompenzovana…
Mám dotaz na toho Ralfa. Jaký verze se dělají. Všude jsem viděl jen tu verzi light. Je i něco odolnějšího. Klidně snesu i drátovou patku. Potřebuju vyšší životnost. Plášt, který sjedu za 1500 km, pro mě nemá smysl.
ale dá se, mám drát a vzadu 2500 vzorek už sice horší, ale pořád super drží, když se nebouchá na šutr tj míň než 60psi. Vpředu vydrží určitě alespoň 4000km. Pokud já vím tak se dělá jen light a evolution (drát a kevlar).
Díky za info. Ještě nejaký shop by se hodil. Já našel akorát na koloshopu ty lighty.
k čemu se přiznává výrobce je zde http://www.schwalbe.com/index.pl?… ještě ze příští rok znovu vrátí Black shark – neměl bys ho vozit Blacky? a přidávají Freeride Big Betty http://www.schwalbe.com/index.pl?…
pokud budu hodně v rozmaru tak na sucho rr 2,1 nebo 2,25 (ještě nevím) a na bordel si pořídím IRC seracy 2,1. Ty Black jacky jsou jeden ze tří favoritů na letošní zimu (Z-max 2,1; Conti traction pro 2,0; Black jack 2,0)
Možno by si mal skúsi? Continental Twister Supersonic-typické závodné plášte.Bližšie pozri topic „Conti“.
Letos pokojenost se Schwalbe RacingRalph Ev.26×2,1 jak vlhku (ne bahne).
V minulosti na prednim Specialized Extreme 26×1,7 nejdriv jen do bahna a mokra ale pak jsem ho kvuli hmotnosti vozil porad. Vzadu podle podminek sucho-Continental Twister a Doublefighter 26×2 a IRC MythosSlick 26×2,1 (s Doublefighterem jsem byl spokojenej i na rozmoklem Malevilu-loni) mokro Continental Escape, IRC Mythos XC
A co Hutchinson Mosquito Tubeless? Má je někdo? Jsou dobrý? Přemýšlím o nich. Díkes.
druhu polku sezony som odjazdil na kombinacii mosquito gold 2.0 vpredu a python airlight 2.0 vzadu. spokojnost.