Nemáte někdo ponětí jestli se vyrábí nějaké pláště na zimu? Nejlepší by byly nějaké s nějakými hřeby. Nebo jaké jsou nejvhodnější?
Nemáte někdo ponětí jestli se vyrábí nějaké pláště na zimu? Nejlepší by byly nějaké s nějakými hřeby. Nebo jaké jsou nejvhodnější?
Nokian s hreby. Jinak ja vozim 2,1" s nejakym hrubym vzorkem a staci to. Bez hrebu se docela dobre piluje technika :-)
S hreby se selaji Nokiany a Schwalbe. Neni to ale uplne nutny. Staci sirokej plast s poradnym vzorkem. Loni jsem jezdil na pythonech a da se to ale neni to uplne ono :)
Ty hreby jsou i nejsou nutny. Vetsinu zim jsem jezdil po lese na obvyklych plastich celkem bez problemu, ale predloni nejak porad nebyl snih, pak dlouho prselo a v noci to zmrzlo. Vsechny cesty v lesich okolo Brna byly jak sklinka a to se udrzelo skoro dva mesice. Clovek vzdy v euforii vyjel do lesa, chvili vedl kolo v domeni, ze to dale bude lepsi, a nakonec zjistil, ze pul vyjizdky tlacil.
To jo to se výborně piluje. Ale hubu jsem si rozbil taky výborně. Kdyby v tý závěji aspoň nebyl pařez. Ku**a to byl koňar jako kráva.
koukni na http://www.MAXXIS.com delaj s hrebama. A nebo porid WTB VELOCIRAPTOR !!
Nebo Z-Maxe
nebo continental traction pro, na těch jsem řádil vloni a spokojenost :-)
Kterej model?
A máte někdo zkušenosti s těmi Nokiany? Mě se za pláš? z hřebama 1700,– ani nezdá moc. No ale jestli mi to podklouzne stejně jako na normálních tak je to možná zbytečný.
Dozadu Zmaxe a dopředu jsem si vyrobil šroubky. funguje to, jenom nesmíš jezdit moc po silnici.
A prosím Tě jaký jsi tam dal šroubky?
teď z hlavy ti neřeknu velikost. Ale malý ostrý s plochou hlavou, ve dvou řadách. Byla to celkem pakárna dělat. Nicméně po 3 letech furt v poho. pak jsem ještě pláš? zevnitř přelepil tenkou gumou a bylo.
Mohl bys to nějak blíž popsat. Tos ty šroubky z vrchu zašrouboval nebo je drží jen tak guma zespoda.
Zvrchu jsem zašrouboval. To podlepení je hlavně kvůli tomu, abys zamezil protržení duše.
dneska sem videl v kramu plast Panaracer Spike. sirka 1,95. sice nema hreby, ale vzorek musi bejt na snehu a v blate supr. viz www.bikepro.com/…a_spike.html. na omak jsou z hodne tvrde smesy.
Loni sem jezdil vzadu Z-Maxe a zkusil sem i podhusteny Conti Explorery. Na snehu v pohode, ale kdyz se pod nim objevil ledik, tak to jelo este rychlejc… :-))
Mám vlastnoručně dělané pláště s ocelovými hřeby. Koupil jsem nějaké pláště od Rubeny (cca 150 Kč/kus)s hrubým vzorkem a do každého „špuntu“ pláště jsem zevnitř pláště našrouboval samořezný ocelový šroubek do plechu. Je dobré nejprve pláš? z venkovní strany v každém „špuntu“ provrtat, a? má šroubek při šroubování zevnitř pláště vedení a a? vyleze vždy uprostřed „špuntu“. 3pičky šroubků vylízají ze „špuntů“ pláště cca 1,5 – 2 mm. Hlavičky šroubů (půlkulaté) jsem zevnitř podlepil cca 3 vrstvami kobercové textilní lepící pásky. Pláště jsou sice trošku těžší (v každém je tuším nějakých 160–180 šroubků), šroubky jsem dal dal i do „špuntů“ na bocích pláště, v zatáčkách pak pláště dobře sedí a neustřelí. Výsledek je pocit absolutně jisté jízdy i po čistém ledu, i v zatáčkách. Testoval jsem to na zamrzlém rybníku a také u nás v Bělském lese, když jednou přišla obleva a po celém lese byl led – a to byly jízdy!!! Na druhou stranu lze s těmito plášti samozřejmě i do sněhu. Ve sněhu jsou hřeby prd platné, ale zase jakžtakž zabírá hrubý vzorek pláště. Když je sníh hlubší, ale lehký, tak se pláště „proříznou“ až na tvrdý podklad a tam zase zaberou hřeby (proto jsem koupil plášte jen 1,9 palce, nic hrubého) Když je ale hlubší těžký zníh, tak nepomůže nic. I když – někdo mi kdysi vyprávěl, že na Lysé hoře viděl v zimě nějakého borce, který měl na kole nasazené nějaké sněhové řetězy vlastní výroby z takovýma nějakýma plechovýma lopatkama jakoby na kolesovém kole u parníku, takže i ve hlubším sněhu to mohlo nějak zabírat. Se svými samodomo plášti jezdím v pohodě sem tam i po asfaltu a hlíně (holt na jaře už není všude sníh) a pláště jsou furt v pohodě. Akorát se trošku otupily špičky šroubů. To ale není na závadu, protože jednou jsem si při havárii „přejel“ zadním kolem přes nohu (to ještě byly hroty ostré) a i přes zimní oblečení jsem vypadal odřeně. Pláště s hřeby mohu jen doporučit. A vykašlete se na tovární výrobu. Domácí výroba je sice dost pracná, ale výsledek je bomba! Jízda po uježděném sněhu a ledě je pak opravdu požitek.
Jsem to ale spros?ák – žádné 3pičky ale špičky šroubků vylízají ........