Prosím o radu, jdou předělat ráfky Fulcrum red metal 29 SL na bezdušáky ? Co všechno potřebuji ? Stačí páska nebo je třeba nějak řešit špice ? Dík za radu zdatnějších.
Prosím o radu, jdou předělat ráfky Fulcrum red metal 29 SL na bezdušáky ? Co všechno potřebuji ? Stačí páska nebo je třeba nějak řešit špice ? Dík za radu zdatnějších.
Staci konverzni kit. A s nekterymi kity a taky plasti budes taky potrebovat spoustu trpelivosti. A mozna kompresor, nebo hodne velkou pumpu a hodne velkou vydrz.
Ten kit je to mléko ?
Kit jako sadu :)
Nejlevnější a funkční třeba tohle: http://www.kupkolo.cz/…s-kit_z5896/
KOupil bych žlutou pásku NT + tmel a k tomu jakékoliv ventilky.
jindy bych te odkazal rovnou do historie, ale dneska mam dobrou naladu:)
Takze dle meho, rafky by mely byt TLR, tzn. mela by stacit jen zluta NoTubes paska a ventilky a mliko… a hoodne trpelivosti… nekdy je to boj nahodit… Zalezi jak jsi zrucny..
Zneužiji tvojí dobré nálady :) Mám Remerx Masterdiscy, budou fungovat bezduše s tou páskou nebo to budu muset udělat tím ghetto způsobem?
Nemusis to delat zadnym ghetto zpusobem, ale musis pouzit celou sadu, tzn i tu gumovou pasku.
Btw.: podle me to jen s tou podlepovaci paskou fungovat nebude, pokud nepouzije i tlr plaste. Ale treba jo. Je to loterie jaxvina :-)
Díky. A mohli byste doporučit i nějaké levnější pláště, které by s tou sadou šly použít? Předpokládám, že obyčejné hutchinson cobra v kevlaru na to nepudou.
No tak to je prave ta loterie :-). Treba pujdou.
Ale jestli mas tlr rafek a koupis tlr plast, tak mas vetsi jistotu :-)
Ja tady prave dumam, jestli to jde i s gumama s dratovou patkou. To jsem nukdy nezkousel. Nevite nekdo?
Uplně bez problému jezdím jako bezduš Schwalbe Rapid Rob v drátu, nahodit to šlo snad i lím než Nanoraptor v kevlaru. zatím jsem nenašel plášť kterej by nešel. (S některýma to byl hodně velkej boj)
Jo, taky jsem nahodil, ale furt se to sralo. A to to byly tlr rafky.
Kazdopadne s tema dratovyma gumama jsem to chtel slyset. Jdu hledat ventilky :-) :-)
Máte někdo zkušenosti s tím ghetto způsobem? Zda je tento systém lepší, horší, stejný než No tubes a další převodní kity?
Já jsem s tím neměl žádný problém. Naskakovalo to ochotně drželo tlak, nevyzouvalo se to. Výhoda je, že páska je spojená s ventilkem, takže by nemělo nic utíkat kolem ventilku.
Díky za info. Líbí se mi na tom, že se člověk nepekluje s nějakou páskou a izolepou atd. A díky použití duše a ventilku dohromady by to mohlo fakt dobře těsnit…
Co je ghetto?
Notubes páska, ventilky, mlíko – jediný co má smysl. Vozím na TLR/UST ráfcích. Na netlr ráfcích s netlr plášti (easton, DT swiss X470) to moc nechodilo.
Tzv. DIY :-)
to je metoda hodna pomalovaneho nositela che-guevaru na tricku – pouzit na tubeles riesenie dusu, obzvlast pri cene tohoto . ze sa nad tym vobec zamyslate.
protoze rubena sada je vyrazne horsi nez ta rozstrihla duse, navic jak mas trochu sirsi rafek nebo nedej boze nejak uprostred profilovanej tak jsi v prdeli. A jak pisu vyse original no-tubes i no-flat reseni na standartni rafky neni nic jinyho
Jak pise Jenda – Rubena je na h… kdyz mas treba profilovany rafek, zlaty ghetto tbls z 24 duse:)
ja som ju sice neskusal lebo ma must ale poznam dvoch co ju maju a fuguje im bez problemov.
co na tom moze byt na hovno, ust ventilok drzi, paska 3m, kus gumy…pravda jedine co vyhodili je ten tmel a maju notubess ale s tym sa pocita.
mels ji? ja jo:) u rafku s dobrym profilem OK, ale kdyz je zlabek clenitejsi, je na h…
Přesně tak, ventilek stáhne tu pásku dolů a hotovo.
ten se s tím procesem fakt nesere :D
nicméně já to mám v plánu s pomocí stréca Slavoša a jeho postupu udělat podobně – těsnící páska z Ferocentra, páska z duše :D
Hmm, že bych tomu dal ještě šanci? Ale když vidím jak to tom vyzouvá i z maviku 823, tak nevím jestli to má na 721 smysl po předchozích zkušenostech.
pokud vozíš nízké tlaky tak nemá
1,4–2,0 bar víc nejdu
S tou výhodou souhlas. Jen doplním, že to není výhoda jen ghetto řešení. NoTubes gumová páska je také v jednomu kuse s ventilkem (jen ta cena…).
A navíc tu je výhoda hezké profilace NoTubes gumové pásky.
pokud nejde rafek vylepit jen tou no-tubes paskou tak si muzes od nich koupit konverzni kit kde je gumova paska s ventilkem jenze to neni vlastne nic jinyho nez gheto reseni. Sam mam no-tubes bo jsem byl blbej, otec jezdi gheto variantu a fungujeto imho stejne nebo mozna i lip. A cena je nesrovantelna.
A když se ten plášť nasazuje přes tu duši, která se pak odstřihne, nedělá to nějaký bordel (shrnutí duše), když třeba měníš plášť?
tak trochu to problem je ale gumu menim nastesti tak 2× az 3× do roka tak je mi to celkem jedno. Na casty prehazovani to samozrejme neni ale to bezduse obecne.
Na Remerx mi zatím vždy stačila žlutá páska No Tubes a ventilky. Zkušenosti mám s Fastdisc, Magic a Hurry.
Neskousel jsi i rubenu? Je mezi tema ventilkama nejakej rozdil?
Rubenu jsem nezkoušel, ale ty ventilky bývají podobné. Povětšinou se liší jen tvarem té gumové základny a tím, jestli jdou či nejdou rozebrat.
edit: Teď na to koukám a vypadají úplně stejně jako Caffé Latex nebo ty No Tubes.
No me prijdou dost podobny mavicum :-). Tak si tak rikam, ze bych dal rubene jeste jednu sanci, mozna to nekde vyhrabu :-)
Akorat misto ty jejich sileny 3m pasky pouzit tu notubes.
Heh, tak jsem nasel ventilek a gumovou pasku. Misto 3m prubnu bud oboustranou kancelarskou, nebo stribrnou na vsechno a jestli se chyti plast, tak dam rubene druhou sanci i s 3m paskou :-)
3 bezdusova vlna v zivote . Porad si ale rikam, ze nejlepsi byla ta prvni, kdy jsem jezdil ruzny bezdusovy mavicy. To fungovalo 100% :-)
S rubenou byl porod nahodit plášť od schwalbe. Navíc ta gumová svině se stejně vždycky posunula nějak do stran. na magicu jsem vozil žlutou NT a ventilky od rubeny a pak nakonec co jsem si vyrobil
Mám doma ventilky CL i Rubena, jsou úplně stejně a mezi sebou kompatibilní :)
U Magicu pozor, existují jak ve verzi TLR, tak bez TLR, mají o 1mm jiný profil, pokud se nemýlím. Nejlepší je v tomto ohledu vypáčit před koupí info z obchodníka, ale pozor, mnozí z nich o tomto nemají ani páru.
bohuzel nemohu slouzit, s Remerxama nemam zkusenosti..
Můžu taky dotázek?:) Koukám, že ve všech sadách jsou galuskový ventilky. Teď mám kola s auto ventilky, mám pešek nebo jsou i auto ventilky nebo nějaký podložky?
Vystřihni si je z duší :). Jednou jsem to tak udělal na starých kolech s galuskovým jako krizový řešení, než seženu novej a ono to bez problémů fungovalo, tak jsem to už nechal…
Ale to musí být ventilky, které mají závit po celém těle, ne?
Takový ventilky mají duše Schwalbe, který mám, takže pohoda.
A za kolik si tehdy prodal tu helmu POC?:)
Něco přes litr, tuším 1300 Kč.
Achjo, rvu si vlasy. Zrovna sháním nějakou novou helmu a zimní POCky mi sednou jak prdel na hrnec. Navíc za ty prachy by to byl luxus.
Mám ráfky Bontrager Mustang 32-drátů dvoustěnné pro diskové brzdy, bezdušové TLR a pláště Bontrager 29–1 Expert, 29×2.2".jákou těsnící pásku nebo kit tam mám dát(originální páska není k sehnání)?
Tu originální pásku by to chtělo… Je to sice relativně těžký řešení, ale pak se to funkčně blíží TLR ráfkům. Prodejci Treku by je měli být schopní objednat, spíš bych řek, že se jim nechce a nevyjde to úplně levně…
bezdušáky doporučuje 5 z pěti píchačů.
Na duši bych těch 50km do cíle s tímhle kámošem fakt nedojel
tak ještě ty fotky :)
to je chilli papricka?:)
knot z ust sady na opravu. Vyndáš hřebík, vrazíš tam šídlo s knotem, šídlo vytáhneš a opraveno. fast&easy
Pokud to není na boku. Tam je lepší provázek – neklouže – nacucne mlíko-drží.
Mám dotaz na bezušáky z trochu jiného pohledu – když mám UST ráfek a UST plášť, můžu to použít bez mlíka? Rozumím co to udělá v případě defektu, asi bych to řešil duší.
Aky ma vyznam pripravit sa o hlavnu vyhodu bezdusoveho riesenia?
Možnost jezdit nižší tlaky bez rizika procvaknutí? :)
A lepit. :-)
A jaky vliv na procvaknuti ma pritomnost/nepritomnost mlika v plasti?
Žádnou, proto taky nepoužitím mlíka se o tu největší výhodu (použití nižšího tlaku) nepřipravíš.
Protoze to neni hlavni vyhoda, ani smysl bezdusoveho reseni.
Pro tazatele:
Naprosto bez problemu.
Diky
Myslis, ze bezdusove riesenia boli vymyslane na to, aby sa dali jazdit nizsie tlaky? Podla mna bolo primarnou snahou odstranenie defektov, moznost vozit nizsie tlaky je len sekundarny vysledok.
Bezdušáky se původně vozily bez mléka…
Opak je pravdou :-)
Kdysi jsem lil do bezdusaku slima, pac o notubes tady nikdo nemel ani paru.
A slim rozhodne nebyl vymyslenej kvuliva cyklistice a nelil ho tam zdaleka kazdej a ja taky ne pokazdy.
Navic – v pripade defektu, ktery je stejne dost vyjimecny, protoze bezdusaky jsou dost poradny kusy gumy a procvaknuti duse nehrozi se alespon nezaseres od tmelu.
Připravíš se o jednu z výhoda, ale zase na druhou stranu za to také něco získáš:
A tady zcela souhlasím s bordou. Bezdušáky kdysi začínaly bez tmelu a zacelováním mlékem nebyl určitě jejich hlavní význam (jestli vůbec ze začátku tohle bylo bráno v potaz).
Taky dnešní tmely typu NoTubes nejsou pro UST pláště úplně ideální. Fungují v nich sice dobře, ale pro UST pláště není potřeba funkce dozacelení pláště aby neucházel. A kvůli tomu, že současné tmely tu funkci mají, tak to pak ani v UST pláštích nevydrží tak dlouho (vysychání, ježci, atd.).
Clovece, vidis to, tak to me vubec nenapadlo, s tim notubes tmelem. Jestli on nakonec do UST – UST nebude lepsi ten slim. Kdyz je primo urcenej k zacelovani defektu. Ja s nim jeden defekt mel, ale to jsem ten plast trhnul :-)
Vubec jsem netusil, ze jde UST guma cvaknout. Tu snad musi ale bejt takova rana, ze to zbori i rafek, ne?
Cvaknout jde, ale zase tak jednoduché to není. Sám jsem nikdy žádnou necvaknul (nejezdím přeci jen až tak přehnaně nízké tlaky a navíc na fullu taky něco pobere tlumič/vidlice).
Jednou jsem to v reálu viděl a v tomto případě ráfek vydržel takřka bez problémů (náznak ohnutí, který nebylo ani potřeba rovnat), byl to ale poměrně odolný ráfek.
A pak taky záleží co to bylo za UST plášť, jak jsem psal v tomhle vláknu, tak některé dnešní UST pláště zase už až tak odolné nejsou jako dříve (taky hmotnost šla o něco dolu).
V historii by se tu dohledalo i více cvaklých UST plášťů.
Slim x NoTubes nemá jasného vítěze pro UST pláště. NoTubes tmel pokud je v perfektním stavu, tak zaceluje defekty lépe. Ale zase tu zůstává starost aby byl v perfektním stavu. Slime vydrží bez zásahu mnohem déle (pokud není spotřebován defekty). Cenově je to pak podobné, NoTubes je sice levnější, ale bude se častěji doplňovat.
a co tmely od tufa?, přemýšlím co dát do galusek, zatím jezdím poměrně úspěšně bez tmelu, sebou vozím extreme kdybych píchl, nemáš zkušenosti s tím druhým? jak dlouho vydrží a tak, NoTubes do galusek jsem zavrhl kuli ježkům, a navíc když jsem vozil bezdušáky tak bylo lepší ho po roce vylít a plášť vysušit, jinak lezla čirá kapalina zkrz plášť a dokonce dělala i boule
Od Tufa jsem nikdy nezkoušel a ani v mojem okolí je nikdo nepoužívá, takže netuším.
I když ani to lepší zacelování NoTubes tmelu není tak jednoznačné (srovnávám jen perfektní stav NoTubes tmelu). Slime někdy dokáže zacelit i větší defekt, naopak občas nechce tak rychle zacelit ani malý defekt.
Srovnávám se Slime pro pneumatiky (tedy klasický Slime používaný už spoustu let i pro auta), tzn. verze, která je určená pouze pro řešení defektů a nelze ji použít pro konverze obyč a TLR plášťů, kde je třeba zacelit celý plášť.
Tohle lze ale použít pouze pro UST pláště na UST ráfkách.
Pak je ještě Slime Pro, který je určený i pro konverze a je už také na bázi latexu a složením už má blízko k NoTubes tmelu. S tím zkušenosti nemám, tuhle verzi ale asi nemá smysl moc řešit, protože bude mít stejné problémy jako NoTubes tmel (a z toho co jsem o něm četl, tak opravdu má). A tady už se může rovnou zůstat u NoTubes tmelu.
Jinak, jeste bych rekl, ze driv se ty tmely u UST braly spis jako prostred opravy, nez prevence. Zes jezdil do prvniho defektu, pak jsi tam strikl sprejem tmel a uz jsi ho tam proste mel.
Coz podle me neni vubec spatna varianta. Protoze sprej s tmelem + pro sichra duse v batuzku ti muze vydrzet veky a nemusis se o nic starat. Kdybych mel UST, tak bych to ted tak asi udelal.
Ale neni to reseni pro zavody :-)
Začínám poslední dobou uvažovat, že bych na tuhle metodu přešel. 4 páry kol s UST plášti je poměrně dost práce se starat o tmel v dobrém stavu i když mám doma kompresor.
S ježky jako někteří sice problém nemívám takřka vůbec, vysychání by se také ještě dalo (tam stačí doplňovat přes ventilek), ale poslední dobou narážím na další jiný problém.
U kol, která byla dlouhodoběji neježděná a NoTubes tmelu před obdobím neježdění zbylo v pláštích dost, tak tam nakonec zůstane taková hnědá sr…a vypadající jak olej. Nejspíš když stojí kolo delší dobu bez hnutí a tmel je pořád na stejném místě, tak dojde k nějaké reakci s pláštěm.
A já mám doma takových kol více. Hlavně dva páry kol manželky, která teď delší dobu nejezdila (narození dcery). U jednoho z mojich fullů se mi to přes zimu teď stalo taky.
A je to pěkný humus, plášť se musí sundat aspoň z jedné patky a pak to aspoň trochu vyčistit. Nalít do toho nový tmel by nebyl dobrý nápad.
Nechávat pláště bez tmelu by bylo časově méně práce. Ale zase je tu oproti tomu nutnost řešit případný defekt během vyjížďky. A to by mohl být u manželky problém, až zase časem vyrazí a pojede někdy sama (i když to je málokdy).
Jak jsem měl i dva páry kol s TLR plášti, kde byl nutný NoTubes tmel, tak jsem to udržoval zatím vše stejně, ale asi to brzo změním.
clovece, ikdyz to pisu nerad, tak by tvy manzelce vyhovovaly spis duse… Prtze jinak mas pomerne asi neresitelny rebus…
Ja uvazoval, ze bych michal NT s FRM, ale kdyz jsem videl, jak kamosovi lital FRM jak o zavod a kulovy zatesnil… takze jsem zase srabacky zustal proste u NT a holt teda dolejvam a dolejvam, jezky vyhazuju a vyhazuju…
Ale nekdy kupodivu nevyndam nic, nekdy tam nejakeho jezuru najdu…
Bezdušové řešení na manželky kolech trochu prudí akorát mě, ji vyhovuje na 100% :-)
Dobře to jede, nemusí nic řešit, defekt který nezacelil tmel neměla nikdy.
A to delší neježdění přišlo až teď s dcerou, předtím jezdila hodně.
Duše nejsou u ní řešením ani toho případného defektu. Při defektu by si nevyměnila sama ani tu duši.
Na její kola se začínám přiklánět k variantě použít Slime tmel (ten klasický zelený co se používá i u aut, který není na latexové bázi a vydrží dlouho), to by byl asi nejlepší kompromis.
Spíš teď uvažuju co na svojich kolech. Na 29tce asi není jiná lepší varianta než zůstat u NoTubes tmelu. Pořád ale váhám co u 26tek na UST + UST řešení.
mne ten slim moc nefungoval, je to taka husta sracka ktora ma tendenciu byt furt hustejsia a nez sa dostane kam ma tak mas prazdne koleso. kludne bych zostal pri cistom ust rieseni, tam ked aj zabudnes rok doliat nic sa nestane a zrovna baby jazdia tak ze im nejaky vacsi defekt na pomerne masivnej UST moc nehrozi.
Nějaký defekt už na UST pláštích měla. Sice jezdí pomalu a opatrně, zato výběr stopy není zrovna ideální :-)
Jednou na společné vyjížďce se jí povedl i větší defekt, kdy to NoTubes tmel zacelil až na podruhé a jen při natočení dírou v plášti směrem dolu (to byla ale slušná díra na běhounu, nechápu jak se ji v tom místě co jsme jeli mohlo podařit). A to byly ještě k tomu starší odolnější UST RaR (tedy ještě 67tpi).
O tom co popisuješ vím, to je právě to o něco horší fungování Slime tmelu. Dokáže zacelit občas i znatelně větší díru než NoTubes, ale zase právě má často problém rychle zacelit i malou díru.
toto sa o nom traduje, neviem ci si ten slim skusal, ja hej a imho je uplne na hovno. ked to stecie dole vytvori sa taka guca co sa pri toceni kolesa zaboha nie rozpadnut. na co tam sluzi neviem, na zalepenie dier isto nie ale urcite funguje ako celkom slusny excenter. po dost dlhom case jazdy sa trocha rozplizne ale neni to ziadna slava, excenter zostava :-)
Ja jsem mel na mysli neco takovyho, driv to delal hutchinson, ted to od nich nemuzu najit, ale beztak to meli od slima:
http://www.autodily-tomes.cz/…eu-0–4-litru
Akorat tohle baleni je pro nase potreby porad dost velky. Ale uvyzt pujde :-)
Kdyz ten plast vylozene netrhnes, tak by to myslim, melo zafungovat. A kdyz ho trhnes, tak ti ani preventivni tmel neni nic platnej.
muzes.. ale kdyz pichnes, guma bude prazdna tak jako tak…
Ale chvili jsem takhle jezdil… Pote daval alespon cca 60ml mlika…
Rozumim, dik.
když začínalo řešení UST tak se to vozilo bez mlíka. S mlíkem to je nejvíc odolná kombinace a zadefektit to už chce mimořádnou smůlu nebo mimořádný prasostyl :)
Ono se to už aspoň u Schwalbe trochu posunulo. Tím myslím UST RaR a RoR (ten tedy jen do 2012, teď už v UST není k mání).
Jak jsou teď 127tpi, tak už ta odolnost není až taková jaká bývala a udělat velký defekt (který už tmel nedá) do těchto UST plášťů už není takový problém a až tak prasit netřeba.
Ale zase na druhou stranu odolnost proti 127tpi obyč verzím RaR a RoR je daleko větší. Ale to už jsou taky strašné šlupky.
Kromě varianty vozit v UST pláštích tmel a vozit pro řešení defektu duši je ještě také možná třetí varianta:
Zrovna jsem to chtěl navrhnout. Akorát spíš v podobě Tufo Extreme, máš to rovnou v lahvičce a moh by fungovat o něco líp, jak není dělanej na preventivní lití do pláště.
RaR SS – bude na tom Continental x-king líp? a kterou verzi?
:-) Tak mne tohle zacal delat RoR SS TLR az po pul roce, nicmene tlak krasne drzi, mnohem vice, nez WTB Nano ci Maxxis Crossmark, tak bych to nijak neresil.
jo jako ja problem nemam, jen to po ránu nevypadá dobře :). Ono to je dosekaný vod štěrku a vod kamení a když chytneš jednou za rok nejakej ostrej tak dáváš knot. A to už je skoro jak měnit dušu. Plášť kterej nesjedeš bez defektu po dobu jeho životnosti je prostě špatnej :)
Jo, tak vzhledove me to taky stve :-)
Jinak asi nemas moc co na vyber. Ja jsem na zadku spokojenej s Nanoraptorem, ale toho ty nechces. Kdyz jej srovnam s Crossmarkem, WTB drzi minimalne stejne (spise – hlavne v zime – lepe), je rychlejsi a pohodlnejsi. X-King se mi libi, ale hodne lisi si tu stezovalo, ze bez dusi moc nedrzi tlak. Tak snad Maxxis Ikon, ale nejezdil jsem ho – chvalil ho tu tusim Kandik Psi Zub.
Musím potvrdit tvoje slova, jak jsem byl nastvanej na toho Nanoraptora, že jsem musel v terénu nasazovat duši, tak jsem tam dal Crossmarka Exc, kterej je o 80g lehčí než NR. CM překvapivě jede hůř, neb má dost měkkou směs, za to drží lépe a to i v zimě, co se pamatuju.
Trochu nesouhlasim, Crossmark do sjeti krizku mi teda drzel vic nez NR.
hehe, slusnej cednik:) ale zalezi taky za jak dlouho jsi tohle nasbiral…
jinak ma na XK 2,2 RS najeto cca 500–700km a zatim zadnej flicek… a cekal jsem kupodivu nizsi odolnost… Zatim krome zvejkani, diky tenkym bokum zadny negativa nepozoruju… Rychle jedou, na ten vzorek slusne drzej, mozna o chlup lip nez novej RaRa SS 2,25…
To nejsou defekty (sem tam něco může být, ale určitě ne vše). Takhle prolíná tmel samovolně.
ze to hlavne na behounu…
To bude proto, že se to bude postupně propíjet po delší dobu, tedy hlavně když kolo stojí. A v tu chvíli to na boky už moc nedosáhne.
A možná i snake skin boky to drží lépe než běhoun.
Podle mne to drobný defekty jsou. Po poslední vyjizdce mi to udělalo pěkný fleky na betonové dlažbě.
Některé konkrétní místo defektem být může, ale určitě ne většina.
Na prvním snake skin plášti kdysi jsem si také nejprve myslel, že to jsou defekty, ale pak mi to více věcí vyvrátilo:
… :) no coment ten flek pod přehazkou je mlíko a dlažba je porezni beton, takže sem doma dostal pěkně po kulách. :)
Tady bych si ověřil co to vlastně je za veri. 2,4" UST verze nemá 630g. 2,4" UST verze XK má 780g.
to už je docela dost :) ale 2,2 se mi zdá docela málo
Nevím jak jsou v reálu široké UST verze. Protection verzi 29" RK jsem sice opustil z více důvodů, ale zrovna šířka byla v pohodě a to reálných 55mm (stejně jako mám 29" snake skin RaR).
A UST Schwalbe jsou na to dost podobně. Konkrétně 26" RaR 2,25 UST mám zváženo více kousků a jsou v rozmezí 650–700g. Ale taky jim neprolíná tmel (což u Contílů UST také nejspíš nebude).
u UST Conti samozrejme taky neprolina…
RK supersonic 480 g neprolinal a neprosekl jsem ho ani na červené z lysé hory. S rar. Ss najedu na kamenitou sotolinu. Např. Když se vyjede z treilu na rychlebech a už abych skoro chystal knot. Me v tomhle rar nepřesvědčil.
jak pise Mlok – XK 2,4 UST ma cca 780g – mel jsem ho a vazil jsem ho…
Flek už máš fakt velký (tedy dostalo se toho ven už hodně). I když jsem měl ten zmíněný celý prosáklí pruh, tak nikdy se mi nestalo, aby to takhle z toho odkapávalo ve velkém na zem.
A jestli v tom daném místě je defekt nebo ne nevím (být tam jistě konkrétní defekt může).
Ještě mi napadá jedna věc. Prolínání tmelu se s časem zhoršuje. Mohlo by to souviset i se sjížděním pláště, kde i mimo vzorek ubývá materiál. A jak samotná konstrukce běhounu trochu tmel prolíná, tak tím by se to mohlo výrazně zhoršovat. Tohle by mohla být další souvislost, proč na předním mi vždy prolíná méně nebo vůbec. Nejen, že tam je nižší tlak, ale také přední nemívám téměř sjetý a vlastně mi nikdy vepředu nevydrží plášť do plného sjetí.
Jak jsem měl teď tu skobu na běhounu v neděli, tak mi ještě na vyjížďce tmel cákal ven 3× (vždy když se to po nafouknutí neudrželo a znovu to povolilo) a to poměrně dost (tmelu jsem tam měl hodně, protože jsem zrovna před 14 dny doplňoval).
Následně po tom zacelení a při tom nižším tlaku už ani neprolínal. A ještě tam tmel byl, když jsem plášť sundal a vyhazoval (tedy mělo co prolínat).
Plášť jsem vyhodil a ani se nesnažil to nějak opravit. Bez toho defektu bych na něm ještě něco najel, ale něco najeto už měl (něco přes 2000km).
Jinak zůstávám u snake skin verze. Zkusil jsem obyč TLR verzi a ty boky jsou fakt nechutně papírové u 127tpi verze. Takže jsem to nakonec vzdal a ani jsem tu papírovou verzi nenahazoval. To mi za tu rychlost (zase tak moc velký rozdíl to není) nestojí.
A půjdou ty dva kousky na obyč verze na prodej.
je mi líto jej zahodit. Já tam fakt dám toho x-kinga :)
Po delší době (půl rok a výrazně více) mi to také ss verze dělají.
Contíky jsou na tom bez duší ale naopak ještě daleko hůře. U protection verze sice neprolíná takhle tmel, oproti tomu ztrácí daleko více tlak, tmel vysychá daleko rychleji. Patky jsou obalené tmelem daleko více (zřejmě nejsou tak těsné a musí je vždy více dozacelit tmel).
U RS a supersonic verze to ani nechci vidět, tam to může být leda horší. Navíc když protection je jako jediná v současnosti označená u Contíků jako TLR.
A dochází u Contíků mnohem snáze k podfukování za jízdy kolem patek.
U snake skin verze i přesto, že tmel takhle prolíná, tak tlak drží nesrovnatelně lépe než Cotníky a tmel mi přehnaně rychle nemizí.
Contíkům jsem dal šanci cca 2,5tis. km a definitivně s nimi zkončil.
U 26tky bych vzal UST verzi RaR. Ta neprolíná vůbec a navíc jede lépe než snake skin.
U 29" si ale vybírat nemůžu…
jako NN SS je na tom perfektně, tam neni ani flíček. Ale to už se tu řešilo. :)
To bude souviset s tlakem. Teď mám nahozené dva 29" RaR ss něco přes rok. Přední nemá téměř ani flíček (možná jeden, dva by se tam našly) a na zadním to mám podobně jako je na té fotce + jako bonus jedno místo, kde je takový souvislý flek asi 8cm. Je možné, že je to v místě na kterém plášť stál přes zimu a působil tam dlouhodobě starý tmel. Flek je ale až od nového tmelu po vyčištění zbytků starého a doplnění nového.
Vše ale funguje jak má, tlak drží perfektně, tmel vevnitř hezky šplouchá, takže to nijak neřeším.
zalezi na tom jakou kdo ma verzi… Ja mam treba RS a ta byla jeste jako jedina TLR… pak to hodily na Protection verze…
Jasně, ale to je už minulost (kdy to bylo opačně). Teď řeším co lze aktuálně pořídit.
se..ou me, ze Contiky ted dle meho dost oproti schwalbe dost ztracej, pritom to jsou supr gumy. Bohuzel dle myho zaspali dobu s TLR a ted se v tom placaj…
Pritom XK mi prijde vlastnostma lepsi jak RaRa, starsi typ MK taky lepsi grip jak NN…
A když se ten plášť nasazuje přes tu duši, která se pak odstřihne, nedělá to nějaký bordel (shrnutí duše), když třeba měníš plášť?
Sakra, to měla být reakce na Jendu :)
nechce se mi zakládat nové vlákno a v historii sem z toho moc moudrej nebyl – ale, dají se vozit na UST ráfcích TLR pláště? nebo musim mít UST na UST a TLR na TLR … jakože oba dva systémy znám, jen mi jde o to jestli se to dá kombinovat… bo mám možnost mít UST kola ale nechce se mi tam dávat těžké UST pláště, raději bych tam dal lehké TLR s mlíkem… Díky
Dají.Dokonce se chytnout s mlíkem někdy i neTLR ráfky a neTLR pláště,když dáš žlutou pásku a ventilky.
da se v pohode! Jen pri montazi to chce mit lepsi grif… Nekdy se kombinace UST rafky a TLR plaste nandava dost blbe… Je to porod a bez pomoc.metod to bez kompresoru nenahodis… S pomoc.metodama dilenskou pumpou jo, ale nekdy se docela zapotim:)
díky, tak to jsem rád :-) a to nasazování je jediné mínus ne? je to lehčí než s ust pláštěma, nepotřebuju žádné pásky nic a pojede to taky trochu líp než ust pláště ne?
lip to urcite nepojede… Jde jen o usetrenou vahu… Teda zalezi o jakych konkretnich plastich se bavime a jake konkretni verzi…
Kdyz porovnam schwalbe verze UST vs. napr. snakeskin… Tak je to cca 100g rozdil… Mlok tusim psal, ze sice SS jede trochu lip, ale myslim, ze to nikdo nepozna, to spis uz do toho promlouva vzorek…
Zalezi co jezdis, podle toho se da vic radit, jakou verzi vzit…
Do UST rafku potrebujes jen ventilky, nic vic…
proč to líp nepojede? jinak doted sem jezdil light duse a RoRo evo verze… tak sem myslel, že tam hodím to samé, zase EVO RoRO bez snakeskinu bez ničeho… možná sem přemýšlel o FuriousFredech – ale to je fakt šlupka už… ale nikdy sem neříznul většinou cvaknul duše bo vozim menší tlaky…
U obyč verzí u Schwalbe počítej nejen s tím, že jak jsou děsné šlupky, tak nejsou moc odolné. Ale také tím jak mají málo materiálu, tak i zacelováním tmelem funguje hůře. U snake skin verze je to výrzně lepší, nejlépe tmel zaceluje u UST verze.
já nikdy neměl problém s tím že bych řezal boky nebo prostě píchnul. Většinou sem cvaknul duši o ráf… ale tak na moje ježdění (opravdu lehké XC :-D možná ještě trochu lehčí) si myslim, že švalbe šlupky stačí ( jen s těma furious fredama se bojim, že to je fakt moc a že bude vůbec problém je zatěsnit :-/
v tom pripade si myslim, ze „slupky“ stacej…
takhle, pojede to lip oproti dusim…
Ja osobne bych Fredy nedaval, jak pise Mlok, obyc kevlar verze je brutalni slupka a je potreba pocitat s nizsi odolnosti…
Pokud jezdis XC, bud HT nebo treba 100mm full tak bych vzal bud obyc. EVO verzi (treba RaRa) anebo snake skin verzi, ktera na to pouziti bude uz hodne odolna… Ja to vozim na LV a drzi to, ikdyz se s tim myslim nemazlim…
na KHS mam ted XK 2,2 RS (taky tenky 480g slupky) a drzi to – na ten styl jezdeni… Na trail bike 120–140mm bych ale takovy slupky necpal, tam to proste nevydrzi v tezsim terenu…
Naopak. Lépe jede těžší UST verze (u RaR a RoR) a sice ten rozdíl není nijak brutální, ale určitě není úplně zanedbatelný. Je to proto, že:
otazka, jak do toho bude promlouvat zas vetsi vaha…
U mě zanedbatelně, jsem na UST pocitově i měřitelně mírně rychlejší.
je pravda, ze jen muzu srovnavat UST Conti a snakeskin schwalbe, ale jizdou rozdil 100g na gume nepoznam, bohuzel… tzn. clovek to pozna jen, kdyz kolo zavesi na vahu…
Rozdíl 200g (dohromady) na pláštích taky ještě nepoznám. Vyzkoušeno u NN ss x UST (kde jsou všechny verze 67tpi a tedy neplete se do toho rozdíl valivého odporu).
V testovacím mírném asfaltovém sjezdu, kde srovnávám pláště jsem teď paradoxně o chlup rychlejší na fullu než na celopevňáku. Posed mám ± stejný, takže rozdíl aerodynamika minimální.
Vyšší hmotnost u fulla je tedy do testu sjezdu jeho plus, ale zase vepředu mám RoR (na fullu RoR/RaR, na celopevňáku RaR/RaR).
Samozřejmě celkově na celé trase, kde není moc rozbitějšího terénu jsem na celopevňáku rychlejší než na fullu. Rozdíl 2,5kg hmotnosti + chybějící odpružení udělá na celé trase (především ve výjezdech) daleko více než rozdíl těch plášťů.
Jen je to takový divná situace, že ani nemám na celopevňáku rychlejší pláště než na fullu (tedy pokud nenahodím na celopevňáka druhá kola se Super moto). Nic s tím ale neudělám.
Obyč verzi na celopevňáka moc nechci jak kvůli horší odolnosti, tak i kvůli horší funkci bez duší (zatěsňování boků). Možná ji ale někdy ještě zkusím (na celopevňáku tomu zase nedávám moc pokouřit, tak by to mohlo držet).
Tak nakonec jsem se rozhodnul na celopevňáku dát šanci obyč šlupka verzi 29" RaR, tak doufám, že mi to hned nevytrestá a nepřeruší stále se prodlužující sérii, že bych musel řešit defekt na vyjížďce více než jen lehkým dofouknutím (a to ještě jen v jednom případě).
Ještě nějaký měsíc (do začátku srpna) a budu na 5 letech. Je ale jasné, že jednou to zkončit musí a pořádný defekt, který nedá tmel mít budu. Tak snad to nebude hned jak nahodím šlupka verzi.
Úplně bez problémů. Sám jezdím UST ráfky a k tomu TLR Schwalbe. Jen při jejich asi čtvrtém, pátém vyzutí a opětovném nasazení jsem se sakra zadýchal nad dílenskou pumpou, už se chytaly hodně špatně.
tak tak, ja si minule u toho malem strik do textilu a propotil tricko:))
je nejakej realnej duvod proč tlr plášť jde huř nahodit na ust rafek než na tlr ráfek? :)
Ano, tvar patek ráfku. U obyč TLR verze to není tak znatelné, ale u snake skin verze je to znát fakt hodně.
Snake skin verze RaR (nový kus pláště nikdy nenahozený) se na UST ráfek bez pomocné metody nechytne v 90% ani kompresorem.
UST ráfek má schválně větší středový žlábek (který je poměrně hluboký), aby se tam vešly širší UST patky (ty jak jsou širší, tak se dotýkají i v tom žlábku a jde to nahodit samo). Užší patky TLR plášťů pak nestačí na vyplnění žlábku a utíká to hodně všude a nechce se nahodit.
Snake skin boky to ještě trochu zhorší, jak jsou tužší.
Teď jsem dával nový tmel u snake skin RaR 29" a sundal jednu patku. A jeden kousek pláště se bez vyndání vložky ventilku nechtěl ani rovnou chytit při nahození zpět. A to byla jedna patka stále zaskočená. Pomoct mu stačilo jen lehce, ale s kompresorem a nahozenou jednou patkou…
si nějak nevzpomínám kdy jsem naposledy nahazoval plášť s našroubovaným vnitřkem. nemám jej utaženej klíčem, takže jej vyšroubuju rovnou rukou když povoluju tyčinku. Nemám rád lití mlíka do pláště když jej ještě nemám zaskočenej. Nafoukám, lupnou patky, pak rovnou naleju mlíko a zašroubuju ventilek. čistá rychlá práce bez spekulací. :)
Njn, moje lenost. Dolíval jsem tmel na 4 páry kol najednou a chtělo to mít co nejrychleji. Všechno již nahozené pláště, takže nebylo třeba zkoušet, jeslti jsou ok.
A patku bylo nutné sundat, protože jsem čistil zbytky tmelu v divném stavu.
U všech jsem tedy rovnou dával tmel při sundané patce, když to je rychlejší a pohodlnější (když už byla stejně dole).
7 plášťů se chytilo okamžitě s vložkou ventilku, jen ten jeden kuse ne (6 z nich ale bylo UST, tam bylo jasné, že se chytí okamžitě, když jsem to jel na kompresoru).
co je ta pomocná metoda? díky
vyšroubovat vnitřek ventilku. Do větší díry se vleze víc :)
Těch je mraky, hledej v historii. Třeba zmíněné vyšroubování ventilku (při foukání kompresorem) nebo třeba nahození patky pláště po části obvodu (až 2/3 se dá při troše snahy nahodit) a tím zmenšení prostoru kde utíká vzduch, atd.
*1
zlaty ZTR :P
porovnani se ZTR mam, konkretne ArchEx a novy SS TLR na to sly nahodit jedna basen… skoro stejne jak UST/UST…
Potvrzuju, včera jsem nový TLR SS HanzDampfy kompresorem s vyšroubovanym ventilkem nahazoval skoro tři čtvrtě hodiny, nikdy mi to nešlo takhle blbě.
U nových snake skin kousků vždy jen krátkce vyzkouším s vyšroubovaným ventilkem (jestli daný kus jde hned nebo ne) a pokud nejde, tak rovnou nahazuju s duší a nechám blízko max tlaku chvíli nahozené.
Při sundání pak rovnou nechám zaskočenou jednu patku.
Dá se to nahodit i rovnou bez použití duše, ale zbytečně pracné…
Myslíš teď SS na UST ráfek?
ano
Tak to mám asi štěstí, ale oba RaR SS jsem teď nahodil kompresorem úplně snadno, jeden se teda trošičku asi 2 minuty vzpouzel, ale první by šel možná i pumpou … ale proč se dřít.
Na 29" to jde většinou ještě o něco hůře, jak je více prostoru k utíkání vzduchu. A co jsem teď řešil těch 8 kousků, tak ty 2 RaR byly 29" (ten zbytek UST byl 26").
A ještě ty 26" bývají těsnější. To, že jsem nemohl jednou vyrvat vypuštění snake skin RaR z patek pláště se mi stalo jen u 26", u 29" nikdy.
Ještě že mám 26" :) Je fakt, že z patek ven se jim nechce ani za boha. To je skoro na šroubovák.
Ten jeden extra těsný kousek, s tím jsem skoro hodinu pojoval. První patku jsem dostal do žlábku a druhá nešla vůbec. I jsem upnul pláštšě do svěráku a ani to nepomohlo.
Nakonec to nešlo bez šroubováku a ty jsem si musel vzít na to dva a lehce jsem poškrábal ráfek (což se dalo čekat, ale ještě to dopadlo dobře, poškrábaný jen minimálně).
NN SS TLR jsem na Crossmaxy nahodil dilenskou pumpou, uz 2× v pohodě. Patka byla asi akorat.
přiživím se, jdou předělat kola WTX sx24 na bezduše?
Včera jsem nahodil své první kolo bez duše. Ráfek Giant P-XC29–2, plášť RaRa Evo TLR a Rubena kit. Na 2 fouknutí dílenskou pumpou to sedlo. Potom jsem ho vypustil a šel za „kulturou“. V noci mi to nedalo a šel jsem tam nalít mlíko a dát ventilek. Nechtělo to naskočit. Nakonec jsem zjistil, že stačí u ventilku dotlačit trochu plášť a pak už jen pár fouknutí. Ovšem, když jsem tam dal ventilek a nafoukal na asi 2 bary, tak mne zaskočilo, že to začalo ufukovat přímo přes bok pláště. Ve švu, na rozhraní boku a běhounu. Mlíko to hned chytilo. Nebylo nikde vidět ani kapičku, jen to ustalo po natočení kola. Ráno je kolo pořád natlakované. Přesto bych rád názor zkušenějších. Stalo se to někomu a je to v pohodě, nebo je plášť vadný a měl bych ho reklamovat?
Obyč verze RaR je tenká šlupka a může ucházet ne na jendom místě, ale klidně na desítkách míst. Bez tmelu fungovat vůbec nemá.
U těhle verzí to často bez opravdu pořádného protřepání nebo až pořádného projetí těsnit nezačne (jak se tmel pořádně nedostane všude).
To co jsi popsal je naopak slušný kousek, který těsnil hned bez větší snahy slušně.
O reklamaci by nemohla být žádná řeč, ani kdyby to ucházelo na mnoha místech a bylo třeba daleko více snahy pro prvotní zatěsnění.
Tohle je u normálních verzí Schwalbe naprosto klasické místo, kudy to profukuje. A pokud ti to profukovalo jen na jednom místě, můžeš být jedině rád :)
moja kombinacia: Magicy a Schwalbe RaR a RoR 26×2,25 EVO TLR, NoTubess zlta paska a na nej este 1 vrstva penovej pasky a nafukol som to doma dielenskou pumpou,nalial mlieko, isiel sa povozit atd..nejak mi ten tlak ale upusta pomaly. Z 2bar mi padne aj na 1.5bar do niekolko dni. Skusal som koleso ponorit do vody a nevidel som nikde ziadne bublinky. neviete preco alebo ako to moze takto upustat? plaste som nahadzoval pred 3 tyzdnami, cisto nove a dal som do nich po cca. 75ml tmelu NoTubess.
Na Magicy stačí žlutá NoTubes. Že to trochu utíká je celkem normální, ono se to děje i u lehkých duší.
ale tak z 2bar na 1,5bar za 3–4dni..to je trochu rychlo nie? potom ked castejsie musim dofukovat, tak to ma vplyv aj na vyschnutie tmelu, ked tam casto prudi dofukovanim novy vzduch do plasta,alebo nie?
Jo, je to spíš rychlejší… Můžeš zkusit sundat kola a pořádně je protřepat, pravděpodobně budou malý dírky na bocích. Případně nechat kola ležet nějakou dobu vodorovně třeba na kýblu.
Napustil som do vane vodu a ponoril som plast az po niple do vody,presiel po celom obvode a ziadne bublinky som nespozoroval,tak neviem preco mi to tak znizi tlak po 3–4 dnoch :-/ z 2 na 1,5–1,6bar
Prostě to pozvolna prolíná, to ve vodě nezjistíš. Latexové duše ztrácejí tlak ještě o trošku rychleji a také to není kvůli tomu, že by byly někde děravé a ve vodě to bylo poznat.
Kdybys ve vaně objevil bublinky, tak je ztráta talku násobně větší a máš přes noc zcela prázdno.
Můžeš zkusit přidat trochu tmelu a dál jezdit nebo tomu ještě trochu pomoct na boku a časem se to může trošku zlepšit. Nečekej ale žádné zázraky.
Skusim teda mozno este doliat trochu tmelu,a uvidime..keby aspon zo 2tyzdne to podrzalo tlak,by bolo fajn..heh
Třeba u Contíku i protection těžší verze mi nedržela moc dobře tlak ani po 2,5tis. km a na počátku 120ml tmelu a následně doplňováno.
Ztrácel asi na úrovni co popisuješ.
Snake skin verze Schwalbe drží tlak třeba o něco lépe, UST verze daleko lépe.
U normálních Schwalbe se mi pravidelně stává to, že plášť dejme tomu půl roku drží tlak perfektně a pak zničehonic musím dofukovat co druhý den. Tmel tam je, jezdit se jezdí pořád ± stejně často, vůbec nechápu čím to je.
Moje su asi tri tyzdne pouzivane,cize nove,tak asi skusim este doliat tmel a uvidime,ci utesni lepsie a podrzi tlak na dlhsie..prve dni aj zblnkotali,teraz velmi nepocut zblnkotat uz po 3tyzdnoch
Pokud se to stane po delší době co nebyl problém, tak si myslím, že nějaký problém vzniknul. Např. na vyjížďce někde něco projedeš ostřeji, lehce podfoukne patka (ani nemusí být znatelné) a už najednou tak dobře netěsní. Kolem patky jsou zbytky tmelu, který to předtím zatěsnil, tak tam pořádně nemůže nový a ten starý už po tom podfouknutí netěsní.
Nebo nějaký opravdu drobný defekt v místě, kam se za jízdy blbě dostává tmel.
Díky všem. Já očekával, že to bude foukat jen u ráfku. Druhé kolo stejně v pohodě, jen nechápu, že to sedne na první fouknutí a po nalití mlíka už se to trochu bráni naskočení. Poprvé jsem to přikládal pauze mezi prvotním nahozením a konečným řešením, teď jsem to dělal hned po sobě a tak 5 minut se tomu nechtělo. Vždycky to zlobí u ventilku.
Každým dalším vyzutím a naskočením se patka víc a víc vytahuje a jde to hůř foukat. Pokud jsi to poprvé nafoukl jen zkušebně, pak vyndal z patek, nalil mlíko a snažil se to nafouknout znova, tak to horší nafouknutí není nic výjimečného.
Jak psal jIrI, patka se postupně lehce vytáhne a jde to hůře.
Hlavně není důvod, když už to jednou nahodíš, tak plášť z patek vyndavat. Tmel nalej příště přes vyšroubovaný ventilek.
A když už se sunduvá plášť, tak stačí sundat jednu patku a druhou nechat nahozenou. A smysl to má někdy po delší době, když chceš zkontrolovat stav tmelu (i tady ale stačí nědky doplnit přes ventilek a kontrolovat jen po delší době; já vždy přes sezónu dolívám přes ventilek a po zimě sundavám jednu patku a kontrolu stav).
Já to nesundaval, jen vypustil, abych tam přes ventilek nalil mlíko.
Asi moje neznalost terminologie. Já si pod pojmem naskočení představuji usazení pláště v ráfku, ne samotné obutí pláště.
Tak to bude ráfkem, nějak jsem moc nekoukal na co jsi to nahazoval.
A automaticky jsem bral chování na UST ráfkách (jak jsem zvyklý ze všech kolo co máme doma, jiné než UST ráfky doma nevedem).
Tam jak to jednou nahodíš, patky pláště zaskočí do patek ráfku za takovou zvýšenou hranku. A při vypuštění vzduchu to tam zůstane zaskočené a je potřeba ne tak malá síla, aby plášť vyskočil z patek ráfku do středového žlábku (jak jsem tu někde popisoval i ten extrém, jak jsem musel vzít šroubovák u 26" snake skin RaR, abych ho dostal z patek ráfku).
U neUST a neTLR ráfku s lehce kulatým profilem se plášť sesune samobovolně ke středu a bez tlaku tam nedrží.
Tedy u UST ráfku se plášť dostane dolu (do středového žlábku) pouze když ho tam cíleně zpět natlačíš. Sám tam nespadne (při vypuštěném vzduchu).
Tak zatímco přední kolo hází asi o 3 mm do strany, ale jinak drží, tak zadní nechce přestat ucházet. V podstatě během jedné noci to je dost měkké a představa, že to během vyjížďky budu muset foukat pidi pumpičkou mne docela děsí. Mlíko tam je z toho Rubena kitu a zdá se, že funguje. Tak nevím co s tím. Nějaké Voodoo postupy zkušenějších?
3 mm je hodně, pořádně namazat patky a usadit (nafoukat na max tlak).
Zadní kolo třepat a točit naležato.
Pokud tlak vydrží aspoň nějakou tu hodinu, tak popadni kolo a jdi jezdit. To je nejjednodušší metoda, jak se tmel sice pomalu a jistě dostane všude a bude to postupně těsnit lépe.
Velká snaha s protřepáváním doma je potřeba v případě, že to ztrácí tlak tak rychle, že bys musel hned po pár metrech dofukovat kdybys vyjel.
U protřepání můžeš třeba jen položit kolo na zem tak, aby kola byla skoro rovnoběžná se zemí (ale ne úplně). A pak obě kola roztáčet. Tím se tmel dobře dostane na boky pláště.
pánové, poradíte pls někdo kolik dát No Tubes tmelu do 29" RaR 2,1"? a jak často a kolik doplňovat?
Nehledej za tím žádné složitosti. Pokud nemáš UST verzi, dal bych zhruba 100 ml tmelu a doplnil ve chvíli, kdy tmel vyschne (při zatřesením kolem nejde slyšet šplouchání).
Zhruba jak psal jIrI. Do obyč šlupka verze, kde je třeba více tmelu i na boky jen aby to těsnilo tak cca 90–120ml.
Snake skin verze stačí méně, tak 60–90ml (u 29" 2,25" dávám těch 90ml, dalo by se dát ale i méně). Do UST verzí stačí nejméně, tam dávám 60ml.
Akorát bych doporučil občas zkontrolovat (tedy sundat jednu patku a kouknout se dovnitř).
Test jestli šplouchá odhalí, že tam není žádný nebo skoro žádný tmel, ale neodhalí jestli tam náhodou nemáš větší ježky (a když tam jsou, tak je dobré je vyndat, omezuje to tvoření dalších u doplněného tmelu) a v jakém je tmel stavu (pokud se jezdí plášť delší dobu typu 3/4 roku a více, tak po čase jen doplňování přes ventilek tam někdy vznikne zcela nepoužitelná břečka všemožných barev (pak je nutné zbytek vyhodit, lehce vytřít a dát nový).
Mně se ježci nedělají téměř vůbec, takže sundavám pro kontrolu vždy po zimě a někdy i podruhé ještě během roku. Jinak mezi tím doplňuju přes ventilek.
super díky moc, přesně tohle jsem potřeboval vědět ;)
Takhle jsem resil novy 2013 schwalbe RaR stale uchazel pres boky .Pomohlo az sundani a natreni boku/ zevnitr/ butylovym tesnicim tmelem.
Od te doby dofukuju jednou za 14 dni.
ten butylový roztok je super, ale spíš jen lokálně, když tím vytřeš celý plášť tak jsi na +40–60gr váhy navíc.
Díky za rady. Jezdil jsem včera pořád v dosahu baráku (asi 25km celkem). Ráno to nestojí na ráfkách, ale tvrdé to taky zrovna není. Platí nakonec pro obě kola.
Přátelé, už nevim co s tim. Ráfky mám Mavic EN521, NT kit Rhyno Lite, kterej je přímo na tyhle ráfky, a plášť Ardent 2.25. Nechám tam pásku do ráfku (aby byl zvedlej střed a patky pláště tak zalezly na kraj ráfku? jinak nechápu její funkci, ale má tam podle instruktážního videa bejt), dam gumovou pásku s ventilkem, nasadim plášť, ale ať foukám jak foukám, tak to nejeví nejmenší stopy toho, že by se to chtělo chytit, vzduch prostě fičí mezerou mezi patkou a ráfkem. Zkoušel sem to i u kompresoru na benzínce. Co s tim? Jediná věc, co mě napadá, je nacpat tam fakt hodně vrstev tý pásky do ráfku, aby byl střed ještě víc zvedlej, ale nevim jak by měla bejt široká pro optimální funkci.
Paska tam hlavne je proto , aby zakryla otvory od niplu a tudy to neuchazelo. Zkus patky plaste namazat jarovou vodou a chce to kompresor se vzdusnikem nebo take funguje to nahodit bombickou CO2.
Píšu, že sem zkoušel u kompresoru na benzínce, to snad musí, co se týče objemu vzduchu, stačit. Je pravda, že na jarovou vodu sem zapomněl, ale myslel jsem, že ta jenom pomáhá odhalit místa, kde to uchází?
Zdarec, nezkoušel někdo nahodit Maxxis Aspen 29 (není tubeless ready). Mám ho totiž na biku, na předku i na zadku. Do předu bych dal Maxxis Ikon a na zadku bych nechal Aspen. Oba bych chtěl přestavět na bezduše. Nemá někdo zkušenost?
Několikrát jsem nahazoval Ikony a vždycky to skončilo úspěšně. Tlak drží dobře, v terénu si neufukují. Teda pro informaci – moc se s tím nepatlám, takže používám kompresor a vyšroubovaný ventilek. Jestli to jde pumpou, nevím.
Asi týden zpět jsem nahazoval Ikona 29×2.20, kevlar, 3c/Exo a šel bez problémů nasadit pumpou na WTB Speed Disk i19. Těsní výborně, jen je o 3mm užší než WTB Nano 29×2.10.
Tak Aspen je v pohodě nahozený dílenskou pumpou, rubena kitem na ráfky Remerx MTB Disc 7325 Pro. Testovací jízda cca 30 km lehký terén – tlak drží (1,9 Bar). Příští týden nahodím na předek Ikona, tak snad to pujde stejně lehce :-)
Nedělal bych to nebo minimálně pořádně vyzkoušel, že s tím nebude problém… Viděl jsem jeden ne-TLR MAXXIS (Ardent) zutej z TLR ráfku v celkem nevinný situaci. Když se pak dávala duše, tak jsem se vůbec nedivil, že se to zulo, ten plášť měl na bezduše šíleně volný patky. Jestli už byly z výroby nebo se to povolilo používáním, to nevím.
ahoj ještě jsem se chtěl zeptat – rozdíl mezi ust ventilkem a TLR ventilkem je nějaký? třeba vím, že mavic má trochu jiné ty těsnění, ale rozdíl těsnění těchto dvou typů ventilku je nějaký??? díky moc
asi žádný, mavíc je možná lepší že dosedá gumou na ráfek, café a nt co taky používám dosedají osazením matice.
Mavic ventilek líp sedí v mavic ráfku, NT tak bez brutální úpravy nedáš, café jen lehce obrousíš gumu.
bacha, aby byl šroubovací, některý mavic nejsou
zdravím,
nechci zakládat nové téma.Uvažuji o bezdušových kolech.
Mám ráfky Mavic CrossRide, a plánuju koupit plášt MTB Schwalbe Racing Ralph EVO – PaceStar 2012 (šíře: 2.25) ve předu mám původní NN (nesjeté).
Předpokládám, že nic z toho nnení TRL ?
Použiju vámi doporučený tmel Notube + lepící páska notube + vložka do ráfku (nevím jakou).
Mám rád kvalitu ale vložka do ráfku NoTubes – Freeride za 540, mi přijde přehnaná.
Exituje nějaká lepší varianta?
Nebo by v mém případě fungoval kvalitně i Ruben kit (kde bych použil pouze jeho vložky).
Vyplatí se riskovat nekompatibilitu a řešit v mém případě bezdušový systém? Díky za rady
Ten Ralph je určitě TLR. U toho NN záleží co to je za ročník a za verzi.
překvapilo mě trefit na radu zrovna od uznávanýho profíka:D
NN jsem měl na kole Canyon nerve XC 5.0 kupoval sem ho v roce 2011. Možná bys odhadl, vím že jsi na Canyon odborník
a když bych měl oba pláště TRL nemusel bych používat gumovou vložku a stačila by páska?
S gumovou vložkou je to vždy snadnější nahodit, zvlášť bez kompresoru.
2011 už byla EVO řada TLR. Takže pokud je z EVO řady a nebyl tam ošizený z perforamnce řady, tak je taky TLR.
Ahoj tento druh kitu bych nedoporučoval ta páska do ráfku je z gumi takže se dost ráda shrnuje při nasazení gumi a potom to utíká
Z ceho je paska?
Dyť to píše: z velmi měkké gumi. Proto se shrnuje.
z gumi, si neslyšel? :D
přece podle vzoru gumička :D
Z Jižní Koreji :)
Myslels Korejy?:-)