• Raider

    Ahoj bikeři a silničáři, mám otázečku ohledně karbonových rámů..

    Mnoho značek nabízí celoživotní záruku na rám.. Co do toho zařadit? Asi těžko uplatním záruku na lehlý rám.. Ale jak jinak může třeba silniční kolo prasknout, než když s ním spadnete? Uplatnil někdo už tuto výhodnou záležitost? Příklad: mám 15 let starého spešla a dostanu fungl nový model 2018? To chce asi každý… Přemýšlel někdo jak docílit, aby dostal nový rám?? Vytvořit záměrně v nejslabších místech pnutí aby se vytvořila prasklina? Co myslíte, vyplatí se to výrobci tohle garantovat?? Nebo to výrobce pozná, že to bylo úmyslně prasklé? Degraduje karbon časem jako hliník?

    PS: Nechystám se na nic podobného, takže no hate.. :D.. Jen mě zajímá Váš názor na věc, jestli to skutečně takhle funguje..

    0 0
    • Czupqa  

      Ahoj kolego. Pletes si pojmy :) Dozivotni zaruka na ram je do konce jeho zivotnosti (u mtb myslim 5 let, ale asi se pletu), ne do konce tveho zivota.

      0 0
    • beranek666  

      Specialized na 5 let starém kole záruku neuznává. I když se jedná prokazatelně o slabé místo, případně výrobní vadu. Vlastní zkušenost.

      0 0
      • snas89  

        Tak to si měl asi nějaký vyjednávací antitalent?:)

        Z mýho okolí lidi řešili něco podobnýho a dostali novou rámovou sadu.

        0 0
    • capis  

      Nenechej se poplést. Každý výrobek má výrobcem stanovenou svou životnost. Například rám kola může mít třeba 5–7 let. To je jeho celoživotní záruka, nemysli si, že je to do konce tvého života.

      0 0
    • mirabike  

      Zrovna Trek má doživotní záruku rámu pro 1. majitele, u Al rámů to měli nějaký čas omezené na 5 let, ale myslím, že už ne.. mě uznali prasklej rám z roku 2002 v roce 2010 (viz můj profil)

      0 0
      • ceo  

        Doplním, že u FS se to vztahuje na přední rámový trojúhelník. Zadní stavba 5 let a mám pocit, že na session a Slash a pár dalších ještě méně.

        0 0
      • Raider  

        Jasný, tohle jsem myslel.. Takže to opravdu takhle funguje, to je super.. Jen je to na jednoho majitele, kterej se zaregistruje na netu..

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Tomcat  
      • Doživotní záruka je do konce životnosti té věci.
      • Životnost věci určí výrobce.
      • záruka je smluvní podmínka mezi prodejcem a kupujícím.
      • záruka se netýká závad způsobených opotřebením, nevhodným používáním , neodbornou údržbou , třetí stranou nebo vyšší mocí. To není na záruku ale pojistnou událost.
      • záruka může být vyřízena opravou, výměnou za kus (starý model za starý model) , nebo vrácením peněz. Poznámka pokud jste koupil celé kolo musíte vrátit celé kolo. To že tam už máte jiné díly je Váš problém on bude chtít původní.

      O konkrétních podmínkách záruky se informujte u svého prodejce. Bývají tam vyjmuty věci podléhající opotřebení ( např ložiska) , čel netýká se závodního použití , jen při pravidelných garančních prohlídkách atd…

      Podmínky takové záruky nikdy nesmí být proti běžné záruce na spotřební zboží a je ze strany prodejce čistě dobrovolné.

      0 0
      • Hrabex1  

        Kdyz vyrobce urci zivotnost 5 let, bylo by jednodussi uvadet zivotnost 5 let. Tohle je sprostej podvod, protoze pojem dozivotni je zavadejici. Uvadeji to jen proto, aby matli zakaznika. Ja mam dozivotni zaruku na sluchatka, a od roku 94 uz mam asi paty sluchatka, vzdy jen za minimalni poplatek.

        0 0
        • MirosPikos  

          Koss Porta Pro? Sice už máš pátý, ale díky tomu si neslyšel pořádný nepřebasovaný sluchátka. Leda bys měl jiný :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Tomcat  

          Neznalost a matení jsou dvě rozdílné věci.

          0 0
          • MirosPikos  

            No minimálně zavádějící to je. Když chce jednat prodejte nebo výrobce fér, tak prostě napíše – máte od nás zvláštní dobrovolnou záruku 6 let. A po prdeli jeli.

            Tohle je taky divný Poznámka pokud jste koupil celé kolo musíte vrátit celé kolo. To že tam už máte jiné díly je Váš problém on bude chtít původní. Pokud je to čistě záruka na rám, tak tohle nemůže platit. Kdo bude mít 6 let na kole stejý komponenty? Leda dívka, co jezdí po cyklostezce :-D

            0 0
        • Breakpain  

          a proč myslíš, že to tak dělá… bo to lépe zní samozřejmě ;)…

          0 0
    • bagr84  

      Praskl mi po dvou letech karbon od Spešlu (Stumpjumper HT Expert), v rámci reklamace jsem dostal v té době „letošní“ S-Works Stumpjumper HT. Za mě velká spokojenost, když někdo nadává na předražený Spešly, myslim si svoje.

      Co jsem v té době četl především na US fórech, Spešl mění i 8 let starý rámy, v případě zničení rámu vinou uživatele má i snad nějakou crash policy a dává hezký slevy no novej kus. Samozřejmě je otazka, jestli reklamace resi stejne u nas jako v US.

      0 0
      • Rorejs74  

        Mně se loni na silnici podařílo postupně zničit oba ráfky ( Roval CLX40 ) a v obou případech jsem dostal novej za cca 50% katalogové ceny. Takže v tomhle směru já jsem se Spešlem celkem spokojenej.

        0 0
      • jonti  

        U tak tezkeho HT jako je Stumpjumper expert (vozil jsem ho tri roky) je uz asi prasknuti u jezdce co nevazi 100kg asi vzdy vyrobni chybou.

        Ale novy S-works bych taky bral :)

        0 0
    • Polo21  

      Santa Cruz ma v zarucnych podmienkach nasledovne:

      Lifetime Frame Warranty

      Santa Cruz Bicycles will repair or replace at its option any frame it determines to be defective. The warranty will be in effect for lifetime of the original, registered owner. In order to confirm that you are the original owner, please register using our bike registration form at the time of purchase.

      Frames purchased prior to May 1, 2015 will be covered under the previously existing 5 year warranty. Warranties do not cover custom finishes.

      Lifetime Bearing Warranty

      Santa Cruz Bicycles pivot bearings are warranted for life to the original owner of the bike.

      The return process is simple: complete the Bearing Replacement Form, upload a copy of your purchase receipt, and we'll get a new set of bearings out to you within 48 hours!

      0 0
      • Hrabex1  

        no tohle je mnohem solidnejsi pristup. A myslim, ze i solidnejsi kvalita produktu. Ono to spolu casto souvisi.

        0 0
      • novas752  

        Ty novy loziska zadarmo do48h platej i v CR?

        0 0
    • tromboonen  
      1. Chlapi ptá se na silniční rám, tak tady nesázejte zkazky o sjezďácích, to je přece jenom trochu o něčem jiným.
      2. Kromě lehnutí můžeš silniční rám poškodit nebo zrušit blbou manipulací při převozu, tím, chytíš blbej kámen atd.
      3. Záruka je na nějaké skryté/funkční vady (třeba teoreticky že by rám prasknul, protože by vevnitř měl nesprávně slepené nebo umístěné vrstvy karbonu, nebo i nějaké praskání natož tak odlupování laku, co se u některých „takyznaček“ považuje za „normální“)
      4. U nás jsi vydán na milost dovozci, český firmy jsou samozřejmě zvyklý zákazníky spíš ojebávat a brání se, ale pokud by se mi neco takového stalo a nebyla to moje chyba, asi budu po odmítnutí českým dovozcem kontaktovat Evropský zastoupení, případně rovnou výrobce.
      5. Ze zahraničních fór znám případy, kdy někdo dostal novej rám i když jej zrušil třeba při převozu v držáku na střeše, ale to byla spíš laskavost konkrétního obchodu, u kterýho léta nakupoval a prozíravá politika značky, která si je vědoma, že si takhle vybuduje spokojené zákazníky…

      No a celý je to taky o tom, že když nějaká značka něco takovýho nabízí, tak to taky ukazuje, že těm svým rámům a kontrole kvality dost věří. U silnice bych to nebral jako hlavní kritérium výběru (zvlášť u nás, kde je uplatnitelnost s otazníkem), ale potěší to a kdyby náhodou nastalo něco prokazatelně kvůli špatné kvalitě, věřím, že se to z nich dá vytřískat.

      0 0
    • Renda69  

      Tak já měl od Štěrby 1997 CrMo Columbus rám na doživotní záruku. 2001 mi rupla horní trubka, asi pnutí materiáli pod navářkou, opravili na záruku, najeto 56100km. Pak mě trochu přejelo auto 2004, rám mi praskl na dvou místech, to jsem měl 111 360km, ale to už neuznali…

      Tak jsem nechal postavit nový rám 12/2004, tam už byla záruka jen asi 4 nebo 5 let, nepamatuju se. V 1/2014 šel do laku, vyměnili prorezlou spodní trubku mezi zadní vidlicí (takovou tu krátkou dole, co je díra pro blatník) najeto 135 600 a teď to má 189 500. Trochu to zase orezlý a nějak nejdou sehnat některé díly. Takže příští rok si ke kulatinám dám dárek.

      0 0
      • tromboonen  

        Tak s takovejma nájezdama na oceláku (celoročně předpokládám), to by s doživotníma zárukama přišli na buben :)

        0 0
      • Tomcat  

        Jako chlubit se tím, že po nehodě jsem chtěl ******* s prodejcem\vý­robcem tím, že chci nabouraný rám reklamovat… Hmmm no jsme v Česku. ?

        0 0
      • scota  

        Záruka max. 7 let nebo 120 000 km :-)

        0 0
    • Renda69  

      Jestli to je na mne, taks to špatně pochopil. Nehodu jsem jim oznámil, vono to taky bylo docela patrné. Zezadu mne trefilo auto skoro v 50km. Asi jsem to špatně formuloval.

      Nový rám stál 8,5k, tak to zas nebyla taková trága.

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tohle přece řeší pojistka. Nebo chceš říct, žes tu nehodu zavinil, když tě skolil zezadu?

        0 0
        • tonik666  

          To bych byl zvedavej co mu pojistovna da…jejich kalkulace opotrebeni a zustatkove hodnoty jsou pry famozni

          0 0
          • Barak  

            Já měl při nehodě totálně rozštípaný kolo. Jako poškozený jsem poslal na pojišťovnu link na stránku výrobce, kde byl aktuální model vč. ceny, kterou následně vyplatili do koruny.

            0 0
            • tonik666  

              Asi záleží z čeho to bylo hrazené. Může být rozdíl nehoda, kde to jde z povinného ručení viníka, a krádež, kde to jde z pojištění domácnosti.

              0 0
              • Barak  

                Úplně si nedokážu představit, že bys při nehodě dostal peníze z pojistky domácnosti. Ale těch produktů na trhu je dneska hodně, takže možná, některá pojistka kryje, když se rozštípeš na kole vlastní vinou.

                V mém případě se jednalo o povinné ručení viníka, já byl poškozený. Nebo lépe řečeno, platila to Česká kancelář pojistitelů, protože viník neměl povinné ručení ü své pojišťovny delší dobu uhrazené.

                0 0
                • MirosPikos  

                  Takže to pak po něm vymáhali. Proto plná výše.

                  0 0
                  • Barak  

                    Jistě, ČKP to pak vymáhá. Ovšem, pokud vím, nevymohli nic, protože se jednalo o Slováka, který se na Slovensku nezdržoval v místě trvalého bydliště a nepřebíral ani obsílky od soudu, natož nějakou korespondenci od ČKP. Asi po dvou letech jsem se přestěhoval a dopisy od policajtů mi přestaly chodit, takže ani nevím, jak to celé dopadlo.

                    0 0
                • tom xtr  

                  Mám obavu, že s pojištěním typu „havarijní pojistka na kolo“, která by kryla crash bez zavinění motorovým vozidlem, bude naopak problém.

                  Z minulosti vím o jediném takovém produktu – u ČPP – ale tahle pojistka byla hodně drahá (tuším cca 10% z ceny kola ročně, či tak nějak). Nevím jestli dnes někdo něco takového nabízí.

                  0 0
        • Renda69  

          Tak samo to šlo z povinného ručení řidiče, jeho vina. Akorát se tenkrát baba v pojišťovně divila, že chci (servis chce, bylo toho tam dojebanýho víc než rám) dvacku, asi pamatovala favority za 1250,– Vše šlo ofiko.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.