Zdravím,má někdo zkušenost s reklamaci karbonového rámu je v záruce ještě.
Zdravím,má někdo zkušenost s reklamaci karbonového rámu je v záruce ještě.
Má…
Zkus se tu podívat, toto vypadá dle toho lomu celkem zajímavě, vzhledem k tomu, že nic nevíme, těžko soudit…
Zkušeností s reklamacema tu je kopec. netuším co přesně chceš vědět
Záleží jak se ti to stalo ?Malo informaci je :)
SUP ?
Vždyť je tu legendární vlákno o karbonovém rámu z Decathlonu…
No a taky ten rám legendárně dostal mrdu klackem. To je úplně něco jinýho než prasklá sedlová trubka.
Jo. Na to jsou ty legendy O kratke sedlovce nebo O detske sedacce.
Jak dlouho kolo máš?
Tohle se stávalo, pokud jsou rámy dostaneš nový, pokud ne hezky to opraví.
Nebo by mohli vrátit peníze, nejsem si 100%jistý ale reklamujíci má do určité míry možnost si vybrat způsob vyřízení reklamace
Není to tak jednoduché. Záleží na okolnostech staří atd.
Naopak je to dnes velice jednoduché , stejně dnes jako u grafických karet. Prodejce vrátí peníze, že výrobky nejsou a že si s těma penězma může zákazník leda vytřít je věc další. Předpis upravující reklamaci byl splněn.
Jo ale rám jde opravit
Myšleno bylo ze nemá tak jednoduše hned nárok na vracení peněz.
Jo může jít opravit a taky píše o prodejci a né kupci. Ten má na výběr a je to na něm. Za běžných podmínek o způsobu reklamace rozhoduje prodejce né kupce.
„Etická“ otázka a splnění předpisů není vždy to samé.
To je na delší povídání, vybrat si spíš nemůže, ale může pak nesouhlasit, ale v téhle době bych byl rád i za tu opravu, která je fakt v pohodě a relativně rychle, nikdy se to po opravě nevrátilo.
Nemyslel bych si, že může rám prasknout v tomto místě, vždyť to je místo uprostřed rámu a asi nejméně namáhané místo z celého rámu.
konci tam sedlovka uvnitr ramu, namahane to je.
Ale konec sedlovky musí logicky tlačit pákou na přední část této trubky a poškozená je zadní část. Jediné logické vysvětlení tohoto poškození mě napadá kámen odlétnutý ze zadní pneu.
Ty jsi taky kamen.Praskl mne takhle hlinikový epic takze se nedivim.Řesili to experti z cech i holandska a shodli se na tom ze je to unavou matrosu. No a dostal Jsem nový rám.
Hlína ale není carbon.
Carbon neni zase nesmrtelny. A obzvlast výrobní vada.
Vjel jsem do prudkého kopce a rup a bylo to, kolo je rok staré pořizovačka 71t
A reklamaci už řešíš s prodejcem?
Že konec tlačí na přední část trubky neznamená, že na její zadní část nic nepůsobí. Naopak. Přední část se natahuje, zadní zkracuje. Kde to pak praskne už záleží jen na tom, kde je materiál slabší. I z tý fotky se zdá, že je prasklina provalená směrem dovnitř. Čili klasicka.
dnes už výrobci umí poznat zda vám rám prasknul kvůli tomu, že byl použit v trenažeru, takže jesli je tenhle rám prasklý například kvůli pádu, tak záruka nebude platit
Takhle prasklích supů bylo už víc, jak už bylo psáno, končí tam sedlovka a hlavně model Team Elite s ALU sedlovkou na to trpěl víc.
Hele, nepřišel jsi s těmi moudry z Cyklodiskuze? Už to tu opakujeme neustále dokola s tou lidovou povídačkou o karbonových rámech v trenažéru…
Ne ne tohle mám přímo z obchodu, když sem kupoval karbonovou silničku, tak sme řešili záruku na rám a přišla na to řeč
Nesmíš všemu věřit :)
Nemají šanci věrohodně prokázat, zda došlo k prasknutí vlivem upevnění kola do trenážéru.
Mimo jiné by také muselo být v manuálu výslovně uvedeno, že kolo nesmí být použito v trenažéru a uveden konkrétní typ, protože trenažéry jsou také různé.
Tak to by mě teda zajímalo jak výrobce dokáže že byl rám použit v trenažéru tak věrohodně aby to soud uznal :-)
No nevím asi ví jak a kde praskne, ale moc nechápu jak může mít trenažér vliv na rám
Zrejme ma skor vplyv slapanie, ked je ram v trenazeri. Posobia nan sily, na ktore nie stavany.
No jenze ted je trenazer pozadavek takze na to ma byt staveni. A spousta vyrobcu to povoluje. A casem budou vsichni.
Ano, to je součást té lidové povídačky…
Hele, ještě donedávna se někteří výrobci jistili a karbonové rámy, které se používaly v trenažéru ztrácely záruku. Doba se změnila a dnes už samozřejmě mnozí otočili, ale nenazýval bych to povídačkou.
tak se podívej jakou má možnost pohybu rám upnutej za zadní osu a volnej při razantním šlapání (pokud na něm není 50kg blecha). Netvrdím, že by to neměl vydržet.
To já vím, doma mám Tacx Neo 2T se stranovým pohybem…
Poznaji to leda tak ze je obrousena patka ramu u starsich trenazeru od upnuti.
U direct drive nemaj sanci poznat nic.
Ale jinak slusna urban legend.
Kdyz je nekdo debil ze na to naleti…
Scott treba zkousel, ze to prasklo protoze spadnul retez. Opet, debil to sezere, normalni clovek je posle do ******.
Metody na mereni strukturalniho poskozeni pomoci vln existuji. Akorat musis mit detailni model testovaneho vyrobku jen pro tyto ucely a druhak to slouzi k odhaleni rozsahu poskozeni, nikoli priciny.
Stalo se to při nájezdu do prudkého kopce,křuplo to a bylo jasné že něco není Ok ,kolo je rok staré stalo 71t
Prostě to reklamuj, nevím co čekáš za informace. Nevidím důvod aby ti to neuznali.
Ano, koupil sis kolo za 71k, gratuluji, už to píšeš výše.
Představ si že běžně praskají kola 3× dražší.
Reklamovat, nazdar.
Potřeboval si zaflexit :)
Na klasickém KPŽ závodě by byl s kolem za 71k za chudáka
To jo… letos jsem si rikal, ze si par svych oblibenych zavodu objedu, ale kdyz jsem koukal, ze chteji 900,–, tak to mi muzou <3 polibit :-). To si radsi koupim nove gripy Esi, novou lahev na kolo a jeste mi zbyde na olej… Byl jsem ochoten davat tech 500–600, ikdyz taky se skripenim zubu, ale tohle uz mi za to nestoji.
Na KPZ ser3 pes. Ale tech lidí co to pojedou bude stále hojně.
Nájezd do prudkého kopce? V jaké cca rychlosti a jaká váha jezdce? Kolo se o kopec zarazilo, nebo ho vyjelo?
Pokud nemáš někde jinde na rámu stopy po nějaké držkopádu, tak ti reklamaci uznají. Blbé je, že budeš uprostřed sezóny měsíc bez rámu, ale nic lepšího s tím nevymyslíš. Opravu ti bohužel také nikdo neudělá na počkání
Tohle jde dobře opravit, ale pokud je to v záruce, tak neváhej a reklamuj. Budeš bez kola/rámu na nějaký čas, ale měli by to uznat, pokud není někd podřený od pádu, což by naopak uznat nemuseli.
Čau, oživím téma…
Začal se mi třepit karbon uvnitř hlavové trubky. Na foto je vidět i nějaká vodorovná „rýha“, ale těžko říct, co to je a jak to tam je. Do hlavovky je prostě špatně vidět, i když to člověk nasviti a navíc jsou tam různé prolisy…
Nicméně se z místa někdy linou praskavé zvuky a roztrepení (byť jen svrchní vrstvy) je viditelné. Zvenčí ani zespod žádná známka porušení není.
Co na to odborníci?
Věc druhá, v podmínkách reklamace rámu (jedná se o Scott Spark) je uvedeno, že musíte každý rok projít autorizovaným servisem a mít razítko atd. Je tohle striktní a výrobci to drží? Popř. má někdo zkušenosti s reklamací u Scottu? V servise kolo několikrát bylo, ale ne v autorizovaném a razítka prostě nemám.
Cus, ten odpadly material jsi nekde videl?
Tohle vypada, ze tam je uz dlouho.
Ale libi se mi ta bulka vpravo na foto :)
Matros není odpadly, to klame. Je to roztřepená horní vrstva karbonu, takové vlásky co už tam na volno plandaji :-D
Bulky jsem si ani moc nevšímal, ale ta nevypadá, že by chtěla praskat…
Sel bych za prodejcem a zjistil.
Muze to byt o hubu.
Napsal bych neco o Save (i k te bulce), ale to by mohla nekterym prasknout zilka :D