České tisícovky na silničce až na vrchol

237 nepřečtených
  • Kysky

    Ahoj, na léto plánuju na cca týden si vyjet na žiletce po ČR a nejradši bych pokořil co nejvíce hor, který se tu nachází a dá se na ně vyjet po silnici až na vrchol, nebo těsně pod něj. Nemusí to být úplně vrchol, stačí výživné stoupání.

    Jelikož znám jen Vysočinu a Jižní Čechy, ale ani na Šumavu jsem se ještě pořádně nedostal, tak se s touto otázkou obracím na Vás. Jaké kopce/hory byste v ČR doporučili? :-)

    0 0
    • sharkeeCZ  

      Lysá Hora, Radhošť, Praděd, Dlouhé stráně

      0 0
    • vlasto  

      Vrbatka, Spindlerovka, Pomezni boudy…

      0 0
    • McBlacky  

      po lonský kvalde na Loudání bych to viděl:

      Zlaté Návrší, Černá Hora, Luční hora (ke kapličce), Ještěd, Třístoličník, Kleť, Libín, Pancíř, Čerchov, Plešivec (albertamy), Blatenský Vrch, Božidarský špičák (horší asfalt), Klínovec, Suchý Vrch (jen 995 teda), Praded, Červenohorské sedlo, Radegast

      určitě to není všechno -nejsem si jist u Špičáku nad Rudou, Knížecího stolce, ale jako základ…

      0 0
      • Pavel  

        Velká Javorina ze slovenské strany (ale ta má JEN 970).

        0 0
        • arny71  

          Kohútka, asfaltka až nahoru, 913 m.n.m.

          0 0
        • arny71  

          Kohútka, asfalt až nahoru, 913 m.n.m.

          0 0
          • mikš  

            až na horu?

            0 0
            • Jezevec70  

              Jo, až nahoru. Místy je prý stoupání až 22%. :-)

              Něměřil jsem to, ale prudké je to hodně.

              0 0
              • Scotty  

                A zhruba tak stav asfaltu?? Dá se to, nebo samá díra?? :)

                0 0
                • Esi  

                  asfalt bych řekl že v pohodě, je to úzké na jedno auto, jel jsem to teda jen v březnu autem ale kopec je to pořádnej

                  0 0
                  • Scotty  

                    Díky moc, to zkusím :)

                    0 0
                    • mikš  

                      i mne těch 22% láká,snad vydrží řetěz

                      0 0
                      • milmat  

                        Minulé léto jsem to jel ze slovenské strany a tam to stoupání je mírnější. Asfalt byl ok.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        To je nějaký omyl, 22 procent tam není ani náhodou. Zvedá se to pěkně, průměr kolem 11 procent, maximálka cca 16–17 procent.

                        0 0
                        • Scotty  

                          Třeba Strava Route tam skutečně v grafu v jednom úseku těch 22% ukazuje. Ale to je vcelku jedno, hlavně že to je vyžívný kopec! :)

                          0 0
        • wanderer  

          Z české strany to nejde? Chystám se tam z Vápenek.

          0 0
          • Jezevec70  

            Z české strany se na silničce dá na Kamennou búdu, dál už tak na krosu, no spíš na bajku.

            Ze slovenské (od Staré Turé) je nahoru pěkný asfalt.

            0 0
          • Singlespeed  

            Jde to, jel jsem to s kamarády asi 2× nebo 3×, ale za moc to nestojí, silniční pláště vcelku trpí:

            0 0
            • Jezevec70  

              To už je lepší se z Nové Lhoty přes Kubíkův vrch přehoupnout na slovenskou stranu a dát ji z Turé, než takhle trápit kolo. :-)

              0 0
          • Pavel  

            Na silničce moc ne. Teda DÁ se, ale je to docela utrpení. Já to jel na silničce dolů, což je snad ještě horší, než to vyjíždět.

            Z Vápenek na silničce je to lepší přejet přes Kubíkův vrch do St. Turé a z tama na Javorinu (jen teda je to o kopec, resp. dva – při cestě zpět stejnou cestou, víc).

            EDIT: aha, už to napsal Jezevec… :)

            0 0
      • jakub_kencl  

        Špičák u Železné Rudy by má asfalt až nahoru.

        0 0
        • Kalderon  

          jo, na vrchol je dvouproudá silnice :D:D:D

          na Špičák určitě žádná silnice nevede, ta vede jenom do sedla a to je kousek vedle. Na Špičák se můžeš vytáhnout lanovkou a dolů sjet a možná budeš první, kdo to na žiletce dal :D

          0 0
          • jakub_kencl  

            soráč, mělo být Pancíř. špičák je samozřejmě blbost. Omlouvám se.

            0 0
          • Singlespeed  

            Zaspal jsi dobu, chlapče. Cesta tam, samozřejmě, vede ze Špičáckého sedla až na vrchol k nové rozhledně ;-).

            0 0
            • Kalderon  

              Tu ale neberu jako cestu na silničku, nebo aspoň já bych tam na silničce nejel

              0 0
            • McBlacky  

              já si to taky myslím, jedeš po tý asfaltce k jezeru a kus za začátkem je druhá nahoru ne? ale nejel jsem to, ty ostatní co píšu jsem dal, nekterý teda autem ;)

              0 0
            • robb  

              Nevím jak teď, ale minulý rok byla asfaltka ze Sedla až k Rozvodí a zbytek cesty byl po štěrku. Ale na silničce se to dá.

              0 0
            • Kysky  

              Aktuální situace: asfalt je jen k Rozvodí. Na vrchol vede šotolina… ale dal jsem to když už jsem tam byl :D

              0 0
      • Kysky  

        Hezkej seznámek (y) na Kleť právěže z ČB jezdím, je to co by kamenem dohodil. No a neskutečně mě to tam baví, proto mám chuť v létě jet objevovat hory :-)

        0 0
      • Greyhound  

        Na Šumavě ještě Javorník…

        0 0
      • honzzaq  

        případné adpety upozorňuju, že poslední úsek Knížecího stolce je šotolina :)

        0 0
      • Radek Broz  

        Božídarský Špičák???

        0 0
        • McBlacky  

          ne uplně navrch, jak vede červená, tak minimálně k tomu stromu co je cedule s kotací (zarostlá do kůry) se na silnici dá dojet v klidu a to už jsi nad 1000m. Od Mysliven z hlavní po rovný silničce a pak po tý červený.

          0 0
          • Radek Broz  

            Tak to jo – nevěděl jsem, že už je to tak vysoko a na vrchol se nedostaneš ani na biku:) MImochodem – nedávno jsem si tam chtěl prodloužit cestu na Klínovec po trati bruslícího okruhu a nějak mi nedošlo, že bez sněhu je tam trošku bažina. Rozhodně nezkoušet;)

            0 0
    • krab007  

      Na žiletce by se daly třeba Orlický hory. Je toho tam hodně po asfaltu. Šerlich – Velká Deštná – Anenský vrch. Stačí se vyhrabat na hřeben a pak už valíš. Za den to tam pojezdíš celý a můžeš pokračovat dál.

      0 0
    • pepek  

      Šerák z Bělé by asi taky šel.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak pokud se Ti zdá Šerák na silničce ok (já bych tedy nechtěl na silničce jet ani tu část pod vrcholem, co je na cykloserveru označená čárkovaně, natož ten závěr označený tečkovaně), tak to už může jet raději na Smrk (tam mi přijde ten závěr o chlup přívětivější pro silničku než Šerák, i když bych nechtěl jet na silničce ani ten Smrk).

        0 0
        • pepek  

          zdálo se mi to hladký (= myslím, že jsem nemusel odemykat ani vidlu :-)

          0 0
      • Singlespeed  

        Dobrý nápad. Na Kleť to na silničce Kyskyho baví, takže by si zkusil, jaké to je, když ho to na Šerák na silničce nebaví (není tam asfalt). Každá zkušenost se počítá ;-).

        0 0
        • pepek  

          Půl cesty asfalt je a ten zbytek už nějak docvakne (v sobotu na Giru borci taky neslezli z kola kvůli troše šotolinky :-)

          0 0
          • Kysky  

            Hoši narozdíl ode mě, zítra dostanou nový kolo. Tak je jim to šumák :D

            0 0
        • McBlacky  

          na Kleť je začátek víc cest, konec je jen jeden – vše asfalt, vše pecka: Koruna, Krumlov, Č dvůr, Rohy, Krasetín

          0 0
          • makr  

            Můžete mi poradit, prosím? Jaká z asfaltek má nejlepší povrch? Nejlepší by byl co nejvíce hladký, chtěl bych si to dát nahoru na kolečkových lyžích. Ta společná asfaltka vypadá jak? Děkuji za odpověď.

            0 0
            • Kysky  

              Od Zlatý Koruny je rozhodně lepší asfalt než od Krasetína…

              0 0
              • McBlacky  

                ze zlatý je asi nejlepší. Ale hodně slušný je i z Rohů. Špatný je usek od lanovky asi 1km z Krásetína pak to jde. z Červeného dvora je nejhorší.

                Celkově mi to přijde všechno dobrý

                0 0
    • xcbike  

      Doporučuji jet ze Stráže nad Ohří na Klínovec.Je to ze 320 mnm do 1244 mnm.Trasa měří kolem 20 km.Nastoupá se kolem 1100 m.

      0 0
      • jakub_kencl  

        Tuhle jsem tam jezdil autem a z tohoto kopce, stejně tak Srní – Klínovec mě boleli nohy i v tom autě. Přes to Srní je trochu horší asfalt, ale nic co by silnička nezvládla.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nejpěknější je trasa Klášterec-Petlery-Měděnec a zpátky přes Novou Vísku a Hradiště.

          0 0
      • pOne  

        Od mostu pres Ohri v Perstejne na Klinovec je to z 305 mnm do 1244 mnm. Podle zvolene trasy od cca 18 km. V mem pripade oklikou 25 km – http://www.sports-tracker.com/…0eae2ae0527d … pekne stoupani :)

        0 0
    • juricmir  

      Trochu se přiživím co vrcholy v Olomouckém kraji..?

      0 0
      • Pavel  

        Např. Praděd.

        0 0
        • juricmir  

          už jsem byl…:)

          0 0
        • pete  

          Neni to sice na vrchol, ale nova asfaltka z Mor.Karlova na Trojici a Severomoravskou chatu? Prijemne, konstantni stoupani ani jsem snsd neradil…

          0 0
      • grafik  

        http://mapy.cz/s/iqPL

        mezi 3–4, si docela dáš :)

        0 0
      • grafik  

        http://mapy.cz/s/iqQ4

        2 – Tesák

        3 – Troják

        a pokud je energie tak někdy i Hostýn, z Olmika na jeden zátah se to dá vklidu, moje oblíbená trasa.

        0 0
      • Zbyněk  

        Nevím, jestli je to všechno v Olomouckém nebo S-M kraji, ale v Jeseníkách můžeš po asfaltu dojet např. k bývalé chatě Alfrédka (cca 1070 m), na Dlouhé Stráně a 1000 metrů má i sedlo Lyra. Nižší, ale slušné převýšení z nějakých 400 do 900 metrů je na sedlo Skřítek z Anenského dvora přes Hraběšice a Hvězdu.

        0 0
        • Biker jak Pes  

          Odkud vyjíždíš na Alfrédku? Můžeš to prosím nakreslit? :)

          0 0
          • vladaza  

            Dotaz není na mě, ale mě přijde ideální výjezd ze Staré Vsi u Rýmařova, značená cyklotrasa 6077, ze které se u Liščího kamene uhne a pokračuje se se asfaltkou až na Alfrédku. Dá se jet na silničce, povrch je dobrý. Na širších gumách se dá, s určitou opatrností, pokračovat po žluté na Skřítek nebo sjet do Klepáčova.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Tohle teda ?

              Zkusím, uvidím. Pokud ještě někoho napadá jiná cesta, rád vyzkouším. :) Čistě silniční kolo.

              Segment na Stravě je trochu jinde.

              https://www.strava.com/…ents/8440274

              0 0
              • Singlespeed  

                Je to ono. Moc zajímavé to ale není. Na Stravě je to částečně po šotru.

                0 0
              • Singlespeed  

                V nedalekém okolí si vybavuju ještě stoupání z Malé Moravy od nádraží pod Slamník na rozcestí U štěrku (cca 1150 m). To je asi nejvýše položená asfaltka v masivu Králického Sněžníku.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Jo, už to vidím. Z Olomouce už to je ale dost dálka to testovat na jeden zátah. Ale dík za tip, až budu v okolí, testnu to. :)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Já využívám pro přiblížení vlak. Z Olomouce jezdí do Šumperka každou chvíli RegioPanther nebo do Hanušovic spěšný vlak. Pak už jsou v pohodě dostupné tamější kultovní kopce např. Severomoravská chata/Sv. Trojice, Červenovodské sedlo/Suchý vrch, Adam, Luisino údolí, Šerlich/Velká Deštná, Říčky, Mezivrší, Przelecz Puchaczówka, Paprsek, Slamník/U štěrku, na druhou stranu Přemyslovské sedlo, Dobřečov, Tvrdkov, Dlouhé stráně atd…

                    0 0
              • Zbyněk  

                Ano, to je ta cesta. Musíš projet pilou a pak už stoupeš podél potoka. První polovina je mírnější, druhá prudší. Akorát dolů dej bacha, letos to trochu polepili a je tam víc štěrku. Nazpět to můžeš vzít po cyklotrase přes Novou Ves. Asfalt je tady už horší, ale překodrcat se to nějak dá. Jinak můžeš jako novinku zkust Jasan (z Valšováku směr Stránské). Jel jsem tam teď v neděli a na silničce směrem nahoru pořád OK. Trochu hrbolaté to je a nějaké nánosy jehličí, listí atd taky, ale nejsou tam díry. http://www.mapy.cz/s/k5Zr OK je pořád i Roudná od Řídečské myslivny.

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Ok, díky za tipy. Roudnou znám, tu jsem objevil loni a je to paráda. Akorát ten kus na hlavní cestu nahoře je otrava.

                  0 0
                  • Zbyněk  

                    Roudnou jsem jel taky cca 10 dní a je to čistý až na nějakých 300 metrů, jak začíná ta prudká stojka.Tam je to zasviněné listím a halouzkama. Ten sjezd od chaty na hlavní se musí holt nějak přežít.

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Ten úsek je zaházený snad pořád, ale ten kousek nevadí. Hlavně tam nikdo nejezdí, maximálně mi ten kopec vyhovuje, ideální na trénink nástupů. :)

                      0 0
                • Zbyněk  

                  Ještě když tady někdo zmínil Tvrdkov, tak výjezd od Břevence se dá „vylepšit“ o variantu přes Mirotínek. Takové malé zpestření. http://www.mapy.cz/s/k6uG

                  0 0
                  • Biker jak Pes  

                    Tuhle klasiku znám, ale vždycky jezdím po hlavní a říkám si, kdo může bydlet v té díře (doslova) Mirotínek. Nevím, jestli se mi chce spadnout o tisíc výškových metrů a pak to zase jet nahoru. :D

                    0 0
                  • Zbyněk  

                    Vypadá to, že se konečně opravují ty rozbité serpentiny z Břevence na Tvrdkov, protože je tam od Tvrdkova uzavřená silnice. Mohl by tak být parádní povrch od spodu až do Rýmařova.

                    0 0
              • Honzis  

                po červené je to furt asfalt, úzký, slušný, ale bejvá tam dost kamínků, co si pamatuju, když tam v říjnu běháme St. Ves – Alfrédka – St. Ves. pravidelný sklon, žádná stojka, stačí jet ve vyjetých kolejích, kde šutry nejsou.

                0 0
            • tom xtr  

              Tak po žluté vrstevnici z Alfrédky na Skřítek na silničce určitě ne :)

              0 0
              • duk  

                +1 Ani dál do Klepáčova to není na silničku a na Skřítek po žlutý od Ztracených kamenů je bikový sjezd, na silnici NP

                0 0
        • dancing dog  

          No,je to sice hranicni,ale da se,ikdyz ta asfaltka z Hvezdy na Skritek je na silnicku dost hruba. Osobne nenavidim ten prvni kilak z Hvezdy nahoru. Ale jel jsem to jen na bajku. Osobne si myslim,ze na Skritek je pro silnicare lahudka jet z Rudoltic po hlavni jedenactce…

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Lahůdka myslíš v jakém smyslu?

            0 0
          • Zbyněk  

            Je to celkem v pohodě. Jezdíváme tam tak 1× do roka a je to ± pořád stejné. Řekl bych, že jsou některé oficiální silnice v horším stavu, než je tato lesácká cesta. Letos bylo víc štěrku v úseku nad Traťovkou, ale i tak se dalo. Ten km nad Hvězdou je výživný, hlavně ta serpentina, ale je to skoro na vrcholu, tak to psychicky pomáhá. Jinak podobná asfaltka směr Skřítek vede z Bedřichova kolem Rabštejna. Hlavní z Rudoltic je zase nuda pro mě :-). Je to dlouhé a nezáživné.

            0 0
    • Pavel  

      Horská chata Paprsek (1.010 m), Rychlebské hory.

      0 0
    • mr.ricardo  

      Jested, bud od Liberce horsi nebo od Straze o neco lehci varianta

      0 0
      • alinceb  

        Mně to teda přijde lepší z LBC. Slušné kolečko je LBC – sedlo Novina – Křižany – Výpřež – Ještěd – Výpřež – LBC. Má to „pár“ kilometrů, ale solidní výškové metry.

        0 0
        • mr.ricardo  

          je to mozny, ja jezdival od Noveho Boru, tak je to asi sila zvyku :) uz jsem tam nebyl ani nepamatuju

          0 0
    • Pablo  

      I v Jizerkách by se dalo, třeba nad Knejpou (od rozcestí s chatou jako kdybys chtěl objet Smědavskou horu) se dostaneš nad 1000 mnm vrstevnici, hned dál končí asfalt. Po cestě je potřeba přejet 2 úseky panelů (200 a 100 m na Kasárenské silnici). Dá se přijet i od Jablonce přes Rozmezí (± 998 mnm), ale tam je panelový úsek delší, odhadem 1,5 km)

      0 0
      • Manzak  

        Tak. Peknej asfalt a slusnej vyjezd je treba Kozakov vedle Turnova.

        0 0
        • McBlacky  

          tak jasný ale šlo o kopce 1000m, menších je randál

          0 0
          • raw 4  

            Jo ale na vysku kopce kdyz to jedes z malý skaly tak to ma pekny převýšení…jinak recht neni to tisícovka

            0 0
    • Kysky  

      Děkuju moc všem za tipy. Mám co plánovat. Ale je jasný že všechno neprojedu :D ale třeba ty Šumavský vrcholy můžu projet někdy mimo již zmíněný týden :-)

      0 0
      • Zbyněk  

        Na Šumavě ještě Zhůří a Churáňov (oba cca 1100 m), přes Vysoké Lávky na bývalou Hůrku a Polomské sedlo, a pokud budeš tvrďák, dáš i Poledník :-).

        0 0
        • karliner  

          Uff, a kudy na žiletce z Poledníku dolů? Jeepem? :-)

          0 0
          • Zbyněk  

            Píšu „když bude tvrďák“ :-) … anebo to dá po zakázané na Javoří Pilu :-). Jinak krkonošský Zoncolan jsou pro mě Dvoračky z Rokytnice akorát ten asfalt nestojí za moc.

            0 0
            • karliner  

              Proto jsem to tam nedal, nahoru to jde, ale zpátky je to cyklokros buď na Rezek nebo na Ručičky.

              0 0
              • Zbyněk  

                Upřímně, já bych to na silničce nedal ani na pěkným asfaltu. Jel jsem na horáku většinou na nejlehčí převod a i tak jsem závěr musel ze sedla. 15% v průměru je už prostě moc.

                0 0
            • Kysky  

              Hoši, koukám na mapu a z Modravy to vypadá že je až na vrchol Poledníku hodně slušnej asfalt (podle tmavší a tlustší čáry v mapě) nejel jste tam někdo?

              0 0
              • Singlespeed  

                Po červené je zákaz vjezdu cyklistů a po neznačené černé čáře je úplný zákaz vstupu.

                0 0
                • Kysky  

                  Aha, tak to je naprd :-(

                  0 0
                • zdenek  

                  Zákaz je tam údajně kvůli tetřevovi. Ten je asi alergický na cyklisty. Náklaďáky se dřevem mu naštěstí nevadí. :-)

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Na té neznačené (kolem Tmavého potoka) je opravdu zákaz z obou stran? Já tam už jel hodněkrát (většinou směrem dolu) a nikdy jsem si ho nevšimnul. Nikdy jsem ale nekoukal nějak moc pozorně. A to jsem tam byl naposledy před 14 dny.

                  Je tam ale ne zrovna mělký brod, i v těch vedrech před 14 dny tam bylo poměrně dost vody. Ve vedrech je to samozřejmě fuk, když je ale větší zima, tak tam kvůli tomu brodu nejezdím.

                  0 0
              • McBlacky  

                na vrchol asfalt není,myslím že končí na Předělu, ale místy je to docela vybitý, hlavně na modrý kolem Oblíku

                0 0
                • Kysky  

                  No já myslel na rozcestí Tmavý potok, jet po červený. Ale tam jak psal singlespeed je prý zákaz :-(

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Z Předělu asfalt opravdu není (když se jede přímo z Prášil, tak tam není žádný asfalt), tedy až zase na ten úplný závěr od Poledník rozcestí, kde se to potká se zakázanou (pro kola) červenou. Ale i ten poslední kousek je na silničku bída (hodně rozbitý asfalt).

                  Předěl – Poledník rozcestí je pak na silničku hodně bída (šotolina + odvodňovací strouhy), i když by to projet nějak šlo.

                  Zákaz kol po červené z Modravy (zákaz je od místa kde se odpojí modrá) u rozcestí Tmavý potok jsem nikdy nepochopil. Pěší tamtudy chodí zcela minimálně a je to tam mírnější než z Prášil, takže naopak by bylo vhodné tam kola pustit. Oproti tomu kola mohou z Prášil, kde je to prudké a plné pěšáků (takže riziko kolize když to někdo pustí jak debil).

                  0 0
                  • Zbyněk  

                    Ten zákaz kol je tam dle mě právě kvůli střetu s pěšími (podobně jako kolem Hamerského potoka). A prudké je to v druhé polovině dost, i když k Předělu asi víc. Ten zákaz ale moc smyslu opravdu nemá, minimálně by to pohli pustit jednosměrně. Kvůli tetřevoovi je to uzavřené od podzimu do jara. To se tam nesmí ani pěšky nebo na běžkách, což jsme teda porušili, ale stálo to za to.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jak jsem psal, tak právě kvůli střetu to nechápu. Prudké je to o hodně méně než povolená cesta z Prášil a pěších je tam také mnohem méně než z Prášil, tedy riziko střetu daleko menší než na cestě z Prášil. Já to pákrát směrem nahoru jel i přes zákaz (od Prášil pro srovnání už mnohokrát).

                      0 0
                      • zdenek  

                        Taky jsem si dovolil porušit zákaz a projet po červené. Můžu potvrdit, že lidí tam chodí daleko méně než po povolené trase přes Předěl. Ono v tom úseku není nic zajímavého k vidění. Na kolo je to nejméně náročná cesta nahoru, což by většina rekreačních cyklistů ocenila…

                        0 0
                      • karliner  

                        Jsi REBEL!

                        0 0
    • rdx  

      Zlaté návrší – dá se dojet až na Labskou – povrch v pohode kvalitni a vjezd povolen. Pokud se to veme pekne odspoda tak je to 35km horekopcom (napr. z jilemnice)

      0 0
      • rdx  

        1400m a vyhled paradni :)

        0 0
      • karliner  

        Jako ne, že by to nebyl pěknej kopec, ale těch 35 km horekopcom jsi nabral kde? Kruhák v Hrabačově – Vrbatka je asi 22 km a z Vrbatky na Labskou jestli to jsou 3 kiláky víceméně z kopce :-)

        0 0
        • Esi  

          Jo asi tak nějak a k tomu od kruháče je to 14km taková skoro rovina opravdovej kopec začíná v půlce parkoviště na dolních mísečkách otamtud 2,5km na horní mísečky a potom cca 5km na zlaté návrší, otamtud je to na Labskou z kopce :-)

          0 0
        • tpm_slee  

          tak tak http://mapy.cz/s/irlX

          0 0
      • HonzaP9  

        Jen pro info mezi Dolníma a Horníma Mísečkama se momentálně opravuje silnice a je to tam spíš na bajka než na žiletku…

        0 0
    • karliner  

      Silniční maturita je určitě Pec – Mohyla v sedle Luční hory (nejvyšší bod v ČR, kam vede asfalt). Asfalt tedy není (vloni nebyl..) žádnej šlágr a úsek Pec – Richtrovky ještě jde, ale z Richtrovek nahoru jsou to 3,5 km opravdového zla s průměrným sklonem hodně přes 10%. No a fajnšmekři si to můžou dát z Mladých Buků, to bude mít taky přes 20 km celkem..

      A ještě horší je teda krkonošský Zoncolan – od pumpy u odbočky na Rokytnici nad Jizerou na rozcestí Studenov (po žluté), asfalt solidní, hlavně ve druhé polovině sklon šílený, dost úseků 20+%. Ale cíl není nad 1000 metrů a je to jen necelých 5 km :-)

      0 0
      • Pablo  

        Ze Studenova se dá po asfaltu dál přes Ručičky až asi do 1080 mnm směr Dvoračky, ne? Aspoň mám dojem, že na Studenově je jen kousek pískové cesty nahoře před chatou a dál je zase asfalt. Poslední necelý kilometr na Dvoračky je písková cesta. Nebo pak na Dvoračky rovnou z Rokytnice od fotbalového hřiště, to jsem nejel, ale jednoho žiletkáře jsem tam včera nahoře potkal, takže asi ok.

        0 0
        • karliner  

          Může být, naposledy jsem jel rozcestí Studenov – Dvoračky tak 3 roky zpátky na biku a byla to snad celé horší nebo lepší šotolina..

          0 0
          • Pablo  

            Já mám dojem, že Studenov → Ručičky → Pod Lysou horou – hájovna byl „vždy“ asfalt a dál je to taková pěkná tvrdá písková cesta s překopy na vodu (ten necelý kilák). Část Ručičky → Dvoračky je jistá, to jsem jel včera a roky zpět si nevybavuji změnu, Ručičky → Studenov mám pocit, že je asfalt taky, ale za to bych ruku do ohně nedal, jak jezdím na biku, tak povrch tolik neřeším.

            0 0
      • Esi  

        no to je zrůdnost že vede asfalt až na studenov, myslel jsem si že je to asfaltové jen z Harrachova na ručičiky. Jinak řádnej kopec je to z Jilemnice na Rezek a otamtud nahoru na ssedlo pod Dvorečkami, asfalt nebude nic moc ale asi by se to dalo, kopec je to řádnej

        0 0
        • Pablo  

          Na Sedlo pod Dvoračkami se dá z Rezku po asfaltu po zelené i po žluté, takže se dá udělat kolečko.

          0 0
      • McBlacky  

        když jsme u těch krkonošských Zoncolanů, tak Pec-Lesní Bouda po žluté je ***** krpál 20% included, asfalt se dá v klidu. Pak na hrnčířky a po silnici dolů do černýho dolu. JE tam asi 150m šotky za hrnčířkama, nic tragickýho

        0 0
        • Martin  

          v Čechách, bohužel, nic co by, byť vzdáleně, připomínalo Zoncolan není

          0 0
          • MlokCZ  

            V kuse ne, ale když se dá nějaký „slušný“ výjezd vícekrát po sobě, tak to může být i horší.

            Třeba 6× (aby to vyšlo na výškové metry) po sobě Albrechtice → Tanvaldský Špičák. Je to 184 výškových na 1247m délky, tedy průměrných 14,8%.

            0 0
            • Singlespeed  

              Ale kouzlo Zoncolanu tkví v tom, že drtíš 6 km v kuse průměrné stoupání 15% (900 m na 6 km) a nemáš šanci si ani na vteřinu odpočnout, pokud teda nechceš slézt z kola :-). Pro cyklistu nemajícího na kole převod 1:1 to znamená cca hodinu v kuse lámat ze sedla =8–0. Je to asi vůbec nejohavnější kopec, který jsem na silničce jel.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak jasně, v kuse je to ještě znatelně horší. Ten uvedený úsek v Jizerkách je ale s tím srovnatelný (tedy když vypíchneš u Zoncolanu tu prudší souvislou část, kde to těch 15% průměru dá).

                Zoncolan jsem nejel, ale dle toho Tanvaldského Špičáku si to dovedu přesně přestavit jaké by to bylo ho jet 6× v kuse.

                Pro méně zdatné je to jednoduché. Zoncolan v kuse na silničce s běžnými silničními převody prostě vyjet nepůjde.

                Pro mě by to třeba byl už slušný boj i na biku, kde mám nejlehčí 22/36. Ještě bych to tedy v kuse dal, ale už by to bylo dost na hraně. Na silničce bez podobných převodů bych to v kuse určitě nevyjel.

                A dal bych to na biku v podstatě jen proto, že umím na biku jet na ty lehké převody takový výjezd dost pomalu. Nemám problém ani v těch pasážích přes 20% (na tom Špičáku je nejprudší pasáže o chlup prudší než na Zoncolanu) držet 4km/h a udržet i v tak malé rychlosti přední kolo na zemi.

                0 0
                • Zbyněk  

                  To si někdy zkus ty Dvoračky (cca 3,5 km a 15%, max zhruba 20%). Tam jsem taky jel 4–5 km/h na nejlehčí nebo druhý nejlehčí převod :-).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na Dvoračkách už jsem byl mockrát, ale ten výjezd se do trasy nikdy nehodí, protože vždy dolu jedu buď červenou + modrou kolem Huťského vodopádu nebo případně celé po červené.

                    A do okruhu to tedy vychází vždy přijet od Ručiček.

                    Já ty nejprudší výjezdy zase tak moc nemusim (abych je cíleně vyhledával), na Tanvaldský Špičák jsem to jel mnohokrát, protože je to vlastně nejlehčí možný výjezd (někdy tedy jedu z jihu po modré, která se na tu zmíněnou asfaltku napojí).

                    0 0
                • zarkow  

                  U nás na Moravě máme taky jeden „Zonconlan“ – úsek ze St. Hrozekova na Vyškovec. Na 1,1 km je převýšení 170 m. Na silnici jsem to ještě nejel a asi bych to ani nedal, stačilo jednou na biku :-)

                  Jinak na roadcycling.cz vyšly zajímavé články o kopcích, byť ne vše jsou tisícovky. http://www.roadcycling.cz/index.php5?…

                  0 0
                  • Pavel  

                    Jo, to jsem jednou jel na bajku „natěžko“. No, jel… :)

                    0 0
                • Martin  

                  ale jde to vyjet na silničce s běžnými převody, já ho letos jel na 34/25 a moje 15tiletá dcera ho vyjela na 34/28… jinak ten profil není tak hrozný jak se tu traduje (novodobé mýty?), jsou tam dva úseky kolem 20%, oba mají cca 1 km

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak profil je takový jaký je, to se snad každý podíval konkrétně, např. tady

                    http://www.climbbybike.com/profile.asp?…

                    Od 2,2km do 8,2km je těch 900m na 6km, tedy průměr 15%.

                    Jinak samozřejmě slabší tam mohou lámat šíleně nízké kadence a pak se dá jet také hodně pomalu a vyjet i s menším výkonem. Při kadenci 30ot./min to bude na 34/28 také jen 4,5km/h a při 40ot./min 6,2km/h.

                    To ale už více let neprovozuju lámat takové nízké kadence.

                    0 0
                    • Martin  

                      ale já píšu o tom, jak dlouhé jsou tam úseky nad 20%, tedy ty skutečně obtížné… zajímavé je, že ty hned víš, jakou jsem tam jel rychlostí a dokonce víš, že takové převody jezdí „slabší“… to tak jak myslíš, no, já tady svými výkony v kopcích oslňovat nebudu, ale i když už nezávodím, mohli bychom se někdy někde v kopci poměřit, protože ty umíš ty umíš ty rovnice s více neznámými tak pěkně vypočítat, že bych to chtěl vidět v praxi

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Nejels to náhodou z té lehčí strany? Tam je ke konci pár extra strmých úseků. Z Ovara jsem tam žádné stojky nezaznamenal, stoupání se jevilo jako +/- rovnoměrné..

                        0 0
                        • Martin  

                          jel jsem Ovaro i Sutrio a přijde mi to prašť jako uhoď, těžko soudit která strana je těžší, od Sutria je to nezvyklejší, protože tam je nejtěžší závěr, speciálně poslední kilometr má snad skoro 25%, v Alpách a Dolomitech to bývá přesně naopak, stejně jako verze Ovaro, to je nejtěžší uprostřed, ale zase tak nějak soustavně těžké, je to asi dost individuální komu co víc vyhovuje nebo koho co víc drtí, extrémně těžký závěr, ale zase vidina konce nebo soustavně těžké stoupání?

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Zřejmě můj příspěvek chápeš úplně jinak než co jsem tím myslel. Takže zkusím znovu a lépe:

                        Já celou dobu píšu od začátku o tomto:

                        Pro méně zdatné je to jednoduché. Zoncolan v kuse na silničce s běžnými silničními převody prostě vyjet nepůjde.

                        Méně zdatné beru dle sebe + ještě horší jezdci než jsem já. Lepší jezdci než já nemohou patřit do karegorie slabší, protože i přes mojí bídnou výkonnost se v reálu i tak potkávám s velkým množstvím ještě výkonnostně horších jezdců.

                        A že je v tom i dost takových, co nedají ani ten Tanvaldský Špičák na biku v kuse (případně to nejprudší tlačí rovnou celé).

                        A tedy jsem předpokládal, že se stále o tomto bavíme. Jak jezdíš, jaké jsi jel převody a jak jsi jel rychle na Zoncolan nemám nejmenší tušení, to samé o výkonnosti.

                        A také jsem pro tebe nebo tvojí dceru žádné převody a rychlosti nepočítal. Jen jsem vzal uvedené převody pro tu svojí kategorii slabší jezdci a vím jak bych tam byl schopný jet zhruba rychle a tedy vím pro jak nízké kadence to vychází.

                        Tím jsem chtěl ukázat, jak to bude pro nás slabší už extrémně nízká kadence.

                        A pro sebe to vypočítat umím, protože k tomu už se znám dostatečně a mám praxi ze spousty kopců, které mohu parametrově srovnat. A to včetně i delších typu 800+ výškových v kuse a podobně prudkých nebo i prudších než Zoncolan (jen to samozřejmě už nebylo po asfaltu, takový asfaltový kopec u nás není).

                        Já tě s tvojí dcerou právě rozhodně do kategorie slabší neřadím. U dcery bych to viděl přsně naopak a řadil do kategorie vysoce nadprůměrná výkonnost.

                        Akorát mi uniká, co jsi svojím předchozím příspěvkem* ale jde to vyjet na silničce s běžnými převody, já ho letos jel na 34/25 a moje 15tiletá dcera ho vyjela na 34/28…*

                        do debaty o slabších jezdcích vlastně chtěl říct.

                        0 0
                        • Martin  

                          chápu, je fakt, že tak diskuse je těmi na sebe reagujícími vlákny pekelně zamotaná a nepřehledná a díky tomu dochází k nedorozuměním… reagoval jsem na větu „Zoncolan v kuse na silničce s běžnými silničními převody prostě vyjet nepůjde“ a chtěl jsem napsat, že to na těžších převodech vyjet lze (i když Contador tam vozí 34/32 a já si v některých pasážích říkal, že by ten převod nebyl k zahození)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Pokud budeme brát všechny jezdce (nezávisle na výkonnosti), tak se najdou jistě i tací, co to vyjedou i na o hodně těžším převodu i než 34/25. V kombinaci vynikající výkonnost + lámat nízkou kadenci to jistě půjde posunout ještě hodně.

                            Ohledně vyjetí extrémů tu kdysi bylo jiné vlákno a teď už nevím jak se jmenuje to místo s nejprudší asfaltkou v Evropě, kde byl ne tak úplně krátký úsek s 40%+ a také to pořád ještě někteří vyjeli (i když nevím jestli to dal někdo na silničce, ale myslím, že i takoví se nejspíš najde).

                            0 0
                            • Martin  

                              hmm, v Čechách to bude asi cca 300 metrů stoupání Všemina, tam si pamatuju že při závodech některá doprovodná auta couvala nahoru na zpátečku… tak jsem si vždycky říkal jak to udělali, že jim ten asfalt nestekl dolů než ztuhnul

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Všemina (Papradná) je snad na Moravě, ni? Teda aspoň ta, co znám já. Poprvé jsem ji jel na 39×23, ale byli borci, co ji vyjeli i na 39×21. Kopec řádný, asfalt parádní a sjezdy za ní šmakózní :-)

                                0 0
                                • Martin  

                                  jasně že na Moravě, ale tohle vlákno je snad česko-moravské, ne? jinak ten kopce co myslím je ještě kousek za Všeminou, už jsem tam dlouho nebyl, nevím jak to přiblížit, ale je tam větší stoupání než v Harrachově asfaltka na buben pod můstky (která byla považována obecně za nejprudší u nás), jak se tam jel ZM – závěr časovky

                                  0 0
                                  • Biker jak Pes  

                                    To se prý chodilo snad pěšky dokonce. :)

                                    0 0
                                    • McBlacky  

                                      když to hodíš do mapy tak posledních cca 260m má převýšení 57m, prudší asfalt dost možná pořád v čr není.

                                      0 0
                                      • Biker jak Pes  

                                        Musím se tam zajet podívat. Pořád to odkládám. Kde to přesně je? Vůbec nemám ponětí, kde to mám hledat.

                                        0 0
                                        • karliner  

                                          Tady

                                          Nejhorší je to od té serpentiny.

                                          0 0
                                          • Biker jak Pes  

                                            Asi jsem to špatně napsal, měl jsem na mysli Všeminu. :)

                                            0 0
                                            • karliner  

                                              Tak to netušim, to musí poradit nědo jinej.

                                              0 0
                                            • McBlacky  

                                              já taky myslel můstky teda

                                              0 0
                                              • Biker jak Pes  

                                                Právě na Všemině se končil kdysi ZM. Někde na BF tady kolovaly i fotky, jak tam borci tlačí.

                                                0 0
                                                • McBlacky  

                                                  hod do mapy kde to je, třeba budu mít někdy cestu a mrknu na to

                                                  0 0
                                                • Tomahomo  

                                                  Taky by mě to zajímalo, třeba nám to řekne Trepifajxl. Co jsem se díval do mapy tak by to mohlo být tady

                                                  0 0
                                                  • Biker jak Pes  

                                                    Je to možné, díval jsem se na Stravu a žádný segment, který by tomu odpovídal tam není. Pletou se tam i bikové segmenty, tak těžko z toho vybírat.

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    to není asfalt tohle ne?

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    Máš pravdu, pak je tady úsek necelých 20%, ale já jen spekuluju, neznám to tam, musí to upřesnit RT nebo Trepifajxl :o)

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    pokud to má být nějaká rozumná silnice tak mě napadlo tohle ale to není tolik prudký

                                                    0 0
                                                  • Martin  

                                                    já tam závodil před dvacet lety, tekže už to přesně nevím, ale jelo se z Kašavy na Podkopnou Lhotu, pak Trnava, tam doleva a po pár stech metrech doprava a hned prudce do kopce, ta stojka měla tak 500–600 metrů, doprovodná auta to jezdila pozpátku na zpátečku, nahoře se silnice hned prudce lámala zase dolů na Všeminu, někde tam nahoře byl hotel Všemina myslím, stojak jako hrom, jednou mě tam někdo shodil a tak už jsem to taky musel vyjít, neexistovalo v tom svahu nasednout na kolo

                                                    0 0
                                                  • platypus  

                                                    Dneska jsem to prubnul, hned na úvod dvě prudké zatáčky, pak trochu oddech a když jsem viděl tu stojku co následovala tak jsem radši slezl a zbylých asi 200m šel vedle kola, je to krátké ale pruďas, posledních 100m by šlo, ale už bez šance se rozjet -jestli je to ono. Pak sjezd lesní asfaltkou kolem nějaké rozpadlé budovy až na to velké parkoviště a dolů do Všeminy. Vůbec mě to nenadchlo, už tam nepojedu, z Kašavy na Troják mnohem lepší silniční cyklistika.

                                                    0 0
                                                  • Tomahomo  

                                                    Tak to označ na mapě pls, ať víme i ostatní :o)

                                                    0 0
                                                  • platypus  

                                                    Rád bych, ale neumím to. Jel jsem od Slušovic, projel obcí Trnava a asi po 800m od konce obce doprava, chvilku jde po hřebeni zároveň se žlutou turistickou značkou, sjede se na parkoviště a odtud už po klasické silnici do Všeminy. Ta rozpadlá budova na hřebenu už jen připomínala zašlou slávu hospodářského zázraku Slušovic.

                                                    0 0
                                                  • duk  

                                                    To tvoje je taková nakloněná rovina, žádná divočina, i v mapě to vypadá v poho. Podle popisu bych to tipnul na toto

                                                    Musím se tam někdy vypravit, až pojedu na Vsetín na chalupu :-)

                                                    0 0
                                                  • Člověk a jeho svět  

                                                    No zase taková nakloněná rovina to není, jel jsem tam vloni v létě a celkem výživné to bylo. Ale podle mě to není kopec, který by byl nejprudší nebo se musel tlačit, to bude něco jiného kolem…

                                                    0 0
                  • Singlespeed  

                    Tak, pokud přijede člověk pod Zoncolan čerstvý, tak se to jakžtakž dá, ale pokud se jede klasický okruh přes Monte Crostis, tak už je to o hodně horší :-).

                    0 0
                    • karliner  

                      Co je klasický okruh přes Monte Crostis?

                      0 0
                      • Zbyněk  

                        To, co naplánovali tenkrát na Giru a pak zjistili, že se to nedá jet :-).

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Jeli jsme zmíněný okruh hned po Giru a bylo to v pohodě. To, že se nedaly jet bomby po jemné šotolince nahoře na Crostisu běžnému cyklistovi, myslím, vůbec nevadilo.

                          0 0
                        • karliner  

                          Jestli se nepletu, tam ale měli jet na Crostis z té lehčí strany (z Ravascletta). Myslím že to zrušili proto, že se rideři báli toho sjezdu k Ovaru.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Pleteš se. Mělo se jet z Comeglians přes Tualis a sjíždět do Ravascletta. Šotolinové úseky byly kvůli tomu oploceny a ve sjezdu do Ravascletta postaveny ochranné bariéry:

                            0 0
                            • Hroch obojzhivelnyj  

                              "Tak"http://w­ww.gazzetta.it/Spe­ciali/Girodita­lia/2010/img/pres­Datecn11/pres­Pla11/T14_plan­.jpg, a v Tualis a na Crostisu dokonce postavili pamatniky

                              Opacne si to moc nedovedu predstavit, ten sjezd.

                              0 0
                  • karliner  

                    Tak to je cyklistická terminátorka. Se vší úctou.

                    0 0
                    • Martin  

                      to ani ne, ona jezdí na kole jen v rámci letní přípravy, závodí úspěšně na běžkách a v běhu, ale to víš, 45 kg a výborná aerobní kapacita udělá své, jezdili jsme toho letos hodně (Rombo z Itálie, Stelvio od Pradu, Mortirolo) a nikde se vyloženě netrápila, ale je fakt, že kdyby měla k disposici 32ku, určitě by jí použila

                      0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Martin  

              to samozřejmě ano, ale na každém tom sjezdu máš pokles tepu, prostě není to toéž jako když jej jedeš naráz, bohužel

              0 0
      • tpm_slee  

        myslíš ten Zoncolan toto? není tocelá žlutá, ale oblsužná asfaltka na Dvoračky, největší peklo jaký jsme kdy jel, žádná zatáčka, jen pořád rovně, na 3,3km 504m převýšení

        http://mapy.cz/s/irlq

        0 0
      • tpm_slee  

        z Pece na mohylu 6,7km, 753m převýšení

        http://mapy.cz/s/irm2

        0 0
      • Honzis  

        z vrchlabí přes strážné, dvorskou a výrovku je to ke kapličce 16,7 / 1060 up / 70 down, ale úsek dvorská – na rozcestí – výrovka je dost brutál, spousta šutrů, ale z téhle strany to je „jezdivé“, je tam 6km á 8%, max schody cca 12–15%, pak od výrovky to na 39/26 celkem bolelo, ale zážitek, když vyjde počasí! Teď je tam ještě flek sněhu :-) http://honzaherda.rajce.idnes.cz/…_05_06_2015/#…

        0 0
      • Martin  

        je to tohle? to vypadá hodně tvrdě

        http://www.mapy.cz/cykloturisticka?…°43%2738.843"N%2C%20­15°41%2734.762"E&rp=%7­B"criterion"%3A"bi­ke1"%2C"avoid­traffic"%3A1%7D&­ri=0

        0 0
      • checkdrummer  

        Nedávno jsem byl v Krkonoších a běžel jsem z Rokytnice nad Jizerou od kostela na Studenov (první půlka po zelené, druhá po žluté). Celé je to asfalt, měl jsem co dělat abych to vyběhl (i když jsem byl po jednom podobném kopci). Tak pokud to někdo vyjel na kole, dejte vědět za jak dlouho, a schválně se podívám za jak dlouho jsem to vybehl. :-) Asfalt je to pěkný, pokud jde o kvalitu tak i na silničku, pokud jde o sklon, tak si netroufám ani hádat. :-)

        0 0
      • checkdrummer  

        Nedávno jsem byl v Krkonoších a běžel jsem z Rokytnice nad Jizerou od kostela na Studenov (první půlka po zelené, druhá po žluté). Celé je to asfalt, měl jsem co dělat abych to vyběhl (i když jsem byl po jednom podobném kopci). Tak pokud to někdo vyjel na kole, dejte vědět za jak dlouho, a schválně se podívám za jak dlouho jsem to vybehl. :-) Asfalt je to pěkný, pokud jde o kvalitu tak i na silničku, pokud jde o sklon, tak si netroufám ani hádat. :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Taková drobná připomínka. Zpravidla bývají ty úplně nejstrmější úseky cest z panelů nebo betonu, protože asfalt by z nich časem volně odtekl. Položit koberec se sice dá skoro kamkoliv, ale s výdrží to už pak bývá horší.

          Po zelené 812 m a 106 výškových, po žluté dál pak 1800 m a 230 výškových. Tedy průměrné sklony 13% a 12,77%. Hezké, hlavně na naše poměry atypicky dlouhé a konstantní.

          Pokud chceš zažít opravdu bezhlavě strmě vybudované cesty, doporučuji signálky, tam si užiješ.

          0 0
    • Scotty  

      V Beskydech bych nevynechal Lysou horu a třeba i Pustevny jsou fajn..

      0 0
      • Pavel  

        Tak v Beskydech je toho víc. Ale přes 1000 moc ne. Teda po asfaltu, např. od Morávky na Slavíč, z Morávky pod Malý Polom, od Šancí na Švarnou Hanku či na Bílí Kříž, z Karlovic na Kasárne či Kokutku…

        0 0
      • Rychlej turista  

        A samozřejmě Kasárna, i když vršek je už na Slovensku. Ale stojí už jen za ten luxusní sjezd s výhledem daleko do hlubin Slovenska :-)

        0 0
      • dua  

        Určitě bych přidal Soláň (800), dá se to krásně spojit s Pustevnami, případně ještě švihnout Kasárny.

        http://www.mapy.cz/s/irGe

        0 0
      • Hanyz1  

        Bezmála 1000m má taky Javorový vrch. Tedy Malý Javorový, kam vede asfaltka z Tyry. Samotné stoupání je cca 2/3 délky a převýšení Lysé z Papežova

        0 0
        • Pavel  

          Díky za skvělý tip! V srpnu trávím týden na „chalupě“ v Beskydech (Bystřice, pod Filipkou) s rodinou a dopředu jsem nahlásil pro sebe jeden den „off“ (od nich:), abych se taky prohnal na silničce namísto akcí „to je taky dost, žes nás vyvez“.. :)

          A až na Lysou se mi nechtělo.

          Já ty Beskydy z pohledu silničáře moc neznám, jen „hlavní“ kotel Morávka – Visalaje – Krásná (Lysá), prostě to co je „dostupné“ z Havířova po práci…

          Dá se v té oblasti (Jablunkov) na silničce ještě někam? Co třeba Skalka?

          0 0
          • Singlespeed  

            Přímo od nádraží v Mostech u Jablunkova vede asfaltka na hřeben k horské chatě Tetřev (cca 940m).

            0 0
            • Pavel  

              Dík za potvrzení, tak nějak jsem to myslel, že by to mohlo být.

              0 0
          • Singlespeed  

            Ještě mě napadá (není to zas tak daleko) na Ropičku (cca 900m) z Komorní Lhotky. To je, zejména ke konci, docela velký kopec :-).

            0 0
            • Pavel  

              jj, znám to tam, už jsem se tam na kole drápal. Ke konci je to fakt docela solidní stojka… :-))

              0 0
            • pepek  

              Jo, to je k tomu hotelu?. Tam se mi samovolně spravila kontrolka světel, tak je to do kopca :-)

              0 0
            • Hanyz1  

              Kudy přesně se dá na ropicku dojet na silničce?

              0 0
          • Hanyz1  

            Však na Javorový taky jezdíme z Havířova :-)

            Z Bystřice je to kousek, tak pak můžeš pokračovat přes Oldřichovice (cyklostezka 56) na Guty, na Smilovice (buď přes Řeku nebo spodem kolem dřevěného kostela v Gutech), na Komorní Lhotku. Na Ropičce jsem na silničce nebyl, ale pokračovat se dá i na Dobratice, pivovar Kohůtka a Prašivá, kde je teda kvalita asfaltu hlavně pro sjezd dost špatná.

            A propos mimo téma – cesta kolem Lučiny na úseku Vojkovice – žermanická přehrada má nový asfalt ;-)

            0 0
            • Pavel  

              Nejsem chrt, po práci to prostě časově z Havířova nedávám. ;-) I když ale teď v létě bych to zvládnout mohl, světlo je do devíti večer. Ale to asi bude zase trošku brblat žena… :)

              Prašivá je na silničce na pykaču; ta krátká stojka před „úvratí“ ani nevadí, prostě se to nějak vyláme, ale dolů je to na dvě věci. Prd asfalt a hlavně ty odvodňovací žlaby připomínající pasti na mamuty.

              No nějak se už tam pak pomotám, možností je docela dost. Díky za tipy.

              jj, tepich kolem Lučiny mne (resp. nás – jel jsem se ženou) taky příjemně překvapil, konečně se dá na silničce jet ke Koníčkovi.. :-p

              0 0
              • -b-n-x-  

                Z te Bystrice by mozna mohlo byt zajimave Cantoryje. Tam ale asfalt konci ve cca 2/3 kopce. Potom asi cesta na Bahenec. A na Polske strane toho bude asi dost. A na Ropicku bych jel urcite pres Godulu. Jo a jeste neni spatna asfaltka v Rece, ktera sice nevede nikam na vrchol, ale zase se po ni nemusis vracet zpatky. A jakasi asfaltka vedla (nevim jak ted) nad Moravkou pod Ropici a tusim ze se po ni dalo dostat snad az na Slavic.

                0 0
          • Marskatin  

            Já myslím, že se dá ještě v pohodě vyjet na Bahenec, což neni tak profláklé.

            0 0
            • Pavel  

              Ano, vím, byl jsem tam (projel) v sobotu. :) Teda až na ten provoz, aut tam jezdilo docela dost. Další slušný dokopec po asfaltu je na Gírovou k chatě, ten závěr je už docela brutus i na bajku. Na silničce nevím, jestli bych to vůbec vylámal (teda já asi jo, ale moje klouby už zřejmě ne). :)

              0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Možná ještě Dyleň na Šumavě, není to teda poctivejch 1000 a už si nepamatuju jakej je tam asfalt, ale pamatuju si, že je to dost krpál…

      0 0
      • Rychlej turista  

        Dyleň na Šumavě? V Českém lese má necelých 1 000 m a asfalt s vysokou entropií.

        0 0
        • R-A-D-I-U-S  

          939m n.m. – nojo,no Šumava, Český les – rostou tam stromy ? Rostou. Je to do kopce ? Je. Ale pravdu máš :-)

          0 0
          • Ice-goofy  

            Ale na silničce se tam tedy moc zajet nedá… Krpál to je slušný… Kousek od Chebu, ale z práce tam jezdím jen občasně…

            0 0
    • bleach  

      Kleť 1083mnm

      0 0
      • bleach  

        TA UZ TADY JE 5X :d

        Dalsi Javorník, Libín, Poluška (ale ty trochu do tisice chybi)

        0 0
        • padu  

          Třístoličník z Nového Údolí tu není.

          0 0
          • Singlespeed  

            Že by nová asfaltka navrch z české strany? Donedávna tam byla jen ta německá od Haidmühle, pod vrcholem už bez asfaltu.

            0 0
            • Greyhound  

              Stale jen z Haidmuhle, akorat zaverecna stojka od parkoviste na vrchol je novej asfalt.

              0 0
    • veteran  

      Zeptám se v tomto aktivním vlákně (ikdyž to asi 1 000m nemá). Po odbočení z cyklostezky Vsetín – V. Karlovice – dá se dojet na silničce po asfaltu přes Dinotice až na Vsacký Cáb?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Kysky  

      Tak jsem projel na jeden zátah Přílbu, Churáňov, Javorník a Libín.

      Největší luxus to bylo na Javorník. Silnice se klikatila a to se mi strašně moc líbí, takovej alpskej styl když jsem na stejným místě jen o X metrů výš a můžu vidět jak to jde nahoru. Tam mě to neskutečně bavilo.

      Nejhorší asfalt byl na Přílbu, ale 400m od silnice se to drncání dá přežít ;-)

      0 0
      • Delkim  

        na 45 km 650 resp. 700 metrů? to je tak na zahřátí, ne? :)

        0 0
        • Johnnyxjr  

          jezdím tam pracovně tak si beru sebou kolo je to takové pracovně sportovní dopoledne pohodička

          dal bych tam tole ale nebylo to nad 1000m

          https://connect.garmin.com/…y/1836857481

          0 0
          • Delkim  

            opět, hezká dvě kila, ale nic k tématu

            0 0
            • Johnnyxjr  

              jak to myslíš ty první pracovní kolik tam je nadmořská výška podívej se pořádně

              první 1196

              druhá 1066

              tak kde je problém?

              0 0
              • Kysky  

                v převýšení. Na 200km nastoupat 1600m to je jak na rotopedu když nemáš rovnou podlahu :D

                0 0
                • Johnnyxjr  

                  aha tak to potom chápu měl jsi napsat že české 1000 start v Hřensku potom by to mělo smysl

                  0 0
                  • Kysky  

                    Celkově v tématu nejde o převýšení, ale o vrcholy nad 1000m.n.m – což ty tvoje splňují. Ale problém k poznámce Delkima je převýšení, což jsem ti zodpověděl na co ses ptal

                    0 0
    • checkdrummer  

      Otázka je, proč je nutné, aby kopec končil nad 1000m. Podle mě je daleko náročnější stouání, které začíná např. v 300m, končí v 900m a má 6km než to, která začíná v 800m, končí v 1000m a má 2km.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.