Continental Race King - drát nebo kevlar

10 nepřečtených
  • F1L

    Ahoj,

    prosím o zkušenost kdo jezdíte, nebo jste jezdili tyto pneu. Potřebuju rozměr 29×2.0 a koukám na nabídky, kde jsou rozdíly v patkách a pak různá provedení (performance, protection atd.). Zajímá mě hlavně, zda je nějaký výraznější rozdíl v drátěné patce v porovnání s kevlarovou. Pomiňme prosím, že kevlar je lehčí, lépe se nasazuje a je samozřejmě krásně skladný. Jde mi hlavně o kvalitu použité směsi běhounu. Někde jsem četl, že i v tom je rozdíl – podle použité patky – nejlevnější verze mají směs s horší přilnavostí, více se opotřebovávají atd. Jsou to jen spekulace, nebo máte někdo tuto zkušenost? Nebo jsou to jen dohady způsobené prodejem starších ztvrdlých pneu, špatně skladovaných atd. Chápal bych, že závodní verze může mít odlehčené boky, patky, ale samotný vzorek by měl být stejný, nebo se pletu?

    Chtěl bych RK hlavně kvůli vychvalovanému nízkému valivému odporu a dlouhé životnosti.

    Díky moc za vaše postřehy, přeju hodně naježděných kilometrů všem!

    0 0
    • SloM  

      Můžu se zeptat, proč sháníš zrovna 29.2.0? Jezdím 29×2.2 performance kevlar (už nějaký ten pátek). Dá se sehnat v různých akcích docela levně. Na moje použití, což je hlavně cykloturistika, jsou úplně v pohodě.

      0 0
    • lunochod  

      Do terénu rači ne, s touhle šlupkou jsem pořád řešil defekty.

      0 0
    • Hadato  

      To, že se kevlarová patka lépe nasazuje, to bych teda netvrdil, podobně pak se lépe chytaly drátové verze na bezduše než ty s kevlarovou patkou.

      Od Conti jsem jezdil různé pláště v různých verzích a rozdíl ve směsi je znatelný. Dřív jsem jezdíval klasické drátové verze performace RK, MKII a XK, později performance kevlarové verze, tedy verze bez Black Chili. Rozdíl mi přišel opravdu jenom v hmotnosti. V měkkém terénu/šotolinky v pohodě, ale na mokrých kamenech/koře­nech/mokrém asfaltu to bylo to nebylo úplně ono. Nájezd na XK vzadu byl tak 3000–4000 km, RK na tom bude asi podobně, MKII potom vydržel asi 8000km na předku, než odešly boky. Na výletní ježdění je performance řada dostačující.

      Máti má RK 29"2.0 v perfor­mance verzi v kevlaru s ultra light dušemi a spokojenost. Váha byla kolem 650g/kus, co si matně pamatuju, takže se toho zase tolik neuspoří proti drátu.

      Já momentálně vozím verze s Black Chili RK a Trail King rozdíl v gripu za mokra je značný. RK ve verzi Race Sport pak jede o dost lépe, než klasická drátová verze, zvláště na zpevněném podkladu. Nevím, jak to bude s výdrží, ale prastarý RK SuperSport, který jsem koupil v polovině životnosti už slouží 4. sezónu na městském biku (odhadem má najeto tak kolem 8000 km na předku), takže to snad bude OK.

      Mrkni na https://www.bicyclerollingresistance.com, kde najdeš porovnání valivého odporu. Hodně taky udělají duše/bezduše.

      EDIT: Drátové verze se asi jmenují Sport.

      EDIT 2: Zkusil bych mrknout na nějakou slevu u Němců, docela často se tam vyskytují super ceny na verze Race Sport.

      0 0
    • Mart7  

      Nemá někdo zkušenost s novým Race King II? Verze sport i performance mají mít zvýšenou ochranu bočnice (Shield wall system). Měly by vážit o něco víc ale o kolik reálně?

      0 0
      • tma  

        Ahoj, nezkoušel někdo od posledního dotazu verze co se v Contikovým katalogu nazývají PureGrip Compound – ShieldWall System – 3/180 TPI? To by měly být pláště co se prodávají jako *Performance kevlar v cenách 620–720Kč ? Zajímalo by mě jak je v boku funkční ta třetí vrstva ShieldWall v porovnání s 2× Protection s Black Chilli. Na normální ježdění mě to přijde předimanzovaný. Na ochranu vzorku to podle jejich malůvek mají všechny verze stejné 3 vrstvy. Dík

        0 0
        • team_daddy  

          Funkční je více než dost. Jezdil jsem je skoro rok. Materiálu je tam tuna. Ani náznakem nebyla bočnice v ohrožení. Během roku jediný defekt – akátový trn v běhounu. Změřený a zvážený je mám zde:

          https://www.bike-forum.cz/…g-ii-29x2-20

          https://www.bike-forum.cz/…ng-po-mesici

          0 0
        • tma  

          RaceKing 29×2.2 mi váží 760g, X-King 29×2.2 792g (PureGrip + ShieldWall system). Boky vypadají hodně bytelné. Obával jsem se, jak budou těžké ale zjistil jsem, že defaultní ocelový sjetý Kendy co jsem měl na Scottu vážili 932g. Duše má kolem 200g. Proti Kendám pokrok, na silnici pěkně jedou, ve vyjetých sněholedových kolejích od lesáků kupodivu vůbec nedrží ;-) Zatím spokojenost

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.