Zdravím, můžete někdo poradit vhodný typ, vzorek, nebo přímo konkrétní model crossových plášťů (bez hřebů) na zimní období?
Díky.
Zdravím, můžete někdo poradit vhodný typ, vzorek, nebo přímo konkrétní model crossových plášťů (bez hřebů) na zimní období?
Díky.
Třeba http://www.continental-tires.com/…ter2-premium ale myslím, že bez hřebů to bude stejně k ničemu, protože to bude na ledě klouzat.
Na ty jsem seuž díval, ale ta cena, to je mazec…Spíš něco obyč s vhodným dezénem, v rozměru 40–622 a aby to nevážilo tunu. Co třeba Schwalbe Smart Sam, CX Comp…?
Continental Crossride, ale nejsou to zimní gumy
Jen obecně: záleží na tom, v jakých podmínkách se chystáš jezdit. Čerstvý nebo středně tvrdý sníh – jakýkoliv špunty. Tvrdý sníh a led – jedině hřeby. Rozměklý sníh – „hroznej vopruz“ a nejužší možný pláště s trochou vzorku – je nutný se, pokud možno, přes břečku proříznout na podklad.
přesně tak… osobně bych koupil co nejužší gumy s hřebama a nejlevnější (a snažil se rozumě brzdit na tvrdým podkladu kde jdou hřeby do hajzlu)
nebo mít 4 výplety a na jednich hřeby a na druhých normál.. a měnit… těžko se vybírá… když se chce od pláště všechno v jednom… a ne jen u „zimních“ plášťů, ale i letních
A nejlepší je, že všechny myslitelný podmínky se dokážou prostřídat během jedný cesty. Přes noc napadne na suchý asfalt 15 cm peřina – v tom je radost jezdit a jde to v podstatě na čemkoliv, protože čerstvý sníh má velmi slušnou adhezi. A hlavně je to homogenní. Ale, dřív než to stihnou prohrnout, v tom projede pár aut a umačká stopy do klouzavýho mejdla. Nedá se jim vyhnout, protože se samozřejmě různě kříží. Jako vtípek funguje, že když vyjíždíš z projetý stopy do hlubokýho sněhu, tak se paradoxně propadneš dolů, protože se zařízneš víc, než to auto. Pak to prohrnou a oteplí se, takže to změkne a kola se začnou střídavě bořit a odskakovat na tvrdších místech. Samozřejmě každý zvlášť, takže si člověk připadá jak na jankovatý kobyle . No, a navečer to přimrzne. Ale aby to nevyznělo pesimisticky. Na prohrnutým, chemicky neošetřeným, sněhu je to v pohodě :o)
V zimě má jen širší pneumatiky. Problém není ani tak jízda na sněhu, tam stačí, když gumy mají trochu vzorek, nejdou hladké. Nejhorší je jízda na asfaltu, který byl mokrý – např pršelo, pak se večer při návratu ochladí a zamrzne to. Při přibrždění to pak pěkně klouže, typický smyk. V podstatě obyčejné krosové pláště, jen ne vyložené hladké, ale spíš ty do terénu.
Pri suche zime bez namrazy jakykoliv plast, na led a ujezdeny snih jedine neco s hroty. Zkus sehnat Suomi Tyres (Nokian) W106, ma sice jen 2 rady hrotu, ale drzi asi tak stejne jak plaste s vice radami hrotu. Navic je tezsi, ma vic gumy a ani po 6 letech se hreby nevytrhavaji na rozdil od W240 (po 2 letech). Je pomerne uzky, po silnici frci dobre, nemel jsem nikdy problem. Hreby jsou karbidove, na rozdil od Schwalbe temer neubyvaji, u Schwalbe ubyvaji nepatrne, ale prece. Nokian ma nejdelsi tradici a nejvic zkusenosti.
Díky všem za rady a tipy. Vybrat si asi nebude lehký, páč každej plášť má svoje pro a proti a taky hodně záleží na charakteru nastávající zimy. Pláště s hřeby mě lákají, ale zas nějakej širší plášť s hrubším vzorkem bych mohl využít během celého roku, kdybych se chtěl nakouknout do terénu.
Ještě jedno „moudro“ :o) Samozřejmě hrozně záleží na lokalitě. Na horách si to člověk může na vedlejších silnicích krásně užívat celou zimu, protože se tam jenom pluhuje, případně sype inertním posypem. Jinde je ale příležitost užít si zimní ježdění problematičtější. Může se Ti stát, že 95% pojedeš po slaném mokru, pak odbočíš na vedlejší s uklouzaným sněhem. Když vyrazíš na hřebech, tak si budeš těch 95% nadávat, že je zbytečně hobluješ na tvrdým podkladu. Když vyrazíš na obyč, tak se po odbočení na tu vedlejší zabiješ. V nějaké vedlejší diskusi jsem psal, že po zkušenostech z předchozích zim si budu dělat držák druhé sady kol na nosič, abych mohl přehazovat během jedné cesty. Bude to monstrum, ale co bych neudělal pro efektivní zimní jízdu :o)
Tak v tomhle mám jasno, takovou šílenost neplánuju ani omylem :-)
Já bych to viděl podobně, na zimné období normální hrubší pneu, co člověk může využít i v teplém období pro jízdu v terénu. V té zimě je stejně nemožné mít jedno oboutí na vše – rozbředlý sníh, namrzlý led, čerstvý sníh, co není mokrý atd. Zas bych to tolik neřešil, v zimě člověk najezdí méně, i když jezdí třeba dost.
Přesně tak. Nakonec jsem se vydal ekonomickou cestou a vybral ty Schwalbe CX Comp, páč byly za hubičku.
no řekl bych že by měli v celku držet uježděnej sníh je jako led takže tam nic extra nevymyslíš.. když to povalíš po čerstvým sněhu tak si myslim nejni problém… za tu zimu hodíš pár „držek“ možná ani jednu :D (u kraje silnic to nejni ujetý…)
Taky bych asi dal normální Cross Plášť a neřešil to dál.. Radši bych jel opatrnějc tam, kde čekám pád…
Jestli vůbec nějej snih bude. Minulou zimu jsem odjezdil na dost sjetých Smart Samech a dalo se to. Akorát zledovatělej sníh byl *******, ale to už je stejně na hřeby.
CX Comp bych zrovna na zimu nedával, z ekonomických Schwalbe raději Rapid Rob.
Upřímně ty jsem měl taky v merku, ale nakonec jsem od nich upustil. Vzorek by byl do sněhu, bláta asi lepší, ale na asfaltu by ty špunty asi rychle ubývaly a kladly odpor. Taky je chci občas používat i v létě při požití cca 60/40 silnice – lehčí terén (bez většího bláta). Pokud by byly finance a řádná zima, možná bych prikúpil i zimní s hřebama…
Mám na CX tyto Schwalbe Marathon winter http://www.bike-eshop.cz/…cerny-reflex?…
Dneska jsem je poprvé nasadil a vyzkoušel. Sněhu bylo poskromnu, na to by ani nebylo třeba nasazovat nic extra, ale ve stínu byl stále namrzlý led. Začal jsem opatrně, ale pak jsem už jel zcela normálně a na nic jsem hledět nemusel.
Na asfaltu to je hlučnější, přímo na ledu to sedí jak má, na minimální vrstvě ujetého sněhu je to v pohodě.
Až víc nasněží, budu moudřejší, ale nečekám, že zrovna na vyšší vrstvě sněhu budou hroty víc pomáhat než třeba agresivnější vzorek.
Skoro kilo na plast… dobrej oddil, budes mit na jare pocit, ze letis:)
Aktuální zkušenost. Žádný špunty! Našel jsem v komoře vyzutý pláště, který byly originál obutý na mým Pellsu: Vittoria Adventure Trail. Takže můj korigovaný tip: jemný ostrý vzorek. Funguje i na hodně tvrdém sněhu.