Pokud jezdíte v zimě na kole stejně rádi jako já, třeba se vám bude hodit tenhle odkaz na video o volbě zimních plášťů na zimu:
Pokud jezdíte v zimě na kole stejně rádi jako já, třeba se vám bude hodit tenhle odkaz na video o volbě zimních plášťů na zimu:
Nasadil jsem Ice Spiker jako kazdou zimu.
Jak se s tím jezdí třeba na asfaltu?
Bzučí to :-)
Na asfaltu rámus, ale neklouže to, třeba v zatáčce a tak. Na zmrzlém povrchu a na ledě pohoda, drží to. Na kostkách ale nic moc.
Copak asfalt, ale takova dlazba je mazec…:-))
No na silnici jsou pneu s hroty zákonem zakázané nejenom pro motorová vozidla, ale i pro nemotorová, jako je třeba jízdní kolo. :-)
O důvod víc jezdit po chodníku :D
+1
a na chodniku je lad castejsie nez na ceste, tak sa to tam hodi
Zas na chodníku se padá bezpečněji, kvůli jízdě po chodníku bych si to nepořizoval.
Pokud se bere jizdni kolo jako vozidlo kategorie R pak ano, ale bude to spis nevedomosti zakonodarcu a mela by byt udelena vyjimka.
dosud jsem žil v omylu, že to platí pouze pro motorová vozidla :)
Tohle se nedávno řešilo v diskusi na Prahounakole, tenhle požadavek je v sekci F přílohy 12, zatímco požadavky pro jízdní kola jsou v sekci C. A v sekcích mimo C sou mraky dalších ustanovení, které nedávají pro jízdní kola smysl jako třeba.
Pláště pneumatik nesmí mít na svém vnějším obvodu trhliny nebo poškození, které obnažují kostru nebo ji narušují. Činná plocha pláště pneumatiky v provozu musí mít po celém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný dezén s hloubkou hlavních dezénových drážek nebo zářezů u mopedů nejméně 1,0 mm a u vozidel ostatních kategorií nejméně 1,6 mm. Hlavními dezénovými drážkami se rozumějí drážky opatřené indikátory opotřebení, označené zkratkou TWI
Čili na kole bys nesměl mít slicky.
Jedinej rozumnej závěr je, že požadavky mimo sekci C se jízdních kol netýkají.
To ale nejsou hroty v pravem slova smyslu. Nejsou spicate a couhaj max milimetr. Pochybuju, ze za tohle by me nekdo popotahoval…:-)
A jak myslíš, že vypadá to, co je zakázané na autech? Ty pláště musí být funkční, i když zrovna sníh není.
https://www.nokiantyres.com/…udded-tyres/
To fakt není jako hroty na ledovou plochou dráhu :-)
Dělá to ještě někdo kromě Schwalbe?
Continental. Spike Claw 240 jsem vozil skoro 10 zim. Přijdou mi lepší, než Schwalbe.
Jo, ale třeba Suomi sem neviděl dostupné ani tady, ale ani v Německu.
taky jezdim. Ale uz nasazuji pouze predni a staci to .
jako doopravdy stačí vozit jeden plášt s hroty na kole ? Protože nad nima uvažuju na ježděni po pošlapanych turistickych stezkach,ktere jsou misty kluzké většinou
Nestačí.
Pokud tam nebude led, tak hroty nebudou potřeba. Ale pokud je to ledová dráha, tak nic jiného nefunguje. Schwalbe ve sněhu nejsou ideální, protože špalky vzorku jsou kulaté. Lepší směrová stabilita je u hranatých špalků. Pokud je na cestě led, tak nic jiného než hroty prostě nefunguje spolehlivě, je to jak ruská ruleta.
chápu,takže kdybych chtěl jezdit po ušlapanych turistickych stezkach kde to je většinou kluzke či pod ledem misty ,tak je třeba mit na obou kolech.Protože bych rád přisti zimu zimu jezdil tam kde to je ušlapane ,ale většinou pod ledem misty co vím z chozeni pěšky
Po takových cestách jezdím s plášťi s hranatými špalky a drží dobře. Ale jak psal kolega výše: jak je led, tak je zle. Nejhorší je led zakrytý pár centimetry nového sněhu. Člověk se snaží předvídat, většinou se to dá. V neděli jsem si ustlal jenom třikrát:)
Edit: subjektivně – když po té prošlapané turistické cestě lze jít pěšky, je možné po ní jet i na kole s dobrými plášti. Se hřeby zkušenosti nemám.
chápu,jako já vozim continental xking na obou a ,že bych snima zkoušel přimo do prošlapanych stezkach(v Beskydech) ,kde chodi dost lidi jsem se nějak neodvážil zatím ,ale něco malo jsem zkoušel spíše na méně proflaklych cestach snima
Nezkoušeli jste i Cross king? To by měla být náhrada X-Kinga
Ještě horší to bude k jaru. Přes den to na slunci roztaje a po ledě poteče voda. Odpoledne ve stínu to přimrzne a je hotovo. Možná by hroty na předku stačily, nemám vyzkoušeno. Pokud tam je sníh, do kterého se vzorek zamáčkne a podrží, tak hroty nejsou potřeba. Led je ale jiná liga.
normalne jsem jezdil jen s jednou, predni, jak jsem psal. Presne po tvrdem snehovem podklade, casto uhlazenym, nebo s castecnym pledem pod navatym snehem. A vzhledem k tomu, ze mam o be, ktere jsem jezdil predtim (predni i zadni), zkousel jsem prave varintu jen s predni, abych to nemusel porad prezouvat. A slo to naprosto v pohdde. Satlo se nmi tak dvakrat/trikrat,z e nmi v zatacce trosku podklouzla zadni, ale nic dramatickeho. A ze letos bylo jezdeni dost;-)
Na ledovce, která letos byla 2×, potřebuješ hroty na obou kolech. Nebo když jedeš někam, kde zadní kolo prostě nesmí podjet :-).
Jakmile to začne roztávat, některé úseky už leze asfalt nebo se jede po sněhu, tak stačí předek. S normálním pláštěm vzadu to i lepši jede.
btw: Poté, co mi podjela noha a málem jsem sletěl z pěšinky na břehu řeky do vody, už jsem vozil i nesmeky na patách :-D
ja jezdil v Praze a po okoli, nejake kopecky, ale zadne extremy. A skutecne , po overeni, ze to tak jde, jsem jezdil pouze predni na hrotech. Ale je to jen moje zkusenost:-)
A jaké sú výhody proti hrotom vpredu aji vzadu?
pro me v tom, ze se nemusim porad ***** s prehazovanim obou gum;-) a jizda je kazdopadne o neco pohodlnejsi…
To stejne…
Akorat ted 4 zimy lezely ladem…
Akorát už jsem na zadku ztratil asi čtyři hřeby. Jestli se to stalo při brždění? Myslím, že se dají sehnat nové. Kdysi se tady řešily zimní gumy a psalo se, že Nokiany jsou lepší než Schwalbe. Nemám ale vyzkoušeno. A nevím, jestli se dají ještě sehnat.
Omlouvám se, ale když někdo chce radit jaký zimní pláště, tak bych od něj očekaval nějaky zkušenosti…
Video kde se řekne jen, on mi ten kluk v hospě poradil nejmekci wtb, jako to je mazec woe, hlavně musiš balóny, chápeš woe jo…
Nic proti, ale to jak čumet na Babiše
třeba to prodává ty vétébíčka :-)
Když už, tak pořádný zakusovák. Sice to nejede, ale dobře vypadá :-)
kolko ma.ta fotka rokov ? :-) tipujem ze polka bf este nebola na svete.
Asi 14 let :-)
Asi si obstarává posluchače, nebyl by tu první, ani poslední…
Aspoň něco k tématu…
Test 23 plášťů z nichž jediný je skutečně zimní s hroty.
Každý dle svého… ;o)
Já v zimě jezdím na zimáku a nejezdím ani na ledu, ani na sněhu… Potřebuji tedy něco s hroty?
Taky si nebudu na ty dva dny v ruce kdy je u nás sníh kupovat pláště s hroty :-)
To je jasný.
Video jsem neviděl, ale nic nového tam asi nebude. Řídký vzorek, široký gumy, nízký tlaky. Když ale vlítne v zatáčce na led, tak to stejně moc nefunguje. Když jsem na jednom takovým švihu na zledovatělý lesní cestě na půl kilometru čtyřikrát spadnul, došla mně trpělivost.
Taky jsem neviděl, ale určitě jsem o hodně přišel, když se kvůli tomu dokonce zaregistroval…
Pokud zimním ježděním myslíš i led, tak nic jiného, než hřeby nefunuje. Dá se s nimi jezdit i v bláte, ve sněhu nebo na suchém aslatu. Pokud ale vjedeš na led bez hřebů, žádná guma ti nepomůže, je to jen loterie, zda projedeš nebo lehneš, kolo není pod kontrolou. A je jedno jestli má nebo nemá vzorek, jak je široká a jaký v ní je tlak.
Tak tak, pokud se po lesních cestách pohybujou i trakory a dřevaři, tak je to ledová dráha. Aspoň u nás.
To jo, přesto se to dá projet s normální pneumatikou.Ale je fakt že je třeba zpomalit, to může být u těch hřebů lepší, že se dá jet rychleji
Jezdím v zimě už dlouho a zatím jsem nic takového nepotřeboval
Se zimními gumami je to stejné, jako se zimními tretrami. I dnes se stále najdou jedinci, co rádi mrznou v letních :-)
Trefa :-D
Ale už mám návleky (pokrok)
Jezdím asi už 10 let celoročně do práce: umrzlý sníh drží dobře, na potátým to klouže. A na zledovatělým povrchu je to adrenalin. Z kopce o hubu. Jedu holt „jak posranej“. A pády počítám na prstech jedný ruky za sezonu. Je to dobrý na nácvik techniky: šlapání „do kulata“, vyvažování.
Když byla teď všude (vespod) ledovka, tak přesuny na kole s hřebama byly mnohem komfortnější a bezpečnější, než chůze s nesmekama na botách. A jde s tím v klidu jezdit i zledovatělé traily (skoky, klopky, neklopené zatáčky), jenom na šutrech a hodně členitém povrchu to nedrží.
No celkem jsem si taky říkal, že tuhle zimu by to bodlo.Kolo mi sice zatím neujelo ale uklouzla mi noha a odnesl to loket :-)
Ono taky těch posledních pár let byla tady u nás zima jak podzim.Možná když to bude příští rok třeba, tak se taky po něčem podobném poohlédnu
tak to budeš kromě hřebů do plášťů potřebovat ještě nesmeky na boty :-)
jj, bez toho nemůžeš šlápnout na zem :-)
No jó, tak to je potom jiná liga :-D
Do podrážek tretry by asi šly hřeby no se dávají do pneumatiky, teda když nemáš plastovou podrážku.
+1
Trail Kingy su do zimy super – do snehu, do blata a aj na lad
Ice spikery som nikdy nemal, je to pre mna zbytocne. Sice jazdim v zime aj na lade (napriklad tuto nedelu som sa tomu nevyhol a bolo ho dost vela), ale v drtivej vetsine je to ok, padol som len raz.
Stacia teda siroke gumy mierne podhustene. Alebo kludne aj viac podhustene, zalezi na osobnych preferenciach, kto je ako zvyknuty vozit mekksie gumy
https://youtu.be/Ws-du6iwL0A video od slovenského MTBIKERu o zimních pláštích
Nemá někdo zkušenost s kombinací plášťů z videa? Ardent Race/Ikon
video som nevidel, ale ano, ja vozim teraz v zime vpredu Ardent Race. Je to ok, nestazujem sa. Sice mal by som dopredu hodit novy Trail king, co som nedavno kupil, ale nechce sa mi, uplne mi staci ten ardent.
Co sa tyka toho druheho – Ikon – to je blbost. Dostal som ho na novom bajku, a to bolo v lete. Hned jak prisla jesen a blato, tak siel dole a dopryc, to je plast do blata uplne na hovno. A tak predpokladam ze by som s nim velmi trapil aj na snehu a lade.
Kombinaci Ardent Race (vpředu)/Ikon(vzadu) vozím právě teď.Na sníh i umrzlý sníh je to ok, na led pomůžou jen hroty. Jezdím na severozápadě Prahy, takže teď momentálně to byla kombinace mokrý asfalt, sníh, led a občas bláto. Je to hodně univerzální kombinace, i když na nějaké extrémy to není. Na kluzkém povrchu je to dobrý nácvik techniky, a jak se říká, kdo se bojí, padá. Na velký bláto to taky není to nejlepší. Já to používám jako univerzální kombinaci třeba na XCM.
Vy jste slusny strelci, Ardent race mam vzadu a na snehu je to opravdu na snehu pri sviznejsi jizde party ;-) Na predek jsem ardent race zkusil na zacatku jen v blate a to byl nesmysl korunovany krashem, kde mi nekdo „ukradl predni kolo“, nasadil jsem dopredu Trail Kinga a s tim jsem spokojen na stavajici podminky.
+1
TK rules
Souhlas, já Ardent race dal dopředu na základě toho videa z MTBiker a musím říct že to byla pěkná blbost. Líp už držel Rekon Race. Po dvou vyjížďkach na sněhu šel pryč a já byl rád že to skončilo jen narazenym bokem.
Shorty a vzadu Asseggai :)
M.Mery a vzadu Ibex oboje 2,4 v softu a je to tak akorat vzorek
na snih :)
Ty ACD…, tedy ICE Spikery jsem čerstvě nazul. Naprostá spokojenost. Bez nich je fakt o dost nejistější a brzdí tě to hlavně mentálně. Ale abych to upřesnil: mám 1 na předním kole a funguje to. Ne že bych bez toho předtím vůbec nevyjel, ale jak říkám: uvolní to vědomí natolik, že si víc užiješ.
V mém případě to má ale dva zádrhely: poměrně úzký ráfek od Authora, kdy vzadu mám 2,1´´ plášť a ten Schwalbe přední 2,25´´ je nahuštěný v podstatě stejně široký. No a jakkoliv jsem to pořizoval na led a zledovatělý povrch, no tak stejně musím zdolat i úseky s hlubokým sněhem a tam se ukáže, že… zaříznout se je mínus.
Ako zima prisla, tak aj odisla.
Sestimsmir.
MItas Kratos 29×2,45";-)
Pláště jsou naprd, důležitá je technika jízdy.
koukám že jsi našel můj FB koment.Už jsem přesvědčil dost lidí,že se neporovnatelně líp pohybuju na kluzku na kole,než pěšky.I dneska jsem využil na 50m čistého ledu z kopce styl podpory nohy na zemi jako při ploché dráze.V zimě jezdím desítky let,bez ohledu na povrch,bez hřebů.Jinak dřív jsem jezdil ledovou plochou i na krosce,samo s hřeby.
zde historie na rybníku https://www.youtube.com/watch?…
jaké pláště? žádné! https://www.youtube.com/watch?…
Jo na tom by se mohli jezdit nějaké závody, v balíku by s tím mohla být sranda :-)
Jo, pěkné. ČZ 380 ?
honda cr 250
Jsou borci, co to na ledu uměj. Já se k nim nepočítám. Předloni jsem jel za kámošem lesním ledovým korytem potmě, a když jsem na 1 km čtyřikrát spadnul a on ani jednou, tak jsem nazul hřeby. Od té doby jezdím na ledu taky brilantně :-).
Není vo čem. Ale už plujou v dál, s vodou z hor. Ty hřeby jako. Aspoň zde.
Jo jo, už jsem je taky sundal. Snad už bude jaro.
Letos to vidím na Pirelli Cinturato TLR…
Tak z toho moc chytrý nejsem, mám na svém tovární 29" 2,25 Maxxis Crossmark II a nepřijdou mi moc dobré ani jako univerzál. Loni jsem snad poprvé v životě jezdil i celou zimu. Sníh by až tak nevadil, ale ty namrzle cyklostezky jsou zabijacke, lehnul jsem jak motorkář nejmíň 6× :) a pokaždé na ledu, předek ujel. Takže alespoň tam bych chtěl dát Schwalbe Ice spiker. No ale co dozadu? Pro dobrý záběr ve sněhu do kopce? A hlavně taky v blátě, kterého je v teplejší zime/na jaře v lesích požehnaně? Nějaký trailovy vzorek s velkými špalky a spíš větší šířku? Např magic marry nebo nobby nic 2,4 a vic? Mělo by do zadu vlézt tak 73mm cca
Nějaká zkušenost s Pirelli Scorpion Trail S na podzimní a zimní ježdění v Polabí?
.
tak jsem jsi koupil nakonec v prosinci jeden plášt s hroty schwalbe ice spiker pro 27,5,2.25 tu nejlehči verzi 800g ± z bike discount de,o 700kč levněji než v čr a jako i tak to umi podržet na ledu pokud je sem tam,ale po asfaltu jezdim stim jen max 22km čiste po asfaltru je stim makačka trochu,dalo by se toto vylepšít ,kdybych měl trochu lehči vidlici mám přeci jen 2,5kg zakladni vzduchovou vidlici sr suntour,stejnak ji budu měnit až odejde což asi bude roka tipuju a nebo by na to nemělo vliv ani pouze spiše hmotnosti ráfku a naboje ?
Anebo může mit nato vliv tlak častečne,uplně nedodržuju to doporučeni 2bar min,trochu to mám pod limitem asi ?:
Prvni plaste s hroty jsem kupoval nekdy v roce 2009, mam celkem zkusenosti s kazdodennim dojizdenim do prace. Ja teda kupuju plaste Nokian / Suomi Tires W106 nebo W160, ktere maji jen 2 rady hrotu, kdezto Schwalbe mivaji tusim 4 a jeste navic nejak klikate. Zkousel jsem i Nokian W240 se 4 radami, ale lepsi jsou ty dvourade. Na asfaltu je znat o neco vyssi odpor, je to dane predevsim mekkou gumovou smesi. Pokud je velka zima, ten rozdil neni tak znatelny. Nokian dava lepsi smes a 2dilne hrebiky, maji to za ty desitky let proste lip vymakane nez Schwalbe. Ale to je asi beznemu cyklistovi jedno a ty Nokian plaste se v CR myslim ani neprodavaji. Jako je nesmysl vozit zimni plaste v lete, ale jsou takovi, ja sam jsem to zkusel. Neni to zadna tragedie, spis nez velky odpor je problem v zatackach, kdy plaste mohou ustrelit, guma je fakt dost mekka. Jezdit na nich v lete je samozrejme nesmysl, je to nouzovka. Ale v zimu v cajku, guma je v chladu tvrdsi i pokud se jezdi jen po asfaltu. Ta guma na tech Nokianech temer neubyva, plaste se vyhazuji jen kvuli silne popraskane bocnici (sul), jinak vzorek vypada treba i po 5 sezonach jako novy. Ty Schwalbe pry ubyvaji rychleji a praskaji i na behounu co jsem videl.
Pokud je sucha zima a silnice jsou suche, tak ty zimni plaste nemaji takovy vyznam. Uplatni se jen pokud je snih nebo led jinak nemaji smysl. Podminky, pri kterych nefunguji (ale to asi zadne plaste) je cisty led lehce popraseny cerstvym snehem. To nastane po obleve, kdy snih na ceste roztaje a pak znovu zmrzne. Pokud by to byl jen ten led tak se s tema hrotama da celkem rozumne jet, ale pokud na ten led nasnezi, tak snih se nalepi na plast mezi hroty a ty se prakticky vubec nedostanou do kontaktu s ledem pod snehem, kure#&%y to klouze. Za techto podminek ale nefunguji zadne plaste.
Takže se nedá vůbec ovlivnit valivy odpor u pláštu s hroty ,kor když třeba já použivam pro přejezdy po asfaltu spiše kratši tj max 22km(záleži jak se mi chce zrovna) když už pod kopec do hor u nás v beskydech jestli to mam tak chapat ?
Da. Proste je nafoukas, delam to tak taky. 28" x 1.6" uzovky nabusim na 3.5 bary, 26" x 2" na 2.5–3 bary. Nektere ty plaste maji hroty po stranach a pri jizde rovne hroty po ceste nejedou, jen v zatacce. Tak to maji treba ty Nokian W160 (uplne prvni vyrabene plaste pro kola tusim nekdy z 80. let, dodnes se vyrabi a za me to jsou asi nejlepsi plaste, bohuzel delaji se jen ve verzi 26").
a nezhorši to jizdni vlastnosti ? ale pak pod kopec kde je už snih,bych musel snižovat tlaky,takže ve finale každou vyjiždku jednou vyfouknouti a znova nafouknuti zpátky po asfaltu,vlastně obou pláštu? Jako jinak ten schwalbe má i uprostřed hroty,ale jen 2mm celkově 378 prý a to vozim jen jeden plášt s hroty a jako stačí mi
No a jak by jsi chtel jinak zmenit valivy odpor behem vyjizdky? Tady ted moje predstavivost uplne selhava. Najdi si nejaky kompromisni tlak a plaste mej jen v nezbytnou zimni dobu, pripadne zacni jezdit na bezkach.
Dobře a kdybych vždycky upravoval tlak na asfalt čistě holy přejezd,tak je to teda znát vyznamně nebo ne ?
Běžky určite ne,jsem zvažoval a nakonec ne
To musis vyzkouset sam pro svoje plaste, rafky, styl atd.
Těžko říct co považuješ za významné. Trochu ano ale o parník rychlejší to nebude.
A kde ty Nokiany, tedy spíš teď už Suomi tyres, kupuješ? Tady to fakt nikdo nemá, i když v rozměru co potřebuji Suomi stejně nic nemá. A jak moc se mrví ty hroty jízdou po asfaltu když není sníh? Je otrava to několikrát do roka přezouvat a kupovat druhou sadu kol se mi taky úplně nechce. Já mám Schwalbe Marathon Winter Plus, loni byla prd zima a letos sem se ještě nějak nedokopal to nazout, tak když je namrzlo prostě nejedu.
V CR fakt netusim jestli je nejaky prodejce. Jinak asi objednat ze zahranici, coz dnes nebyva problem. Postovne v ramci EU je rozumne, z Nemecka temer jako po CR. Produkty Suomi ale nesleduji, zamrznul jsem u tech W106 na krosa a traktorovych W160 Mount&Ground na priblizovadlo do prace. Ale nejakou inovaci asi maji https://suomityres.fi/ nabizi uz i 27,5".
Je uplny nesmysl jezdit na zimnich plastich v lete a zvlast u kola, kde je prehozeni prace na pul hodiny, soucasne se zkontroluji loziska a trochu se kola po zime umyji. Hlavne je to uplne jina smes gumy, pak v letnich vedrech ta zimni smes bude jak plastelina. Hroty by to asi vydrzely, kdyz vyhazuju plaste, kdy je guma uz silne popraskana od soli, tak hroty jsou jen mirne opotrebovane. Nokian dela i takove ekonomicke plaste A10, maji jen nejak 50 hrotu a mestsky vzorek. To by se mozna dalo tolerovat i v lete na kratke popojizdky k obchodu.
Samozřejmě by mě ani nenapadalo na tom jezdit v létě, ale mi jde o počasí jako teď, kdy je převážně sucho, ale v noci mrzne a pokud někde mrzne, tak může být namrzlo. Víme jak v posledních letech zima v Česku vypadá, týden mrzne, pak je dva týdny nad nulou a tak se to střídá.
Vozim schwalbe marathon winter. Nasadim je s prvnim snehem a sundam, kdyz uz snih a ledovka nehrozi. Z toho plyne, ze vetsinou jezdim po asfaltu bez snehu. Hroty nijak netrpej. Ve predu je to uplne vpohode, vzadu, pri vyssi hmotnosti jezdce, hrozi po case, ze se hroty protlaci do plaste.
Taky 45nrth dělá pláště na sníh.
A stejně jako Suomi nic v rozměru 407. :-(
407? Nechapu. Myslis 406 jako 20"?
Jo, 406
Protože to nedává moc smysl. Takhle malý kola jsou ve sněhu na prd a skládačky se používají hlavně ve městech na rovinách = v nížinách, kde sněhu a ledu bývá velmi málo.
No ja nevim co je to 407, dnes je tech rozmeru tolik, ze se v tom uz ztracim. Jestli myslis 20" (pak ale 406 mm), tak se neco malo v rozmeru 20" s hroty vyrabi. Nebo jestli jsi chtel napsat 4" na fatbike, netusim.
Ano popletl jsem dohromady 406 a 507, vejde se mi cca 50–406, takže sem hledal něco mezi 40–406 a 50–406. Jediné co sem našel je Schwalbe Marathon Winter Plus 42–406.
Nokian ma taky nejake 20" plaste https://suomityres.fi/…et/routa-tlr ale jsou dost drahe.
To je skoro i podobný Marathonům a cena fakt vyšší, minimálně 50 €. A sehnat se to dá jen ve Skandinávii, ani v Německu to nemají.
Ano, je to drahe, pritom stejny plast velikost 28" stoji min jak 1/2. To je ale dane tou nizkou poptavkou. Nicmene Schwalbe vidim nejlevnejsi v prepoctu za 950 Kc a Suomi za 1050 Kc, bez postovneho. Mozna lze oba koupit levneji, jen jsem velice zbezne proletl ceny. Samozrejme nakupu v zahranici se minimalne u Suomi a v tomto rozmeru nevyhnes.
Pak ti porad jeste zbyva moznost koupit retezy jako se pouzivaji u aut. Ja zkusenost nemam, ale v USA je to bezne, tam hroty snad ani neznaji. Neco o tom natacel bikeman4u v jednom svem videu na youtube.
Řetězy na kolo, to vidím prvně.
Já kupoval Marathon Winter Plus 42–406 loni za 800, teď ho vidím nejlíp za 900 (obojí Koloshop).
Ja ted nahodil Jumbo jim 4.8 ;-D a v pohode. Akorat na klasicky bike to asi nenarvete :-D
Zdarec, mám dotaz na majitele plášťů s hroty. Jelikož je u nás většina cest uhlazená od pluhů a klasický Smart Sam se moc nechytá, uvažuju o těhle pláštích s 240 hroty na krosové kolo:
nebo
Případně jsou i levnější verze s menším počtem hrotů. Máte nějaké reálné zkusěnosti? Díky
Ja vozim schwalbe. V soucasne dobe jen ve predu. Jsem spokojeny. Continental ma take 240 hrotu, ale podle fotky jen ve dvou radach, zatimco schwalbe ve ctyrech. Moje zkusenost je takova, ze krome stredu je dobre mit hroty i na bocich. Plast ti pak drzi lepe v zatackach a ve vyjetych ledovych korytech. Plus ten schwalbe je neprustrelny plast co se tyka odolnosti. Jak je na tom continental nevim. Plus ma schwalbe hroty z lepsiho materialu. Za me teda schwalbe.
Já vozím continentaly, už druhou zimu a za mě ok.
Vozím jako bezduše, tlaky plus mínus tak akorát a drží to pěkně.
Dříve jsem vozil schwalbe, rozdíl minimální, continentaly jsem dostal za dobrou cenu.
V případě vyšší vrstvy sněhu tlak snížím, na asfalt možno více nafoukat, hřeby se tak dostanou trošku mimo dosah.
Na zimu můžu jen doporučit. V téhle ledové zimě (tj. odklizený sníh na asfaltu) na zmrazcích je jízda na kole kolikrát bezpečnější než pěšky.
Díky oběma za odpověď :)
Který Continental konkrétně vozíš jako bezdušový, prosím? Poohlížím se po pláštích s hroty a u všech, co jsem zatím viděl, je uvedený, že jsou dušové (Schwalbe Winter i Marathon Winter Plus, Continental Contact Spike 120 i 240), bezdušový bych bral radši.
Winter Plus jsou těžké a nepoddajné pancéřáky, starší ne-Plus Wintery byly lehčí a hlavně líp držely. Hroty v prostředních řadách daly pět sezon, hroty v krajních řadách pořád skoro nové, obešel bych se bez nich. S Conti Spike nemám srovnání.