Přední páka hydrauliky má nezvykle dlouhý chod,vzdálenost obou páček je stejná ale přední jde zmáčknout asi o 1,5 cm víc.Je zavzdušněná nebo je problém jinde?
Přední páka hydrauliky má nezvykle dlouhý chod,vzdálenost obou páček je stejná ale přední jde zmáčknout asi o 1,5 cm víc.Je zavzdušněná nebo je problém jinde?
může to být nastavením, může být zavzdušněná, pro začátek bys mohl napsat, o jakou brzdu jde, a jestli ti páka šla přimáčknout tak i dřív, nebo se časem chod zvětšoval
Jedná se o brzdy Tektro draco a páky šli zezačátku naprosto stejně krátce. Brzdy jsou staré asi měsíc (nové kolo) a tohoto problému sem si všiml včera.Myslím že u takových to brzd stím musím počítat
S tím nemusíš počítat, za chvilku tě čeká garančka, tak jim to tam pěkně řekni, a pokud to nevyřeší, resp. pokud se to objeví znova, tak jim to v rámci záruky vracej tak dlouho, až to bude vyřešené ;) Normální to není.
Mam podobný problém, páky zabírají až od poloviny zmáčknutí.
Co udělat proto aby zabíraly dříve? Formula RX
pravděpodobně dobře odvzdunit
Mě se něco podobnýho stalo u brz Shimano, myslel sem že je to zavzdušněný, ale stačilo jenom chvíli mačkat páku a zase se to bylo v pohodě. Nevim čim to je.
Zavzdušněním ;-).
+1 :-)
Všem děkuji to jsem potřeboval vědět, ale této chybě jsem to původně moc nepřikládal, protože kolo je nové jen rv.2010 =) tak asi i když brzdy ležej ladem tak ztrácí učinek.
Hi. Tak mam obdobný problém.Jde o Sh 485 takže žádná hitparada.. Odvzdušnil jsem brzdy ale zadní má znatelně delší chod páky. Účinek, chod a houbovitost je stejná jen ta zadní má chod páky delší.. Dá se toto nějak nastavit? Je to tak, že délka chodu páky záleží na vzdálenosti desek od kotouče?
Jestli to spíš není blbě odvzdušněné :)
no to je klidně možný. Dělal jsem to poprvý ale žádný bybliny z toho už nelezly tak nevim jak dál. Nicméně mi je divný, že projev obou brzd je stejnej jen má jedna delší chod.
Pokud máš nastavenou stejnou vzdálenost pák od řídítek tak by to určitě dělat nemělo, vzdálenost desek od kotouče by na to taky neměl mít vliv, jediné co mi připadá v úvahu je fakt špatně odvzdušněné nebo nedostatek kapaliny v oběhu.
Pokud máš nastavenou stejnou vzdálenost pák od řídítek tak by to určitě dělat nemělo, vzdálenost desek od kotouče by na to taky neměl mít vliv, jediné co mi připadá v úvahu je fakt špatně odvzdušněné nebo nedostatek kapaliny v oběhu.
taky sem si myslel, ze uz zadny bubliny nejdou. Chce to poklepavat trmen, hadici a paku treba kusem dreva a vsemozne natacet a ruzne promackavat paku rychle, pomalu pri povolenym i utazenym odvzdusnovaku proste s tim delat vsechno mozny. Jo delal sem XT jeste ten starej typ 765.
Aha.. no zas tolik času jsem tomu nedal. Je pravda, že ta zadní hadice jde pod horní rámovou defakto vodorovně. tak se na to asi vic podivam. Možná zkusim zavěsit bajk za přední kolo aby ty bubliny pořádně vylezly. Jinak si myslim, že tento typ brzd nemá štelovadlo vzdálenosti pák od gripu.
jeste neni spatny zadni trmen sundat a dat ho svisle (nechat viset na hadici), aby nezustaly v horni casti bublinky. Ja to tak delam, kdyz je brzda uplne bez kapaliny.
zkusim. dik..konecne nejaky konkretni rady k odvzdusneni.
Nesmysl, hydrauliky jsou spolehlivý a skoro bezúdržbový. 20 let jsem na ně nešáhnul a brzdí pořád stejně.
tak mi prave dosly nove XT brzdy, jeste je nemam na kole, ale prekvapilo me, ze jedna paka jde zmacknout par mm a druha o velkej kus vic, muze to byt tim, ze je v ni malo oleje, nebo je proste zavzdusnena?