Přední páka hydrauliky má nezvykle dlouhý chod,vzdálenost obou páček je stejná ale přední jde zmáčknout asi o 1,5 cm víc.Je zavzdušněná nebo je problém jinde?
Přední páka hydrauliky má nezvykle dlouhý chod,vzdálenost obou páček je stejná ale přední jde zmáčknout asi o 1,5 cm víc.Je zavzdušněná nebo je problém jinde?
může to být nastavením, může být zavzdušněná, pro začátek bys mohl napsat, o jakou brzdu jde, a jestli ti páka šla přimáčknout tak i dřív, nebo se časem chod zvětšoval
Jedná se o brzdy Tektro draco a páky šli zezačátku naprosto stejně krátce. Brzdy jsou staré asi měsíc (nové kolo) a tohoto problému sem si všiml včera.Myslím že u takových to brzd stím musím počítat
S tím nemusíš počítat, za chvilku tě čeká garančka, tak jim to tam pěkně řekni, a pokud to nevyřeší, resp. pokud se to objeví znova, tak jim to v rámci záruky vracej tak dlouho, až to bude vyřešené ;) Normální to není.
Mam podobný problém, páky zabírají až od poloviny zmáčknutí.
Co udělat proto aby zabíraly dříve? Formula RX
pravděpodobně dobře odvzdunit
Mě se něco podobnýho stalo u brz Shimano, myslel sem že je to zavzdušněný, ale stačilo jenom chvíli mačkat páku a zase se to bylo v pohodě. Nevim čim to je.
Zavzdušněním ;-).
+1 :-)
Všem děkuji to jsem potřeboval vědět, ale této chybě jsem to původně moc nepřikládal, protože kolo je nové jen rv.2010 =) tak asi i když brzdy ležej ladem tak ztrácí učinek.
Hi. Tak mam obdobný problém.Jde o Sh 485 takže žádná hitparada.. Odvzdušnil jsem brzdy ale zadní má znatelně delší chod páky. Účinek, chod a houbovitost je stejná jen ta zadní má chod páky delší.. Dá se toto nějak nastavit? Je to tak, že délka chodu páky záleží na vzdálenosti desek od kotouče?
Jestli to spíš není blbě odvzdušněné :)
no to je klidně možný. Dělal jsem to poprvý ale žádný bybliny z toho už nelezly tak nevim jak dál. Nicméně mi je divný, že projev obou brzd je stejnej jen má jedna delší chod.
Pokud máš nastavenou stejnou vzdálenost pák od řídítek tak by to určitě dělat nemělo, vzdálenost desek od kotouče by na to taky neměl mít vliv, jediné co mi připadá v úvahu je fakt špatně odvzdušněné nebo nedostatek kapaliny v oběhu.
Pokud máš nastavenou stejnou vzdálenost pák od řídítek tak by to určitě dělat nemělo, vzdálenost desek od kotouče by na to taky neměl mít vliv, jediné co mi připadá v úvahu je fakt špatně odvzdušněné nebo nedostatek kapaliny v oběhu.
taky sem si myslel, ze uz zadny bubliny nejdou. Chce to poklepavat trmen, hadici a paku treba kusem dreva a vsemozne natacet a ruzne promackavat paku rychle, pomalu pri povolenym i utazenym odvzdusnovaku proste s tim delat vsechno mozny. Jo delal sem XT jeste ten starej typ 765.
Aha.. no zas tolik času jsem tomu nedal. Je pravda, že ta zadní hadice jde pod horní rámovou defakto vodorovně. tak se na to asi vic podivam. Možná zkusim zavěsit bajk za přední kolo aby ty bubliny pořádně vylezly. Jinak si myslim, že tento typ brzd nemá štelovadlo vzdálenosti pák od gripu.
jeste neni spatny zadni trmen sundat a dat ho svisle (nechat viset na hadici), aby nezustaly v horni casti bublinky. Ja to tak delam, kdyz je brzda uplne bez kapaliny.
zkusim. dik..konecne nejaky konkretni rady k odvzdusneni.
Nesmysl, hydrauliky jsou spolehlivý a skoro bezúdržbový. 20 let jsem na ně nešáhnul a brzdí pořád stejně.
tak mi prave dosly nove XT brzdy, jeste je nemam na kole, ale prekvapilo me, ze jedna paka jde zmacknout par mm a druha o velkej kus vic, muze to byt tim, ze je v ni malo oleje, nebo je proste zavzdusnena?
Prosím o radu.
Mám páky ultegra r8000 a práva páka při brzdění zabírá téměř až u omotávky. Zkoušel jsem odvzdušnit a žádný efekt. Může být problém ještě někde jinde? Nebo mám dále zkoušet odvzdušňovat. Páka rok stará, desky, kotouč v pořádku. Nevypadá že by to někde protékalo, oleje dost.
Díky za rady.
Záleží na montáži na řídítka, nastavení vzdálenosti páky a trochu i na stavu destiček a kotoučů. No a samozřejmě na tom odvzdušnění – neni to úplně triviální udělat dobře.
Nejsem žádný velký servisák, tak je možné že jsem neodvdušnil pořádně. Jen jsem potřeboval vědět, zda mám koumat ještě něco dalšího, než si dám druhé kolo.desky, kotouč jeté minimálně. Moc jsem toho na tom nenajel. Díky.
Já při odvzdušňování celý kolo různě nakláním do všech možných poloh-řídítka vpravo vlevo a stále promačkávam br.páku.V kalísku jen tolik kapaliny aby s tím šly dělat tyhle,,prostocviky,,
Pře touto operací samozřejmě protlačím kapalinu třmenem,pákou do kalíšku
Kolem jsem nemrskal, jinak postup stejný. Zítra tomu dám větší péči. Jinak potupně do servisu:) díky.
Jeste bych na zaver jak na aute. Tak trikrat napumpoval paku drzel a odstriknul pres odvzdusnovak. Klidne vickrat. Samozrejme s nasazenou strikackou a kaliskem ;)
Zdá se ti krátký krok?
Co se ti na tom nezda?
To vypadá normálně, kratší už to nebude.
ok diky,
pride mne že ta paka nezabira hned , no nic
dekuji za reakci
zda se mi dlouhy
Prijde mi normalni. Freestroke mas nastaveny jak?
takhle :
Bezva :) Z toho nepoznam nic.
Koukni na video, treba ti to v necem pomuze.
stačí dotlačit zašroubovat ten šroub?
s tim šroubem nehnu ! nevim.
co tak vyndat kola a naprazdno bez kotouču stlacit paku aby se pistky trochu približili ke kotouči ? pomohlo by nebo je to nanic ?
Riskujes, ze to bude skrtat (a pridal bych v tom pripade olej). Nebo muzes jeste zkusit preplnit paku/system olejem – koukni na nejake video na youtube. Bacha na paku/expanzku, muzes ji tim znicit… Muzes i koupit silnejsi kotouce.
Taky mam radsi kratsi prazdny krok, ale o moc uz to nebude. Osobne bych zacal tim, ze bych kouknul na freestroke nastaveni a pak to projel. Pri jizde to pak vypada jinak nez na stojanu.
fajn diky za reakce !!
no ja budu muset se zeptat na to v servise, nikdy jsem tohle doma nedelal , jsem pouze uživatel ne odbornik na brzdy
a když k tem brzdam dam pačky od saint br m820 ? bude t o fungovat ?
Co si od toho slibujes?
Ano bude , ale chod bude stejny . A ver mi co by za tohle dalo plno uzivatelu. Jako jestli fakt chces vypinac on/off tak jedine jako na aute desky se dotykaji kotouce. Ale nechapu proc to chces :).
a jak poznat že je tam malo oleje v brzde ?
br m820 jsou jeste lepší jo než xt ?
když vyšroubuješ odvzdušňovák na páce tak by pod ním neměl být vzduch.
Sainty jsou sjezdova lajna . Nevymyslej vymyslene. Nech ty xt mas je v top stavu ted.
aha
takže nejaka bublina ?
Tvl to je tezky s tebou. Asi jsi tohle chtel radit pod novase. Jaka bublina zas? Ptal ses na mnozstvi oleje, a odpoved byla pokud neni olej az u zavitu sroubu tak to dolij.
… což ti chod páky stejně nezkrátí.
Leda bys tam ten olej nacpal pod tlakem nebo odvzdušňoval s něčím užším než je ten žlutej bazmek. Pak bys dostal desky blíž kotouči, ale zas by ti to častěji štrejchalo.
Ano Davide, vím, že ty ten problém nemáš, ale je to pokračování tvé reakce na tazatele :-)
pardon lidi , ja byl jen zvedav !
v tyhle vecech se vůbe c nevyznam
a když budu kontrolovat hladinu oleje nemůžu to nejak zavzdusnit tim že to otevřu ?
Ne.
Hele, bez urážky, při úrovni tvých znalostí, nic neotvírej a dej to do servisu. Beztak sám nic nevyřešíš a jen riskuješ, že něco pos…
diky,
ja vim
pujdu do servisu
offtopic dotaz. Nac mas dve stejna kola, teda krom velikosti? Osobne bych je teda tunil na uplne jinych mistech.
Treba ma vyssi partnerku a to modre je jeji :-)
Jinak souhlas s tunenim.
hahhahaha
nikoho nemam
oba kola jsou moje,
jen jsem byl zvedavy
jak jsem psal nejsem na tohle odbornik
a na jakych mistech ?
porad
Tak treba vidlice, kola, razeni, kliky, Aiona bych dal na to druhy kolo, XTR kotouce, zbytecnost. No urcite by se jeste neco naslo, jen me to prastilo do oci, ze je to takovy chaoticky, ode zdi ke zdi.
ode zdi ke zdi.?
zbytečny je zemrit
penize budu a ty nebudes
Ale ja vubec neresil penize, to je tvoje vec. Ja narazel na zvlastni kombinace komponentu.
zvlastni jo , hm co už
Další mladej suverén, kterej ničemu a nikomu nevěří :-)
....... a neumí řadit příspěvky
omlouvám se no, pardon !