• robsol

    Ahoj všem, pořídil jsem si vidli EPICON se zdvihem 110 mm upravnou od tuning-testu. Co se týče funkčnosti je opravdu super (nechci tady dělat ale žádnou reklamu). Jediné co mě trochu vadí je že se poměrně hodně zajíždí už když na kolo sednu. Jak jsem zde různě vyčetl stačilo by ji asi více přifouknout, ale v tom je jádro pudla. Kolik je asi správný tlak. Vážím cca 85 kg a jezdím marathony a lehké XC. Díky všem za názor.

     
    0 0
    • MlokCZ  

      Co znamená poměrně dost zajíždí když na ní nasedneš? Jak velký ten sag je?

      0 0
      • Ricci  

        V navode je, ze po sadnuti na bike by mala vidla klesnut o 14 – 20 % zdvihu, ak sa nemylim, takze staci zmerat a pripadne dofuknut

        0 0
        • MlokCZ  

          Upravený Epicon může mít sag klidně i větší, viděl bych to tak na 20–25% tak akorát. Mě spíš totiž přijde, že je jen překvapený trošku větším sagem. Ale dokud nenapíše, kolik ten sag skutečně má, tak můžem jenom hádat.

          0 0
      • robsol  

        Pokud na kolo nasednu na začátku jedná se o cca 2–3 cm. Ale během jízdy to jde i při jízdě na rovném asfaltu o hodně níže tak o cca další 2 cm. Ale neberte ty míry doslova jen to odhaduji.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jestli je sag kolem 2–2,5cm, tak je to ok, 3cm už by bylo moc. A během jízdy půjde lehce do zdvihu každá vidlice, ale nemělo by to být zase nic extrémního, zvlášť když máš upravenou verzi a tedy nízké pasivní odpory. Tady je další otázka, nemáš nastavený odskok na příliš pomalý? Pokud ano, tak to jednak není dobré v terénu a druhak to právě tohle dělá (při šlapání se vidlice nepatrně pohupuje a když je expanze, tedy odskok přitlumená moc, tak do zdvihu to jde snadno, zpět ne a tedy ten trvalý nepatrný pohyb to udrží výrazně více ve zdvihu).

          0 0
          • robsol  

            díky za radu. jen pro jistotu prosím o info zda mám více tedy otočit do plusu nebo do mínusu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Z hlavy netuším, jak to má zrovna Epicon značený, předpokládám, že + bude zvyšovat tlumení odskoku.

              Začni na odskoku nastaveném na nejrychlejší, tedy na minimálním tlumení odskoku (předpokládám tedy otočit ve směru minus co to půjde) a pokud vidlice bude kopat, tak postupně tlumení odskoku přidávej.

              0 0
              • milan1  

                Vstupuju sem proto, že tady může vznikat dojem, jak se o své zákazníky nestarám a proto je třeba zde řešit takovéto zásadní záležitosti.

                Vyjímám několik částí z návodu,který přikládám ke každé vidlici.

                Zde je výpis těch částí, které mají přímý vztah ke zdejším dotazům.

                " Správně nastavená vidlice nechodí až na doraz a nabízí přitom dostatečnou citlivost na počátku. Informativním údajem může být takzvaný SAG, ale pozor, při jeho měření se dělá mnoho chyb a vše je zkresleno. Ověřte proto raději hlavně to aby vidlice nechodila na doraz v žádném z režimů jízdy, vše ostatní je tak nastaveno správně. Sag dosahuje běžně hodnoty 20 – 30% celkového zdvihu. Zdvih samotný se může huštěním mírně měnít, je to způsobeno stlačováním negativní pružinky uvnitř vidlice.

                Zdvih vidlice jde změřit podle vysunutí vnitřních nohou. Rozdíl se zjistí ve stavu vidlice připravené k jízdě a vidlice zcela vypuštěné a zasunuté na doraz. Je třeba připomenout, že vidlice citlivá a tedy s vyšším sagem se více ponoří a skutečný jízdní zdvih bývá u této vidlice nižší, než je hodnota zdvihu měřená ve stavu statickém.

                Právě tento typ je již tak citlivý, že zvláště při vyšším zdvihu zaskočí nepřipraveného jezdce, který dosud jezdil na málo citlivé vidlici s malým zdvihem a často vede k chybnému nastvování tlaku.

                Nastavení expanzního útlumu je možno teprve po nastavení tlaku vzduchu a tedy samotné pružiny. Expanzní útlum nám tlumí příliš rychlý návrat pružiny a jeho smyslem je zabránit takzvanému kopání vidlice. Seřizování tohoto útlumu najdete na pravé noze na jejím dolním konci. Utahováním doprava se útlum zvyšuje a povolováním doleva se zase snižuje. Smyslem není aby byla funkce viditelná pro oko, tedy aby bylo vidět, jak je návrat zpomalen ale ve skutečnosti musí být návrat hodně rychlý a pro oko napohled by se mohlo zdát vidlice jako málo tlumená. V žádném případě nesmí být až tak rychlý, že by byly cítit výrazné zpětné rázy do rukou v terénu. Kdo používá vyšší huštění vidlice bude muset mít toto tlumení nastaveno na vyšší hodnotu a tedy více přitaženo a lehký jezdec s nižším tlakem nastaví kompresi na nižší hodnotu."

                0 0
                • MlokCZ  

                  Má tam tedy popsáno vše co potřebuje a to zcela jasně, tady není co dodat. Tedy jediné, že by bylo dobré, aby si přečetl návod.

                  0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Papolius  

      Tak si změř přesně ten SAG. Tuším, že Mlok tady dával odkaz na stránky Suntouru kde bylo video jak na to- Vezmeš stahovací umělohmotnej pásek(ten co se s nim chytá tachometr, kabely…) nasadíš ho na spodek vnitřní nohy vidlice, utáhneš a pak na kolo nasedneš. Pak slezeš a změříš o kolik mm Ti popojel stahovací pásek a podle toho můžeš dofouknout.

      Já mám taky tu vidlici a pozorně jsem poslouchal Milana a na 84kg mám 100psi a je to super.

      0 0
      • milan1  

        To měření sagu není moc jednoznačné a chyby, které mohou vznikat rozdílným přístupem jsou příliš velké, proto mám větší rozptyl i v mém návodu.

        Text jsem vkládal výše.

        Sag není tím nejsprávnějším postupem právě pro jeho nepřesnost a  rozdílnost, která bude odlišná, kydž to měří zkušený a méně zkušený uživatel. Správné měření je nejlepší ve dvou osobách. Sag je proto jen informativní hodnota mající při správném měření nezastupitelný vliv jednoznačně důležitost především u ocelových pružin, u vzduchu už to tak jednoznačné není.

        0 0
        • MlokCZ  

          Máš pravdu s tím měřením sagu.

          Jen bych doplnil, že je sag dobrý pro počáteční určení nějakého tlaku, když není představa na kolik bych měl vůbec danou vidlici vůbec foukat. A pak lze doladit dle využití zdvihu. I když i využití zdvihu může být v některých případech problematické. Pokud chodí někdo na doraz, tak tam je to jasné, musí přifouknout. Ale opačně, pokud někomu zbývá kousek nevyužitého zdvihu a má přitom hodně opatrný styl jízdy, kdy nemá žádné větší podněty od terénu, tak nemůže zase příliš tlak snižovat jen aby při takovém stylu jízdy využil celý zdvih a přitom se dostal na nějaký přehnaně velký sag typu 35–40%.

          0 0
        • Papolius  

          Ano ano chápu to. Proto jsem v příspěvku podtrhnul, že jsem poslouchal Tvůj výklad pozorně :o)

          Každopádně tazatel měl napsat nejdřív přímo Tobě bych řekl.

          0 0
    • kravjec  

      Mám cca:80kg a foukám to na 100psi a spokojenost nemám ji upravenou myslím že i tak je ta vidle dobrá

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.