Od kolika kilo se dá rozumně používat Epicon? Bude rozumně chodit pod dítětem 35 – 40 kg?
Od kolika kilo se dá rozumně používat Epicon? Bude rozumně chodit pod dítětem 35 – 40 kg?
Epicon je vzduch+/-pružina ovšem nejsem si tím na 100 procent jistý (kdyžtak mě někdo opravte) :-), to by znamenalo že pokud ta pružina není úplně měkká moc by nefungoval. Navíc při větším upuštění vzduchu vidlice ztrácí zdvih. Jestli je tomu opravdu tak jak píšu a nejsem si jistý, znamenalo by to že ta vidlice nebude dělat svojí „práci“ :-). Pak by možná pomoh tuning-test (o sériovce si myslím své a o TT nevím nic), kde upraví vidlici na váhu jezdce.
Ovšem 35–40 kilo nebude mít navždy tak je otázka zda by se to vůbec vyplatilo…
A nebude pod těma čtyřiceti kilama málo tuhá? :D:D
To bych doporučil Epicona TT – při objednávce zadáváš váhu), v originále má na tyto váhy moc tuhou negativní pružinu (přicházíš o zdvih), je to znát i s mými 65 kg.
Když jsem měl zdvih nastavený na 120 mm, tak reálný zdvih byl při běžném tlaku asi 105 mm.
Díky moc! Takže by to asi ve standardu moc nefungovalo. Mám možnost výhodně koupit (spíš tedy dostat ;-) ) pro malou Epicona 120. Novou bych nejspíš nekupoval. I když, teď mně vlastně napadá že i kdyby to pro ní ze začátku byl zdvih třeba někde kolem 80mm, asi by jí to i bohatě stačilo. Uvidíme, ještě to rozmyslím.
Vidlice by fungovala, byla by citlivá, ale zdvih by byl nižší.
Šlo by to řešit jinou negativní pružinou, nebo úpravou současné.
Jinak jak píšeš o Epiconu 120 – každý Epicon se dá nastavit (interně) v rozmezí 80–140 mm, dírky jsou připravené po 20 mm.
Tak to do ní asi půjdu. Díky moc.
žena má 50kg, Epicon TT si velmi pochvaluje…
Klidně do ní běž, přeladění je otázka 2–4 hodin práce, záleží k jakému výsledku se chceš dopracovat. ;)
píšeš o úpravě současné pružiny…
myslíš tím obroušení pruměru té silnější?
pokud ano,troufneš si odhadnout jak moc pro 50kg jezdce?
nyní je vidla natlačena na cca 45Psi,maličko ztrácí na zdvihu.
případně dvě slabší na tuto váhu vyjdou?
na můj dotaz by někdo odpověď věděl?
Já jsem to pro 50kg řešil. Nechal jsem si navinout pár pružin s různým průměrem drátu, podle původní negativky. Stálo to pár kaček, ale je to dlouho, jaký to byl drát už nevím. Oměř stávající negativku a zavolej do Invelu.
díky,
asi mám páky ve svém okolí ,kde by mi pružinu namotali,ale nechce se mi obíhat známé firmy.
v TT pružiny mění za slabší-silnější, předpokládám?
chtěl jsem to vyřešit nejjednoduší cestou a to je to broušení na kulato.
případně sehnat náhradní tu slabší.
(pokud je mezi něma opravdu nějaký rozdíl,nevšiml jsem si nějak při demontáži)
Milan určitě mění negativky podle váhy jezdce.
Pro mě by bylo broušení složitější, protože bych musel pružinu nosit do fabriky, navíc pravděpodobně několikrát, než by se trefila správná síla. Takhle jsem to poladil výběrem ze 4 pružin a za hodinu bylo hotovo.
Originální slabší se myslím nedělá, nebo ji dovozce prostě nemá, vlastně nemá vůbec žádnou.
ok,rozumím.každý máme jiné možnosti,co a kde ošéfovat.
pokud přeci jen nechám pružinu namotat,na výkresu zadám…
vnitřní průměr pružiny
délku
počet závitů
sílu drátu(kolik ubrat na pruřezu,na každé ubrat o desetinu?)
třeba si ještě vzpomeneš:-)
Přesně jak píšeš.
Drát jsem bral nějaký úplně obyčejný, černý, který byl myslím po 2 desetinách. Nechal jsem si udělat asi 4 pružiny, takže poslední byla z drátu o 1mm slabšího, než originál. Ta poslední myslím byla už moc slabá.
Původně jsem si říkal, že ten černý drát bude jen pokus a finální pak nechám udělat z nerezu, ale jak to tak bývá, zůstala tam ta zkušební. Dneska je ta vidle, kdoví, kde. Takže nějaký dlouhodobý test stability materiálu neproběhl.
moc ti díky,
udělám to tak,že vyndám stávající pružiny,omelu je o 5 desítek a ono to snad klapne:-),pokud to bude moc,vrazim mezi ně podložku,tím je zase posílím.
i když se přesně netrefím,změna k lepšímu jistě nějaká bude, ale žena to stejně nepozná.dělám to je pro svůj dobrej pocit:-D
Napřed bych zkusil zvednout zdvih a míň fouknout,mám to teď taky tak a funguje líp.
mám 155mm,zvedat už není kam;-)
Zajdi, nebo pošli mail do pružinárny, a několik pružin vezmi na zkoušku. Mívají tam toho po kkt. Např
Ajo vlastně,a to je ta negativka furt tvrdá?
na mích 75kg je v poho,ale pro zenu by to ctělo citlivější.
na co potřebuje se děcko houpat zrovna na vidli????
na co potřebuje starší inteligentní člověk ze sebe dělat kokota na fóru ?
tak s tou inteligenciou by ma to nikdy nenapadlo…
kde jsi tu zase po dlouhé době objevil nějakého kokota…???
je sice po sezoně a kolem už bílo, ale témata jsou stále stejná už od založení fora..houpací vidlice, pískací řetězy, nefunkční sady atd…avotomtotuje…
Naštěstí čas od času rozvíří stojaté temné vody zdejší cyklistické a necyklistické odbornosti tajemný génius z kopcovité valašské krajiny proslulé kozím mlékem a sifonem.
Nj, když ty bezplášťáky a radiální bezořecháky eště nikdo neviděl, tak se o tom ani moc nediskutuje. Lidi většinou píšou o konkrétních věcech a ne o imaginárních , byť revolučních vynálezech.
Mě zase dycky zajímalo, jestli má tenhle člověk nějakou rodinu, okolí, kamarády a jestli se chová takhle debilně i na veřejnosti.
Možná by byla sranda ty nejlepší věci odsud vytisknout a v obálce poslat jeho známým :)
To je fakt. O Emilii Weberové se taky moc nemluví. A jaký je to převratný vynález!