• TyKeji

    Zdravim, koupil jsem jetou vydlici FOX 40 Float 2014 203mm a mam problem s nastavenim sagu. Podle tabulky jsem dohledal že bych na svou váhu měl mít tlak okolo 68 psi (81kg) akorát když si na kolo sednu tak zajede vydlice jen asi 8mm. Pokud nastavím tlak 50 psi(minimum podle tabulky pro 60kg jezdce) tak se dostanu na 20mm což je pořád málo. Mužete mi chlapi poradit jak na to? Asi servis? cyklošvec potřebuje okolo 14 dnu na to a to ted v sezoně…

    Dík moc za pomoc

    0 0
    • Pedro404  

      Neřešil bych tabulky, nafoukal na kolik procent sagu chceš a projel to.

      0 0
      • TyKeji  

        Jezdil jsem to ted 2 x a využiju tak třičtvrte chodu vydlice a to tam mám tech 50psi..

        0 0
        • Pedro404  

          Tak ufoukni tak, abys využil celej. Předpokládám, že sag pak bude taky relativně v normě.

          0 0
          • TyKeji  

            Vyzkouším to teda stáhnoout ještě, měl jsem strach ještě upouštět abych ji nezničil.

            0 0
            • Pedro404  

              Pokud nebudeš při jízdě dávat tvrdej doraz, tak nízkym tlakem nic nezničíš.

              0 0
        • wladeq  

          Řešit u sjezdové vidle sag podle tabulek je ještě větší blbost, než u kterékoliv jiné vidle. Komprese máš nastavené jak? A tři čtvrtiny zdvihu je v tvém podání dost nicneříkající údaj, podle čeho si to poznal? Ono taky záleží jak to máš našroubované v korunkách ;-)

          0 0
          • TyKeji  

            Komprese mam kolem středu. Začínám tak si stím pořát hraju… Zdvih poznam podle gumky ne?! V korunkách snad dobře :)

            0 0
            • wladeq  

              Jde o to, že záleží jak to máš našroubované v korunkách, někomu nad nima kus nohou trčí, někdo, já, to má zároveň s vrchní. Takže to že není ta guma nalisovaná pod spodní korunku neznamená, že vidle není na konci zdvihu. Navíc má ta vidle hydraulický doraz, a je dost těžké dostat ji až dolů.

              A jaký je teda problém? Že nelitáš po dorazech?…dáváš ji holt asi málo nažrat

              0 0
              • 106Paja  

                Pokud ladí vzduch, tak už je to Float a ten ve FIT patroně už HBO nemá.

                0 0
              • Tyke  

                Nohy mi trci tak 4mm z korunky. Vidlu jsem vypustil a meril jak chodi pak dofouk a projel proto vim ze nechodi na max. Problem je ze vyuziji jen 70% chodu. Nazrat ji davam malo. To vim a pracuji na tom :) Zitra jdu jezdit tak uberu jeste na tlaku a uvidim…

                0 0
                • goofy  

                  Nastav si SAG kolem 30% a uvidíš. Pokud je vidlice normálně citlivá, tak by se vzduchovým pístkem žádný problém snad neměl být.

                  0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Rice  

      Nedavno jsem koukal na video na slovenskym mtbiker že by se sag měl nastavovat v jízdní poloze, takže spíš ve stoje. Každopádně bude nejjednodušší ji fouknout podle tabulky, jet někam trošku „nakrmit“ a pak jen trošku doladit tlak a odskok na co nejlepší chod a citlivost.

      0 0
    • kesu  

      Jako první úplně povol komprese, obě. Pak nafoukni sag tak, aby při stání na kole s těžištěm tak nějak normálně byl asi 30–35%. Zkus test parkáč, v malý rychlosti (skoro stát na míste) ťukni do brzdy a zmáčkni to co nejvíc. Mělo by to jít tak na 75–80% zdvihu. Následně nastav odskok tak, ať to nekope ani nejde moc pomalu.

      No a v tenhle okamžik to chce pojezdit, při normální jízdě je ideální, když to chodí cca 90% zdvihu. No a pak to jezdi tak víkend a začni šahat do kompresí. To je už na trochu delší chvíli..

      0 0
      • TyKeji  

        Povolit znamená nadoraz do minusu? Okej. Dík A když se budeš ještě nudit mužeš mi popsat trochu jak ladit potom komprese…

        0 0
        • wladeq  

          Jop, obě na mínus. Mě těch 35 procent sagu příjde strašny overkill…dá se na tom vůbec jezdit? :)

          Ke kompresím

          LSC, na obrázku klasická sinusoida, je přesný opak odskoku. Určuje, jak rychle půjde vidle do zdvihu (není to tvrdost, neurčuje sílu potřebnou k zatlačení, určuje rychlost). Když je ji málo, vidle se na brzdě, při šlapání, na roletách…boří do zdvihu. Když je ji moc, vidle začíná být tupá

          HSC, na obrázku „hranatá sinusoida“ přichází na řadu když vidle dostane větší bombu (dropy). Když je ji moc, funguje i když nechceš (moc „brzo“, a bije přes pracky). Když je ji málo, tak to prostě při velké ráně dáš nadoraz

          Zjednodušeně

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.