• criss23

    Ahoj všem,

    Zhruba 6let jezdím do přírody na kole zn. Author Stratos, které má své limity a jsou situace kdybych ho hodil do kopřiv.

    Poprosil bych proto všechny nadšence do kol o radu.

    Po všemožném laborování jsem vybral tyto dvě kola

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

    Měřím 184cm, váha 95kg ---- vybral jsem velikost L

    a 29"kola

    Děkuji všem za odpověď. ( u obou počkám na nové modely )

    Anketa: Jaké vybrat (váš názor)

    51x
    75%
    0 0
    • Goob  

      Sorry, nechtěl jsem hlasovat :D. Z popisu není naprosto jasné, co chceš jezdit totiž.

      0 0
    • vojta1616  

      taktéž sem nechtěl hlasovat, myslel jsem že je to odkaz …

      0 0
    • Tomáš  

      Máš nějaké ambice, nebo jezdíš jenom pro zábavu?

      0 0
      • criss23  

        Ambice nemám, na kole si odpočinu a vyčistím hlavu.

        Prostě mě to baví…

        0 0
        • Tomáš  

          V tom případě bych vzal fulla.

          0 0
    • Lister  

      Ten Nerve AL nemá 29 kola, ale 27,5.

      0 0
    • JaMull  

      Jsem si dlouho myslel že je nutné dobře zvážit jestli fulla nebo HT. Od doby co jsem zkusil fulla tak chci HT jenom silničku, popř. na kolo s nosičem, tandem, a takové. Na fullu jsem si teprve začal jízdu užívat, ať rekreačně či na závodech. Ztratil jsem dost cyklolet drkotáním řiti na HTčku. :) ..pouze můj subjektivní dojem ;)

      0 0
      • miche  

        Co člověk, to názor :-)

        U mě přesně naopak :-) Já ztratil několik cyklolet na fullu :-)

        0 0
        • criss23  

          Právě, tak trochu se bojím že u fulla ztratím kontakt se zemí a bude to plavné. Nevím ani jak je to s výdrží tlumiče.

          Rozhodně nechci fulla, proto že je právě in.

          0 0
          • miche  

            Full je super (až na pro mě drahou údržbu teda), ale mě prostě chybělo takový to šlápnutí do pedálu :-) Jít ze sedla a prostě vyletět kopec/kopeček :-)

            Jediný kde mi fakt full chybí, tak to je rychlá jízda po polňačce (na HT občes musím ze sedla prostě), ale to je i věc techniky šlapání a jizdy, nejsem závoďák, tak to zase tak neřeším všechno :-)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • JaMull  

            Full ti zaručí právě přesně opačný efekt, ve sjezdu i výjezdu drží zadní kolo pěkně na povrchu, mrkni na tohle: http://www.youtube.com/watch…

            1:15

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • marapara  

            Za sebe můžu říst, že mě na fullu baví jezdit tam, kde mě to na HT dřív moc nebavilo, tak jsem tam raději nejezdil :).

            Rozhodně full není o tom, že je to momentálně „in“, ale spíš o jiném pojetí ježdění – zábava, radost.

            Pokud tě baví blbnout a hrát si s kolem, baví tě třeba občas si sjet nějakou náročnější technickou pasáž nebo singltreky, tak bych asi jednoznčně bral fulla. Sám mám 2 biky HT a fulla, na HTčku jezdím spíš do práce – silnice, zpevněné cesty, občas polňačky a trochu terénu, ale do pravého terénu jezdím na fullu.

            0 0
        • PreVít  

          po 13 – ti letech na HT už nikdy více. Fully prodělaly velký pokrok, a dnes je to nejlepší varianta do lesa pro pohodové ježdění bez ambicí.

          0 0
        • Lišák  

          A já jezdím furt HT i FS a jsem spokojený ;-)

          0 0
    • Picino  

      Připadá mě že stojíš přesně před stejným rozhodnutím jako já před cca 2 měsíci. Dlouho jsem zvažoval full a ht a nakonec jsem moc spokojený, že jsem vybral full Nerve al. Takže za mě full. Diskutoval jsem to v několika vláknech. Nicméně já osobně bych u tvé výšky stejně preferoval kola 27,5 vel. L, Zkus vyzkoušet v terénu 29" aby jsi měl lehčí rozhodování.

      0 0
      • criss23  

        Děkuji všem za názor i rady.

        Mám vybráno…, snad chybu neudělám :)

        http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

        0 0
        • Lister  

          Tak to bych ti radil vzít spíš tu šestku, kde máš aspoň funkční vidlici – Rebě bych věřil mnohem víc než levnému Foxu se základním tlumením.

          0 0
          • jIrI___  

            A za ušetřený peníz pořídit lepší záplety. Ale RS funkčnější než Fox, svět se v řiť obrací :(

            0 0
            • McBlacky  

              no v době dual air byl rozhodně RS lepší než fox a třeba float 120–140 proti RVL zdaleka tak nevyužil zdvih. Pak začali foxy ojebávat patronou s tou šprckou, načež u RS si řekli, že jim teda na tohle bude stačit solo air a narvali ho všude.

              Takže aktuálně jsou opět ve hře i indiáni s modifikovaným tpc+ a jen čekám kdy suntour přijde s dual airem :)

              0 0
              • AleZ80  

                Tak Suntour využívá negativní pružinu, ne ? Takže je to vlastně takový dual semi air.

                0 0
                • McBlacky  

                  tak tu má i fox a další značky, bez toho by to moc nefungovalo

                  0 0
                  • AleZ80  

                    RS ji asi nemá, ne ?

                    Prosím tě, kde jsou ty hupíky mezi Vonoklasy a Černošicemi. To jde přímo po modré TS ?

                    0 0
        • Egesi  

          Paráda, v té černé je to luxus!!! Užíj si tu parádu :)

          0 0
    • Barak  

      Já jsem teď řešil také nové kolo a nekonec jsem se po mnoha letech na fullu vrátil k HT. Konkrétně ke Grand Canyon CF SL.

      Dřív jsem jezdil více těžšího terénu, kde byl full jednoznačně výhodou, teď už tolik ne. Proto padla volba na 29" HT. Po dvou testovacích jízdách kolem domova, kde to mám hodně naježděný můžu říct, že se to zatím zdá být dobrá volba. Větší kola v kombinaci s karbonovým rámem zajišťují až překvapivé pohodlí. A je to raketa. Bohužel jsem stihl jen 2 vyjížďky, pač jsem jsem včera v euforii nad tím, jak to jede, přehlédl kořen, vzal ho pedálem, hodil držku a zlomil si klíční kost. Vymalováno.:-)

      0 0
      • McBlacky  

        pěkný no :/

        ale jinak carbon / alu dělá u HT velký rozdíl. Samozřejmě záleží na carbonu, nižší a střední řady jsou velmi pohodlný. Top provedení některých výrobců je strikně orientováno na výkon a jsou jak šutr (sworks, advanced SL, red oclv,…)

        dneska už bych HT hliník nechtěl ani viděl, ale bez HT v carbonu a je jedno jaký rozměr si to zatím nedokážu představit. 29 je jasne pro HT nejlepší volba, ale nesmí to být těžítko a musí být lehká kola.

        0 0
        • Barak  

          Já třeba oproti tobě nepotřebuju závodní nářadí a ani nemám možnost zkusit tolik různých kol a udělat si na různé kombinace komponentů, rámů atd. vlastní názor. Takže to byl trochu krok do neznáma. Ale jsem fakt celkem překvapenej, že spoustu úseků, kde jsem čekal, že budu muset ze sedla nebo to bude minimálně nepřijemný, jsem v pohodě přejel aniž by se mi nějak výrazně rozhodila frekvence šlapání.

          0 0
        • criss23  

          SLX 29, má necelých 11kg bez pedálu.

          S váhou je na tom stejně, jako nejlevnější karbon.

          Výbavou je ale lepší.

          Karbon pro mě není priorita

          0 0
          • McBlacky  

            právě ten carbon na rámu dělá největší rozdíl. Lepší carbon na deore než hlína na XT.

            0 0
            • ddan  

              Přesně… +1

              Dobrý karbonový rám je základ. S karbonem mám dost zkušeností z Epicu, ale co jsem měl 29HT, tak to byla hlína. Po 3 letech ježdění se ale z toho stalo fakt bláto. V kopci se to pode mnou kroutilo jak had. Sehnal jsem po reklamaci nový karbonový rám Scale 910 a to je úplně jiná liga!!! Opravdu nemusí být XTR, XX1, stačí i nižší řady, ale po karbonovým rámu jsou nutné lehké dobré kola. Jinak je 29 utrpení ;).

              Jinak kvůli malé výšce stále zvažuji 27,5 ale jen v případě fulla. U mě vede Spark 710 nebo RC ;). Ale jestli chce někdo HT, tak menší než 29 je krok zpět.

              0 0
    • Džey Ár  

      To jsou ale hloupé otázky :-)! Samo že full!

      0 0
    • novas752  

      Jednoznačně Nerva :) ta nova kolekce je za ty ceny opet vyborne vybavena a proti hardtailu ma full spoustu dalsich vyhod…

      0 0
    • Wiseman  

      Jak je to vůbec u fulla s váhou jezdce??Je nějaký max limit aby nedošlo k „prosednutí“ zadního tlumiče příp poškození celé stavby???

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • oldaka  

      Moje zkušenost:

      jezdím na 26 carbon fullu 100/100, žádné závodní ambice nemám a vím, že moje další kolo bude určitě HT.

      Mám rád když citím, že vynaložená síla jde kam má. Nemám rád jakékoli, ať už minimální, propružení při záběru.

      Nicméně to je asi osobní úchylka, pro většinu bude jistě vhodnější full.

      Nicméně i po pořízení HT se určitě fullu nezbavím. Věřím, že kombinace full 26 a HT29 bude fajn, bude na výběr dle aktuální nálady :-)

      Mnoho zdaru při výběru.

      0 0
      • miche  

        To mě něco připomíná :-) Jezdil jsem full 100/100 a jak jsem pořídil 29er HT, tak se na něj začalo prášit a šel z domu :-)

        0 0
    • Krejca  

      Řešil jsem vloni to samý,vyhrál Full,řekl bych i s podobným stylem ježdění,po pravdě si ho dokola užívám.

      0 0
    • jakub  

      ahojte řeším de-facto to samé na podzim ev v zímě budu řešit patrně podobnou věc.Jsem jednoznačně rozhodnut pro 29er ale teď babo taď jestli fulla nebo HT. Nemám na to abych měl dvě kola a:

      • na kole jezdím dost do práce (60procent) po silnici de-facto porovině20km tam a zpět.
      • pak jezdím teren – okolí Adršpach – Teplice.
      • jezdím maratony ale jen pro zábavu bez jakých koliv ambicí snad jen propřekonání sebe sama – občas mi to ale sedne a umím taky pěknězabrat…
      • nemám problémy se zády, na HT umím obstojně v současné době mámale fulla 26er a jsem celkem spkojen, ale když se svezu na HT tak mě to bavítaky jako svině – ten odpich na Fullovi prostě člověk nazažije
      • občas jezdím sjezdy a to dost nahraně svého kola – dovolím si tvrditže bych občas uživil i endurové kolo

      řeším mezi těmito koly:

      specialized Camber (ve výprodeji test bajky hodně zajímavé ceny)

      canyon nerve al 29 – http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      nebo Williera: http://www.kupkolo.cz/…2015_z96961/ (uměl bych se dostat na 40kkč)

      moje představa je tak ± 40 kkč možná se v zimně nebudu brátnit ani bazarovému kolu s píš mi jde o projev kola… jsem sám zvědav jaké bude nakonec kolo…

      0 0
      • criss23  

        Mno a Já jsem zase na začátku s výběrem.

        Kámoš mi pujčil na víkend :

        http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

        a je to neskutečný mazec, to kolo je jedním slovem boží.

        Ta akcelerace, stabilita a lehkost, to je prostě paráda.

        Cenovkou už pro mě trochu na hraně, ale dal bych to.

        Ještě zkusím sehnat toho Nerva.

        0 0
      • rock  

        Vím, že to neguje hned třetí věta, ale bral bych fulla a na pravidelné dojíždění do práce levnou (bazarovou) silničku nebo HT, podle toho, kudy jedeš.

        0 0
        • jakub  

          ahoj díky za info, silnička šla z domu, nebavilo mě to ani omylem…, já i po blbý silnici jezdím raději na MTB a věřím, že nejsem sám, kdo to takto praktikuje

          0 0
          • Japhy  

            Hm, u mně by asi nic jinýho než full pro cesty do a z práce nepřipadalo v úvahu. Ráno obvykle jedu vcelku umírněnou nejrychlejší variantu (22 km/300 převýšení), zato odpolko když vyloženě nespěchám si můžu dopřát luxusní sjezdíky kde si zadní tlumič přijde na svý. S HTčkem by to nebylo ono.

            A když bych jo chtěl drhnout áčko, na tlumiči je taková kouzelná páčka která mi z fulla to HT udělá.

            0 0
          • rock  

            já i po blbý silnici jezdím raději na MTB a věřím, že nejsem sám, kdo to takto praktikuje

            No, já sám vlastně taky :-). Ale kdybych do práce (+30km) jezdil na kole pravidelněji, asi bych to přehodnotil. Ale ty už jsi to evidentně zkoušel, tak beru zpět.

            Volil bych nízkozdvihovýho fulla – což je koneckonců to, co jsem si vybral pro sebe. Hrby v lese to zaoblí dostatečně a když to na asfaltu pozamykám, jede to jak HT.

            0 0
    • Lance  

      poučka je jednoduchá, už jsem ji tu někde psal:

      jsi ***** ber fulla

      nejsi ***** ber HT

      není na tom nic těžkého

      0 0
      • nox159  

        nebyt ***** u tebe znamena nemit prachy? ;-)

        0 0
      • criss23  

        :)to jsem se toho dozvěděl, trochu to rozveď, pro a proti u obou podle Tebe.

        0 0
      • Lister  

        A kdy že sis teda pořídil toho fulla?

        0 0
      • jIrI___  

        Je to tak.

        0 0
      • Georrge  

        bububu já jsem hrozný kokoooot!

        0 0
      • Džey Ár  

        A ty budeš ta vyjímka:

        ***** a nemáš fulla!

        To criss: Jak to tak vidím, tak podle toho jak tě to kolo (HT) nadchlo, tak budeš tou vyjímkou co by se asi od fullu vracel k HT. A nebo jsi ho nevzal testnout do těch správných míst! Každopádně to kolo je vyloženě zaměřené na výkon, což už se o Nerve asi říct nedá, viď :-)? Třeba ti to pomůže :-)!

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • figur  

      Přesně toho HT jsem dostal před 10 dny ve velikosti „L“. Před tím jsem jezdil RM Landslide na 26". Zatím mám najeto cca 200 km a pro mě to je velkej skok k lepšímu. Mám jinou strukturu cest – cca 50% rozbitá silnice, ostatní-polňačky, lesní cesty, traily míň (vidle to pobere). Na tratích, který mám najetý jedu rychleji a lehčeji. Je to samozřejmě díky 29" a váze. Fulla bych nebral z důvodu složitější konstrukce (váha,větší nároky na servis).Mé tratě se nejvíc podobají maratonům (50–70km) a na ně mi vyhovuje HT.

      0 0
      • criss23  

        figur: díky za názor, to „L“ bych na mou výšku bral taky.

        Poděl se ještě o nějaké poznatky.

        Co únava, je to kolo tvrdé??

        Není zbytečná ta verze SE? Koukal jsem, že má lepší jen o fous vydli a XT osazení.

        0 0
        • figur  

          Tak teď mně zmizel příspěvek na celou stránku,což mě docela nasralo.Takže stručně – mám 182cm a kolo mně padlo jako udělaný namíru.Únava nižší,dal jsem po silnici 95km a pohoda.Daleko líp se po rovině udržuje frekvence,je to mnohem klidnější.Nemusel jsem měnit představec jako u minulého kola za vyšší kvůli krční páteři.Jedině sedlo,to je na vyhození.Rám mně nepřipadá extra tvrdej ,že by ty proklamovaný zadní vzpěry?Z kopce od baráku mám dole bez brzd o 3km víc.Rám myslíš asi SLX – má nějaké plusy – vedení bowdenů apod. a celkově ta řada posazena vejš z pohledu komponent (a tím i váhy).Do karbonu jsem nešel z důvodu jeho zranitelnosti při přepravě kola.Kolo hodnotím jako univerzál,kterej dobře odvaluje po silnici a kdykoliv mohu odbočit do terénu.Nepotřebuju kličkovat mezi stromy ani skákat 60cm skoky,na který je to údajně stavěný.Tož asi tak.

          0 0
          • jakub  

            no tak to ti pěkně děkuju, zase jsi mi udělal v hlavě bramboračku… hodně jsem přikloněn k fullovi, ale po tvé reakci už jsem zase nažvejknutej… letošní Sudety budu mít půjčeného stumpa – pevnýho, tak uvídíme co na to má záda a celkové jak se mi na tom pofrčí…

            0 0
            • figur  

              Ještě dodatek.Myslím,že Canyon obecně je dobrá volba.Když jsem nasčítal komponenty v cenách českých e-shopů,dostal jsem se na částku o polovinu vyšší než je prodejní cena toho kola.Samozřejmě,že Canyon má ceny nákupu poloviční nebo ještě nižší.Ale on velkou část hodnoty těch komponent pouští zákazníkovi tím,že nemá další meziobchodníky. Většina prodejců u nás deklaruje kolo na XT,ale XT je jen přehazka a to ostatní je prostě ošizený. Na mým kole je řetěz KMC,gripy Ergon a další „vedlejší“ věci, který jsou jako většina – spotřební,ale i ty jsou tady ty lepší.Pak samozřejmě nemůže dávat slevy v desítkách procent,jako někteří tuzemci.Když si stejnou kalkulaci udělám u tuzemských kol,mám v té ceně „díru“ – to je ta budoucí sleva,na kterou našinci tak rádi slyší.Vím,že jsem se odchýlil od tématu fullxHT,ale třeba to taky někoho zajímá.

              0 0
    • scoty  

      Tak HT bych bral jedině na závody, v karbonu a kdyby mi bylo pod 4O…

      0 0
    • lalajda  

      Fulla jsme měl a velmi slušné kolo, ale po 6ti měsících ježdění jsem to změnil zpět na HT.

      Nevyhovoval mi hlavně posed fullu dozadu oproti HTčkám, do kopců to prostě nechtělo jet a jet kopec na kamení nebo kořenech bylo mnohem více vyčerpávající.

      za mě tedy Karbonový HT se slušnou sedlovkou a plášti 2,2

      0 0
      • Georrge  

        Nevyhovoval mi hlavně posed fullu dozadu oproti HTčkám

        to nám vysvětli

        // jet kopec na kamení nebo kořenech bylo mnohem více vyčerpávající//

        a tohle taky

        0 0
        • miche  

          Oproti 26 fullu se mi na 29er HT jede do kopce taky lépe (myšleno kameny a kořeny apod …). Nemůžu ale srovnávat s 29er fullem, toho jsem dlouhodobě nejezdil, jen nějakej test a ten mě nenadchl.

          0 0
          • maajkee  

            Tak to mi řekni jak se ti na hopsajícím HT může jet přes kořeny a kameny lépe, naopak tam já na HT oproti kámošům co jezděj fulla docela ztrácím, když beru ty co maj ± stejnou výkonost. Je to právě tím, že full ti drží přeci kolo pořád v kontaktu s podložkou.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Georrge  

              a hlavne nemusis na kazdem druhem korenu nadzvedavat prdel a misto toho slapat. Teda aspon my, co nemame masochisticke sklony :)

              0 0
            • miche  

              Naprosto chápu na co narážíš (měl jsem Gianta Trance 100/100), super kolo, spokojenost letitá, ale prostě teď 29er HT a spokojenost větší :-)

              Myslím, že je to o pocitu z jízdy, já přece netvrdím, že je HT lepší než full. Až se mi do ruky dostaně nějaká 29er full raketa, budu tvrdit něco jinýho :-)

              0 0
            • Tomínos  

              Když jsou ty kořeny a kameny veliký zhruba půl cm, tak určitě ne.

              0 0
        • lalajda  

          ad 1– sedíš více za osou šlapání než na HT.

          ad 2– prostě mě sralo pohupování za každým kořenem a šutrem, odskakování a prohrabavání zadního kola při záběru

          0 0
          • MlokCZ  

            ad 1)

            Ne nesedíš, to jsi jen špatně vybral fulla.

            ad 2) „odskakování a prohrabavání zadního kola při záběru“

            Tak to jsi ale nejel na fullu, ale na HT.

            0 0
            • Goob  

              Nebo klasika: nafouknu gumy na 4 atmosféry, aby to jelo, přefouknu tlumič, a tlumení na nejrychlejší odskok.

              0 0
            • lalajda  

              Však stačí srovnat dvě kola, které máš v bajcích a to Tvé HTčko a hned vedle Fulla a je vidět rozdíl.

              Ano může se zdát, že míchám hrušky s jabkama, ale posez fulla mi seděl, jen když jsme jel s dětmi :-)

              0 0
              • nox159  

                na retropseudozavodaka jsi jeste moc mlady…

                takže nechapu :D

                0 0
              • MlokCZ  

                Tak to jsi tedy mistr srovnávač, když dle nezatíženého fulla kde vůbec nemáš ponětí jaké vozím sag na vidlici, jakéýna tlumiči a jak ovlivňují geometrii jednotlivé režimy tlumiče a jak snížení zdvihu vidlice, tak dokážeš srovnat posed za jízdy…

                A jinak zcela stejný posed na těch kolech nemám. Mám pouze stejnou polohu sedla vůči středu při reálné jízdě (ne na fotce na nezatíženém kole) a to jak výška sedla, ta předozadní posun.

                Mám pouze mírný rozdíl jak jsem narovnaný (na celopevňáku mám nepatrně položenější posed (i když s dost malým rozdílem) a to mám cíleně (tak mi to vyhovuje). Nebyl by naprosto žádný problém to poladit, aby i tohle bylo úplně stejné.

                Jediný limit stejného posedu je pro případ HTčka s extrachrtím posedem x vysokozdvihový full. Tam se už musí udělat jeden rozdíl a to výška řídítek, které je nutné mít na fullu výše (abys při propružení vysokozdvihové vidlice nešel přes řídítka).

                Pro nízkozdvihový full (stejný zdvih vidlice jako HTčko) ani tenhle rozdíl není a může být úplně vše totožné.

                0 0
                • MlokCZ  

                  A to jsem zapomněl na to nejdůležitější. Aktuálního 150mm fulla co jezdím v profilu vůbec nemám (u všech fullů tam mám poznámku, že už je nemám). Na posledním fullu z profilu jsem ten posed ale nijak moc odlišný v té době také neměl.

                  0 0
          • Georrge  

            na ja, někdo si neumí nastavit posed a tlumič a pak na ty fůly nadává :)

            0 0
            • lalajda  

              Pozor!! Já na ně nenadávám a naopak ženě hodně pomohl.

              Napsal jsem jen proč mi neseděl. A s DT Swiss tlumením jsem si hrál a zkoušel hodně.

              0 0
            • lalajda  

              Pozor!! Já na ně nenadávám a naopak ženě hodně pomohl.

              Napsal jsem jen proč mi neseděl. A s DT Swiss tlumením jsem si hrál a zkoušel hodně.

              0 0
      • McBlacky  

        dělají se i fully co mají stejné geo jako HT, je to jen na tobě jak to naladíš. Pokud to má zamykací tlumič tak to do kopce je uplně stejný posed na zamčením jako na HT

        0 0
        • lalajda  

          Předpokládám, že full je od toho, aby tlumil. Pokud pojedeš do kopce v terénu, tak si tlumič zamkneš a uděláš si z toho HT?

          0 0
          • McBlacky  

            no jasný ale pokud jedu v terénu tak mi XC/ full pomůže víc než ta změna geo v neprospěch ´stoupavosti´. když jedu hladký dlouhý kopce tak se zamykání hodí.

            ale jak píše dole Mlok u menšího zdvihu je to stejně fuk, u 100 fula si ani nevšimneš změny jestli máš sag 25–50% co je rozsah rovina – krpál

            0 0
        • lalajda  

          Zamčený full může mít podobné geo, ale odemčený aby fungoval určitě ne.

          Ale jak jsme psal, mě osobně full neseděl.

          0 0
          • MlokCZ  

            Odemčený fungujicí full samozřejmě může mít podobnou gemoetrii taky a pokud má jinou a někomu to nevyhovuje, tak si akorát blbě vybral.

            U hodně nízkého zdvihu to tak může být rovnou bez pomoci nějakých dalších fičurek tlumiče a vidlice, protože změna sagů není pro sjezd/rovina/výjezd není tak významná (a částečeně je i na tom HTčku jen díky vidlici).

            U vyššího zdvihu to pak jde taky, ale už je potřeba snižování zdvihu vidlice + více režimů tlumiče (pro kompenzaci změny sagů do výjezdu).

            Nakonec to pak v praxi je až tak, že na 150mm fullu dokážu mít více podobnou geometrie celopevňáku (který jediný má geometrii ve všech situacích stejnou) než na HTčku s odpruženou vidlicí (na HTčku s vidlicí bez snižování zdvihu, tam se to běžně na nízké zdvihy nedělá).

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pan.Fazole  

      3 měsíce zpět jsem za pro mě nemalej peníz koupil 29 HT

      A už teď přemýšlím nad prodejem a vyhlížím na netu a v krámech 27,5 150mm fully

      Jak tu někdo psal v jinym vlákně – tím si asi člověk musí hold projít.

      0 0
      • Barak  

        To byl tvůj první bike? Jezdil jsi jenom silnici? Jinak totiž nepochopim takový názorový kotrmelec.

        0 0
      • jakub  

        hmmmm třeba já bych bral oba,… ale problém jsou právě ty no jak se tomu tekdom říká- peníze…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.