• Pete1985

    Po delsi dobe jsem se odhodlal ke koupi noveho kola, ale hned pri prvnim rozhodovani (HT vs Full) jsem na vazkach.

    Ve vetsine pripadu jezdim cyklostezky, lesni cesty, ale obcas se vydam na:

    http://www.trail-busters.cz/trail.php…

    http://www.trail-busters.cz/trail.php…

    Vesmes skoro vsechny trasy tam maji odjete na fullech, a tak tedy nevim, jestli bude horsi mit HT na obcasny ten trail, nebo full na castejsi obyc jezdeni.

    Bohuzel na dve kola nemam finance, muj rozpocet je do 40 tisic (pokud by se naslo neco opravdu vyhodneho, tak by se dalo pripadne o trochu navysit).

    Diky

    0 0
    • Breakpain  

      Ber to podle toho, co jezdíš víc … za mě HT … (převládá pro ni vhodnější terén … )

      0 0
    • Wiseman  

      Asi 2 měsíce zpět jsem řešil to samé a vzal jsem HT ;)

      0 0
    • Pete1985  

      Diky za odpovedi. Mohl by jeste nekdo, kdo ma zkusenosti s nekterymi trasy z danych stranek na HT, pridat par poznatku, jak se to jelo?

      0 0
    • Fran-tic  

      máš nějaké závodní ambice? já bych za 40k šel asi do fullu. už bude lehký a to pohodlí tam je. záleží, co od toho kola čekáš. ať pak ve stojce nenadáváš, že to kolo nemá takovou odezvu atd… :)

      0 0
      • Pete1985  

        Zavodni ambice nemam zadne :)

        Jen je otazka, jestli za 40 nebudu mit low-end full a pristi sezonu tam budu muset polovinu veci menit. (To jsou zatim me dojmy z procitani for)

        0 0
        • lalajda  

          full za 40 Ti už opravdu vydrží. Pokud nechceš závodit, tak za 40 už jsou s velmi slušnou vidlicí a tlumičem a i na XTčku, což je pro hobíka nezničitelné.

          0 0
        • lalajda  

          jo, počítej s tím, že po čase každý full začne vydávat zvuky, které na HTčku neuslyšíš..

          0 0
          • Lišák  

            Fakt? Letos čtvrtá sezóna na IQ a zvuky furt stejný jako na začátku – z tlumiče ve vidlici a z tlumiče v tlumiči ;-) Jinak ticho, jako na HT.

            0 0
        • Picino  

          Já jsem se před měsícem taky rozhodl vybírat mezi full a ht a nyní po měsíci průzkumu a vyzkoušení pár kol jsem se rozhodl pro full. Dle tvého popisu jezdím podobné úseky. Rozpočet mám +/- stejný a nyní se jen rozhoduji jestli Nerve al 6.0, nebo 7.0, tak asi tak.

          0 0
        • Fran-tic  

          co bys tam chtěl měnit? komponenty ti vydrží stejně jako na ht a 40 už je dost vysoký odrazový můstek. třeba moje verze toho, co psal lišák…mám 140/140 fulla, ocel ht a silnici…když pominu silnici, nechal bych si fulla, protože mě to prostě v lese baví. i kdybych měl jezdit cyklostezky a co 20 km si dal 5 minutek po lese :). kdybych měl vybírat nové kolo, zkusím ht se 150mm zdvihem, ale jen ze zvědavosti.

          0 0
    • Lišák  

      Taky přidám svoji trošku do mlýna.

      Vzal bych HT. Ocel. Pohledal bych, poptal se na osobní zkušenosti s daným vyhlédnutým rámem. Preferoval bych pohodlí. Ne každá ocel je pohodlná! Vlastní zkušenost. Dále bych šel do karbec sedlovky, nejlépe 27,2 mm. Tam bych se také poptal na zkušenosti (pružení) majitelů.

      Na to, co jsi uvedl, mně FS přijde zbytečné. Já sám ho sice preferuji, ale pokud bych se měl vzdát všech svých kol mimo jednoho, tak si nechám ocelové HT. Je to můj největší universál a ten rám je fakt pohodlný (v rámci HT). Po posledních vylepšeních jsem ho dostal pod 12 kg a nestálo to žádné velké peníze. Až ho znovu nafotím, tak apgrejdnu jeho profil v „Našich bajcích“.

      Jak je to (v této cenové relaci) s karbonem netuším, jistě o něm napíše někdo jiný, kdo se v něm orientuje. Já mám rád ocel.

      0 0
    • tonik666  

      Podle fotek z Trail Busters klidně fulla. Třeba toho Nerva od Canyonu co tu už někdo zmiňoval.

      0 0
    • Azmir  

      Taky bych šel cestou fulla, ovšem něco z bazaru, třeba něco zánovního ještě se zárukou, ale přitom hodně dobře osazeného, sem tam se něco takového na bazaru objeví.

      0 0
      • nitraq  

        Záruka na bazaru? Trochu oxymorón, ne?

        0 0
        • Lister  

          Proč?

          Když koupíš rok staré kolo s dokladem, tak kde by měl být problém? Některé firmy pouze z nějakého nepochopitelného důvodu omezují prodlouženou záruku na rám jen na prvního majitele, slušná firma to ale nedělá a záruka přechází dál, na druhého, na třetího, na čtvrtého…

          0 0
          • nitraq  

            To mě docela zajímá, měl jsem za to, že je záruka právě jen na prvního majitele. Můžeš jmenovat značky, u kterých ta záruka přechází? Díky.

            0 0
          • Georrge  

            jen na prvního majitele se vztahují záruky typu doživotní… aspoň tuším teda. Jinak normální záruka musí být i pro druhého majitele.

            0 0
            • Breakpain  

              Presne tak. Ze zakona dana zaruka putuje od majitele k majiteli. Nadstandardni veci typu dozivotni ne, ta je jen pro prvniho majitele, ktery musi splnit vetsinou nejake podminky (navsteva servisu atd)

              0 0
              • Vilém  

                Nejaky mesic zpet popisovali ve Velu neco jineho. Zajimalo by me co je tedy pravda.

                0 0
                • nitraq  

                  Přesně proto se ptám. A taky páč aktuálně koukám po nějaký bazarovce, tak abych byl v obraze.

                  0 0
                • Lister  

                  Český národ je ve své podstatě svině vedle svině, takže se snaží všechno ochcat, ale zákonná záruka, je zákonná záruka a platí. Když si koupíš třeba předváděcí auto, což je taky už věc používaná, protože je oficiálně uvedená do provozu, tak záruka platí stejně a dokonce si můžeš doplatit záruku prodlouženou, jako bys kupoval auto nové.

                  0 0
                  • Vilém  

                    No ja bych stejne radsi nazor od nekoho pravne znaleho.

                    Sice to vidim stejne jako ty, ale proste psali neco jineho, tak by me zajimalo jak to doopravdy je.

                    Zduvodneno to bylo tim, ze puvodni kupni smlouva, na niz se vztahuje zaruka od prodejce je uzavrena s nekym jinym. Pri prodeji dalsi osobe udajne tato puvodni smlouva zanika.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Naposledy jsem kupoval v krámě komplet kolo v roce 1996. V záručáku je doživotní záruka na rám. I kdyby to bylo na prvního majitele-není nikde napsáno, že jsem to já. Dnes je to jinak? Sepisuje se nějaká kupní smlouva s osobními údaji?

                      0 0
                      • Lister  

                        Většinou je na ty prodloužené záruky potřeba kolo pak registorvat. Ale jinak je ztráta zákonné 2 leté záruky při prodeji další osobě nesmysl.

                        To by pak ve výsledku i znamenalo, že pokud člověk koupí kolo a pak jej třeba daruje manželce, tak ona nemůže reklamovat, protože kolo nekoupila. Při prodeji se nepodepisuje kupní smlouva, jasně definovaná je pouze strana prodávajícího, kupující se pak prokazuje dokladem o koupi, případně záručním listem, kde tak maximálně budou kontrolovat, jestli kolo prošlo garanční prohlídkou.

                        0 0
                        • tonik666  

                          Představoval bych si, že zákonná záruka je „na doručitele účtu“.

                          0 0
                          • Lišák  

                            V devadesátém šestém jsem platil papírovými penězi na zasklenný, dřevěný stůl. Dostal jsem účtenku a to bylo vše. Jakýkoliv účet tam nefiguroval.

                            0 0
                      • Georrge  

                        tak jestli jsi první majitel se pozná snadno, zvlášť dneska – nejsi prostě ten, na koho je napsaný nákup. Kdysi se ale při koupi tyhle věci neuváděly, proto asi není dohledatelné kdo to vlastně koupil… ale jak už tu padlo, možná je pak nutná registrace.

                        Jinak mě se teď stala taková zajímavost – koupil jsem grafickou kartu z bazaru, dostal jsem záručák, ale karta byla vadná. Takže jsem ji dal na reklamaci, ta byla uznaná a protože už se nevyrábí, tak obchod vrací peníze. Nedá je ale na ruku tomu, kdo kartu přinesl, ale posílá je původnímu kupujícímu. Takže peníze přijdou tomu, kdo mi kartu prodal :) tak jsem zvědavý, jestli ty peníze uvidím, zatím je naštěstí prodejce velice ochotný… a to jsem při reklamaci uvedl všechny kontaktní informace na sebe.

                        0 0
              • blaf  

                to neni pravda, myslim, ze primo v zakone je receny, ze zaruka je platna jen pro prvniho majitele, felix.org to tu myslim nekde potvrzoval

                0 0
            • Lister  

              Možná to nevyznělo zcela jasně, ale přesně tohle přece píšu?

              0 0
              • Georrge  

                jojo píšeš, já jsem chtěl jen narazit tu doživotní záruku, to jsi asi myslel tou prodlouženou zárukou, ale prodloužená záruka může být i něco jiného, tak jen aby to bylo komplet :) a to druhé je pak pro utvrzení.

                0 0
    • Erknold  

      Záleží i s kým jezdíš. Já když jedu s mou drahou polovičkou, tak většinou vezu brašnu na nosiči, aby bylo kam dát věci. Osobně nemám rád batoh na zádech, když jedu na kole. A nosič nevím jak se dává na fulla :)

      A v terenu záleží na pudu sebezáchovy. Pokud ho máš velkej a z kopce přes kořeny a kameny to nepouštíš naplno, sjedeš to i na HT.

      Takže pokud se nebojíš, máš kolem sebe lidi co rádi dračí v terenu, nemusíš s sebou tahat mikinky apod. :) Jdi do fulla.

      Pokud chceš univerzální tank, za který za pár let bouchneš i vozít se svištěm, jdi do HT :)

      Prostě není jednoznačná odpověď.

      0 0
    • Dav...1  

      No na druhou stranu, ´bezudrzbovost´ HT vs Full je naprosta parada. Ja jsem z HT-cka sundal i odpruzenou vidli. + Osazeni mechanickyma kotoucovkama, na tom kole se nema poradne co ******.

      Ale kdybych mel mit jen jedno kolo, asi to bude Full (±120–130mm) :-)

      Pokud ty vylety do lesa / terenu nebudou caste a prekousnes mensi pohodli, klidne HT (treba ta ocel/karbon)

      Kazdopadne na to prijde clovek az po delsi zkusenosti s danym typem kole.

      0 0
    • LRRTM1  

      Taky záleží, proč na biku vlastně jezdíš. Jestli rád polykáš kilometry, nebo bereš bike jako prostředek k dopravě za přírodou, tak si pořiď HT. Jestli Tě baví samotná jízda na biku a je Ti v zásadě jedno, kolik jsi ujel kiláků, jdi do Fulla. Fun-faktor půjde nahoru bez ohledu na to, jestli by ten trail šel seskákat i na HT. A rovnej úsek na Fullovi s radostí „přetrpíš“ ;-)

      0 0
      • MirosPikos  

        Navíc na rovným úseku je dobrý, že kolikrát člověk ví, jak rychle má jet. V obci obyčejně 50, mimo 90 a když je nějaké omezení, hned se to člověk dozví z červeného lízátka u silnice. Tohle člověk v lese málokdy vidí a pak je malér, když ho změří a nebo když si natluče kokos.

        Krom toho, Mirdo, co rýmička? Už si dobrej? :-D

        0 0
        • LRRTM1  

          V autě dodržuju, ale na biku ne – to kolikrát jezdím na přehledným úseku i 150… stačí na tacháči nastavit správnej průměr :-) K rýmičce se přidal kašlík. Sepisuju závěť. Odkazuju Ti v ní starý řidítka :-)

          0 0
      • Breakpain  

        Zjednodušené – plně s tím souhlasím.

        Hltáš km – spíše HT

        Fun factor – spíše Full

        Ja osobně rád najíždím a raději obětuji pohodlí, ale než jsem nato přišel, tak jsem rok sedlal fulla. HT mi přijde předvídatelnější a to se mi líbí.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • doubeq  

      Za mě si počkat na cyklobazaru na jetýho fulla ne moc starýho s dobrým osazením. Jezdím na HT a mnohem horší i mírnější trasy než v odkazech. Dá se to, ale po testovačkách přístí kolo bude full, hlavně kvůli pohodlí a zdá se mě, že odpoustí v terénu víc než HT. Strašně se mě líbil Spešl Epic s Brainem, ale je to trochu mimo moje servisní možnosti :) , přece jen Epicon na HT rámu je pro domácí kutili lepší…ale tlumiče se taky daj doma poservisovat ;)

      Za 40 000,– seženeš na bazaru uplně luxusní Full i HT, jen si chce počkat a viset na tom.

      0 0
    • joudys  

      to je jako by ses zeptal jestli si máš dát k obědu steak nebo jehněčí ragú. To za tebe nikdo nerozhodne, to si musíš přebrat sám. Samozřejmě rady tě můžou někam popošoupnout, ale co když ti půlka řekne ht a druhá fulla?

      Vycházej z toho, že až koupíš nové kolo, třeba budeš jezdit i něco víc než jen to co teď uvažuješ, ale terén všeho druhu, takže jediné co musíš udělat je si to vyzkoušet a pak se rozhodnout co sedí tobě. Navíc nikde nepíšeš, jestli chceš 26 nebo 29 nebo něco mezi, což bych si tady při koupi nového kola za 40 rozmyslel. Kde jsou ty doby kdy si člověk šel do krámu pro 26 ht a vybíral podle vzhledu.

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud má člověk jakž takž rozumný rozpočet, což těch 40 k myslím je, tak nevidím snad jediný důvod, proč na běžné hobby jezdění brát HT. Full s rozumnými zdvihy (dejme tomu 120–140 mm) člověku poskytne podstatně víc pohodlí a zábavy na úkor hmotnosti a někdy rychlosti, což mi jako nezávodníkovi je celkem u zadele :)

      0 0
      • joudys  

        ne každý si představuje pro hobby ježdění kolo na pomezí AM/EN. Třeba by místo 13,5kg fulla preferoval 10kg šviháka, pod pojmem zábava si každý představuje něco jiného.

        0 0
        • Georrge  

          za 40k si 10kg HT koupí těžko :) a pokud by skládal, tak za 40k by měl ten full tak 12kg.

          a taky nevím kdes přišel na to, že 120–140mm full je na pomezí AM/EN.

          0 0
          • Pajas04  

            12kg full za 40k? To bych chtěl teda vidět :).

            0 0
            • Georrge  

              proč ne? Postavil jsem 13kg za 25 tisíc… je to ale dost o štěstí a o tom, pro koho ten full je, takže co všechno si můžeš dovolit :)

              0 0
              • Pajas04  

                To co máš v profilu stálo 25k? Takže předpokládám správně bazarové díly?

                0 0
                • Georrge  

                  nene, to za těch 25k bylo pro přítelkyni. A ano, některé díly byly z bazaru, rám z výprodeje z německa, plno dílů ve slevě nebo v akci… a to jsem byl nucený kupovat docela drahé některé komponenty (atypická objímka za 600, 12mm zadní osa za 800, k tomu i adekvátní kola)… a řídítka už jsem měl doma :) ale dá se, jen se člověk musí hodně snažit.

                  0 0
                  • Pajas04  

                    Výprodeje chápu, ale použití bazarových dílů do srovnání neuznávám, to už můžeš koupit z batzaru celé kolo, a to je pak nefér srovnání s novým.

                    Každopádně 13kg FS za 25k je moc hezký výsledek ;). Nadruhou stranu si myslím, že do 40k 12kg full bude pořád celkem problém (např. Canyon Nerve AL 6.0, který je sice výborný poměrem cena/výkon má pořád 12,9 bez pedálů…). Kilo a čtvrt prostě do stejné ceny jen tak nestáhneš.

                    0 0
                    • Georrge  

                      S tim bazarem je to osemetne, ja treba bral kazetu, plaste, presmyk a kola, vsechno jen lehce jete a kola sundane z noveho kola. To ma do celeho kola z bazaru daleko, ale uplne nove to taky neni…

                      A ze hotove kolo s takovou vahou za tu cenu nesezenes, to je asi jasne, pokud nejde o vyprodej. Nekdy me prekvapuje, jak tezke komponenty davaji nekteri vyrobci i na drazsi kola.

                      A taky hodne zalezi na zamereni kola, hmotnost neni vsechno, nekdy je potreba vzit tezsi odolnejsi komponenty. Vyrobci to treba skladaji univerzalneji, ty si ale za stejnou cenu koupis lehci mene odolne veci, protoze vis ze si to muzes dovolit. Coz je treba pripad kola pro lehke holky (pokud nejezdi jak silene).

                      0 0
                      • Pajas04  

                        Kola bych třeba z bazaru nebral, ale jsem prostě asi jiný :). Jinak drobnosti typu toho přesmyku, kazety apod klidně.

                        Ale při kupování nových věcí si stojím za tím, že za 40k nepostavíš FS kolo do 12kg. To prostě ne, ani zdaleka – budeš tak na 12,5kg s pedály a budeš rád. Jasně, můžeš vzít lehčí věci, ale ty jsou přece obvykle dražší…

                        0 0
                        • Georrge  

                          jj kola bych z bazaru taky nebral, tyhle byly na bazaru proto, protože byly sundané z nového kola, tedy nejeté, navíc od ověřeného člena BF :)

                          hádat se tu kolem toho jestli to jde nebo ne nebudu, protože uznám že si jistý nejsem, chtělo by to rozpočítat, třeba to ze zajímavosti někdy zkusím rozpočítat :)

                          0 0
          • joudys  

            tak např. Author Master 2012 (v karbonu), který se teď vyprodává za 34 tis. má i s pedálama rovných 10,0kg, takže ještě mu šestka zbyde.

            … a vycházím z toho, že XC bývá se zdvihy do 100, 100-cca 130/140 jsou většinou AM a za tím je EN, tak to mám vžitý, ale každý ty zdvihy může chápat jinak. Mě osobně třeba přijde zdvih 140 na normální poho ježdění zbytečný.

            0 0
            • Georrge  

              nj tak když bereš dva roky starý výprodej (asi už dost omezený výběr), tak to musíš srovnat s fullama z výprodeje.

              A zdvihy se pořád posunují nahoru, XC už se dá označit i 120mm a AM končí u 150–160mm. Záleží víc na geometrii rámu a osazení, než na čistém zdvihu. Takže 120–140mm je dneska pohodové svižné kolo. A taky sis pro srovnání vybral horní hranici, že…

              0 0
              • joudys  

                nj, zdvihy jdou nahoru, to se za pár let bude XC jezdit už se zdvihem 140–150 že?

                0 0
                • nitraq  

                  Vzhledem k tomu, že vývoj systémů odpružení jde stále dopředu, tak je to klidně možný.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                • Lister  

                  ????

                  XC na 140mm už jezdím dlouho a kol s tím zdvihem, které jsou koncipovány jako dlouhozdvihé XCčka je taky dost.

                  Naopak si ale myslím, že takových kol bude ubývat, protože pod všudypřítomným tlakem endura se spíše protlačí směr odolnějších kol na středním zdvihu.

                  0 0
                  • joudys  

                    já jsem zapomněl, že pro XC je takovýto zdvih žádoucí ať už z hlediska váhy tak třeba jízdních vlastností. Kolik XC koncipovaných kol se s takovýmto zdvihem běžně prodává? Ale já měl na mysli opravdu XC kategorii a kola určená primárně na sportovní/závodní využití (a to podle mě kolo se zdvihem 140 určo není), ale chápu, že XC se dá jezdit na čemkoliv co komu vyhovuje a připadá normální.

                    0 0
        • nox159  

          ze ty budes mit tak 50+ a vozis 130ku predstavec a 530ky riditka a plaste aspon na 4atm :D

          0 0
        • jIrI___  

          Tak samozřejmě záleží i na konkrétním biku a jeho projevu. I mezi těmi 120–140 mm se myslím dají najít hodně svižné kousky, které jako bonus nabídnou kus pohodlí a jen velice málo oproti HT ztratí na rychlosti. Ze své osobní zkušenosti můžu říct, že ze 70% jezdím na 130 mm biku trasy, které by se bez problémů daly ujet i na HT, ale na těch 30% si full o to víc užívám a za HT bych neměnil. Nehledě na to, že i na blbé rozbité polňačce toho fulla ocením a jsem na něm rychlejší než kdybych jel na HT (vyzkoušeno). Ale jasně, pokud člověk vyhledává zpevněné trasy, pak tu hrstku malých předností HT ocení, ale to už bych spíš uvažoval o silničce nebo cyklokrosce.

          0 0
    • raw 4  

      Na tohle ti stačí HT, na Sázavě a v Orlických horách jezdím a tohle jsou krásný okruhy, ale nepotřebuju k tomu Fulla

      0 0
    • Ondra46  

      doporučoval bych si půjčit na víkend na test nějaké kola a projet se na tom trošku,

      rozpočet máš vcelku slušnej a pokud nevadí 29" tak se dá koupit za 45 novej epic 2013,já jej testl,ale 29"mi absolutně nesedla

      0 0
      • MirosPikos  

        29 nebat! :) Já bych se asi rozhodoval nad 29 HT vs. 27,5 Full. Ale je to věčné téma, ideálně vyzkoušet všechny variace a rozhodnout se.

        0 0
        • File12  

          Máš štěstí že máš Spectrala jinak bych se do nebrat 29 obul :D

          Ale pokud vyloženě nechce 29 tak klidně 27,5 fulla.

          0 0
          • joudys  

            ale ten Spectral není 29ka, takže si po pěkně podej :)

            0 0
            • File12  

              Není ale to nevadí. Chápu když je někdo nechce a nevyhovoujou mu :)

              0 0
    • File12  

      Za mě hlasuju spíš pro fulla. Když vemu že neschytávam ty tupý rány do ****** a zad tak jsem rád za volbu. A taky mín defektim. Tu váhu při nárazu nemusí absorbovat plášť.

      A pokud nemá závodní ambice tak HT nebrat.

      Radši než mít o kilo a půl mn tak pohodlí a když už tak se váhově zaměřit na kola, kazetu kliky kde bude váha znát nejvíc a kde to výrobci tak rádi vojebávaj.

      0 0
      • novcze  

        přesně tak, sice údržba fulla něco stojí, ale to pohodlí je k nezaplacení

        0 0
    • Lister  

      S podobnými požadavky bych si postavil kolo na hezkém ocelovém rámu s většími obručemi, dopředu dal funkční vidlici, osadil slušná kola na balonových pláštích a zbytek jak by to vyšlo, protože je docela šumák, jestli ti vzadu šmudlá Deore nebo XT.

      Čímž ale netvrdím, že to bude nejlepší pro tebe, protože prakticky jistě nebude.

      0 0
    • bugman  

      Za mě full. Při výběru nového sem to řešil také (stejný rozpočet). Bál sem se, že budu zbytečně jezdi na fullu převážně po cyklostezkách a turistických značeních místo abych je prosvištěl na snadněji udržovatelném HT. Zkusil sem si pár fullů a skončil u 100/100 na 29 kolech. Tím, že mám skoro dva metry, tak sem 26 ani neuvažoval. A rozhodně nelituju, HT bych si už nekoupil. Sehnal sem testovačku zlevněnou z 60k, abych se vyhnul základnímu osazení a s kolem sem naprosto spokojený. Krom údržby, kde to vede spíš k HT nevidím důvod nebrat fulla, dá se na něm jezdit v pohodě všude. Pokud vybereš systém odpružení, který ti bude vyhovovat, tak případné pohupování vůbec nebudeš řešit (sám ho nevnímám ani při jízdě po asfaltu).

      0 0
    • bugman  

      Za mě full. Při výběru nového sem to řešil také (stejný rozpočet). Bál sem se, že budu zbytečně jezdi na fullu převážně po cyklostezkách a turistických značeních místo abych je prosvištěl na snadněji udržovatelném HT. Zkusil sem si pár fullů a skončil u 100/100 na 29 kolech. Tím, že mám skoro dva metry, tak sem 26 ani neuvažoval. A rozhodně nelituju, HT bych si už nekoupil. Sehnal sem testovačku zlevněnou z 60k, abych se vyhnul základnímu osazení a s kolem sem naprosto spokojený. Krom údržby, kde to vede spíš k HT nevidím důvod nebrat fulla, dá se na něm jezdit v pohodě všude. Pokud vybereš systém odpružení, který ti bude vyhovovat, tak případné pohupování vůbec nebudeš řešit (sám ho nevnímám ani při jízdě po asfaltu).

      0 0
    • Pete1985  

      Diky vsem za odpovedi, necekal jsem jich tolik.

      Objel jsem par mistnich obchodu a celkem casto se me prodejci ptali, jestli nechci pockat na 2015 modely a vyuzit moznosti predobjednavky (-15 % az 25 % sleva).

      Jaky je vas nazor na koupi noveho kola prave ted? Pripadne pokud by mohl nekdo poskytnout informace, jak to maji jednotlive znacky s nejzazsim datem predobjednavek a kdy se priblizne objevuji nove modely.

      0 0
      • Lister  

        To chceš kvůli čekání zabít celou letní sezonu?

        Předobjednáš, kolo budeš mít reálně někdy koncem října nebo v listopadu, takže pokud nejezdíš v zimě, tak začneš stejně jezdit až příští rok ⇒ takže mi to přijde nesmyslné.

        10–15% slevu dostaneš už i teď na letošní modely, protože se začátkem léta už často začínají výprodeje, nebo tu slevu dostaneš i tak, pokud budeš mít tu odvahu se po ní ptát.

        0 0
        • MirosPikos  

          Když bude šikovnej/držkatej, tak dostane i větší slevu. Někdo tu nedávno psal, jak ukecal Trance 27,5 2.

          0 0
          • Lister  

            Teď jde o to, jestli je to dobře nebo špatně, ono totiž když se občané chovají až moc svobodně, tak to často úplně dobře není :-P

            0 0
            • LRRTM1  

              Tak on nikdo nebrání ve svobodném projevu ani prodejci… když bude dotyčný soudruh držkovat příliš, tak ho může prodejce z obchodu vyprovodit a na cestu mu dát ještě třeba pár dobrých rad, které se stydím napsat :-)

              0 0
            • MirosPikos  

              Asi jsme si nerozuměli. Pro spoustu lidí je označení držkatý vázané na to, být schopen si říct o lepší cenu. Samozřejmě nechci, aby se někdo k prodejci choval jako magor. Je to zkrátka obchod a dvě strany se buďto domluví a udělají obchod nebo se nedomluví a za rohem bude čekat třeba další prodejce, který už by se domluvil.

              Ceny kol zůstávají poslední roky víceméně stejné, výbava se zhoršuje. Prodejci už počítají s tím, že budou požádáni o nějakou slevu a mají dodavatelem doporučené maximální slevy, přes které by neměli jít. U Giantu je to tuším 15 % (ale leckterý prodejce nabídne i lepší cenu).

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.