• fortkiller

    Ahoj, měl bych dotaz.

    Mám Pells Razzer Comp D model 08. Je to ale rám 17", což je na mě už malé. Koukal jsem tedy na větší rámy a napadlo mě, že bych mohl rovnou skočit do Fulla, ale potřebuji radu, jestli koupit rám s tlumičem samostatně, nebo prodat své kolo a koupit už rovnou nové.

    Líbil by se mi také pells ale už ridelight.

    Má v podstatě ty samé komponenty co jsem teď nakoupil o zimuna své současné, kromě klik a nábojů, ty jsem kupoval Novatec s průmyslama.

    TAkže co poradíte, vyměnit rám, nebo koupit celé kolo? Taky bych chtěl poradit za koílik by se kdyžtak dalo prodat. Minimálně by bylo nejlepší okolo 16, protože jsem do něj přes zimu 10 vrazil…

    Děkuji za názory :-)

    0 0
    • roud  

      Dám ti jednu dobrou radu PELLSE nekupuj…

      0 0
      • fortkiller  

        Porad prosim jakou znacku, jde mi hlavne o cenu… A ja mam praveze pellse už dva roky (4000 km) a bez problemu :-)

        0 0
        • onik  

          ale na ht neni tolik co zkazit jako na fullu bych řekl že do toho vstupuju

          0 0
    • onik  

      řekl bych že za 10 si to najde kupce…a dobře to promysli ja šel z ht na fulla a sem po roce zpět na ht

      0 0
      • beavis  

        Otazka je co jsi od fulla cekal a vubec jestli jsi vybral toho spravnyho fulla. Co si budem povidat, neni HT jako HT a neni full jako full;-)

        0 0
        • onik  

          měl sem iq a nevím co sem čekal :) to je fakt ale vždy sem si řikal chci fula musí to byt boží..a zas tak boží to nebylo

          0 0
          • beavis  

            Co ti treba konretne nesedlo? Dlouhy leta jsem jezdil HT, po nekolika kratkych testech fullu jsem do nej pred par dny skocil a uz bych do HT nesel. A uprimne receno uz je mi lito kamosu, co sedlaj HTecka. Pokrok holt clovek nezastavi:-)

            0 0
            • onik  

              nevím proste mi to přišlo takové poloviční oproti horaku nic si necitěl jen se všecko houpalo proto mne to moc nebavilo

              0 0
              • beavis  

                Je fakt ze zvyk je zelezna kosile (mysleno z HT), takze nekomu to houpani nemusi moc sednout, ale ono to ve finale zase tak hrozny neni a navic ten komfort je luxusni a pokud se zvoli spravnej full, tak i do kopce to dokaze velice slusne jet. Ale nic proti, nekdo ma rad holky, nedo zase vdolky:-)

                0 0
    • Otisaq  

      A financni moznosti ? :-)

      0 0
      • fortkiller  

        No zalezelo by, za kolik bych prodal to sve (nebo za kolik bych sehnal rám).

        Narazil jsem na téměř nový rám adrenaline 2000 za 4000 bez tlumiče, což by nemuselo být špatné :-)

        Ale jak jsem psal, kdybych idealne prodal kolo okolo 15, tak bych tak 20 dohromady nejspise dal

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Otisaq  

          No pocitej s tim, ze i kdyby si mel ram za 4k…pouzitelnejsi tlumic stoji taky minimalne 4–5000,ted jeste vlozky do tlumaku, treba pak i jine stredove slozeni klik atd atd a jsi hned na 10 000…

          Pred 2 tydny sem taky skladal sveho prvniho fulla (viz popis) a ciste za ram sem dal 6,5 a tlumic 3,5(jeste ze je ebay)…ted jeste nove hlavove slozeni,vlozky do tlumaku a uz sem byl na 11..

          0 0
    • Kubas.1  

      je fakt, že ten tvůj asi ta těch 16 neprodáš, ale kdyby se poštěstilo, nebo si něco přišetřil, tak co třeba tohle ? ;-)

      ale pokud chceš Pellse, neviděl bych v tom žádnej problém. ten sám je stejně okopírovanej od SC, takže nějak fungovat to bude

      0 0
      • Sobi  

        Podle toho co vím tak tohle se nějak neosvědčilo, radši bych šel do klasického přepákování. Ridelight je kopie ale x-let starýho rámu, který se používá na TescoFullech…

        Určitě bych do začátku volil nějaký např přepákovaný jednočep či tyřčep, jinak celkem levně se dají sehnat AMka od Meridy atd… Do Pellse bych rozhodně po svých zkušenostech nešel!

        0 0
    • fousek  

      Jak to tak ctu tak tvoje stavajici hotovost je 4t. a kolo s mizernou vidlici, to neni opravdu mnoho. V tyhle situaci bych nasetril jeste minimalne 8t. a pak by se o nejakym smysluplnym celoperu dalo uvazovat.

      Ze si vrazil do kola pres zimu 10t. kupce moc nezajima, toho zajima jestli mas vyhodnejsi nabidku nez ostatni prodavajici a takovejch kol jako mas ty je ted na prodej opravdu mnoho.

      0 0
    • Break88  

      mám podobný dotaz tak to hodím sem. Taky chci přejít z HT na fulla jen pořád nevím jaký zdvih…zalíbil se mi gt force 1.0 ale se zdvihem 140mm. Teď mám dilema jestli není 140 moc a nekoupít něco se 120mm, jezdím v terénu ale i hodně silnice. Myslíte, že je to moc zdvih 140mm na silnice? Namakám se víc s takovým kolem na silnici? díky za rady

      0 0
      • fousek  

        Vzdycky sem si myslel ze ma Force 160mm, ale hadat se nebudu.

        Na silnice v pohode staci 80mm linearniho zdvihu, takze pokud s tim chces jezdit jen po silnicich tak se koukni po necem jinym nez je Force.

        0 0
        • Break88  

          no právě jezdím silnice ale i teren a když koupím fulla tak toho terenu bude určitě víc si myslím, teď s ht to není ono

          0 0
      • Krab  

        co to znamena i hodne silnice? To je kolik procent tve celkove jizdy? Teren je co? Sutry? Koreny? Sotolina? Pole? Sterk? Ja silnice jezdim malo, mam zdvih 140 a uzivam si sjezdy v lese – na tohle je moje kolo ideal (pro mne). Kdyz jedu po silnici, tlumic zamknu (nejtvrdsi propedal) a nemam problem.. Obecne vsak s vyssim zdvihem za stejny penize dostanes tezsi kolo, takze musis zvazit, jak moc jezdis silnice a jak moc teren (a jakeho charakteru)..

        0 0
        • Break88  

          raději jezdím v lese a terenem ale pokud mě přítelkyně vytáhne někam na cestu tak abych pak nelitoval (jízdní vlastnosti) Na GT je právě fox rp23 takže si myslím, že by neměl byt problém,pokud zamknu tlumič, ale raději jsem se zeptal. Váha je mi celkem jedno, při mých 100kg nějaké kilečko nehraje roli.

          0 0
          • MlokCZ  

            RP23 nemá zamykání, ale jen omezení propedalem. A jak moc propedal omezuje záleží na interním nastavení tlumiče compression tune (nebo nově velocity tune + boost valve).

            A čím více je interní nastavení do většího omezení při propedalu, tak tím současně je tlumič méně citlivý i otevřený.

            A pokud je tlumič nastavený pro maximální citlivost v otevřeném módu, tak propedal už omezuje jen trošku a s lockem už to nemá společného vůbec nic.

            0 0
            • Sobi  

              Stále stejné téma, k čemu locky? Máme snad fully? :-)))

              Proto jsem si o pořizoval! :-)))

              A dnešní silnice vypadají tak, že stejně je lepší ten lock nezapínat! :-)

              0 0
          • Krab  

            Jizdni vlastnosti asi nebudou vyhovovat silnicnim jezdcum – precijen je tento ram vic AM, videl jsem ho i v kategorii „mtb enduro“. Takze pokud porizovat takoveho fulla, pak s vedomim, ze na delsich vyletech po silnici to nebude to prave orechove. Nebo na tyhle cesty vyuzit staryho HT bajka :)

            0 0
      • Sobi  

        No ono zdvih 140mm je rozdílný v chování na Foxce nebo na Marcošce, zdvih určitě větší, ale chce to i kvalitnější vidli a tlumič, aby pracoval tak jak má.

        Já po několika zkušenostech jsem se dostal x FoxTalas a RP23 s upravou na míň než minimum. A opravdu je to diametrální rozdíl od jiných levnějších variant

        0 0
        • Break88  

          na ten rám jsem chtěl buď fox talas nebo rock shox revelation a vzadu ten fox rp23 co k tomu je

          0 0
          • Sobi  

            Talas! ;-)

            0 0
          • Sobi  

            Ono se asi nevyplatí kupovat jen rám. Já jsem něco podobného řešil před cca 2ma roky.

            Rám s RP23 stál cca 20tkč

            A pak jsem měl možnost koupit nový bike ve výprodeji Meridu AM s Talasem s RP23 komplet XT za 50tkč, tak jsem střelil to svoje abych měl na první splátku a zbytek byl na splátky bez navýšení, koukni i na to jaký financování ti prodejci nabízí.

            Jinak bych na něj neměl!

            0 0
            • Break88  

              komponenty bych měl mít všechny, mám k tomu fsa k-force,sram x.0, crossmax SL,formula r1

              0 0
              • MlokCZ  

                SLka na 140mm fulla bych si kvůli těm uzoučkým ráfkům určitě nedal. Tedy pokud na něm chceš aspoň někdy použít i nějaké aspoň trošku pořádné pláště.

                0 0
          • McBlacky  

            já osobně bych vzal RVL. Jednak proto, že RS má hezký průběh zdvihu a druhak pro budoucí servis. RS servisuje kde kdo a za polovinu toho co FOX, kterýho musíš posílat poštou Švecovi.

            Navíc některý modely a ročníky foxů nechodí zdaleka celý zdvih /při nastavení optimálního sagu/.

            0 0
            • Sobi  

              Milan! Servis a tunning

              RS u mne ztratil důvěru po x reklamací co jsem musel řešit, jsem nad RS zlomil hůl! Pořád to někde teklo a nechodilo tak jak má. S Foxkama jsem doposud neřešil nic.

              0 0
              • McBlacky  

                já teda mám s RS dobrý zkušenosti 4 vidle a žádný problém. Recon2×, Reba, Sid. U RS mě akorát štve že nemaj dobrou vidli na 120 AM fula. Recon je těžkej. Pro Rebu už to je moc a RVL je 110–140 :/ kdyby byl 100–130 už ho mám a barevně by mi na SJ šel suprově

                0 0
                • Sobi  

                  Reba fajn, Dart3 3×-tekly nebo byly na sucho, Tora 2× ( jednou na sucho a druhá tekla )

                  Prostě mne to zklamalo, teďka mladá má R7 potom co jsem se zbavil Tory! :-)

                  0 0
    • McBlacky  

      Ridelight je těžkej; není vyjímka, že praskne a hodně záleží na tlumiči. s progresivními RS tlumiči nechodí vůbec po celém zdvihu.

      0 0
    • jakub  

      Ahoj pročítám tyto stránky a mohu ti taky napsat pár názorů. Když jsem si původně koupil první pořádné kolo, byl to full, koupil jsem si Meridu XC Misino speed. Byl jsem s tím kolem totálně spokojenej jen bohužel jsem přišel na to, že je mi to kolo malé… Nakonec Merida putovala ženě a já si pokoupil nový stroj, tentokrát RB CRX, vím že to bylo HT, ale mám rád kultovky (v té době bylo CRX kultovní) no pak jsem přešel na KHS Alite 2000, taky HT, taky spokojenost, ale už jsem pokukoval po fullech čím dál víc, nakonec jsem si koupil zase Meridu, ani už nevím přesný název ale byl to ten nový čtyřčep už, no strašná houpačka.. totálně mne to otrávilo, okamžitě šla pryč a zase jsem byl na chvilku vyléčenej.. koupil jsem si HT- zase hehe Marina Pine Mountain, naprosto luxusní bajk pohodlný rám, rychlej a přitom HT – železo, no problém byl v tom, že mne ten rám jednoduše nebavil.. tak jsem využil nabídky a koupil GT I-Drive 2.0. tedy fulla, Konečně jsem narazil na pořádný stroj, toto kolo mne naprosto nadchlo… výborný rám, žádné pocity bezdůvodného houpání, žádné pocity ztráty energie a přitom fungoval, mazec… dokonce (už se mi smáli), jsem prohlásil, že toto je rám, který si nechám… no ehm v současné době se mi ozval spolehlivý kamarád (TINK TINK) a nabídl mi Mavericka ML7, měl jsem brouka v hlavě a víš co?? už nemám, Mavericka mám doma a jsem šťastný je to užasnej rám, více méně stejný system jako GT ale kultovní záležitost a ještě větší raketa… no jsem nadšenej… takže je pravda… není HT jako Ht a není FUll jako Full, vybírej velice obezřetně, než se pro něco rozhodneš, imho GT – ten rám mi ještě leží opřený v garáží o zeď a je k mání za rozumný peníz… je třeba hodně zkoušet a klidně i využívat testovací centra, ne všechny bajky resp rámy mají totiž totožné vlastnosti a budou ti vyhovovat, například já chci od bajku aby to nebyla žádná luxustní žehlička, chci něco tvrdýho s čím ale můžu jet agresivně i po rozbitém terénu, nestojím o extra zdvih ale chci od kola to, že když potřebuju aby fungoval musí fungovat a naopak když chci aby měl vlastnosti Htčka tak musí být pevný a to GT i Maverick má…

      Imho když by tě to GT zajimalo dej vědět na meila… treba se dohodnem…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.