• Pheter

    Nikde jsem to tady pořádně nenašel tak se optám. Je rozdíl v materiálu mezi levným a drahým kotoučem ? nebo jde spíš o řešení tak aby jeden chladil líp než druhej a tím se zvýšila účinnost brzd? Jak velký bude rozdíl mezi levným a drahým v činku ??

    0 0
    • Vilém  

      Zadner dramaticke rozdily necekej. Co jsem poznal nejaky rozdil v kotoucich, tak jen u tech extra odlehcenych, kde je brzdna plocha minimalni, tam bych rek, ze to brzdi o trochu min.

      0 0
    • BigKarel2  

      Víceméně ne…ale třeba na nejlevnější Shimana nemůžeš dát sintrovaný desky, jinak z nich pudou špony :) :D takže tak…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • saddik  

        Nepudou, jezdil jsem to tak a bez špon, kotouče ubývaj a je cítit, že jsou měkký, má to tendenci pocitově trošku kousat, ale žádný špony se nekonaj.

        0 0
        • Vilém  

          Nekde v hlubinach fora jsou fotky nekoho, kdo takove stesti nemel. Tomu to vylozene vytrhavalo kusy kovu z kotouce.

          0 0
          • saddik  

            Tak to musely být nějaké pekelně tvrdé desky nebo opravdu shitový kotouč, protože do takovéhle situace jsem měl opravdu ještě dost daleko (desky Ashima semi metalic a kotouče SM-RT53)..

            0 0
            • saddik  

              Oj, tak pardon, teď koukám, že semi-metallic nejsou u Ashimy opravdové sintry, že to je něco mezi organikou a sintrem. Tak v tom případě by to chování odpovídalo.

              http://www.ashima.com.tw/…s01_03.html

              0 0
            • yetti  

              Budeš se divit, ale stačí na to obyčejný sintry od Shimana a je to o zabití, protože to vůbec nebrzdí. Takhle vypadá fungl novej kotouč po jednom intenzivnějším zabrždění.

              0 0
              • soc  

                však na tom je napsané resin pad only :)

                0 0
                • yetti  

                  Koupil jsem si tehdy v jednom Ostravském e-shopu komplet sadu LX brzd s kotoučema a nenapadlo mě, že můžou prodávat sadu, kde jsou destičky nekompatibilní s kotoučema. Po pravdě jsem tehdy ani netušil, že nějaké takové kotouče existujou. Ale sjezd hned z prvního kopce byl celkem adrenalínovej zážitek :-)

                  0 0
              • jIrI___  

                A lidi ty do očí bijící nápisy pořád nečtou a nečtou…

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • jonti  

      Prakticky není, kotouče typu avid, shimano, formula, hope jsou na tom velmi podobně.

      Hůř brzdí super odlehčené kotouče typu Ashima a Alligator.

      0 0
      • Kubiczech  

        Záleží taky na velikost – na 203 mm jsem rozdíl mezi Avidem a Ashimou nepoznal, na 160 mm docela razantně.

        edit: zase trošku vykopávka, co?

        0 0
    • Tomcat  

      Rozdíly ve funkci tam samozřejmě jsou.

      Hlavní rozdíly nejsou přimo v brzdivosti , ale ve výdrži. Vlastnosti nejsou vždy o cenně.

      Jak dlouho vydrží intenzivní zátěž a jak chladí a jestli ma tendenci se kroutit.

      Od nejnižšího kotouče Shimano zázraky a velkou zátěž nečekat. Nejnižší kotouče je vysekavají v lisu nejsou tak rovné . Lepší kotouče se vyřezavají laserem, nebo vodním paprskem.

      Dvoudílné kotouče nejsou o brzdivosti . Často i hůř chladí, protože nepřenáší tolik tepla na vnitřku rotorů a naboj. Účel je plavoucí uchycení , pevnost a vzhled.

      0 0
      • McBlacky  

        levný shimano vydrží taky hodně. Teda ty který jsou i na sintr.

        0 0
      • Tomas94  

        No to se mi moc nezdá ohledně těch dvoudílných .. už několikrát jsem tady četl že třeba od shimana kotouče s AL unašečem mají právěže lepší odvod tepla..

        0 0
        • Jenda  

          jenze tam se jedna o Ice tech – tedy vrstvenej kotouc tam kde je brzdna plocha, ma to mezi ocelovejma verstvama duralovy jadro takze to by chladit melo preci jenom lepe.

          0 0
    • Labusch  

      Cim vic derovanej, tim rychleji se ohreje protoze musi bejt vetsi tlak, na mensi treci plochu ale taky vychladne rychlejc? Pri hodinach fyziky jsem nedaval moc casto pozor, protoze sousedku to nebavilo a ja chudak se ji musel venovat.

      0 0
    • benbix  

      Zdravim,

      mam brzdu Shinamo SLX a premyslim, jestli tam dat kotouc Alligator a nebo nejaky Shimano? Bude brzdy ucinek stejny? Nepatrny? Diky

      0 0
      • McBlacky  

        aligatoru bych se vyhnul.

        0 0
        • benbix  

          Já ho vozím právě na předku a krom toho, že jsem ho ohnul nebyl zase tak špatný.

          Myslíte, že když vemu shimano, že ta brzdná účinnost bude fakt lepší?

          Třeba:

          http://www.axitbikes.eu/index.php…

          nebo:

          http://www.axitbikes.eu/index.php…

          0 0
          • Vilém  

            Co mas? Alligator? jakej?

            Z techto dvou bych vzal to XT, ale zalezi jak sirokou brzdnou plochu ma SLX deska, aby nebyla sirsi nez brzdna plocha a nezasahovaly desky do paprsku.

            Jinak bych mozna radsi vzal neco s unasecem, treba novy SLX, jen nevim zda jsou i na 6 der.

            0 0
          • Azmir  

            Pokud shimano tak v dnešní době ice tech na hliníkovém unašeči, např. tohle

            0 0
            • benbix  

              Na to nemám náboj, na centerlock. Mám tam na 6 šroubů.

              Alligator HK – R08, R09, R10.

              Co myslíte?

              0 0
              • Vilém  

                O cem? Co mas tedy ted za kotouc? Kupovat chces ty vlnkovaty Alligatory?

                Vozil jsem je kdysi, casem jsem je vymenil za kulate shimana. Pri urcitych rychlostech a urcitych silach brzdeni rady vibrovaly s vidlici. po vymene za kulate byl klid.

                0 0
              • McBlacky  

                jestli je tak chceš, tak si je kus. Ale: při zátěži vlnkovatí (takže každou chvíli rovnáš), jsou z výroby tenčí=méně vydrží, kvalita nic moc, měl jsem i takové co dost cukaly.

                kromě ceny a váhy u některých kotoučů nevidím pro alligator důvod. Barva na těch barevných se celkem rychle oprýská

                0 0
              • soc  

                Na vlnkovaté aligatory se fakt vykašli, měl jsem stejný problém jako Vilém.

                A co se týče uchycení, tak třeba tady: http://www.koloshop.cz/…-160mm-.html

                0 0
        • Anciáš  

          Blbost! Přesně tuhle kombinaci mám na fullu a brzdí to jaxviňa :-)

          0 0
          • kubad  

            no a kdybys dal XT kotouče tak to brzdí vic jak sfiňa D

            0 0
            • Anciáš  

              Ale hovno! Na druhym bajku mám XT kotouče a krom toho, že jsou neustále křivý a težší, tak brzděj v kombinaci s XTR brzdama hůř… Samozřejmě je to daný 180 (Aligator) versus 160 (XT), takže ve finále brzdnej účinek stejnej. Od těch Aligatorů se nedá čekat nějaká výdrž a občas si škrtnou (s pevnou osou nijak významně), ale za tu cenu?! Pózing faktor lepší a i kdyby vydržely rok, tak jsou skvělý :))

              0 0
              • kubad  

                ale kulové :D

                0 0
              • McBlacky  

                jsi se rozvášnil panáčku. Na pižlání do lesa kolem Prahy stačej. U mě je to nejhorší kotouč co jsme kdy vozil a pozink faktor je nula, každej ví, že to stojí pár korun a je low end :)

                0 0
    • jachymk  

      Po přechodu z Avidů na Hope jsem nezaznamenal razantní nárůst výkonu. Akorát mi Hope kotouče po sjetí kopce nebo i v kopci naškrtaj a vypadaj líp :)

      0 0
      • Georrge  

        já jsem po přechodu z hayes na hope zaznamenal úbytek výkonu :D ale asi se jen musely kotouče zajet :) teď je to slušný, ale stejně si myslím že by to mohlo být i lepší…

        0 0
      • jimac  

        Vypadaj mega dobře :)

        0 0
        • jIrI___  

          A je to zároveň i jediná věc, proč za ně pro někoho má smysl nemálo připlácet… (oproti Shimano s Al unašečem)

          0 0
          • jimac  

            jojo, přemýšlím o nich, ale asi nakonec koupim SLX, XT

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.