Kdysi jsem koupil tento rovnák patky http://www.kupkolo.cz/…e_89986.html Ale připadá mi, že od oka je po srovnání patka křivá. Máte s tím někdo zkušenosti?
Kdysi jsem koupil tento rovnák patky http://www.kupkolo.cz/…e_89986.html Ale připadá mi, že od oka je po srovnání patka křivá. Máte s tím někdo zkušenosti?
Uhelnik nejaky mas? Pokud ano, tak si jej prekontroluj.
Jak přesně? Když mezi matici a rovnák sevřu hranu kovového pravítka, tak je tam rozdíl mezi těma polohama o 180 stupňů. Ideální by byl asi pás plechu s naprosto kolmo vyvrtaným závitem, ale ten nemám. Ani pás plechu s dírou bez závitu.
Osa sroubu by mela byt kolma na tu zohlou kulatinu.
Nebo jak rikas ty, kus nejakeho plechu, do nej vrtnout diru, vyrezat M10×1 zavit a pak tocit kolem osy a odmerovat po obvodu vzdalenost od toho plechu. Coz je pro tebe asi tezko realizovatelne.
Pak me jeste napada treba nejake stare zadni kolo, na nem posunout osu v konusech, tak aby zastal na jedne strane jen castecne nasroubovany konus a do nej pak nasroubovat sroub rovnaku, je tam stejny zavit. Pak bys tocil rovnakem a kontroloval, zda je po celem obvodu kola stejne daleko od rafku.
rovná musí být jen ta část, kde se posouvá měřící tyčka… takže úhlníkem nic nezměří
Kdyz myslis:)
tak to pak máš originální rovnák na vohýbák :)
Já to vlákno otevřel že to sem napíšu :D:D:D
podstatny, jak to radi, ne jak se to tvari ;-)
Tak XT hazka mi na bajku pobere i dost ruzne polohy patky, ale Soru na silnici jsem nebyl schopen uspokojive seridit :(
co to znamena?
spatne radi jen na velkych nebo malych nebo nekde vprostred kazety?
Klidně rovnej od oka dle přehazky (přehodit na prostřední pastorek). Akorát se od oka o něco hůře řeší směr rovnání když je rovnák vodorovně (tam to není od oka tak vidět a prostřední pastorek je podmínkou).
On nemusí být ten rovnák ani moc (nebo vůbec) křivý. Jde taky o dosedací plochu patky. Ta nemusí být zcela rovná a přehazka a rovnák nemají totožný tvar a nemusí po našroubování dosednout stejně.
Rovnal už jsem Parktool rovnákem hodně patek na větším množství kol a většinou mi to dle měření rovnáku sedí, ale občas na některém kole ne. A když to nesedělo, tak jsem jednou zkoušel kontrolovat i zadní kolo, jestli není třeba křivě napletené a nebylo.
Takže prostě když to nesedí dle toho měření rovnákem, tak to vezmu od oka a neřeším. Srovnání dle oka mi vždy stačilo, aby to řadilo perfektně (a přitom před rovnáním to už bylo špatné).
Zrovna dneska jsem rovnal patku kamaradovi(Rám GT Force,masivní patka na dva 5 mm imbusáky).Přehazka byla až v drátkách,když měl na nejlehčím převodě.
Rovnám patky velkejma kombinačkama a vždy s uspěchem. :)
Sundám přehazku chytnu patku kombinačkama do hadru trochu zaberu,nasadím přehazku,zkontroluji jeslti sedí horni doraz(tak jak byly nastaven před nehodou),pokud doraz nesedí a přehazka jde furt směrem k výpletu tak opakuji.
Po nasatzení řetězu přitáhnu hodně lanko a když je patka ještě křivá tak se to ukaže při řazení lehčích převodu.(hádá se to na hoře a dole to chodí)
Oprava trvala cca 10–15 minut a majitel byl naprosto spokojen.
Při hodně ohlé patce ovšem může patka při rovnání prasknout…
Rovnám šroubem (starou osou) kterou našroubuju místo přehazky. Příjde mi to jako vhodnější nouzák než kleště. Krom toho, je v tom pak větší cit. Píšu jen pro inspiraci (jak zlomit patku :) )
Díky za inspiraci,dlouhej šroub namontovat místo přehazky může být dobra improvizace a jak píšeš i přesnější než kleště.Ale vžy je hraje největší roli cit a šikovnost,když má někdo ruce levý tak mu nepomůže ani rovnák za 5 litrů.(viz. 99% bikerů v mém okolí.)
Ps:udělat si doma dílnu na opravu kol je zlo,pak chodí každej s každou blbostí!