• coyot

    Znate nekdo nekoho, kdo by u nas ramy letoval?? Setkal jsem se s takovymi ramy ve Statech, v Evrope se to delavalo taky docela dlouho, ale uz jsem tady na nic podobnyho dlouho nenarazil..... Moc se mi tahle technologie libi, jak se ji tady rika??

    0 0
    • scret  

      no slintal jsem kdyz jsem tohle videl na titan. Merlinech!

      0 0
    • maxtor  

      Takhle se dělaly rámy před tím, než se začalo všechno vařit – dělal to i Favorit. Uznávám, že mufny jsou esteticky nádhera, pokud to někdo udělá jako na této fotce, ale postrádám praktický smysl. Nevím, o tom, že by tohle někdo u nás dělal. Vydrželo to hodně Colnagu (ta tvá fotka by snad i Colnago mohla být), ale nevím, jak jsou na tom teď

      0 0
      • coyot  

        AANO, dik, MUFNY, jasne!! No ve Statech je hromada malejch garazovek, kery to takhle delaj, jednak je to esteticky fakt nadhera (mufny vyrabi hromada firem a dalsi hromada si je dela sama…) a jednak tvrdi, ze takovyhle spoje jsou mnohem pevnejsi nez TIG svary…

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Hlavne si myslim ze je to v garazi mnohem snadnejsi nez TIG.

          0 0
          • coyot  

            To rozhodne… Premejslim kde vzit garaz :))

            0 0
            • Hroch obojzhivelnyj  

              Mufny si muzes napilovat do ladnych krivek rucne v obyvaku (pokud soudruzka druzka dovoli) a pak ti je nekdo naletuje na trubky. Teda, pokud neplanujes nastartovat nejakyj Coyot Bikes.

              0 0
              • coyot  

                Hmmm, Coyot Bikes rikas?? No zni to zajimave, dlouhe zimni vecery, sou-druzka pritulkyne, obyvak, mufny… budu o tom uvazovat :))

                0 0
      • hydrant  

        podle toho srdíčka, není to italská DE ROSA ?

        0 0
    • náčelník  

      Rámy se letují (pájí) nejen do spojek, ale i natupo. Ale to tě asi nezajímá.

      0 0
    • BH  

      mudrik zlin tel.: 577430963

      0 0
    • panacea1  

      to je něco !!! mufny a zase mufny, taky se mi moc líbí. Výhodu v letování vidím v tom, že je potřeba nižší teploty pro spojení dvou trubek pomocí (stříbrné) pájky a tudíž daleko menší ovlivnění struktury materiálu oceli, pokud vůbec k němu dojde. A dále, pevnost spoje je naprosto dostačující a má jednu velkou výhodu – pokud potřebujete vyměnit, opravit poškozenou trubku, lehce ji nahřejete a rozpojíte jako stavebnici, což u TIGu nejde ! Takže se tyto rámy lépe opravují. Já bych ho taky chtěl, kdyby jste někdo o solidním výrobci v ČR věděl, dejte vědět. Vím že takhle dělal rámy (pájel) Štěrba, ale zda to ještě dělá…to nevím, závodní Artur od Štěrby – extreme stál cca 25000,–Kč.

      0 0
      • Volf  

        No jo, jenže dneska už se taková krásná práce vidí možná někde v Itálii.

        0 0
        • Volf  

          s dřív se takhle dělaly skoro všechny rámy. I na kola pro paní lékárníkovou. Já když si vzpomenu na tu nádheru když staří fotři přijeli do hospody na karty a stály tam potom ty předválečný kola s glavírovanejma mufnama, prostě sen.

          0 0
      • orca  

        Myslím že tohle by ti Kovařík udělal ale obávám se že cena by tě odradila… , Pokud si z něho nechceš vystřelit tak není problém mu zavolat či si zajet do Oseka u Rokycan.

        0 0
    • náčelník  

      A ty mufny se vyrábějí jak? Je to svařenec, „spájenec“ nebo je to nějak vykováno z jednoho kusu?

      0 0
      • panacea1  

        mufny se vyrábějí vetšinou jako odlitek, který se dále obrousí. Vyráběly možná i vyrábějí se však i kované mufny. Ale většina je tuším odlitek, opracování laserem asi nebude vyjímkou, viz. loga Merlin a spol. na těchto částech.

        0 0
      • tomaasz  

        mufny jsou výlisek z plechu, zpravidla po sbalení (stočení) švově svařeny, nekdy pájeny bez svaření. Jinak většina mufen na obyčejná kola je rovinný plechový výlisek, který výrobce kola mosel stočit, svařit a zaletovat do dámu. Mufny se zpravidla letují mosazí, stříbrnou pájkou pouze drahá kola – menší pevnost spoje ale trubky jsou bez tepelného ovlivnění (vyžíhání).

        0 0
        • náčelník  

          Ano, a taky jsem se včera dočetl, že se na výrobu mufen používá i tlakové lití. Ale to je velmi drahé.

          0 0
          • juice  

            tlakové lití? myslíš ocel?

            0 0
            • náčelník  

              Já nemyslím, já si to jen přečetl ve starším cykločasopise.

              0 0
              • juice  

                nechci se hádat, ale není mufna jako mufna. ta druhá mufna se dělá běžně tlakovým litím.. většinou je to víceotisková forma (min. 2), aby se zlevnila výroba. drahá je jenom forma. ale cyklistická mufna? to asi ee

                0 0
                • náčelník  

                  Všek se nehádáme. Já jen ocitoval z toho článku. Víc tam nebylo. Odborník nejsem.

                  0 0
                • la-da  

                  No když mufny byly ještě masová záležitost tak se vážně na levnější rámy používaly mufny lisované z plechu a na dražší se používaly tlakově lité.Bylo jasně vidět že je to přesnej odlitek.Stejně jako dnes rámaři kupujou sady trubek na kola třeba od Columbusu,tak si dřív kupovali i sady mufen od firem co se na to specializovaly,jmé­no si teď ale nevzpomenu žádný.

                  0 0
                  • juice  

                    přesné lití (lití na vytavitelný – voskový – model) a tlakové lití je rozdíl! o přesném lití nepochybuji, o tlakovém jo. tomu (přesnému odlitku) by odpovídalo i to, že to bylo velmi drahé.

                    0 0
                  • juice  

                    jen tak na úvahu: z čeho by musela být vložka forma, která vydrží náraz roztavené oceli pod tlakem? k tomu ještě nerezavějící cr-mo, jejíž teplota bývá „trošku“ vyšší než obyč. konstrukční oceli? a jak tam dopravíš kov? možnost výroby mufen tlakovým litím je (pouze) v oblasti al-slitin. potom si ale pájení al-ocel nedokážu představit. možná lepením, tato technologie letí závratným tempem.

                    0 0
                    • la-da  

                      To je otázka,z čeho ty spojky vlastně byly,CrMo oceli ani Al slitin asi ne.Vím že byly těžší,ale přesnější než ty lisované z plechu.A jak na tom byly cenově,to už si nepamatuju,leda bych někde doma vyhrabal nějakej starej prospekt…

                      0 0
                      • juice  

                        v tom případě je možnost, že byly vyrobeny ze zinku (slitiny), který se běžně tlakově lije.

                        0 0
                    • yetti  

                      hlinikovy mufny se bezne pouzivaly v kombinaci s karbonovyma trubkama, nez prisla era monokoku. Jinak v zime jsem kamaradovi zarizoval nastrikani oceloveho ramu Benotto Columbus a ty mufny byly bezpochyby presne odlitky. Nadherna prace – na kazde mufne nalitek Columbus a pajene to bylo stribrem. Ten ram ma nalitano hodne pres 50tis a chova se stejne jako kdyby byl novej, akorat byl uz hodne otriskanej, tak jsme mu dali novej lak a vypada zase skvele :-)

                      0 0
                      • juice  

                        spojení al-carbon jasné, bez pochyby, ale lepením. (a klidně můžou být i tlakově vstřikované hliníkové mufny pro spojení al-carbon). ale téma je – OCELOVÉ LETOVANÉ RÁMY. k tomu jsem se vyjadřoval. nedokáži si představit jinou variantu pro letovaný ocelový rám než ocel-ocel (mufna-trubka). možná je trubka ocel – mufna z „něčeho“ a je to pájené, ale to neznám. yetti – správné je, co jsi napsal – PŘESNÝ ODLITEK. to je úplně jiná technologie než tlakové lití. firmy specializující se na přesné lití v cr a některé produkty www.spo-zlin.czwww.pbsvb.cz/…sub3_3_2.php?…

                        0 0
          • juice  

            abych uzavřel ty mufny…:) na téhle stránce www.sandsmachine.com/bp_pfifr.htm je to vcelku hezky zobrazeno vč. popisu spojování, teploty…). Mufny se vyrábí buď přesným litím (anglický termín investmen cast) nebo vystřižením (a nasledným „stočením“). To, že budou mufny vyrobené přesným litím drahé jak čert je jisté, protože je to dáno charakterem výroby (technologie). Mufny pro kola vyráběné tlakovým litím je nesmysl. Jiné mufny např. pro instalatérské práce…se vyrábí tlakovým litím

            0 0
            • juice  

              samozřejmě, že ty instalatérské mufny jsou buď z Al nebo Zn slitin :(

              0 0
    • fousek  

      me se to zda dost nevkusny a zvlast na ramu kole

      0 0
    • maxtor  

      Vy jste se tady sešli:-) Sice to není ocel, ale tohle zase dostalo mě

      www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      0 0
      • coyot  

        No tak to je fakt bomba!!!! I presto, ze to neni ocel..... :D

        0 0
    • maxtor  

      Pro jistotu:

      www.sterba-kola.cz/…mi040504.php?…

      0 0
    • climaxx  

      chtěl bych se zeptat, tady se jedna o silničky. je to(mufny) použitelné i na bajk?

      0 0
    • Veeteck  

      Kdyz uz se to tady probira… Mam doma krasny ram Colango tak z roku 88, ale bohuzel he predchodchozi majitel dal cely do hnusny cerny barvy. Chtel bych si nekde nechat pochromovat mufny a nechat pekne nalakovat, urcite ne praskovou barvou. Melo by to pak vypadat asi takhle: www.bikeporn.info/…e5rb_big.jpg

      Poradi nekdo, kde by mi to mohli udelat? Zkousel jsem Kovariky, ale ty jenom strikaji.

      0 0
    • náčelník  

      Jen další obrázek.

      0 0
    • jecnak  

      Jediny duvod tohohle reseni je jednoducha vyroba a snadna opravitelnost.

      Vsem co se rozplyvaji nad krasou bych doporucil se na necem podobnem projet. Designove sice super, ale vzhledem chybejici profilaci trubek a povetsinou malym prumerum jsou tyle ramy dost zalostne mekke.

      0 0
      • maxtor  

        Připojuji se. Vzpomínám si, jak jsem měl v roce 95' první vařený rám z profilovaných trubek (Bottico) a jak mě hodně bikerů obdivovalo. Kdo tehdy mohl, tak se mufen zbavoval.

        Ale uznávám, že pohled je na mufny, pokud si s nimi někdo pohraje, je parádní.

        0 0
    • juice  

      no v čr nevím (sice tu padlo mudřík ze zlína), ale v evropě (DE) je to marshall www.marschall-framework.de/…_rahmen.html cena mtb rámu z obyč. nerez oceli 25CrMo4 bez vidle je 630 eur..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.