Jaké jsou výhody a nevýhody ocelových rámů, je vhodný ocelový rám do terénu?
Jaké jsou výhody a nevýhody ocelových rámů, je vhodný ocelový rám do terénu?
Hliník je dobrý tak do Humpolce.
Co titan?
titan nebrat
ok, v tohle se fakt nevyznám :)
titan je nej ;) ale taky nejdražší
Nejdřív se mu podívej do profilu. Ten Merlin ocelovej skutečně není :)
Titan neni ocel ? :-o
? :-O :-O
WTF !?!?!? :D
Titan je ušlechtilá ocel nebo ne ?
Titan prvek už sám o sobě. Ocel je slitina železa, uhlíku a dalších legujících prvků, to říká teta Wiki.
Co vás v té škole dnes učí?
pche a to tam ještě jeden není :D
ten Litespeed? :)
To víš že joo ;-)
A na kolik by mne to vyšlo?
Myslím celý bike.
v Tesku ± 2000,–
hypermarketáče si strč do sběru, chci s pevným ráve, vidlice zdvih cca 120
počítej cca 10 a víc za rám, zbytek si už dopočítej podle výbavy
A kolik by stál rám u franty?
to se fakt nedá, podle použitého materiálu složitosti, ale stejně aktuálně nedělá takže smůla
mrkni tady: http://delfyn.cz/…lespeed.html
určitě by se dalo taky domluvit
Dost dobre ON-ONE, myslism i s postou do 7 litru, geo je delana na zdvihy do 120/130mm tusim. Delfyn nebo Easyrider Ti to nechaji udelat za tech 9.5–10.5 litru, zas z lepsiho materialu a vyrazne lehci. Jinak je to vetsinou drazsi. Mozna by se ale i nekde u nas dal jeste sehnat nejaky Jamis nebo KHS zapomenuty na krame, jeste nedavno jsme to kdesi va netu videl, a byly pod 10.
…celopéro…
Mohli byste tu dat fotky ti kteří máte koilo od Franfy mrázka pls?
běž do galerie a použij hledání, bude to mnohem rychlejší, a je jich tam dost
Ocel je nejlepší – Reynolds 853 (Jamis, Niner, Salsa)- dává se do ní i titan, hliník nepruží, je tvrdej a je nejlevnější, ocel pruží nejlépe…
na pružení si kup trampolínu
ano, nutno dodat že může pružit i do směrů, kde to není uplně žádoucí…
to muze jakykoliv material. zalezi na konstrukci ;-)
no pružinová ocel bude určitě dobře pružit :) ale z té bych rám nechtěl… a třeba taková nástrojová ocel nebude pružit vůbec… a z té bych rám taky nechtěl, jeden hrbol a máš z rámu třísky. Takže říct, že ocel pruží nejlíp není moc vhodné, protože ocelí jsou stovky druhů a každá se chová jinak :)
rekl bych to takhle, ramy z oceli a hliniku pruzi JINAK.. Presel jsem u HT z hliniku na ocel (Salsa Ala Carte – model 2011 je „Sanko triple-butted“ ocel). Subjektivne porovnavam takto – pustim z vysky kolo na zem a pritom lehce drzim ruku na horni ramovce. U hliniku dostanu tupou ranu – kratke neprijemne ostre zavibrovani, u oceli dostanu vetsi zavibrovani, ne tak neprijemne, dele doznivajici. :) [to je popis ze?] Pri jizde se to okamzite moc nepozna, rany do zadku dostavam tak i tak. Pri kratke jizde rozdil nepoznam, poznam jen vyssi hmotnost kola na oceli, takze tam je to spis – (minus), pri delsi ceste to uz je neco jineho, mam pocit ze jsem mene unaveny a namlaceny, subjektivne tedy jednoznacne +, ale muze to byt placebo.
Pokud bych chtel kolo na skakani (ale to ja nechci) a z nejakeho duvodu nechtel fulla, mam za to, ze by se lepsi pruzici vlastnosti oceli celkem vyrazne projevily.
Tak tak – ocelový rám je podle mě mírně pohodlnější – nepřenáší rázy tak tvrdě. Máš-li v cestě nějakou překážku, je ráz, který ti vrací zadní partie kola, jiného charakteru, není tak „ostrý“, je více „plavný“.
Takže mé 13leté kolo je v jistých pasážích pohodlnější než nový hliníkový stroj, který má sice daleko lepší vidlici, devětadvacítkové balony, ale „dochuť“ po přejezdu překážky je daleko ostřejší, nevytříbená…
V tomhle je ještě jeden další faktor a to kola (teď myslím samotná kola, neřeším pláště). Ty udělají taky hrozně moc.
Pruzinova i nastrojova ocel bude pruzit stejne. Je to dano modulem pruznosti v tahu E, ktery je pro oceli cca 210GPa a podle druhu se lisi jen malo. Parametry, ktere oceli radi k pruzinovym, nastrojovym atd. jsou jine.
Stejne trubky z nastojove a pruzinove oceli se prohnou pri stejne sile stejne.
nj, pravda…
To je prosím omyl. Nástrojové oceli jsou určené ke kalení a zušlechťování a pružnost je nežádoucí – žádá se pevnost a tvrdost. Pružinové oceli jsou určeny k tzv. patentování – kalení a popouštění na co největší pružnost.
Jenže rozdíly v modulu pružnosti v tahu se budou lišit minimálně. A to je jedna z veličin, která bude rozhodovat o pružnosti rámu.
hehe, to jsem měl minulý týden na zkoušce:-D