• cartneb

    Jaké jsou výhody a nevýhody ocelových rámů, je vhodný ocelový rám do terénu?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • noviisek  

      Hliník je dobrý tak do Humpolce.

      Co titan?

      0 0
    • cartneb  

      A na kolik by mne to vyšlo?

      0 0
      • cartneb  

        Myslím celý bike.

        0 0
      • roud  

        v Tesku ± 2000,–

        0 0
        • cartneb  

          hypermarketáče si strč do sběru, chci s pevným ráve, vidlice zdvih cca 120

          0 0
          • kubad  

            počítej cca 10 a víc za rám, zbytek si už dopočítej podle výbavy

            0 0
            • cartneb  

              A kolik by stál rám u franty?

              0 0
              • kubad  

                to se fakt nedá, podle použitého materiálu složitosti, ale stejně aktuálně nedělá takže smůla

                mrkni tady: http://delfyn.cz/…lespeed.html

                určitě by se dalo taky domluvit

                0 0
              • Pac029  

                Dost dobre ON-ONE, myslism i s postou do 7 litru, geo je delana na zdvihy do 120/130mm tusim. Delfyn nebo Easyrider Ti to nechaji udelat za tech 9.5–10.5 litru, zas z lepsiho materialu a vyrazne lehci. Jinak je to vetsinou drazsi. Mozna by se ale i nekde u nas dal jeste sehnat nejaky Jamis nebo KHS zapomenuty na krame, jeste nedavno jsme to kdesi va netu videl, a byly pod 10.

                0 0
        • Smith10  

          …celopéro…

          0 0
      • cartneb  

        Mohli byste tu dat fotky ti kteří máte koilo od Franfy mrázka pls?

        0 0
        • kubad  

          běž do galerie a použij hledání, bude to mnohem rychlejší, a je jich tam dost

          0 0
    • mad john  

      Ocel je nejlepší – Reynolds 853 (Jamis, Niner, Salsa)- dává se do ní i titan, hliník nepruží, je tvrdej a je nejlevnější, ocel pruží nejlépe…

      0 0
      • noviisek  

        na pružení si kup trampolínu

        0 0
      • mr.antik  

        ano, nutno dodat že může pružit i do směrů, kde to není uplně žádoucí…

        0 0
        • JSt  

          to muze jakykoliv material. zalezi na konstrukci ;-)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Georrge  

        no pružinová ocel bude určitě dobře pružit :) ale z té bych rám nechtěl… a třeba taková nástrojová ocel nebude pružit vůbec… a z té bych rám taky nechtěl, jeden hrbol a máš z rámu třísky. Takže říct, že ocel pruží nejlíp není moc vhodné, protože ocelí jsou stovky druhů a každá se chová jinak :)

        0 0
        • op  

          rekl bych to takhle, ramy z oceli a hliniku pruzi JINAK.. Presel jsem u HT z hliniku na ocel (Salsa Ala Carte – model 2011 je „Sanko triple-butted“ ocel). Subjektivne porovnavam takto – pustim z vysky kolo na zem a pritom lehce drzim ruku na horni ramovce. U hliniku dostanu tupou ranu – kratke neprijemne ostre zavibrovani, u oceli dostanu vetsi zavibrovani, ne tak neprijemne, dele doznivajici. :) [to je popis ze?] Pri jizde se to okamzite moc nepozna, rany do zadku dostavam tak i tak. Pri kratke jizde rozdil nepoznam, poznam jen vyssi hmotnost kola na oceli, takze tam je to spis – (minus), pri delsi ceste to uz je neco jineho, mam pocit ze jsem mene unaveny a namlaceny, subjektivne tedy jednoznacne +, ale muze to byt placebo.

          Pokud bych chtel kolo na skakani (ale to ja nechci) a z nejakeho duvodu nechtel fulla, mam za to, ze by se lepsi pruzici vlastnosti oceli celkem vyrazne projevily.

          0 0
          • bbrf  

            Tak tak – ocelový rám je podle mě mírně pohodlnější – nepřenáší rázy tak tvrdě. Máš-li v cestě nějakou překážku, je ráz, který ti vrací zadní partie kola, jiného charakteru, není tak „ostrý“, je více „plavný“.

            Takže mé 13leté kolo je v jistých pasážích pohodlnější než nový hliníkový stroj, který má sice daleko lepší vidlici, devětadvacítkové balony, ale „dochuť“ po přejezdu překážky je daleko ostřejší, nevytříbená…

            0 0
            • MlokCZ  

              V tomhle je ještě jeden další faktor a to kola (teď myslím samotná kola, neřeším pláště). Ty udělají taky hrozně moc.

              0 0
        • Zdyn  

          Pruzinova i nastrojova ocel bude pruzit stejne. Je to dano modulem pruznosti v tahu E, ktery je pro oceli cca 210GPa a podle druhu se lisi jen malo. Parametry, ktere oceli radi k pruzinovym, nastrojovym atd. jsou jine.

          Stejne trubky z nastojove a pruzinove oceli se prohnou pri stejne sile stejne.

          0 0
          • Georrge  

            nj, pravda…

            0 0
          • se-se  

            To je prosím omyl. Nástrojové oceli jsou určené ke kalení a zušlechťování a pružnost je nežádoucí – žádá se pevnost a tvrdost. Pružinové oceli jsou určeny k tzv. patentování – kalení a popouštění na co největší pružnost.

            0 0
            • soc  

              Jenže rozdíly v modulu pružnosti v tahu se budou lišit minimálně. A to je jedna z veličin, která bude rozhodovat o pružnosti rámu.

              0 0
          • Evilcleaner  

            hehe, to jsem měl minulý týden na zkoušce:-D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.