Ahoj,
prosim Vas, nemate nekdo emaily na lidi, kteri by zvladli udelat kvalitni a „trvanlivy“ ram?
Chtel bych silnic a na „pamatku“ ram, co prezije i vecne casy… :-D
Napadl me zatim Sterba (jestli jeste dela)…
Diky
Ahoj,
prosim Vas, nemate nekdo emaily na lidi, kteri by zvladli udelat kvalitni a „trvanlivy“ ram?
Chtel bych silnic a na „pamatku“ ram, co prezije i vecne casy… :-D
Napadl me zatim Sterba (jestli jeste dela)…
Diky
Když jsem asi před rokem řešil silnici, tak jsem poptával zdejšího uživatle easyridera (novakframes), nakonec jsem se teda rozhodl jinak, ale byla to jedna z variant co jsem měl.
když už řešit ocel tak s kvalitních trubek, a to už je kur… drahé. takže záleží na rozpočtu.
Jestli chces ram, co prezije i vecne casy, tak spis karbon nez ocel. Bohuzel kvalitni ocelove trubky byvaji spis ty z lehcich a to trvanlivosti moc neprida. V mem okoli vsichni co meli ocelovy ram, tak jim prasknul po par letech. Technologie za poslednich par desitek let pokrocila jako zadne jine odvetvi a je to znat prave i na ramech kol.
Jestli si udelat radost, tak treba nejakym starym ocelakem, ktery nechat prelakovat, dily zrestaurovat, poshanet nahrady za rozbite a doladit. Prave to shaneni a ladeni je mozna nejvetsi radost. Pak uz jen kolo obcas vyvencit za pekneho pocasi nekam do kavarny ohaknuty v retro dresu.
Presne tak, jen pokud mozno nechat puvodni lak.
Na cyklobazaru i jinde se najdou zajimave kousky, a rozodne za min penez ( a i lepsi) nez zakazkova stavba.
Praskne vsecko, a kdyz nepraskne tak to zbouras, a kdyz to nezbouras tak to zapomenes na strese pri zajizdeni do garaze..
…za pekneho pocasi nekam do kavarny v retro dresu..hmm..
Nebo za šíleným chrtem na festce směr okovaná bradavka…:D
No nevím, v poslední době jsem tak slyšel, že nulová únavová křivka karbonu je sice pěkná, ale možná tak v laboratorních podmínkách..
Každopádně jestli věčnej rám, tak nerez nebo titan, ne? :)
Nic neni vecne…
On to popsal hezky Hroch – kolo a potazmo ram je vec a jejim pouzivanim ji zakonite jednou nejak poskodis (trefis diru, trefi te auto, nejak blbe ti spadne atd.) a po case zahodis.
Co se tyce unavove krivky – zatim jsem nevidel praskly HT/silnici karbon, ktery by prasknu jinak nez ze dostal slupku zvenci. Jezdi tu i par ramu deset let starych a stale funkcnich. Techhle kvalit vydrze dosahuji prave ocelaci, ale s hmotnosti o kilco vys.
Jenomze jsou zastaraly moralne a esteticky :) – moc stary na novou lestenku a moc novy na retro kult.
S tim souhlasim, spis narazim na to jak Treatt zpochybnuje zivotnost karbon ramu.
To ano, nevidis prispevky „nasel jsem prasklinku“ jako u hliny (nebo ocele). Ale obcas najdes story „cele se to pode mnou v zatace najednou rozpadlo“.
:D Uhlí nebrat. Teď nám dělali karbonovou výztuhu stavebního otvoru v bytě a taky tomu moc nevěřim. Radši bych tam viděl masivní ocelový rám, než dva fórové nalepené pásky karbonu, ale statik nedal pokoj a nacpal tam ten blbej karbon…:( Snad nám to nespadne na hlavu…
Vysilac na Jestedu taky porad stoji.
No ale porad ho musis jezdit kontrolovat :-P
Se někdy stavte. Se přemůžu, překodrcám se přes město a nahoru snad taky nějak vyfunim. Co by člověk neudělal pro vychlazenej škopek…;)
kdyz vecnej ram, je uplne jedno z jakyho matrosu. zakladni pominkou je, ze se na nem nesmi jezdit ;-)
ty si mi ale rani ptace…:D
Jestli se vyplatí jít do oceli? Já říkám ano. Záleží ovšem, co od takového rámu čekáš. Dá se říct, že kromě hlíníkového MTB mám doma samé oceláky a měnit nehodlám. Dokonce i tu MTB hlínu snad už brzo nahradí ocel.
Bohužel poptávka po takových rámech v ČR v poslední době hodně klesla a výrobců už je jen hrstka.
Loni, když jsem řešil novou vidli na dráhovku, tak jsem zašel ke Štěrbovi a ten pořád nějaké sady trubek Columbus na skladě má, takže by stálo za to se zeptat. Co má konkrétně za trubky, ale nevím.
Minulý měsíc jsem se stavoval u Bareše v Brandýse a ten mi taky říkal, že tam nějaké dobré trubky ještě má, ale taky by to bylo na konkrétní domluvu. U Bareše navíc nevím, jestli děla i rámy letované do spojek. Každopádně měl hezké kované korunky vidlic.
Pěkné a lehké oceláky taky dělal Kovařík, ale nevím, jestli ještě vyrábí.
Šírer už asi nic takového nedělá.
Kolem Brna bych zkusil zavolat Otoupalíkovi – dělá sice hlavně kola na bicybal a krasojízdu, ale silnici by asi taky zvládl. Nevím ale, jestli vaří, pájí natupo a nebo taky do spojek.
V Brně by se dal zkusit ještě Nárožný nebo Nakládal (ten by se ale musel hodně ukecávat).
Další možnost by byl ještě Fort, ale nevím, jestli by udělali i takovouhle kusovku. Každopádně trubky a spojky na to mají (mluvil jsem s pánem od nich). To by imho dalo taky nechat domluvit přes Nakládala…;)
Nejvíc záleží, jakou máš představu – výsledná geometrie, hmotnost a z ní vyplývající sada trubek, způsob spojování (vaření, pájení natupo, pájení do spojek), design laku a taky cena. Ocelák může stát 3000, 8000 a nebo taky klidně 50000 a víc…
BTW, v letosnim katalogu Colubus je zpatky spousta klasickych ocelovych sad a moderny pro mufny: XCR a Spirit for lugs, SL, Max, MiniMax, Cromor… Steel is not dead.
Jj. Tak nejak jsem doufal, ze by tu mohli byt i napady.
Moje predstava je tak do 10 tis. Myslis, ze by s tim slo uz neco udelat?
IMHO šlo – zkusil bych Bareše. Záleží, co všechno si navymýšlíš. Napiš, jakou máš představu…;)
Tak pro me. Hobby jezdec. Spis na „trenink“ (najizdeni km) a pohodove vyjizdky (treba na Praded)… :-D
Vyska: 170 cm
Vaha: 66–70 kg (podle uplnku a podle rocniho obdobi)…
Asi aby to melo vidlu (nevim jestli Karbon a nebo rovnou CrMo) – co by bylo pohodlnejsi…
Aby to bylo pekne pohodlne, ale zaroven tuhe do zaberu…
Co myslis dal tou predstavou?
Co se tyce zpusobu pajeni/geometrie tak s tim moc zkusenosti nemam – rad si necham poradit (tady, od ramare…).
Obecně se dá říct, že cena rámu závisí nejvíc od ceny sady trubek a od pracnosti výroby.
Trubky můžeš mít buď obyčejné CrMo nebo nějakou sadu od renomovaných výrobců (Columbus , Reynolds ). Samozřejmě není sada jako sada. Základní sady Columbus (Cromor, Gara, Zona) nebo Reynolds (520, 525, 531) se dají pořídit za rozumné peníze, ale nebude žádná hitparáda (těžké, tuhé…). Naopak třeba Columbus Spirit nebo Reynolds 953 už se váhově směle rovnají titanu nebo carbonu. Záleží, co ti výrobce nabídne a za jakou cenu.
Co se týká výroby, tak nejlevnější bude vaření, pak pájení natupo (jako vaření – trubka na trubku, ale spoje jsou dělané stříbrem) a nejdražší (a taky nejkrásnější) budou rámy do spojek. S geometrií ti poradí rámař. Nejlepší by ale v tomto případě bylo zajít si na Specialized BG a podle naměřených hodnot si nechat ideální geometrii spočítat…
Zkusil bych poslat mail Barešovi a Štěrbovi, co by ti nabídli a za jakou cenu. Počítej taky s tím, že něco bude stát custom design lakování…;)
BG Fit mi prijde uz hodne mimo :-( To si tak nejak nedokazu predstavit ani na Biku…
Ok, diky moc. Zkusim jim napsat a uvidim jak a co mi odpovi…
tve pozadavky odpovidaji spis karbonu. pro ocel musis mit jinaci duvody nez kombinaci tuhost+pohodli ;-).
Jake myslis?
Me se treba ocel libi vic jak Karbon :)
chce tím říct že levná ocel bude žvýkačka
Imho nesmysl. Ziska tezky srot za 10 litru.
Pořádná raketa…;)
Pro 170 cm vysokýho jezdce bych to viděl na tuhle krasavici …:) Není to sice zakázka, ale zase kultovní a nádhernej rám…
Vypada pekne, i kdyz tam jsou barvy, co moc nemusim…:-)
Krasnej favorit :-D
Zase ma zadni stavbu z karbonu a tomu moc neverim.
Hlavne po tom, co jsem cetl a videl tady na B-F – ze se ten spoj Karbon-Kov muze rozlepit…
Moje reakce bylana novy ram delany na zakazku. A na to je 10 malo.
V bazaru za tucenu sezene mnohem lepsi kousky.
Teoreticky jo, mas nejakou jinou moznost?
Mysleno tak, ze kdybych za 10 let presel na jiny ram, tak tento bych si klidne mohl povesit na zed (z duvodu vzpominky…)?
z obycejnych trubek se vlezes.
Třeba Bareš na stránkách píše, že z Columbusu vaří kolem 8,5K bez vidle – ta by byla stejně asi carbonová…do 10 snad na pohodu;)
Sterba tam ma za 9 900
Co si myslis/myslite o tomto?
že bych 100× radši jezdil hlínu od RB než tohle
S RB ted nemam nejlepsi zkusenost, proto bych do nej uz asi nesel…
Me by spis zajimalo proc bys do toho nesel? Z duvodu kvality materialu, nebo vzhledu?
vzhled mě nevadí
Protoze kubad je zhejckanej titanovej snob…;) Sam doma jednoho sterbu mam a te ram je uplne v pohode. Hodne zalezi, co od kola cekas. Ocel ma svoje specifika…
Svez se na slusnem silnucnim ramu a ta tvoje ocel poleti do kose. Ne ze by se na tom nedalo jezdit, ale vyvoj je proste dal. Jinak mam i ocelovou Konu :-)
Tak nejak. Ale to je neprenositelna zkusenost stejne jako v jinych oblastech.
Se mnou je to složitější…hlínu nechci, ke karbonu mám odpor a na titan nemám peníze…:) Stejně nejsem závodník a na to moje ježdění a pózování je ocel dobrá…;)
Co mas na mysli slusnem silnicnim ramu?
Hod prosim odkaz…
Dik :)
Titan bych jakoze bral, ale ta cena me celkem odrazuje :-/
tak připlatit za titanový van nicholas, třeba model euros za 25 t.
Tak on uz je rozdil mit ram i s vidlici za 10 a nebo priplatit 15 a za 25 mit jen ram – aspon pro me :(
Anketní otázka je dost nevhodně položená, spojení „vyplatí se“ v této souvislosti nemá smysl.
Jinak bych doporučoval podívat se do inzerce, krásné rámy nebo celá kola od Fortu, Bareše, Šírera nebo Štěrby jsou na Aukru každou chvíli, občas i jiné lahůdky za pár korun (nedávno jsem tam koupil za pár šupů nádherný nejetý ručně dělaný rám z malé italské manufaktury Vicini).
Anketní otázka je dost nevhodně položená, spojení „vyplatí se“ v této souvislosti nemá smysl.
Jinak bych doporučoval podívat se do inzerce, krásné rámy nebo celá kola od Fortu, Bareše, Šírera nebo Štěrby jsou na Aukru každou chvíli, občas i jiné lahůdky za pár korun (nedávno jsem tam koupil za pár šupů nádherný nejetý ručně dělaný rám z malé italské manufaktury Vicini).
Anketní otázka je dost nevhodně položená, spojení „vyplatí se“ v této souvislosti nemá smysl.
Jinak bych doporučoval podívat se do inzerce, krásné rámy nebo celá kola od Fortu, Bareše, Šírera nebo Štěrby jsou na Aukru každou chvíli, občas i jiné lahůdky za pár korun (nedávno jsem tam koupil za pár šupů nádherný nejetý ručně dělaný rám z malé italské manufaktury Vicini).
Nějak se ti zasekl enter…;)
křeč na myši :-)
To máš z toho věčnýho klikání po B-F. Za chvíli začnou bolet karpály a nakonec dopadneš jako pan Burns ze Simpsonových…:D
Dokud nedopadne jako pan Sachs, tak pohoda ;)
Trochu upresnim proc premyslim i o tomto: Letos budu promovat (stale v to pevne verim ;-) ) a jako k promocim mi nasi chteji neco dat. Samozrejme neco na pamatku. Hodinek mam plnou *, sperky (retizky, naramky atd) nenosim. A do kola se jim nechce moc investovat (klepou si na celo…). Tak premyslim o necem, co by se hodilo za to. Kdybych jim rekl o nejakem ramu na „zakazku“ tak by to snad proslo. A proto i neberu v potaz nakup starsiho ramu…
Prave proto jsem uvazoval o nejakych variantach ramu – titan (pekny, ale az moc mastny… I kdyz na e-bay se da nejaky Lynskey nebo tak sehnat za slusny peniz – co jsem zatim prochazel)… Hlina – neprijde mi, jako „pamatecni“… Carbon – tot otazka… Navic kdyz se podivam, tak krasne klasicke silnicky byvaly CrMo…
Dalsi bod je i pohodli – CrMo bude pohodlnejsi nez Hlina. Karbon je pohodlnejsi nez Hlina. CrMo – Karbon (nevim). Toto prirovnani brat s rezervou
Samozrejme pocitam s tim, ze hromadu veci bych si musel dokoupit ze sveho, nebo koupit nejakou silnic a nahazet tam ty veci a ram prodat…
Hroch obojzivelnik ma pravdu – co se tyce znicenim kola, ale tak je to se vsim…
kdybys to postavil ze sady columbus zona, tak jsi na nějakých 2 kg, což není žádná tragédie, k tomu vyšší sadu, kola kolem 1500 g a vejdeš se do 8,5 kg, rám tě vyjde na 10t. a životností tě zřejmě přežije, zkusil byck kontaktovat easyridera z fora nebo jeho stránky novakframes
O nem jsem celkove taky uvazoval, ale zatim co jsem videl mel prevazne 29er MTB… Tak nevim no :(
Štěrbu mám už nějaký pátek.
Jak se ti na tom jezdi?
Ma nejake jmeno ten ram?
Je to z trubek Columbus Gara CrMo Team Serie.Původně sem měl Shwinna z oversize trubek chtěl sem to u Štěrby přelakovat ale bylo by tam prej moc kytování a navíc byl trochu po pádu naražený tak sem jim řekl ať něco pošlou místo toho.Rám+vidlice stál asi 6 000kč ale je to už dost dlouho Víc než 10 let.Nemám to s čím srovnat. Hliník ani karbon sem nejel.Karbon asi bude víc tlumit nárazy v přímém směru.Tento rám je celkem dost tuhý a dokáže to na kostkách a hrbaté cestě slušně vyklepat.
Aha. Ok.
Kupodivu porad maji Gaaru v nabidce a za stejnou cenu :-D.
Jak tam mas razeni? Mas dualy a nebo packy?
Podobny, nebo mozna dokonce ten samy Sterba mi uz tyden visi ve sklepe :)