• Senoy

    Zdarec, mám tu technický dotaz na kohokoliv, kdo ví na 100%, jak pracuje systém ATA u vidlice Marzocchi 66 ATA RC3 2009. Zajímá mě, jestli upravuje zdvih plynule, jako U-TURN u RS nebo v mezních polohách 140 a 180, jako 2-STEP u RS. Díky za info. Také uvítám postřehy, tipy a rady od majitelů této vidle :-)

    0 0
    • jakub  

      nevím jestli ti řeknu přesně to, co chceš slyšet..ale moje žena tuto vidlu má… zdvih si nastavíš v podstatě stejně jako U-Turn.. otočíš kolečkem a kolik otočíš, tolik ti klesne zdvih nebo naopak se zvedne… vnitřní system nevysvětlím… dokud vidla funguje.. tvářím se spokojeně, do ničeho nelezu a nezkoumám…

      0 0
    • kesu  

      Ahoj

      • měl jsem ročník 2008.Funguje to stejně jako air uturn tzn šroubuješcca třeba 5 otáček.
      • funguje to tak že ta vidlice má tři komory v pravý noze a dá sepřifukovat i tlumení.
      • a pokud ti mužu poradit vyhni se tomu jak čert kříži protože tomazdvih sotva 160mm
      0 0
      • Senoy  

        Už jsem slyšel, že nechodí k dorazu. Nedá se to nastavit pomocí RC3 ventilu, který upravuje progresi v posledních 40mm zdvihu?

        0 0
      • milan1  

        Sleduju delší dobu, jak se vyjadřuješ o systémech ATA a to, že jsem ti nedokázal seřídit progresivitu.

        Bohužel, už se to rozšiřuje tak, že zodpovídám dotazy ovlivněné tebou a proto zareaguju zde.

        Dělal jsem ti systém ATA, vysvětloval několikrát a stejně to nemělo efekt.

        Takže to nejzásadnější, i když se vrtí stejně knoflíkem, jako u U turn, nejsou systémy totožné a to je důležité.

        Proto podstatu zopakuju ještě tady a znovu.

        Systém ATA je v zásadě špatné provedení snižování.

        Seřídit jde na plné využívání zdvihu ale pouze pro jeden konkrétní zdvih. Na plném zdvihu jde seřídit bez problému na správné využívání zdvihu.

        Při snížení, s tímto správným seřízením, ovšem zcela zákonitě, půjde vidlice velmi lehce na doraz.

        Tahle změna, která se děje při seřizování zdvihu odstranit nelze a je to podstata systému.

        Nastavit progresivitu na jednom jediném zdvihu tedy jde ale nejde očekávat správné chování na všech zdvizích.

        Vysvětloval jsem to několikrát a snad už nebudu muset.

        0 0
        • kesu  

          ta vidlice ale fyzicky nemá 180mm dlouhé kluzáky,jsou maximálně 170mm víc nejdou vytáhnout ani rukou.Takže plný zvih z ní stejnak nikdy nedostane.

          Jinak je to tak,na nižší zdvih jsem se na doraz dostal,na 140mm úplně bez problému ale na více jak 160 sem z ní doraz nedostal ani po úpravě. Ale věřím, že doladit by to šlo ale neměl jsem na to už náladu a koupil jinou

          0 0
    • alex33  

      má tato vidle vysokorychlostní expanzi

      0 0
      • kesu  

        ne

        0 0
      • Jenda  

        jezis ty uz pokukujes po necom jinym misto totho lyrika?:-)

        0 0
        • alex33  

          nééé,lyrik bude dlouho ,za 4 měsíce teprve dvě závady:-)i přes to ho mám rád

          0 0
          • Jenda  

            no ono je pitomy ze prakticky u 160 vidlic neni v pripade snizovani a high speed expanze vyber – bud Lyrik nebo Talas 36. Ja ted doufam ze na 2012 implementuje RS ten system snizovani co je ted na revelation i do lyrika a pujde ty streva sehnat samostatne. Bych do toho i celkem zainvestoval abych se zbavil 2-stepu. Nebo kdyby preci jenom Milan dokazal nejak high speed expanzi do toho Duroluxe. Si dovedu dovedu predstavit duroluxe na 170 snizitelnej na 110, trapered krk (s tim to neni takovy zavazi) a high speed expanzi :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • alex33  

              2step mi nepřipadá zas tak špatný system,do teď jsem snižování nepotřeboval,při zimní rozborce si lyrika udělám na 140/160 to by mohlo být ještě jízdně použitelné.

              Nicméně co se týká snižování je na tom durolox asi nejlépe,měl jsem ho rozebraný a HS ex.asi dodělat nepůjde není ji kam picnout.

              Stejně se divím že na fitzka potřebuješ snižování,měl jsem ho k dispozici jedno odpoledne a nesnížil jsem ani jednou,to samé kolega majitel vůbec 2step nepotřebuje

              0 0
              • MlokCZ  

                To je o stylu jízdy. Snižuju pořád i na Stereu, na Fritzzovi bych snižoval ještě více.

                0 0
                • alex33  

                  :-)já vím je to idividuální,já se díky snižovacích vidlic dopídil ke zkušenosti,že je mi celkem k ničemu.Ale pro mě je to fajn ho na kole mít,aspoň můžu neznalým ukazaovat co všechno moje vidle umí:-)

                  0 0
              • Mr.Duck  

                Mě se 2-Step líbil, ale asi tejden, pak se pos*al :-( A jelikož to prej dělá celkem běžně, tak nevim no, obejdu se bez něj..

                0 0
              • Jenda  

                Ja to celkem chapu. Ja jezdim vetsinou sam ale co jsem ted parkrat jel s nekym jinym zjistuju ze jsem asi trochu divnej v tom co se na fritzkovi snazim nebo normalne vyjizdim. Celkem jsem tady v alpach nabral na sile takze zacinam mit problemy ze treba v zaberu uz jsem ohnul na SLX kazete 4 pastorek a pod. No a protoze me ukrutne sere tlacit a nejsou tu vyjimkou kopce kde treba 2 km neklesne sklon pod 15 % tak nato to snizeni potrebuju. Protoze i kdyz omezim mirne sag na zadku PP (ale vozim stejne jenom 1) tak by mi sedlo asi umackalo po tech 2 km kulky a resil bych 3.14coviny typu zmenseni pytliku:-)

                K tomu co psal Milan nize – uz mnohokrat jsem se zamejslel nad tim ze kdybych nebyl prizdisrac a mel podnikavyho ducha tak by slo nechat vyrobit treba 100 ks pistku s HS expanzi na Durolux a verim ze by se to prodalo. Jenze porad se bojim investovat treba 50 tis do neceho s nejistym vysledkem.

                0 0
                • milan1  

                  Ubíráš se správným směrem, takhle by to mělo být ale těch Duroluxů na našem trhu nebude o mnoho více a těch, kdo se dozví, že je máš a oni jí nutně potřebují, těch bude ještě méně. jsem prostě na tohle dost malý trh.

                  Největší smysl by měla HS expanze u nejběžnějších zdejších typů a jsme u RS ( od Reby po Pike) a Epiconů.

                  0 0
                  • Jenda  

                    coz o to kdyby clovek aspon tusil ze se v nasledujicich letech vyrazne nezmeni konstrukce duroluxe tak by to asi i smysl melo – myslim ze hodne lidi si durolux nekoupi prave jenom kvuli chybejici HS expanzi. Ale je fakt ze to uz by to chtelo rozjet i do zahranici a jak pisu na to ja nemam odvahu a mam obavu ze ani tvoje kapacita delat treba upravu nekolika duroluxu a epiconu denne by nebyla. Je fakt skoda ze to u suntouru nejsou schopni delat rovnou protoze cena by nemohla byt o tolik vyssi a ta vidle by se razem posunula o kategorii jinam:-(

                    0 0
                    • milan1  

                      Tohle je na delší debaty.

                      Je to o zkušenostech, představách a možnostech.

                      Až budeš zase tady, doufám, že se zastavíš. Nejspíš ti už budu moct něco nového předvést a ty posoudíš z pohledu svých nových zkušeností.

                      0 0
                      • Jenda  

                        jj, stavim se urcite, lyrik po tom primo vola a myslim ze matcina R7 si to taky zaslouzi:-)

                        0 0
                        • milan1  

                          Já si rád poslechnu tvé postřehy z pravidelného ježdění v dost odlišných terénech proti zdejším.

                          Jen aby bylo počasí aby sis mohl i něco vyzkoušet tady.

                          Kdys měl kolo komplet a ve stavu v jakém jezdíš, dalo by se i něco nafilmovat.

                          0 0
            • lutte1  

              Do duroluxe nejde,je tam málo místa.Sám mi to milan1 říkal.

              0 0
              • milan1  

                Já tady popíšu trochu ke všem podobným námětům v tomhle threadu.

                Pro mě je pro vše rozhodující, jak bude ekonomická pro majitele. A tam rozhoduje i sériovost.

                Pokud se bude jednou vyrábět jeden pístek na RS a příště na jinou vidlici, bude se ladit nastavení kus od kusu, nikdy to nemůže vycházet rozumě a tak většinou rozmlouvám tyto požadavky jako neekonomické. Jenom třeba takové planžetky se nenechají objednat po kusech, je třeba vždy větších sérií.

                Velmi výhodné je samozřejmě vycházet maximálně z původního pístku ale to není vždy možné.

                Třeba takové RS mají pístek na dříku nastříknut a jeho demontáž je dost problematická. Pokud se má zachovat co nejvíce dílů původních, tak je třeba také pracovat s průtoky, které omezuje původní konstrukce.

                Vyrobit nově jde opravdu cokoliv ale platit za celý podobný kopmplet cca 6000,– jako od TF tuned není mým cílem. Když se objeví dostupné díly z oroginální nabídky budou jistě za zajímavější peníze a půjde pracovat s nimi. Tohle bude platit pro RS.

                Dostupnost dílů jednotlivých značek a z toho vycházející nabídka bude jasnější později, zatím nemohu nic konkrétního slíbit.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.