Jakou nejvyšší frekvencí dokážete šlapat? Tudle sem z kopce na bajku potřeboval předjet autobus :o) a rozšlapal sem to něco přes 70Km/h, což je přes 140 ot/min.
Jakou nejvyšší frekvencí dokážete šlapat? Tudle sem z kopce na bajku potřeboval předjet autobus :o) a rozšlapal sem to něco přes 70Km/h, což je přes 140 ot/min.
Anketa: Jakou maximální frekvencí jste schopní šlapat?
teda nevim jak ja, ale jednou sem videla kluka co to vytahnul na 202
Tak kolem 150, ale pouze po velmi krátký časový úsek v řádech sekund.
Souhlas – na bajku v letě sem se hodil do háku za 1203 a asi 8 km se vezl – potřeboval sem rychle zpět domů. Jel 55–65 km/h kadence byla 140–150 ale vždy jen chvíly pak sem se vezl. Určitě se to nedá udržet moc dlouho.
na silničce ušlápnu těch 130 rpm a končím… (na lehčích převodech typu 39/15). normální otáčky mívám kolem 95 rpm, víc se mi už nelíbí.
180 .. ale jenom par sekund.
To enchapu. jak par sekund? :-). kdyz je to 180/min, tak to musim vydrzet aspon tu minutu ne? Jinak to beru tak, zes udelal 3 otacky za sekundu. tim se chces chlubit? :-)
čéče se mi jednou stalo, že jsem promáchnul nohama, když jsem měl podřazeno a málem přelít přes řidítka… tipuju, že jsem v tu chvíli měl náběh na rychlost 190 rpm :o)
Isiel si uz niekedy na aute rychlostou 220 km/h? Podla tvojej teorie ak si nesiel aspon hodinu, tak 220km/h si ani vobec nesiel. Iba nejakych smiesnych 61,11 m/s. A to sa nie je cim chvalit. Vsak. ;-)
No je to tak, presne jak rikas :-). Jde o to, ze v tom aute tech 220 jet tu hodku muzes, ale merit neco, co se v krajnim pripade da oznacit za hausnumero stejne jako moje tepovka mistama 235, je blbost. kdyby tu nekdo rek (a to tu nekreri rikaji) ze toci 140 treba 10 km na rovine a neni to kasparek, tak to ma nejakou vypovidaci hodnotu. kazdopadne muj prispevek byl zert a tak bys to taky mel brat :-)
No je to tak, presne jak rikas :-). Jde o to, ze v tom aute tech 220 jet tu hodku muzes, ale merit neco, co se v krajnim pripade da oznacit za hausnumero stejne jako moje tepovka mistama 235, je blbost. kdyby tu nekdo rek (a to tu nekreri rikaji) ze toci 140 treba 10 km na rovine a neni to kasparek, tak to ma nejakou vypovidaci hodnotu. kazdopadne muj prispevek byl zert a tak bys to taky mel brat :-)
" kdyz je to 180/min, tak to musim vydrzet aspon tu minutu ne?" zastavi 1/2cajt sofera ktory si to hasil cez dedinu 130 kilometrov za hodinu.
Skusajuci: Vazeni adepti na policajtov. Musim vam oznamit, ze vysledky Vasich testov nedopadli dobre. 70 percent z Vas ich neurobilo! Jeden z davu: Ha! Ale ved tolko nas tu ani vobec nie je!
Maximum mám někde u 180. Když se rozjíždím, tak okolo 85 a ke konci tréninku třeba 110 není problém točit delší dobu. Kámoš vytočí i nad 200… ;))
měl by si jít do sebe, a točit nad 200 jako Tvůj kámoš, 110 je pro padavky
No, těch 110 jsem myslel, že to třeba točím, když jedu po rovině i 10 km. Maximum je okolo 180…
:-)
ještě chvíli mě houpej.......
Tak jo, stav se a uvidíš, že nekecám. Nevidím v tom žádný problém, proč by to nebylo možné … ;))
vis on uz je starsi..:-)
Aha, tak v tom případě se omlouvám… :D Kéž bych zůstal stejně mladý jako teď … :D
čím dál častěji mám pocit že česká reprezentace + trenéři + mechanici jsou jen slabým odvarem místních borců …
ještě mi vysvetli v cem vydis ten zasadni problem? opravdu si mysli, ze by neutocil 180ot/min? Proc ne? Nepise samozrejme ze to vydrzi delsi dobu, ale na chvilku by to dal.
Přesně, ty jsi to vystihl. Neřeklo se na jak dlouho dobu, ale na kolik to vytočím. Je pravda, že tam vydržím pouze pár vteřin, ale dostanu se tam… ;))
Orca: K těm místním borcům, měl bys slyšet našeho trenéra. Např: při vysvětlování toho, jak se jezdí časovka co nejlépe začal tím, kolik získal medailí a titulů … :D:D
pepan zacal trenerit:-)) to bude dobry oddil;-)
Nevím, kterého Pepana máš na mysli, ale toho našeho asi ne :D:D Tomu našemu je 76 let, řekl bych velice úœpěšnou cyklistickou kariéru a 6 nebo 7 bypassů :-O . Na svůj věk pořád jezdí aktivně na kole … restekpa … ;))
tak mi rekni(uz bez ucty k veku),co to tady zase kecas?
na úctu kašli to tady stejně nikdo nemá … jen se bavím jak je tady každej ferda mravenec … co je na tom divného ??
Nevím, koho máš na mysli s tím Ferdou Mravencem, ale v tomto threadu se ptají na maximální frekvenci šlapání, tak jsem čistě odpověděl. Ty jsi ten, co tady dál rozjel …
taky bych řek:)
lidi ! vy jim to tady žerete ???
voe, prid na Bites, mam tahat Padrnose, nekecam:-D
:-O … ty wolle … to není možný ! … určitě kecáš :-D
nekecá
Počítám, že těch 200 jel na nejtěžší převod, na lehčím by si určitě přehodil. To je u silničky 53–12 nebo 13. Sakra to musel být ale fofr! Zajímalo by mě, kde to ale jel, na takovou rychlost u nás není stavěná ani D1.
Proč na nejtěžší. Nejde o rychlost, ale o frekvenci. Převody jsou juniorské tedy převodníky 53 a 39 a kazeta 14–25. Nevím, co je na tom složitého … ;)
Potom si ale pleteš co nejrychlejší otáčení nohou s maximálními kmihy při jízdě v záběru. Když shodím řetěz z převodníku a roztočím nohy, tak těch 200 udělám taky, ale při jízdě v záběru 130 nevytočím.
V záběru udělám 140, když to balík drtí po rovině, tak nic jiného nezbývá… ;))
Tak to hochu kecáš! Jestli uděláš bez záběru 200… hmm…
Samo sebou 160 a vice :-D :-D Moje oblibene stylo- Vecernicek ruleezzz
Hlasoval jsem 100–130 a teď, co jsem si koupil kadenci k polaru, můžu aktualizovat :). Při rovnoměrné jízdě prakticky bez zátěže 113, 115 už začínám poskakovat v sedle. Při zrychlování max. 158, ale jenom asi 15 vteřin.
Pri kadencii nad 100 padám z bike.
Zkoušel jsem asi před měsícem. Maximálka 135ot. Bylo to jenom na pár vteřinek.
Zkoušel jsem včera na rotopedu. 181 otáček…ale asi tak 2 vteřiny.
já to rozdupal na MTB – samozřejmě z kopce :-) – na 72Km/h s převodem 48×11z – ale nevím jak mám zjistit ot/min …
Nejlépe měřičem kadence, nebo to můžeš zkusit počítat … :D:D
jinak to bylo samozřejmě s SPDčkama … jednou jsem to zkoušel s normálníma pedálama a botama a málem jsem si rozbil hubu … sjela mě noha :-D
cca 130 ot/min
jo tak dík … to bylo moje totální maximu … víc (ani půl otáčky) bych nedal … já jezdím oproti kámošům spíš silově … šlapu o dost míň RPM než oni (a pořád se mě povolujou pedály a kliky sakra :-( … vždycky mě to začne celý lupat a křupat – a to mám nový Deore … )
Trojčlenka – matematika pro základní školu – z hlavy: obvod kola asi 2 m, rychlost 72 km/h= 20 ms/s to znamená 10 otáček kola za sekundu, převod 48/11=4.36 takže zhruba 2.29 ot. klik za sekundu a to znamená kadence 137–138 za minutu.
maximálně dosahuju frekvence šlapání, co mi právě vyhovuje..
presne tak
nikdy sem o tom nepremyslel a vubec nemam predstavu, ale bude to fakt malo :-)
vyuziju tenhle thread, jaka frekvence slapani je nejidealnejsi pro svaly, kdyz chci jet co nejdyl a nejusporneji a zaroven nemit druhy den bolave svaly? Pro priklad: kadence okolo 90 a lehci prevod a nebo kadence okolo 60 a tezsi prevod, vse pri stejne rychlosti. Dost vidim lidi na bike i ziletkach (v dresech a s helmou – z cehoz usuzuji, ze nejedou na nakup) jak to smydli na tezky prevod s nizkou kadenci.
Tak to je dost individualni, ale melo by to byt kolem 90. Ovsem 60 strasne malo. To se pouziva tak pro trenink sily. Totiz pri nizsi kadenci jsou vice namahane svaly. Taky mas pri stejne rychlosti nizsi tepovku, nez kdybys tocil 90 na lehci prevod.
takže když chci zlepšit kondičku tak točit vyšší kadenci a na zlepšení síly těžší převod a nižší kadenci?
asi nejlepsi bude, kdyz si pojedes svoje tempo :-) … pokud teda nema nejaky spatny sklony k extremum typu 60 nebo 130 :-) Ja se obcas snazim jezdit tech doporucovanejch 90, ale mam spis tendence k 80–85 a vic uz se mi zda, ze me to vic unavuje.
tak na trenazeri max 172 ale to uz som myslel ze sa trenazer rozsype…normalne neviem nemam merac kadencie ale slo by to este viac…ale celkovo slapat priemer nad 95 je(aspon pre mna)zbytocne unavujuce-ja radsej tazke prevody
na silnici 148/min, na dráze 207/min problém je v překonání mrtvého bodu- na festce to nohu přešvihne samo
Jezdíš závodně ?