• Misiak

    riesilo sa to uz xkrat, ale zakazdym s nejasnym vysledkom, preto sa pytam znova. dozadu pojde nanoraptor 2.1 (drot-fajn cena, okrem toho neviem kde na svk zohnat kevlar), ale neviem co dopredu. do lesa mam poriadny kus po asfalte, preto by sa zislo nieco co sa rychlo nezjazdi a nema prilis velky odpor, aj ked na druhu stranu predok sa straca o dost pomalsie ako zadok…

    poziadavky: minimalne poctivych 2.1, resp. 2.35, dobre bocne vedenie, hmotnost idealne do 600g, prijatelny valivy odpor a vydrz na asfalte; dodatok-nechrtim, idem 1–2 preteky do roka…

    a cul bucte mudri :)

    pokukujem po wtb weirwolf 2.1, ale ten valivy odpor asi nebude zrovna maly a niekto tu spominal ze v zakrutach plava…

    0 0
    • pepek  

      NobbyNic je na předku OK, nesjíždí se tam moc rychle a ani odpor se tam moc neprojeví. Jezdím to taky s Nanoraptorem vzadu a nemůžu si stěžovat.

      0 0
    • civetta  

      ExiWolf. Takhle to vozim ja na maratonech a spokojenost.

      Ale s hmotnosti pujdes pres 600 (2,1 = 640 g, 2,3 = 690 g). Ted mam koupeny Wolverine (2,2 = 595 g), tak uvidime. A jeste si vzpominam ze tu kdysi daaavno nekdo chvalil MutanoRaptora 2,4 (= kupodivu 595 g) - najdi si to! 

      0 0
      • Misiak  

        ten mutanoraptor vyzera celkom dobre. problem asi bude zohnat ho. nas dovozca ma dost obmedzeny zaber. ale skusim sa im ozvat…

        WTB na svk

        0 0
        • stihac  

          na asfalt by kevlar bola aj tak skoda.

          Ja by som kupil slick a pred lesom by som to prezul :)) Na Z-max

          Kenda Karma by nebol ok? Alebo Author mal taky plast Ranger 2.1 (neviem preco v katalogoch 2007 a 2008 uz nie je…) tak to je lacny a myslim pouzitelny plast. Hmotnost neviem.

          0 0
    • Hynas  

      Noo, a proč nedáš nanoraptora i na předek? Spoustu lidí to tak vozí včetně mě, spousta lidí na tom dojíždí na závodech vpředu (viz já), spousta lidí to vozí i v beskydech (i já)…a v pohodě. Hlavně nekombinuj různé značky, když WTB vzadu, tak i WTB vpředu. ;o)

      0 0
      • civetta  

        SOUHLAS – vcera jsem na to myslel cely ctyri hodiny co jsem jezdil, ze jsem mu to mel napsat! NR + NR je jasna volba, jen snad trochu bacha v rychlejch zatackach.

        0 0
        • Misiak  

          rozmyslal som aj nad touto volbou (NR+NR) ale nie som si prave isty tymi zakrutami. pri mojej mizivej technike a zaroven snahe prechadzat zakruty podla moznosti s minimalnym spomalenim by sa to mohlo trocha vymknut kontrole. momentalne mam vpredu kenda kinetics 2,35 a ked trocha obmedzim pud sebazachovy, tak z casu na cas mi v zakrute smykne a to je iny drapak. takze NR dopredu velmi nie, pochybujem ze bude mat lepsie bocne vedenie ako ten kinetics…

          0 0
          • Hynas  

            Když se zamyslím (a dneska mi to dělá dost problém), tak mi přijde kravina dávat si (tobě jako mizernému technickému jezdci) něco zatáčkově chytlavého dopředu a dozadu něco rychlého jako je nano. Předek ti projede, zakousne se a zadek se ti smýkne a budeš na hubě. Když si nevěříš (?) na nanoraptory na obou kolech, tak si kup třeba od WTB Motoraptory nebo Karmy od Kendy a nebudeš muset řešit nic (do limitního náklonu, kdy tě nepodrží ani berla). ;o)

            0 0
            • JSt  

              co je to za hloupost? kdyz ti ulitne zadek, tak to rozhodne neznamena pad.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Mám za to, že Hynas má pravdu. Minimálně v tom, že když má člověk problémy s technikou, je zbytečné si to komplikovat ještě tím, že na každém kole bude mít jiný plášť, který se bude chovat každý jinak. Nanoraptory jsou pohodové bezproblémové pláště, k nimž není třeba vymýšlet divoké kombinace a není problém je mít na obou kolech.

                0 0
                • JSt  

                  nanoraptory vozim normal vepredu i vzadu, ale treba do blata soupnu dopredu neco drzavejsiho a rozhodne to neni ku skode veci. navic plaste se davaji na predni i zadni kolo ruzny, prave z toho duvodu, ze pro predek a zadek jsou pozadovany jiny vlastnosti. kolikrat i vyrobce na jednom plastu udava rozdilny smer nasazeni pro predni a zadni kolo.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Jenomže tady padly i takové návrhy jako Weirwolf  zkombinovat s Nanoraptorem. Typický plášť do bahna a s pláštěm na sucho. Neříkám, že se tím nedá jet, ale určitě bych si to nedal, pokud bych nebyl technicky zdatný jezdec. To je opravdu lepší mít oba dva pláště stejné.

                    0 0
                    • JSt  

                      dyt to je uplne vpohode jezditelna kombinace. predek podrzi a zadek celkem jede ;-). na beskidy jsem nazul dopredu high rollera od maxxisu a vzadu nechal nano. nebyl nejmensi problem.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Nesnažil jsem se radit tobě, ale regoval jsem na toto: „nie som si prave isty tymi zakrutami. pri mojej mizivej technike a zaroven snahe prechadzat zakruty podla moznosti s minimalnym spomalenim by sa to mohlo trocha vymknut kontrole …“. Obávám se, že by si nemusel vědět rady právě v situaci, kdy bude nečekaně držet pouze přední kolo. Stejné pláště toto riziko prakticky vylučují a člověk je nucen jet jen tolik, kolik dovolí předek a tedy tato kombinace není pro nezkušené nevyzpytatelná.

                        0 0
                        • Misiak  

                          rozdielne plaste mam uz aj teraz-vpredu kinetics 2,35 a vzadu zjazdeny nevegal 2,1. rozdielneho spravania som si vedomy, zadok v smyku som este schopny ustat. problem je predok, kde sa smyku obavam jak cert kriza. maly par centimetrovy smyk, ked sa plast po zlomku sekundy zase chyti je este ok, ale akonahle by raz stratil grip a uz ho naspat neziskal tak nedokazem zabranit padu…

                          0 0
                          • civetta  

                            No tak holt lehnes, no :-)

                            0 0
                            • Misiak  

                              asi mas recht, seriem na predny plast a idem si radsej kupit chranice :)

                              0 0
                              • civetta  

                                Neee :-) ja jen ze ja v sobotu polozil i toho ExiWolfa – jedna vetev a jdes (a to vetsinou drzi i na mokrejch korenech, proste chvile nepozornosti a je to). Chce to dat dopredu neco duveryhodnyho, no a pak nebat se toho :-)

                                0 0
                                • Misiak  

                                  sak prave ten doveryhodny plast sa snazim najst, ale neulahcujete mi to :)

                                  0 0
                                  • civetta  

                                    Protoze to nejni jednoduchy :-) takze znova v kostce – nemichal bych znacky, takze WTB, a zvaz NR nebo EW :-)  

                                    0 0
                                    • RoKo  

                                      Mozna se ptam blbe, ale proc nedat dopredu mutanoraptora… udajne by mel byt rychly a dokonce i pisou ze je urceny prevazne na predni kolo…

                                      http://www.tandem-bike.cz/…-ust-26x1-95

                                      0 0
                                      • stihac  

                                        chcel nieco sirsie.

                                        Podla mna kombinacia hrubsi dezen plasta vpredu a jemnejsi dozadu je rozumna volba ked chces aby to dobre brzdilo a ovladalo sa v makkom/mokrom, ale nebolo pomale na suchom. A hrubsi plast vpredu tak nespomali ani na tom asfalte.

                                        Ja sa este raz prihovaram za Kenda Karma, robia ju aj v rozmere 2.2 ale hlavne ma v strede take ploche stuple co sa na asfalte tak rychlo neojazdia ako ked je vzorok s hrankou. No a ekonomicka varianta – plast author mobster 2.25, dopredu na motorku bez motora idealny si myslim :)

                                        0 0
                        • Hynas  

                          Děkuji ti, náčelníku, že ses mě zastal ;o)

                          0 0
                    • civetta  

                      Ale tenhle „navrh“ daval on sam – a rikal ze se v tom nevyzna… Takze to neberu jako navrh. WW/NR je samozrejme kombinace jabko/hruska (nebo Jekyll/Hyde :-)), ale nevidim duvod kvuli jistote nedat treba na Malevilu nebo Krali dopredu jinej. NR/NR jsem taky vozil, ale uz nevozim – viz pepek kousek dole. A jinak – WW mi jako typickej plast do bahne neprijde, ale uznavam ze ty s nim mas vetsi zkusenosti .-) 

                       
                      0 0
                • pepek  

                  Já jsem je tak vozil a problémy jsem měl. Předek min. na písku, listí a jehličí nedržel, furt to bylo neklidný a když jsem jednou nezadržitelně jel na strom quli nedotáčivosti, tak jsem dopředu nazul NobbyNic a za cenu nepatrného zvýšení odporu zažívám „pocit jistoty, jak s křídélky“. O nesrovnatelně lepším brzdění ani nemluvě. Není přece žádný důvod, aby pláště byly stejný, když plní zcela rozdílné úlohy. Na motorce přece taky nejsou nikdy stejný. Proč asi?

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Má motor?

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Naprostý souhlas. Pořádný plášť na předním mi pomůže hrozně moc, rychlejší méně držící na zadním vadí jen zcela ojediněle (tedy lepší držák na zadním potřebuju strašně málo často, většinou tak pár výjezdů do roka, jinak vůbec). Dva stejné rychlé na obou kolech by proti tomu bylo dost hrozný a výhoda v podstatě téměř žádná (rozdíl rychlosti díky tomu přednímu minimální).

                    A nejenom tyhle povrchy, ale třeba taky když se jede něco techničtějšího, kde je více šutrů a většina z nich volných a trošku se to pustí a je pak třeba i více přibrzdit (naposledy teď třeba v Jizerkách ve spodní části modré z Bílé Kuchyňky na Hejnice – nová poutní cesta; tam jsem byl za NN sakra rád a RR na zadním mě nijak nelimitoval), těch situací se najde spousta.

                    A pokud jde o ty zatáčky, tak nejsem na tom s technikou bídně a tedy stejně jako tazatel potřebuju nutně eliminovat riziko smyku předního, zadní se skoro vždy nějak ustojí.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Problém je v tom, že tazatel položil dotaz způsobem, z něhož vyplynulo, že je nezkušený začátečník, aby se z něj nakonec vyklubal skoro sjezdový specialista.

                      0 0
                      • Misiak  

                        asi som to predsalen trocha prehnal, ospravedlnujem sa. jazdim momentalne siedmy rok, od minuleho roka celoodpruzene. ale k specialistovi mi este kusisko chyba :) no nic, idem sa povozit, je pod mrakom a nepecie tak…

                        0 0
                      • Hynas  

                        Pakošu…tady je další důkaz, že je lepší radši držet hubu a nikomu se nesnažit nic radit, páč pak se to stejně obrátí proti tobě. Aneb jak říkají redaktoři z nejmenovaného cyklistického re­vue…

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          njn, pravdu díš. V každém případě na Bystřičku obuju obě kola stejně, abych byl ukrutně rychlej a nezdržoval se nějakou zubatou mrchou :-) Ty pojedeš na Nanoraptorech?

                          0 0
                          • Misiak  

                            ale nie, poprosim nebrat to zle. kazda rada dobra ;) proste nepripadam si ako nejaky technicky vyspely macher, a navyse si nemam s kym porovnat uroven, tak radsej napisem ze slabsi technik, aby si ma tu niekto nezacal este doberat (mar_tin, pitos,… :D )

                            0 0
                          • Hynas  

                            Určitě na nanoraptorech z 90%. Na nano jsem objel ve svém životě všecky maratony včetně blátivých drásalů a šutratých beskydů, tak nemám problém. Možná i díky NoTubes. Ale stejně hustím na víc než je doporučovaná hodnota při bezduších. Podle toho jak na Bystřičce bude a myslím, že by mělo být sucho, tak zkusím nasadit semislicky od WTB…Vulpine. Ale to je zatím ve fázi dohadů. ;o)

                            0 0
                • Misiak  

                  no takto, aby som to upresnil. problemy s technikou su v mojom pripade relativne. aby som to ilustroval-napr. z pohladu skuseneho enduro jazdca mam techniku nanic, ale trebars z pohladu vyletnika resp. kopcoveho dupaca ktory si v zjazde radsej pribrzdi mam techniku pouzitelnu (brat s rezervou, chcel som len povedat ze nie som uplne drevo) :) ked nie som unaveny a citim ze mam nad bikom kontrolu tak si dovolim v zakrute aj prudsi naklon a bojim sa prave takejto situacie v pripade ze vpredu bude nieco menej chytlave. asi v zmysle ako to napisal kusok nizsie pepek-listie, vlhko, strk…

                  0 0
              • Hynas  

                Hloupost to není. Pokud dokážeš číst pozorně a mé reakce se vážou k „problému“ autora a jeho mizerné technice…tak smyk zadního kola pád automaticky neznamená, ale objevit se může. Tolik statistická pravděpodobnost. Pokud autor není švihově založený jezdec (viz jeho kolo) a nevyžaduje super rychlý plášť jako je nano, tak ať pak spoléhá na obojí stejně se zakusující držící pláště a nekombinuje dvojí dezén, směs a kdoví co ještě. ;o)

                0 0
                • stihac  

                  ako u ini pisali, ked smykne zadne, nie je to taka patalia ako ked smykne predne alebo predne aj zadne :) S tou technickou mizeriou prehanal (ach taka cnostna skromnost – to sa dnes u FR ani casto nevidi! :)), ako aj sam upresnil… Kedze zadny plast je dany, tak aspon ten predny sa da zvolit tak aby to aj nastupy po asfalte preslo a aby to brzdilo / zatacalo / nesmykalo na bahne (aspon dolu kopcom :))

                  0 0
      • raceman  

        tak tak ;-)

        0 0
      • Zerocool  

        souhlas taky tak jezdíme, nevidím důvod dávat dopředu něco jiného

        0 0
    • Daf  

      Vydrz na prednim kole neres. Na predku se plast sjizdi oproti zadku tak 2× pomaleji. Na predek bych dal zase Nanoraprora, nebo nejaky podobny vzorek jako Hutch. Python, Maxxis Crossmark asi by se naslo neco i od Continentalu.

      0 0
      • Misiak  

        dik za tip, ale potrebujem dopredu nieco s vyraznejsim bocnym vzorom, vid moja odpoved kusok vyssie…

        0 0
        • Daf  

          Ten Crossmark by mozna byl v pohode. Ted vozim vzadu Python a vpredu Bulldog. Do tezsiho terenu na maratonech super kompromis, na silnici a ujezdenych cestach to ale moc nejede a to mi dost vadi. Jeste tenhle vypada dobre http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?… , ale zkusenost nemam. Mam radsi kdyz to jede a do zatacky si radeji trochu vic pribrzdim. Oni ty plaste s hrubsim vzorkem zase hur drzi nejen na asfaltu, ale vubec na tvrdsim podkladu, kde se zas ty spunty zvejkaj ;) Rekl bych ze ten drapak ma smysl jen v kamenitem, nebo rozblacenem terenu. Ale uz mlcim, asi vis lip co potrebujes :)))

          0 0
    • Paja  

      NR 2.1 mam vzadu taky, k nemu vepredu Conti Mountainking 2.1, v dratu 610g, pokud se nebojis proriznuti, supersonic verze pod 500g, stejne tak vyse doporucovany Nobby Nic.

      Krom toho mi dopredu prijde zajimavej WTB Wolverine 2.2, vaha vyssi – v kevlaru tesne pod 600g – takze festovnejsi plast co neco vydrzi…

      0 0
    • McBlacky  

      drapák ti pomůže spíš jen při brždění v měkčím terénu, jinak budeš v zatáčkách omezenej zadním který pujde do driftu.

      0 0
      • Misiak  

        drift by som si rad potrenoval :) ako som spominal-obcas mi v predu smykne (pri jazde-naklone v zakrute, nie pri brzdeni) kinetics 2,35, cize but mam fakt nahovno techniku, alebo sa z casu nacas dostanem na hranicu moznosti toho plasta. posudit to neviem, preto by som rad vylucil druhu moznost kupou vhodneho vzorku.

        0 0
    • pavelr  

      Nevíte někdo, jaký je rozdíl mezi drátem a kevlarem, co se týče vzorku a životnosti. Z fotek se mi zdá u kevlarové verze nižší a řidší vzorek. Doteď jsem spokojeně jezdil na drátu 2,0, předtím na 1,85, ale nějaký gram dolů by se hodil. Díky.

      0 0
      • Daf  

        Vzorek je uplne stejnej,  Kevlarove odlehcene plaste mivaji casto i jinou hustsi kostru (TPI) a jinou prilnavejsi a teda mekci smes gumy. Takze se rychleji sjizdi. U nekterych vyrobcu to ale neplati a rozdil je jen v tom provedeni patky, ale myslim ze to neni pripad WTB.

        0 0
      • marapara  

        Jezdil jsem NR drát 2.1 a už bych ho nekoupil. Tolik defektů jsem na žádných pláštích ještě neměl. Stejnou zkušenost se stejným pláštěm má i kamarád.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.