Předchozí vlákno už je dlouhý, zakládám na další rok.
Jak to vidíte na 2022 s novinkami a jejich dostupností?
Jak se dále budou hýbat ceny?
Na co se vyloženě těšíte?
A hoši vole, držte se tématu:)
Předchozí vlákno už je dlouhý, zakládám na další rok.
Jak to vidíte na 2022 s novinkami a jejich dostupností?
Jak se dále budou hýbat ceny?
Na co se vyloženě těšíte?
A hoši vole, držte se tématu:)
Líbí se vám barvičky Trek procaliber 2022?
Nelíbí, ale třeba nazivo to nebude tak nudné.
Strašný.
Už druhým rokem čekám na barvu, která mne osloví. Ačkoliv bych ho fakt už chtěl, vidím to spis na tu rámovou sadu v bílé, nebo ještě počkat další rok …?
: /
Project one ;)
Bílá, k tomu modrá sidka nebo oranžová foxa, to taky není špatný. Bílá má zas výhodu, že se dobře opravuje, nic na tom není vidět a nevybledne.
Tuhle? A nebude to cirkus? (Bílá, černá, červená, modrá.)
Tuhle no
Sorry, já nepochopil, že chceš tu bílou od treku. To by byl cirkus jak hovado.
To nechces, mel jsem dve bila kola a to nejde umyt do cista. Nejlepsi je cernej lesk. Jakykoli mat je zlo a cim svetlejsi barva tim horsi. Nastesti uz neresime eloxy, to bylo taky peklo mit nalesteny.
Mat je hroznej. To bez diskuze.
Mám mat a kolo stále jako nové : ) Snažím se ho lehce očistit každý den a 1×/ týdně pořádně.
Opruz je čistit hliníkové ráfky mat Dt swiss. Ty jsou stokrát horší jak ten karbon rám.
Tak když čistíš kolo každý den…to nedělá snad nikoho.
Mám půl mat a půl lesk a pod tím blátem nevidím rozdíl, tak co řešíte:)
Bílý kolo je za trest.
Nevybledne, zežloutne. Je na to,m vidět každej škrábanec ve ketyrm se drží bordel a zažraná nesmyvatelná špína.
Barva je úplně jedno když kola stejně nebudou
Na nový Giant Anthem.
Na ten se tesim i ja. Par fotek sem na netu nasel a vypada paradne!
Nasdilej. Dik:)
Kdyby to bylo tajný, tak s tím přeci nejeli na světák.
Sakra…zase pozde
Nebyl tu na foru nekdo, kdo pracuje u CZ Cannondalu?
Jak to je s MGO barvou u Scalpela? Mel jsem nejdriv info ze nebude, pak ze bude a ted na ofiko strankach zase neni…
nooski dělá u dovozce…
Cannondale nechceš ani zadarmo, fakt nechceš…
Já bych si zrovna toho Scalpela jako druhý kolo k enduru taky celkem koupil.
Tvoje volba :)
Plne ti duveruju, ze mi to s klukama udrzite provozuschopny :))
Chudák Dad
To bude drahý:)
Jekyl 22?
Scalpel, chci se zas trochu potrapit i horekopcom :)
Hustý! Ale ten nový se zatim jeví celkem dobře.
Kup si epica jako zbytek teamu a nezadelavej si na problemy.
A Brain furt drží? Mně se ta předchozí generace nesere jako jiným, ale stejně už do epica příště asi nepůjdu.
Brainy 2021 jsou spolehlivé, absolutně bez problému. 2018–20 tomu docela pokazily reputaci, starší byly taky bez problému
Tak to rád slyším.
Docela mě mrzí, že ze Santa cruze Blur odstranili virtuál. Kdyby mu uklidili bowdeny (vedení bylo dost hnusný), položili hlavu na 68, a šel by sehnat rám za nějaký ty 3tisice USD, hned bych do něho šel.
Intense sniper:)
Viz muj profil.
A má možnost vedení bowdenu locku tlumiče? Sniper vidím jako jednu možnost. Snad ho při aktualizaci nedojebou jak ten Blur.
Novýho Snipera bych viděl na trhu tak za 2 roky. Bylo to jedno z prvních downcountry kol na trhu.
Tipl bych spíš decentní úpravy, např. dát pryč pressfit a dát tam závity.
Vedení kabelu na lockout jen venkem. Nevím, co a jak jezdíš a jestli ten lock oravdu potrebuješ (vzhledem k tomu, že jezdíš epica, kterýho taky úplně nezavřeš?). Ale tohle je podle mě tak efektivní platforma, že to prostě zamykat není potřeba.
Jinak ještě mě napadá bmc fourstroke (ale ten nechceš), moondraker f podium a zkusil bych ještě možná počkat na novýho anthema. U těchto navíc budeš mít ten lockout.
Epic nemá tvrdý lock, ale zase nehoupe jako otevřený tlumič.
Vždyť píšu, že Sniper je hodně efektivní.
Musíš to umět trochu poladit: ale já jezdím jen na otevřeným tlumiči a v sedě se to na rovině ani nehne. Spousta lidí si v ten moment myslí, že jedu na zavřeným.
Hele, nevím jak to popsat: ale zamykáš to tahem řetězu (šlapáním) a při tom je to pořád aktivní a žehlí to nerovnosti.
A mě jedinej moment, kde se to trochu houpe jsou krátký stojky, kdy jdu ze sedla do pedálů. Nemám ale pocit šlapání do bahna a ztrácení energie. Vlastně takhle mi houpal ve stojkách i epic.
Nenapadá mě, jak jinak ten pocit popsat. Chce to prostě vyzkoušet, zažít a udělat si obrázek sám.
Nechci tě přesvědčovat, jen pro mě není důvod tohle zamykat a jsem rád, že tam nemám kabely navíc.
Hele ze sedla se to houpe hodne, alespomn me :)
Jasne. To i me. Ale ten epic se v tomhle pripade houpal pode mnou uplne stejne.
Teda v momente, kdy braina nemas utazenyho uplne a nechces jezdit prositej jak deka:)
Dá se vůbec intense koupit v Evropě?
Jestli ten rám chceš trochu tužší a obětuješ pár gramů, doporučuju Sniper T s vyztuženou zadní stavbou. Jako pár úpravama XC verzi zlepšili, ale stejně. Bez váhání bych dneska volil T.
Na mejch, ani né 60 kg, to asi není potřeba. Ale T verze se mi líbí víc.
maxxkurzor v ostravě ?
Intense má přímý prodej. Maxcursor to umí objednat taky, ale vzhledem k tomu jaký voser měla kolegyně s řešením reklamace přes ně bych se na ně vysral. Z intensu to šlo jak po másle.
ok, dobré vědět
Jj Intense reklamace jedna báseň.
Jsi castym zakaznikem reklamaci rikas jo?:))
Jo podle mě jsem tam už na nástěnce :)) ale teď už dlouho dobrý! (musim zaklepat)
Tady to řešil kluk přímo s Intensem – nafotil praskliny, řekli mu, ať rám zničí a nafotí zničený a poslali novej.
Samotný rám je asi lepší brát napřímo no. Po změně eu distributora už maxcursor prý levněji rámy neumí. Snad jen pokud chceš skládat tak má smysl brát přes ně spolu s díly. Tak se dostaneš na lepší cenu než za komplet kolo přímo od Intense.
Ale proc by to delali? Polozenejsi kolo uz maji Tallboye, ktery je na vsechno krome zavodeni a lehke turistiky lepsi.
Tak jestli ti přijde 65,5° hlava jako „položenější“. Mně prostě přijde, že v záplavě flex pivotů by to nějaký XC kolo s virtuálem klidně sneslo.
Co jezdim nejakej patek na vyssim zdvihu, tak mi prijde, ze na 100mm XC zdvihu je uplne jedno, jestli tam mas virtual, jednocep nebo ctyrcep… Stejne to ma jen potlumit to nejhorsi.
Zasadni rozdil je v tom, ze na virtualu muzes i na nezamcenem jet docela dobre a na FSR nebo zeropivotu to houpe prilis i v sedle.
Právě to je hlavní důvod, proč bych to chtěl zkusit. Jenže mám obavu, že v tomhle ohledu je Brain na spešlu nejspolehlivější.
Brain je vždycky kompromis. Vybereš si jednu z 5 poloh, kde na jedné straně je „otevřeno, trochu houpe“ a na druhé straně je „skoro zavřeno, skoro nehoupe ale zase až tak nežehlí“
Vzadu uz to dost vychytali a krome toho nejvic utazenyho to bere vyborne. Ve vidli je porad co zlepsit, kdyz to nema rozbit ruce tak to pri jizde ve stoje houpe. Jen na hladkym asfaltu kdyz se tlaci do riditek to zamkne, ale jak za ne zatahnes zas se to rozhoupe.
Alebo ešte nový Ghost Lector FS, bol som ho vyskúšať a ide veľmi dobre a k tomu integrovaná teleskopka.
To nechces. Az se to vysere tak co. Na xc vydrzi teleskop vyrazne min nez na enduru/trailu
Je to eightpins, mala by byť vpohode servisovateľná a na svoju na blatové maratóny davam flexi blatníček z kúska starej duše
blbost, 8pins je jeden z nejspolehlivějších teleskopů na trhu
OEM verze je jiná než ta na přímý prodej. :)
Může být jiná i stejná. Buď lepší dražší verze NGS2 nebo levnější H01. H01 se pak samostatně neprodává. Na kolech se osazují obě, u některých značek dle modelu (na vyšších modelech bývá NGS2, na nižší H01).
I H01 je výborná. V každém případě rám připravený na Eightpins sedlovku bych považoval za velké plus. Takhle by měla vypadat kostrukce teleskopů. Použití klasiky (se sedlovou objímkou) je řešení pro teleskop vlastně dost nevhodné a je to jen přežitek z pevných sedlovek.
Jaký model je u toho Ghostu těžko říct. Popis Eightpins mechanical je opravdu nic neříkající. Jestli tím mechanical myslí mechanickou aretaci v průběhu celého zdvihu, tak by to byla dražší NGS2.
Jo, mechanical je ta dražší, hydraulic ta levnější těžká.
Úplně odvareny nejsem ani z té dražší, měl jsem jich v ruce několik vydrenych a podle eightpinu je to normální. Že prý se vydre každá sedlovka.
Tohle se těžko porovnává dle toho co s tím kdo a jak dlouho jezdi, jak se o to staral. A pro opravdu relevantní srovnání bychom museli mít od mnoha typů sedlovek přesné informace od stovek (nebo více) jezdců.
Dlouhodobou spolehlivost tedy nemohu sám nijak hodnotit (z jednoho funkčního kusu, který používám se nedá dělat závěr žádný).
Co jsem kde pročítal všechny možné zahraniční zdroje informací, tak pár problémů bylo u NGS1, což vše NGS2 verze vyřešila. A u té jsem žádné hromadné problémy na fórech nikde neviděl, což ale nutně nic nedokazuje.
NGS2 je tedy dost drahá, to se musí nechat. H01 je cenově pohoda (kdyby se muselo v ní měnit i něco zásadnějšího, tak to nestojí nijak přehnaně moc. Ale jak píšeš, tak je o něco těžší.
Celá řada konstrukčních výhod je ale jasných a to se mi právě moc líbí:
Jo jako funkčně je to super, integrace v rámu se mi taky líbí. Mít na to připravený rám, tak si ji klidně dám. Jen bych vyřešil jinou páčku, ta jejich mi úplně nesedí.
Teď to nemyslím ofenzivně, ale můžeš prosím k tomuto uvést nějaké jiné zdroje než marketing výrobce? Řešil jsem jestli si udělat radost na LV, ale nic relevantního se mi nepodařilo najít… Díky.
Jakou potřebuješ délku? Jeden 8pin se mi válí doma nový, ten mechanical, tedy ten pro přímý prodej, mám z kola vel M. Když tak SZ
na MK14 pasuje jen první generace 8pins -NGS1
je tam jinak díra dole
Mám NSG-2. Škoda.
Dík za nabídku. Jak David dobře ví mám MK14 a navíc rok spokojenost s 210 OneUp…-)
Zeptej se Peti na jeji CD ;)
Takze nemam menit F-podium za Scalpela??:-) Obcas by se hodily 2 kosiky u delsich trati.. Jako videl jsem pred cca mesicem prdlou zadni stavbu z Trilogy,ale prej to by nevydrzelo nic takovou ranu…
Nedá sa mi nespýtať, čo je tak zlé na cannondale?
To by bylo opravdu na dlouho.
Žádné jiné kola nevržou a nelupou tolik jako Cannondale. A sem tam praskají.
Ja mám čas. Prasknutý C som veru zatial nevidel, v mojom okolí ich na pomerne vysokej úrovni a v serioznom zaťažení jazdí hodne. Od systemsixu po habity. Zvýšené vrzganie alebo akékoľvek iné zvuky som rovnako nespozoroval ani pri jednom. Možno slabá vzorka :)
Osobně jsem měnil asi tak 10 rámů prasklých Scalpelů MY±2018 a 3 letošní prasklá SSixa.
Zdravím, asi patřím do jiné kategorie ale zítra jdu vyzvednout nového trek Domane+LT-červenočerná kombinace pro mne nejhezčí. pro rejpaly ale uvádím, že mám ještě i „normální kolo“ Trek EX8 zakoupen v r.2017 na kterém se snažím drtit i kopce a když to nedávám tak i „tlačím“.
Cyklistice zdár.. nazdar
Koukam, ze Diverge 22 bude na Sram s jednoplackou.
=(
A vůbec to nefunguje. Mají tam silniční řetězovou linku klik na eagle kazetu a na malých pastorcích to vrčí jak traktor.
Asi nemeli v tyhle situaci s covidem shimano?
I kdyz zrovna spesl by mel mit pristup k dilum a sadam…
Mondraker Raze 2022, zdvih 150/130,interni vedeni kabelu s vystupem v hlavovce.
To dava smysl, Foxy je uz moc enduro a toto vypada jako hodne zabavne kolo, konkurence YT Izzo.
Foxy na 2022 je taky prepracovna,pres nejaky bazmek jde menit uhel sedlovky/hlavovky ve dvou polohach
Hlavovka 65º a 64,5º, (64,5º a 64º u verze XR) sedlovy 76º a 75,7º. vnitri vedeni hadic/lanek a prepracovany ram kolem stredu. Nejvyssi dve rady jsou osazeny vidlici/tlumicem Öhlins.
K čemu je ta plácačka připevněná zespodu do sloupku vidlice?
typl bych to na blatník :D
Pijer spis myslel, jaky to ma smysl. Dle meho kravina, kluzaky vidlice to neochrani.
Treba nedali tesneni do loziska hlavka a resi to takto :D
To je ten jejich MIND. Systém který vyhodnocuje nastavení odpružení.
To jsou věci.
To zas bude bude po hospodách u kopce chytrých ajťáků :-D
jj když už budeš happy že máš GRIP nastavenou tak ti kolo řekne: velký špatný.
Nastavení GRIP patrony je pohoda, s GRIP2 už je to horší…
ale jen do té doby než to urveš :)
mě docela překvapuje jak se na kolo začínaj navěšovat ***** drahý nekrytý věci. Chápu to na silnici možná i na lehčí XC, ale když vidím jak jsou trail a EN kola po intenzivnější sezoně omlácený, tak si říkám, že tohle zahodit bude už nesmyslně drahý.
Zvlášť když si vezmu co se začíná stavět i na legál trailech (TT a RS) za překážky, natož jaký vraždy jsou na ilegálech. To už jsou věci, kde chyba je otázkou času u 99% riderů.
Je to tak…
Ty jo hodne pekny.
Nový Giant Trance X 27,5 aneb 27,5 ještě žijí! :-)
btw: vidím i nějaký nový Float X tlumič?
Tradicni kolobeh Giantu. Nejdřív udělají Trance, pak tomu trošku přidají centimetry, nazvou to Trance X, pak zrusej Trance, aby pak nakonec zavedli nové kolo s označením Trance. To same u Anthemu a dalsich.
Myslim proste, ze je to náhrada za obyc Trance ted na par let.
Terra v hliníku:
Včera jsem na to koukal. V té žluté nevypadá špatně, ale 60 za hliník?
To už je naprosto normální…když je to osazeno „sedni a jeď“ komponentama, s neosizenou karbon vidlicí a sedlovkou
Jen by to chtělo i kola aby to za něco stálo…
To tady u těch nemám představu
Já bych dal asi přednost Rose Backroad Al
https://www.rosebikes.com/…1x11-2685547?…
Nebo s 2×11 https://www.rosebikes.com/…x810-2705231?…
Tak zase za ty prachy ma cube cyklokrosku v karbonu mix 105 a ultegra.
https://www.bike-life.cz/…-2022/d41857
Dokonce i takhle :-)
Cube je značka na kterou vždy zapomenu, přitom to vypadá pěkně
Musíš ho ale objednat nejlépe v červenci a nebo doufat, že to někdo naskladnil. Na ČR trhu mají politiku – co neobjednáš, to nebude.
Tento model (58cm)měl být ve 44týd/2021
Aktuální info. 24týd/2022
Jako proč ne, ale každý to má s barvama trochu jinak. Ano, v současnosti nekompromisně platí, že gravel musí být zelený nebo šedý a ještě v matu. Já bych si asi připlatil na tu Terru, kdyby tedy byly :)
No, už se fakt všichni pos.rali. Já teď stavěl na hliníku Diverge za 74.000,– s Apexem! To už mě hlava fakt nebere:(
To jo no. Já kupoval Diverge Carbon 2020 na Apexu za 60k. Vyletělo to fest
Jo dobře už bylo.
Já tohle za 80k, pojezdím rok a prodám to ještě se ziskem:)
Tohle mi taky vyšlo téměř za VOC a pak ho ještě zdražili o dalších 24.000,– ŠmJakou máš velikost? 54?
Starého diverge jsem prodal za tolik za kolik jsem koupil toto. :D
Má to jednu výhodu. Starší kolo člověk prodá za to co ho koupil :)
Uz to je jak s autama
Dobry akorat kdyz chces s jezdenim skoncit:-D Horsi, kdyz potrebujes zase novy.
Koukám že Dartmoor slušně předělal svého Horneta
Na rok 2022…ten rám je teda hrozny zvíře :-)
Raw krása
Chtěl jsem říct, že mi to z náhledu připomíná dětský kolo.
Pak jsem to rozkliknul…
A připomíná mi to dětský kolo i v plným rozlišení :))
Tak to je strašný
Mě se líbí že je raw verze, ale co se týče rámu tak bych to musel vidět naživo…takhle jsem z toho byl normálně v šoku :-D
Z toho bude určitě po letech kultovka… vybočuje :-)
Třeba je to hezký, když to neni nabouraný :D
Krásný jak oči francouzskýho buldočka :-D
Tak pokud se ti líbí i nabouraní psi, tak asi není co řešit;)
Myslel jsem, že nikdo nedokáže vymyslet hnusnější kolo než ghost lector ;)
…je to hnus
Nevidím tam geo, jo a váha narostla to se mi nelíbí.
Změny asi hlavně v geo. Mohli by ho trošku natáhnout a položit hlavu po vzoru trailového brášky.
Z fotky patrná změna hlavy a úchytu tlumiče, zbytek vypadá nezměněné.
Hned mu to sluší víc, když nemá tak nakopnutou tu hlavu.
Jo, je to trošku čistší design…ještě jsem si všiml, že není zalomená levá spodní noha zadní stavby, že bude souměrná s tou řetězovu…
Za ty penize není co resit,ale jen 35ks pro CR a 400ks celkove…
Přemýšlím, že bych to vzal kvůli nějakým dílům. (kazeta, přehazka, řazení)
Za kolik myslíte, že je kolo po částech prodejný?
Rám, kliky, brzdy, záplety, vidlice, cca zbytek?
Kliky 10k
Brzdy 5k
Zaplety 18k
Vidlice 15k
Ram těžko říct…
To je hodne optimisticky
jemne receno…
Tipo dle cyklobazaru (a vlastních zkušeností):
Rám 15.000 – protože dekáč
Kola 19.000 – za tolik jsou na bazaru nová
vidle 17.000 – to samé, já prodávala select za 13 a docela to trvalo…
kliky 8.000 – často se najdou ale levněji
kazeta 7.000 – to samé
řazení + šaltr + nabíječka 12.000
brzdy 10.000 – tady vycházím z teorie, nevím jak dobře půjdou ale prodat…
kotouče 1.000 – to samé, spíš bude těžké najít kupce
Řídítka 1.000
sedlovka 1.000
sedlo 2.000
pláště 1.000 – přesně tyhle sem prodal za 1tis. po půl roce :D
celkem: 94.000
Možná by to šlo udat za víc, hlavně rám. Zase XX1 axs sadu kolega sehnal za 10tis a kliky za 6tis…
Kliky xx1 za 6k ale pro Quark, ne?
Dík oběma za rozpis.
Kašlu na to…:)
To vypadá, že bych v otm měl ty peníze dost dlouho..
Ale jeslti někdo chce koupit ht, tak to smysl dává.
Hlavně dodání 8/2022
XX1 AXS za 10k, kam na to chodíte. :(
Ne sorry, ta sada byla GX. Kliky trochu pomlácený, nic hroznýho ale…
Tak to jo.
https://mtbs.cz/…ie/tech-news#…
Ridley to vzal z gruntu…29×2,1, geo
Stejně tak novej 3T exploro Ultra
https://bikerumor.com/…gravel-bike/
Aero optimalizace pro pneu 55 – 61 mm
Upřesnění..Vroomenovo 3T je na 650b (27,5×2,4)
U 3T není 29 v kurzu
Na té třetí fotce to působí jak fatbike s beranama…
To jo…plus má to 3T masivní trubku
Já takhle jezdil myslím že to bylo minulou zimu…ale potom jsem se vrátil na těch 47–50 mm pneu
a elektrickej
Ten Ridley nevypadá špatně na rozdíl od toho 3T. Ten přechod v zadní stavbu moc pěkně nevypadá a o nějakém aero přínosu asi taky nemůže být řeč. I když u takového kola to je stejně jedno.
edit: Navíc podle těch košíků musí být ta spodní rámovka brutálně široká.
Právě že není…Vroomen na tom ma to 3T založený
To není žádná náhrada mtb a podobně, prostě přizpůsobuje rám tak aby to fungovalo s objemnou pneumatikou…na rychlost, ne do mtb terénu
Je otázka čemu kdo dá přednost, ale zrovna u toho 3T se tomu věnují dost, aby to fungovalo
Jsou na dobrý cestě. Ještě širší řidítka pro lepší ovladatelnost a odpružení pro větší pohodlí.
No co ti na to mám říct…širší řidítka na sotolinu nepotřebuješ a ani poctivé odpružení
Zato objem ano…
Nepotřebuješ… Ale ne všude je šotolina, občas narazíš na lesní cestu nebo lehkej trail, tak se přece nebudeš vracet.
Jasně…proto jsem taky nelenil a předběhl jsem dobu nákupem xc ht :-)
–
Já nevěřím, že ten aero rám má v porovnání k celku ve skutečnosti nějaký reálný přínos. A už vůbec né třeba na šotce s takovýma pláštěma.
Ty to píšeš jak kdyby ta pneumatika nejela…zkus si někdy 38 mm Gravelking SK a 2,3" Fast Trak
Já bych vsadil na FT kdekoliv …možná jen ten hladkej asfalt by byl lepší s Gravelkingama
Na 2.1" Fast Trak na obou kolech jsem objel Trilogy… A dneska je FT dokonce 2.3" gravel guma? :))
Pak se div vtipům, že dnešní gravely jsou XCčka s pevnou vidlí :))
On to spíš myslel tak, že gumy jako FT, TB apod. jsou rychlejší jak většina gravel gum. :)
Je široká aby byla flaška v zákrytu a stejně tak navazovala plynule od přední široké pneumatiky
Jenže ten reálny přínos aero rámu bude na takovém kole v podstatě nulový. To má smysl u silničních kol, kde jsou rychlosti 40km/h a víc u profíku běžné. A i tak né všichni vozí aero rám.
To si můžem leda myslet, ale reálně to vědí v 3T když to testujou…stejně jako jaký je přínos aero kokpitu na bajkách
V 3T testujou především jakej to má přínos na prodeje u obtloustlejch hobbíků :))
Tak pánové…tohle (ukazuje prstem na obtloustlého hobíka) to je naše dojná kráva…
Nejaké nápady?
Co teleskop?Strejda při sjezdu dosáhne do spodního úchopu…
Výborně, píšu si
:-D
Bez legrace, podobná konverzace tam na 99 % proběhla. Na zbylý 1 % proběhne v nejbližších 2 letech.
No a najednou se to buřtovi rozjede čtyřicítkou+ z kopce a je pro něj výhodné i to aero.
Z kopce to nám buřtům jede výborně i bez aera, my potřebujeme jezdit rychleji do kopců.
Aero kokpit na biku? Co jsem si všimnul, tak doba, kdy se skracovaly řidítka na biku na 48 cm, je dávno pryč. Teď každý vozí 720 a víc a i posed se za poslední roky spíš „narovnal“.
https://www.canyon.com/…9101612.html
Myslím tvarem…ne nějaký zkracování :-)
Tak ten aero přínos, navíc na XC biku nemůže nikdo brát vážně. To jsou jen PR kecy. Tady vidím přínos o proti klasice, ten čistý vzhled a možná tuhost, či pohlcování vibrací, ale to jen hádám, bo jsem je nejezdil.
To není vynález reklamní agentury… používá to na závodech třeba Nino
Přínos? Netušim :-) ale je možný že to taky chci :-D
Reklamní agentura není blbá, proto to dali na kolo Schurterovi. Přínos nulovej, ale proti srovnatelnýmu kombu představec + řidítka si můžeš naúčtovat 2× tolik. A navíc hobbíci místo levný výměny představce musí kupovat celý nový kombo :))
Ale vypadá to hezky, na XC si to možná i dám, až doladím posed :))
jednoznacne jsem pro ;)
A jede to aspoň dvakrát líp, že jo :-)
pocitove mozna i 3× :-D
To jsem si myslel…jdu si půjčit od synka z prasátka
Zvlášť z kopce… :-D
nechce se mi to hledat, ale orig. kombo rodla+ predstavec delal nekdo (mcfk???) asi 130g a stalo to tusim okolo 15k Kc. Samotne mcfk rodla (120g) a predslavec (90g) cisla taham z derave stare hlavy, takze se klidne mohu plest
Gemini propus mají myslím 170 g a nic lehčího imho není. Cena 15k+
Top kombinace představec + rodla (extralite, darimo apod.) bude mít váhu podobnou, cenově spíš levnější.
Na fakt lehký kombo budeme muset ještě počkat :D
vim ze nekdo (i kdo) delal sedlo sedlovka cca 130g
Berk ?
Já též. Jsem se na to neměl dívat.
Ten aero přínos je v tom, že na rovince se opřeš o ty zkosené plochy.
Už se někde představily brzdové páky, kdy hadice povedou více k riditkum a tím se dříve schovají? Nebo to mají pořád v šuplíku. Na 23 už to má být na kolech…
Magura má takový koncept vnitřkem řidítek.
Koncept vím. Myslím velcí hráči a reálné díly.
Trickstuff ma paky se spodnim vyvodem s s banjem udelane pro integraci rovnou do riditek
Nový Cannondale Topstone Carbon, jak s pevnou vidlí, tak s Lefty, pobere 700×45c nebo 27.5″ x 2.1″ a k tomu je možnost mít SmartSense.
Ten uz byl u noveho Synapse. A bude toho vic ;-)
A Scalpel v nový barvě přijde kdy? :))
a nova barva ma resit praskani ? :o)
To nechces ;)
Tobe by se na lehci popojizdeni hodil Epic evo
Já chci rychlý do kopce, na popojíždění mám Enduro :))
Epic je aktuálně v rozumný výbavě cenovka 200+, to je na můj očekávanej nájezd zbytečnej luxus.
Sis mel koupit ten Dekac za kilo ;)
Jinak dej tomu 2–3 roky a bude za dve kila srot na gx :/
https://www.specialized.com/…ert/p/175239?…
Tak tohle bych výbavově za dvě kila nazval šrotem :D
u kola za 2 kila bych si predstavoval cely na X01 a ne pulku na GX, zbytek mi prijde fajn.
SIDka by mohla být ULTIMATE, rodla karbonový…
Ale jo, na poměr cena/výkon jsou tu jiné značky
ano, roho sem si nevsiml, tak nejak sem to bral automaticky
Navic za xfusion sracka a ojeb kliky x1 coz je hlinikovej ingot :/ narozdil od x01 ;)
Ten xfusion mi na Enduru funguje 2 roky bez servisu a bez vaklu, za me dobry.
V 34.9 je to snad nesmrtelný.
Co bys dělal na Evu s Ultimate? Tam mi přijde Select+ nejlepší co tam dát.
Minimálně by to vypadalo exklusivneji.
Rozhodně tam není Select+ kvůli funkci, ale kvůli nižší ceně
RaceDay tlumič v trailový vidli bych nechtěl… Dělá se Ultimate bez něj?
On Ultimate bez Race Day je Select+, takže jo, dělá :D
Jen teda snobové musí oželet CNC korunku (která se mi sakra líbí)
Nedělá. Ultimate je s RD tlumičem. A Select+ je pouze OEM vidlice = nový kolo nebo bazar.
Se vším souhlas, že je to ojebaný kolo na komponentech a drahý, souhlas, ale zrovna ta select+ je za mě nejlepší SID.
Pokud ti neva vaha navic no. Ja v primem srovnani mel jen brain vs race day. Shanim select+ sida 120mm tak pak si udelam nazor.
Brain sid funguje az když přestane Brain fungovat. Jinak je to neskutečně tupá vidlice. Kam se hrabe nějaký Recon Silver.
Porad se jeste da.
A zvažoval jsi nějaký kompromis ? Já třeba loni neústupně trval na 2 flaškách, čím jsem si možnosti značně eliminoval už v základu. Následně byl zbytek nejom o ústupcích, nechtěl jsem Fox a mám na kole všechno mrdlací, co může být od Foxu. Mám to jenom na XT, co prej nefunguje. Malá říká, že je kolo růžové (barvu vidím jinak, ale s ženskou i když jenom pětiletou se o barvě dohadovat nebudu) a ještě mám kolo s geometrii na které se jezdit nedá o nedostatečném zdvihu ani nemluvě.
Já bych tu zas nechtěl zasírat novinkový vlákno výběrem mýho kola…
Situace je taková, že mám už nějakej pátek objednanýho Scalpela, protože se mi líbí a Carbon 2 je za rozumnou cenovku výbavou přesně jak bych to stavěl já – karbon kola a XTčko. No a hlavně se mi líbí nová Lefty :). Jen jsem si holt místo dostupnejch barev vybral novou, co měla teprve přijít, a tam jsme už dostupnost pořešili s nooskim v SZ (ještě jednou díky moc :))
Tech 4 V3
⚡
Do poloviny měsíce by měly být skladem v ČR. Už mám objednáno.
Mason Exposure
Zajímavá věcička. Uměl bych si to představit i na MTB. Jen si neumím představit, jak dlouho trvá, než dosáhne požadovaného tlaku :-)
Dle těch dostupných popisů na webech to vypadá na dvě „bombičky“ přichycené na náboj a řízené ventily. Takže použití je limitováno objemem a maximálním možným tlakem těch nádobek na vzduch/plyn (čert ví, co v tom je). Na MTB by objem nádobek musel být pro nějaké opakovanější použítí asi daleko větší.
To je strasnej marketingovej blabol :/
Al to pravě prodává –
Tyhle kecy ma snad kazda vetsi firma.
Spis me zajima, nakolik je to realita nebo nesmysl.
Jasne, ale pokud jako server publikujes to co ti napise dodavatel, at to oznaci jako placenou reklamu. Me fakt nezajima cist x odstavcu uplnych slintu, abych se nedozvedel nic o produktu.
Jo. To souhlas.
Tak zase děláš, jak kdyby na MTBS o komponentech a kolech vznikaly jiné články než tyhle slinty.
Ja uz tam chodim minimalne, tak me to asi vic prekvapuje. Galfer jako znacka je mi sympaticka
Já tam přestal chodit taky už před lety, právě z tohohle důvodu. V podstatě každý článek i tu největší hovadinu vychválí do nebes a polovina článků jsou PR žvásty. Dost podobné bylo i velo, když jsem ho přestal kupovat.
To je těžký no, co jinýho se dá napsat o plechovym kotouči kterej se ještě ani neprodavá. To by mohli dát fotku a tabulku cena/váha.
Otázka zní, proč psát o každý hovadině článek dlouhý asi jako když vyjde nová shimano sada.
kdyz jsi placenej za kazdou normostranu, tak se nebudes okradat :)
Realita je taková, že od Hope a TRP seženeš tlustší kotouče 2,3mm vs 2,05mm (to je pro mě přínos, váha navíc je mi jedno) a Hope i TRP stojí 50% toho, co Galfer :-).
Zrovna jsem to tu řešil s kámošem – který mě nato upozornil. Takže já osobně vezmu TRP :-) … vzal bych Hope, ale nebudu kupovat nové adaptéry ;-) …
Tlustý kotouče ale budou opruz s novejma deskama, na nekterých brzdách, ne?
To 100%
Zatím jsem měl 2mm v Shimanu. Každopádně to mám do Hope brzd, takže těm to určitě vadit nebude.
Jinak samozřejmě dobrá připomínka ;-) … nějaká nekompatibilita se určitě najde :-). Každopádně já klidně ojedu TRP kotouče na 2mm a pak budu přeprodávat jako bezpečný rozměr ;o) … jen se musí najít lidé co budou chtít 223 a 203mm :-).
I sram má tlusté kotouče. Zatím se mi válí v šuplíku.
Záleží kolik, 2,3 je zatím nejvíc, co jsem našel
2 nebo 2,05 tuším. Mám je připravené až se pustím do servisu brzd :-D
Podobný marketingový bláboly jako na shimano – bláto ice tech kotouče.
A to je vozím k plné spokojenosti. A mám na nich tisíce metrů výškových dolů v Alpách
Taky nechapu, kde se ten hejt na ice tech porad bere… Asi jezdej ty lidi pekla co svet nevidel :))
dva xt kousky jsem rozebral i ja s celkem nezajimavym najezdem bez hroceni, a to nejezdim ve srackach…
Uz si to na kolo nedam jinak nez ze serie.
A jaký kotouče jezdíš teda?:)
Sram
Nevydrzi extra dlouho, to je fakt… Ale zase nestoji zadnou raketu a fungujou dobre.
I kdyz otazka ta vydrz, ono u nich to je poznat… Kolik mam sjety aktualni Sram netusim, mozna uz jsou taky daleko pres limit…
Oproti celoocelovym kotoučum vydržej prostě kulový. A pravě že málokdo jezdí takový pekla aby chlazený kotouče nutně potřeboval. Navíc jak se ten IceTech ohne tak je dost těžký je úplně dorovnat protože je to prostě jak plastelína, můžeš to naohejbat jak kráječ na pizzu.
Ale prd. Vydrží to samé jako centerline. Jen jim asi vadí když brzdová pořád.
Ja je nikdy rovnat nemusel… A vozil jsem jich nekolik setu na XC i na EN.
Jeden jsem teda ohnul na totalku, ale to sel pri padu na kamen.
Vozím je už asi 10 let (nebo nevim přesně jak dlouho) na všech svojich kolech a za těch 10 let jsem je nemusel rovnat ani jednou ani jeden kus. Právě proto, že jsou měkčí, tak se srovnají vždy samovolně za jízdy. Tedy pokud to není nějaké velké ohnutí třeba pádem. Pointa je právě vůbec na ně nesahat, i když zrovna vidím nějaké nepatrné ohnutí. Ručním rovnáním to jde opravdu blbě a většinou se to jen zhorší (rovnal jsem zatím jen pár kousků na cizích kolech, kde na to někdo sahal a zbytečně to ohnul, i když na to nebylo potřeba sahat a osvědčilo se mi to rovnat jen přes hadr rukou a nebrat na to rovnák na kotouče, který jsem jinak vždy používal u celoocelových).
Oproti tomu jakýkoliv jiný kotouč, co jsem předtím kdy vozil, tak jsem musel cca 2× ročně rovnat.
Chlazení není vůbec špatné, protože pak nemám problém ani na kole, kde mám jen 180/160 + organiky. A nemusím tak vozit vždy sintry. Organiky mají pro mě příjemnější projev a ne vždy potřebuju, aby to více brzdilo (aktutálně i na éčku vozím organiky, protože tam mám čtyřpístky a 203mm kotouče, sintry jsem tam zkusil a sedí mi to více na organikách, i tak to brzdí až až při mojí váze).
A pak nemají tendence cinkat na asfaltu od vzorku pláště. To bylo u některých celoocelových při přejezdech dost nepříjemné, zvlášť když to náhodou vyšlo právě na rychlost, kterou často přejezdy jezdím.
Přesně tak. Navíc při použití rovnáku na kotouče hrozí u Ice Tech zmačnutí brzdové plochy. Ty ocelové šlupky po stranách extra velký tlak při rovnání nezkousnou a jsou tam potom důlky. Já, když je musím rovnat, tak jedině za vzpěry.
Přečetl jsi mi myšlenky.
Kolem mě to lidí chválí, já je mám jen na xccku
Mám je na silnici, na biku a furt škrtaly od první chvíle. Vzdycky chvilku držej, když je srovnám a pak se zase zkroutěj. Jsou měkký díky té vrstvené konstrukci. Pak už jsem si dělal značku a ony se vždycky zkroutěj na stejném místě. Sram centerline mi tohle nedělá a když ho srovnám, drží srovnanej.
Navíc mi prostě nepřijde, že by icentech brzdily lépe.
Kamarád stavěl silnici na shimanu a říkám mu, vykašli se na Shimano kotouče… nevěřil mi a teď je taky naštvanej. Navíc zas tak levný nejsou. Možná je to tím, že silniční sady a XTR brzdy mají menší mezeru na deskách než ostatní shimana, takže to vadí víc a vás ostatní tenhle bullshit nevysírá.
Problém je právě v tom, že jsi je rovnal a nenechal srovnat samovolně. Ručním rovnáním právě téměř vždy ten problém vznikne, protože při tom se ohnou více než jen to mírné zvlnění někdy při náročnějším brždění.
Brzdit lépe nebrzdí, to je srovnatelné s každým jiným slušným kotoučem. Ale chladí se opravdu dobře.
To je pak těžký, když ta měkká jebka furt škrtá. Taktiku nechat bejt jsem vydržel celkem dlouho a pak to na biku vzdal.
Na silnici na to nesahám a žije si to vlastním životem. Chvíli škrtá, chvíli ne. Sere mě to slušně, ale už neřeším.
Škrtání je ,,mozkový ojeb,, zkus 2mm kotouč na bajk. S bolavým ramenem jsem musel furt brzdit při sjezdu, dost jsem je pálil a necinkají.
Už jsem to tu psal v minulosti. Ice tech kotouč s chladičem se teplem ohýbá k jedné straně. Po delším sjezdu skoro vždy brzdy škrtají a po vychladnutí se srovnájí. To ohýbání teplem ale způsobí, že se časem vysunou nestejnoměrně pístky a po nějakém čase brzdy škrtají i po vychladnutí. Je třeba pak srovnat pístky a je zase nějaký čas klid. S jinými kotouči ten problém nemám.
Jj, mám stejné zkušenosti a když je člověk permanentní brzdič, tak je celkem snadno spálí… :-)
Proto vozím smrt 76 a mám klid…
To nemohu potvrdit, chová se mi to v podstatě úplně opačně.
Souhlasím s první částí, teplem se na chvíli lehce zkroutit mohou a pak si párkrát škrtnou. Ale ne už s tou druhou částí.
Za těch mnoho let, co všechny možný Shimano brzdy s ICE tech kotouči vozím si nemohu vzpomenout ani na jeden případ, kdy jsem šteloval třmen jindy než při výměně desek. A i při té výměně ho nemusím štelovat skoro nikdy.
A chová se mi to vlastně úplně opačně. Když někdy po výměně desek není třmen úplně perfetkně (protože jsem jen vyměnil desky a ani se neobtěžoval to seřizovat), tak po nějakém čase brždění se to naopak dostane do perfektně vystředěné polohy.
Tedy naopak pístky se v průběhu sjíždění desek vysunutí (případně nerovnoměrně) do ideální pozice.
A samozřejmě posuzuju stav na zatíženém kole. U zadního kola se mi i s pevnou osou kotouč vůči třmenu po zatížení malinko pohne. A může se tak stát, že na nezatíženém kole to může už být na hranici škrtání o vnější desku.
Někde jsem četl, ze 203mm má stát 90€ :-D v tyhle ceně bych beztak Koukal úplně jinde :)
90E ? To je kotouc na auto ?
Já bych koukal jinde a za méně. Drahý jsou jen kotouče s unašečem a pokud nemáš CL, tak v nich přestávám vidět funkční smysl, hlavně u malejch 160 a 180.
Vzhledově jsou zajímavé, marketingové bláboly neřeším, ale jestli budou stát 90E, tak to je dobrý úlet… :-D
+1
asi jim ze článku vypadlo, že ke kotoučům máš dostávat zadarmo i destičky do konce životnosti kotouče
Pozor, to je bez DPH. I s nim to vyjde na krásných cca 2650,– :-)
treba je to cena za par :-D
Nn to je cena vcetne certifikatu nejvetsi jitrnice pro kupujiciho.
Za pár myšleno za několik?
Jestli je to cena za pár, tak budiž. 2× HOPE výjde taky za trojku.
A jeden ventilovaný Hope kotouč vyjde dokonce ještě dráž (3100Kč). Ale u toho bych tipl, že bude chladit ještě lépe, než ten Galfer :)
Ke Galferu ale dostaneš samolepku… :-D
Jenže tady je ta cena aspoň vidět, to není proste “obyc” kotouc
Krásný bike, dal bych mu oranžovou foxku a jedem závodit.
Má přijít i model 900 s podobným designem rámu akorát s vyšší výbavou… GX/AXS GX + Crossmax/Reynolds carbon kola…
Kdybych shanel ht, tak bych sel klidne do te race verze s xx1. Dala se sehnat docela lehce.
Jo, jsou pořád skladem. Myslel jsem, že budou všechny velikosti pryč 30 min po spuštění předobjednávky… Ale pořád jich tam je dost.
Ono to není cenově zas tak výhodný, jako limity roky před tím.
Vyhodny to je dost, akorat uz to je ranec penez a lidi za kilo plus chtej spis znacku nez supermarket
Někdo to tady vypisoval… Otázka je, zda chceš mít na kole třeba takový brzdy, který to kolo prodrazujou, ale reálně by tam pasovaly a stačily XT úplně vpohode.
Výhodný to je z hlediska komponent, který nejsou normálně k mání :-)
Ale jak píšeš, někdo ozeli výbavu na úkor lepší znacky rámu.. Když kouknu na Exceed za 97k tuším, tak ten má kromě elektriky všechno. Akorat není dostupný
Pro me je taky dulezite, ze Rockrider ma mit HA 68 a Exceed 69 a hmotnostne by ten ram Race 900 mel byt srovnatelny s SLX verzi, ktera je taky docela draha.
Ten ram je lehkej, ale na svoje jezdeni bych mu neveril… Ale pro pritelkyni na jezdeni kolem vody slouzi dobre :)
K cemu je ti na takovym HT hlavovka 68? U XC fulla to chápu.
Naopak u fulla se geo tolik nemění když jde do sagu předek ale i zadní stavba.....u hardtailu jde jen předek takže 68 statický ti při nasednutí a sagu hodí skoro 70° a s tím se jede.
Otázka stále stejná, k čemu mi to na HT je, asi si to nikdo nebude kupovat primárně na trailové blbnutí, pokud teda není extra oldschool.
Mám na HT 64° a je to bezva. :-)
A je to taky XC karbonová raketa na XX1?
Jasně že neni, ale úhel hlavy ovlivní schopnosti kola fakt hodně, takže pkkud si na tom někdo prostě chce z kooce občas pustit uzdu trochu víc tak ten menší úhel využije.
Mam 140 zdvih a prudký technicky věci se mi na tom jezdí líp než na kámošově kole s vidlicí 160 a hlavou 67.
Viď…já má teď 64,5 a je to opravdu paráda :-D
Aha ..tak když to bereš takhle, tak to si v tomhle rozumět nebudeme…ale chápu tě :-D
Já to naopak beru, že hardtail je zábavnej a s dobrou geo taky pěkně schopnej a není důvod mít špatnou geo jen proto že nemám vzadu tlumič
Nemluvím o HT obecně, ale o tomhle konkrétním – ostrý XC s XX1 a 100 sidem v karbonu.
Moje predstava je, ze to pojede super rychle do kopce (Ve srovnani s 13,5kg Sparkem) a z kopce to pojede na hladkych trailech taky velmi dobre. Predpokladam xc gumy 2,35 nebo 2,4.
A na zavodech to nebude brzda.
Dilema je, jestli dat kola rovnou na bazar. Ta hmotnost pres 1600g se mi moc nelibi, ale zas kdybych ho chtel treba po sezone prodat, pujde to lip v originalnim osazeni.
Na kole co je z kopce docela schopný neni moc dobrý gramařit na výpletech, specialně na tom zadnim ne.
Mas pravdu, vcera jsem byl na kole s klukem co mel 30mm kola okolo 1080g a jezdil z kopce docela ostre. Musim se drzet u zeme :)
Já nevim, mně přijde HT na závodech jako hrozná brzda, hlavně když se jedou nějaký udrncaný polňačky, kořeny a podobný bordel. Ve sjezdu je to skoro jedno, tam by mě s teleskopem nic moc nelimitovalo, krom toho, že zadní kolo dostane větší čoud. Tys býval v technice ale lepší.
Ale silnice mu moc nešla. Vždy, když jel se mnou, tak si rozbil hubu. Viď, jonti? :D
To mas pravdu :D.
Byl jsem hloupy a nesel na fitting. Mi trvalo hodne dlouho zjistit, ze prave dlouhy predstavec 13cm a –17 mi to kolo zklidni, abych mel nizsi teziste a kolo lip ovladal.
ty nejsi měřítko :) se často vyndáš i sám, páč jezdíš fakt hranu. Myšleno, že tam vždycky máš dost % kdy to nemusí vyjít. Což teda je svým způsobem hodně odvážný a na srdíčko.
Tak brzda na úsecích jak popisuješ HT samozřejmě je. A je to o nervy. Typicky koňské cesty. Ale asi se to nedá tak pausalizovat … výhody fulla jsou jasný, ale pro HT je údržba, míň mechaniky, atd. Mít možnost fulla na závody proč ne, ale živit tolik kol bych nechtěl. Full pro jezdce v první polovině výsledkovky ok, ostatní ať si jezdí na čem chtějí a na co mají prostředky/misto atd … sám jezdim HT, o fullu jsem někdy neuvažoval : )
Otázka je kdyby mi někdo nabídl jet etapák, tak to by byla jiná, ale k nám na Moravu na cyklostezky HT stačí : )
Tyhle kola máme doma už třetím rokem na loňské limitce Ltd940 a jsou bezproblémová. Zažily vodu, sůl, bahno… Vše ok.
Ale za 20–22k je prodas a za stejnou cenu si můžeš nechat zaplest kola s váhou 1400g.
1600 je podle me ok. Odolny dobry zaplety stejne budou okolo 1500. Ty ve vaze 1300 vidam na zavodech az moc casto rozstipany…
A kvuli 100 gr bych asi novy zaplety neresil.
Vetsinu vyjizdek koncim flow trailem nebo tezsim rozbitym trailem, kde me soucasne HT bez teleskopu (Spesl Epic HT 2019) velmi omezovalo. Vyhovuje mi kdyz je predni kolo prede mnou a cele kolo je delsi a stabilnejsi.
Ty už nemáš žádného fulla?
To je prave ten problem, ze mam docela schopneho fulla Scott Spark 130/120mm, na kterem jezdim 90% casu. A potom kdyz mam na zavody nebo rychlejsi min terenni jezdeni presednout na old school HT, tak trpim. Taky jsem si az ted uvedomil, ze posledni dve xc kola jsem mel vzit vetsi velikost, XL od treku i speslu mi sedi na 187cm lip.
Vše prodej a kup moderní XC nebo Trail bike. Z kopce schopné jak ten spark a do kopce lehké. Pak už můžeš maximálně měnit jen záplety s trailovým a závodním obutím.
To si asi nechtěl slyšet :)
Já příštím kolem takovou cestou asi půjdu, možná teda budu ještě furt gramařit na 32 vidlici, ale kdybych vážil jako normální člověk a né jako ženská, už si 34/35 vidli koupím dávno.
Výška, hmotnost? : )
60/173
73/183
Ty musíš letět …
Ani ne hele :)
Jen moc neznám problémy s tuhostí komponent a když, tak to musí být extra shit.
taky se časem dopracuju na Top Fuela nebo Epic EVO. Myslím, že Expert je poslední čistě závodní náčiní.
Tak…pri vyberech kola tady porad pul bf krici, jsk jsou dulezity komponenty a ze hlavne cena vykon, takze logicky spesl, treky a cannony nebrat…:)
No i tak jsem prekvapenej, neni to sice deal stoleti…ale v dnesni dobe super cena a jsou skladem. Kdo zvas to ma?:)
Skladem jo, ale dodání v srpnu… Možná
Jasne ale ja to vidim i z druhy strany. Lidi co jsou do shopu uvalit 100–300tkc tak velmi casto komponenty neresi a az prodavac je nasmeruje na to co “potrebuji”. BF je malinky vzorek. Ve finale tady je skutecne aktivnich par nizsich stovek lidi. Z hlediska trhu zanedbatelne
Asi to bude i tou válkou.
https://www.newbike.cz/…m-red/d14320
Nic podobněji vybaveného té limitce z Decathlonu jsem nenašel. Už se na ni těším.
U modelu 900 ma byt trochu jiny ram. Mam to lepsi kolo objednane, ale porad trochu resim, jestli to je dobra volba. XX1 AXS je fajn, ale zbytecne to kolo prodrazuje a kola od Reynoldsu asi budou drzaky, ale taky tezitka. Brzdy neznam,ale nelibi se mi, ze jsou na brzdovku.
Mně to vychází 75 osazení na koloshopu (s XT brzdama) + řidítka, představec, sedlo, sedlovka (10 tis ať nežeru) + záplety – na DT 350 a nextie zapleteš za dvacku něco v klidu. Furt nemám rám a jsem na ceně dekáče.
Kdo chce celé kolo, je to dobré, kdo chce pak prodávat rám, tak se podle mě vyplatí nakoupit někde v německu za lepší ceny než koloshop. Kdo je shánšlivý na „nové“ věci na bazaru, něco doma už má z jiného kola atd., tak se to nevyplatí. A to furt nemluvím o tom, že se to kolo dá postavit rozumněji – bez axs.
Sorry, špatně zařazeno, patří pod jontiho.
Vezmu priblizne ceny z R2, i nedostupne polozky, v EUR
sada XX1 AXS 1600
brzdy a kotouce XT 320
vidle 720
kokpit, sedlovka, sedlo 400
kola a gumy 900
hlavove slozeni 50
v souctu 3990
Plus ram minimalne 1200.
Usetrit by slo jedine kdybych vzal X01, ale stejne to vic nez 500 EUR rozdil nebude.
Tady se o nějakou kalkulaci pokoušeli nějací Španělé: https://esmtb.com/…eam-edition/
Některé věci mají trochu přestřelené, každopádně to beru tak, že minimálně ten rám mám zadarmo.
To asi jo. Ale koupit to a prodat na díly se skoro nevyplatí. Novou věc sundanou z kola prodas tak za 85% ceny z koloshopu.
Nekupuji to na díly.
kde jsou mufny? :O
neboj sou :D
máš pravdu, už jsem dostudoval :)
Už je to starší. Nový Canyon Lux
Sram v patkách asi nevidí budoucnost.
Asi už to došlo tak daleko, že se klasické patky moc kroutí a blbě to řadí :)
Asi jo… Navíc jestli budou chtít přidat teoreticky pastorek, tak se nároky na přesnost zase zvednou. Z těch fotek nedopočítám kolik je tam převodů.
12
Asi je potřeba lámat a ohybat přehazky místo pátek…
Mam obavy že zbytek se začne opičit .
Zákazníci Sramu mají peněz asi dost :) nebo si to nejspíše myslí vedení Sramu :D
Ten kus hazky je vyměnitelný.
Takže patka co nejde srovnat.
Tak furt tu nikdo neříká, že si musíme kupovat každou kravinu co vymyslí.
Jenže ono nakonec lidem nic jiného nezbyde.
no ona ani ta UDH nejde moc rovnat. Ráda takhle praská :D.
Dneska spoustq patek nejde srovnat. Buď se ani neohnou nebo hned rupnou. Včera jsem měl kolo, přehazka na sračku, vyčesaná polovina výpletu a s patkou to ani nehlo.
Pro 12s systemy moc nekde to delat jinak. Jak das mekkou patku tak to za chvili neradi.
To je taky pravda no.
Já letos objevil, že 12s systémy dělá i nějaká japonská značka rybářskejch nástrojů a narozdíl od Sramu jim to funguje :))
I s ohnutou patkou jo?
Zas tak daleko bych nešel… Ale narozdíl od Sramu to solidně řadí aspoň s rovnou :))
Jo jo, akorát praskaj pružinky v páčkách a přehazky maj životnost asi tak 350h ježdění.
Tahle věta je jak vytržená z nějaké místní diskuze o Sram přehazovačkách nižších řad :) možná až na ty pružinky… no je vtipné, jak problematické ty 12s přehazovačky jsou, zvlášť při pohledu na jejich hmotnosti. Ale velrybožrouti to alespoň mají za rozumnou cenu (včetně kazet).
Kazeta z jednoho kusu je překrásný výrobek. Hmotnost je obdivuhodná u X01. Cena je samozřejmě mimo, to souhlasím.
Krásný výrobek to bezesporu je, ve vitrínce vyniká :) na kole je to ale horší… taková kazeta je zbytečně drahá a není o moc lehčí, než kazety nýtované s hliníkovým unašečem. Dělená nýtovaná kazeta navíc umožňuje výměnu pouze nejmenších pastorků, tím se životnost celé kazety značně prodlužuje. 12sp kazety od Shimana takový princip umožňují, kazety od Sramu ne… jen nevím, jak je to dnes s dostupností těch nejmenších pastorků na výměnu. Vím že Sunrace něco mělo, ale už jsem se dlouho nedíval jestli to jde sehnat a za kolik.
Kdo kdy naposledy měnil jen některé pastorky, i když to šlo. Ojeté jsou pak i ty nejlehčí hliníkové pastorky a už se to vůbec nevyplatí řešit.
Nejsou snad v celé Evropě. Mám asi pět kazet kde ten spodek potřebuju nový a prd.
Jsem je kupoval v Německu. Měli skoro všechny.
Kdy? A kde prosím? Já na to koukám snad čtvrt roku.
Tak to je super :)
Možná se začnou dělat ochranné rámy okolo přehazovaček :D
To už tu přeci tak před 30 lety bylo :-)
Ale koukám, že ty si to asi nemůžeš pamatovat :-D
Nepamatuju :) ale koukám že přísloví „všechno už tu bylo“ funguje i zde :D
Prolis na rámu bude nejspíš totožný s prolisem pro UDH. Akorát bude jinak vyřešený závit pro samotnou osu a ten šroub bude muset být delší, aby držel přehazovačku z vnější strany.
Vyměnitelný možná bude, ale vypadá dost složitě a bude drahý. A ačkoli je dost odlehčený, vypadá podstatně pevněji, než současné patky, takže je otázka jestli případnou nehodu přežije zbytek přehazovačky.
To je úplně stejný problém současných patek – třeba ta UDH.
Nemůže to být i tím, že AXS hazky při nárazu uhnou = už teď tam je patka vlastně k ničemu, na ni tlak nebude a je to vlastně „kurvítko“ :)
Tak uhnou. Uhnou kolik je pusti retez na pastorku, ne?
Presne
Uhne všemi směry jo?
Nee, jen do strany jako když řadí na lehčí pastorky.
Ten pokrok, kde se to zastaví…
Takže nejdřív vymyslí univerzální parku, aby pak řekli, že je to stejně slepá vývojová ulička, a vymyslí patku v celku s přehazkou… No paráda. Ten jenom patřičně přitlačit na ceně přehazek!
Buď rád, že na to neudělaj nějakej novej hyperboost rozměr osy:)
Zatím neudělali :))
To předpokládám až v další inovované verzi… :-)))
S tou univerzální patkou jsem byl úplně v klidu, tyhle pokusy už měl syntace a další. Nikdy se to moc nechytlo.
Největší komedie je Boost přední, aby pak udělali step cast a rock shox to okopčil taky.
Myslím, že patka UDH se celkem chytla, většina nových modelů kol to má
UDH patka se prosadila daleko více než jakékoliv jiné pokusy. A přesně to ve Sramu potřebovali protože si tim předem udělali hromady ramů kam ty nové přehazky půjdou dat jako „upgrade“.
Pojištění sportovní výbavy od Kooperativy dává pomalu větší a větší smysl. :D Tohle urvat s XX1 AXS.
Ja to pohosteni zrovna porizoval.
Myslim, ze se vyplati.
Pri mym stesti jsemschopnej ****** hodne:)
Zase to dává větší smysl než jejich „velmi nenápadná“ barvičkama eloxovaná verze pod košík.
By mně zajímalo, kolik to vydrží, když prorazíš plášť někde v bikeparku… Na turistické ježdění to asi bude OK.
Taky mne to hned napadlo, co se stane, když to flákneš v tom místě na placku, jestli to nerupne celé.
Tak zase…
Dozadu to dávat nebudeš. Jen dopředu (teda aspoň já bych to dozadu nedal), tím snad nějaký riziko rozbití pokreješ.
Jaký vliv bude mít ta hmotnost na ventilku na ovládání a rotaci?
Jinak rozhodně lepší, než to inzerovat pod košíkem:)
Garmin 1040
někdo nějaké informace, za jak dlouho po 1040 se má zjevit 840/540?
1.6. Shimano vydalo specifikace pro léta 2022–2023
https://productinfo.shimano.com
Jedna věc co mě zaujala je nová kazeta v 8 sp sadě s rozsahem 11–40 a k tomu odpovídající přehazovačka. Je to zamýšleno do kombinace s klikami 36–22 nebo 46–30.
Ve variantě 36–22 to má rozsah velmi příjemných 595 % a šikovně lehký převod 22/40. Jen poněkud nechápu proč tohle nacpali pouze do 8sp sady.
9spd se teď osazuje hodně málo, možná proto. Na hodně levný kola se dává 3×8, a pak už se to dost tlačí na 2×10 nebo 1×10 Deore. Takže o 9 asi neni moc velký zájem výrobců a tak to neřešili, stejně vůbec nestíhaj vyrábět. Problém s 3×8 při dnešnim trendu 2,3" plášťů i na levných mtb kolech pořešili 2×8 s větší kazetou, navíc je to pro uživatele jednodušší na ovládání. S těma většíma klikama to asi půjde na krosový, městský kola a gravely.
Mně přijde, že už toho mají nějak moc a je v tom bordel… :-)
Je no, ale to se tak nabaluje už docela dlouho. Třeba to 10/11spd Deore postavené z 12spd „technologie“ je lepší než starý „lepší“ 10spd řady.
Neznám ceny pro výrobce, ale přijde mi, že mezi 8 a 9 sp. není až takový rozdíl, takže když bych chtěl něco levnějšího bral bych 9sp. Desítka je minimálně Deore a tam je cenový rozdíl už celkem výrazný.
Bohužel je to stará koncepce double servo se vstupem bowdenu zezadu.
Kazeta má lepší odstupňování než stejný rozsah od Sunrace, Shimano se nebojí lichých počtů zubů na pastorcích.
Shimano bude mit novou radu jednorychlostnich levnych sad CUES.
Bylo by nějaké podrobnější info, případně kdy s tím vylezou?
Sodoma gomora, otevřu nové 53×11 a tam je přes dva listy reklama na Colnago C68, na Dura Ace prosím pěkně. :)
53×11 by se melo hlavne prejmenovat na neco modernejsiho ;) tyhle prevody uz se prakticky nevyrabi
54×11?
Jednoplacka treba ? :-D