Mám krosové kolo, převody jsou LX, kazeta klasika 11–32 zubů (11,12,14,16,18,21,24,28,32) http://www.koloshop.cz/…11–32z..html. Převodníky tak jsou 26–36–48. Osobně mám dojem, že by tam měli bejt spíš převodníky 22–32–44 (tj. každý převodník o 4 chudší), neboť 1) krosové kolo má 28'' kola a hlavně největší převodník tam prakticky skoro nedávám, max. někde v klesání. Snažím se jezdit hodně frekvenčně a zároveň dávám přednost terénu. Když pak chci držet těch ideálních 90 ot./min., tak při převodu velký převodník – 5 kolečko (což je tak nejlehčí použitelný převod v kombinaci s velkým převodníkem), to znamená rychlost někde k 32–35 km/hod. Přijde mi, že takhle by to tedy být nemělo. Vidím to správně?
Potom jsem se chtěl zeptat, kdybych tedy měnil kompletně sadu převodníků, je v nich nějaký rozdíl? Nejsou nějaké různé rozteče apod.? Čili bych si měl pořídit toto:
http://www.koloshop.cz/…evodnik.html
http://www.koloshop.cz/…evodnik.html
http://www.koloshop.cz/…evodnik.html
A ještě poslední dotaz. Jak moc lze křížit řetěz na těch převodech 3×9? Je to nějak definováno třeba výrobcem nebo je to víceméně „pocitová“ záležitost?
Díky za rady.