Zdravím mám Triban RC100 ale s moc těžkýma převodama ( 44 zubů tác a 12–28 vzadu) Bydlím na kopci a je to děs,
nabízí se dvě úpravy
- nový tác ( 38 zubů případně 36 )
- výměna kazety na 14×34
Co je podle vašich zkušeností lepší ? děkuji
Zdravím mám Triban RC100 ale s moc těžkýma převodama ( 44 zubů tác a 12–28 vzadu) Bydlím na kopci a je to děs,
nabízí se dvě úpravy
Co je podle vašich zkušeností lepší ? děkuji
Převod 44–34 je stejný jako 36–28. Otázka je jestli přehazovačka, kterou tam máš pobere těch 34z. Navíc když dáš větší kazetu budeš muset pravděpodobně prodloužit řetěz. Takže cenově nejschůdnější se jeví vyměnit převodník. I když teda nevím, jestli se tam tak malý převodník dá namontovat. Nejideálnější by bylo tam hodit 40z převodník a 11–30 nebo 11–32 kazetu, ale to si asi nechtěl slyšet. Jinak teda 44×28 je celkem přísný převod na to, že se jedná o entry level silničku.
Nebo tady ve vlákně levně koupím, prodám sehnat dvoutác,přesmyk,dualy..
A pak se z toho zacne stavat uplne nesmyslna kasicka, protoze by clovek musel vymenit pul kola.
Tak tam není moc dobrých variant. Převodník se vyměnit nejspíš nedá, takže celé kliky… Možná tam dát dvojtác a doma pod kopcem to přehodit rukama, pokud to má být ultralevné řešení.Nebo staré favoritky měly přesmykač s integrovanou pákou a nebylo pak potřeba někde montovat řadící páčky :-)
Pokud neni prevodnik na pevno s klikama, jde vymenit za mensi, pokud ne, daji se jine kliky na bazaru sehnat okolo tisicovky.
Prehazovacka by take mela zvladnout 34z kazetu.
Vymenil by nejdriv tu kazetu a pokud by to nestacilo, sel bych po klikach…
Převodník má jen 44 zubů k 12 pastorku…to už se moc níž jít nedá.Jako nějaký 38:12 na silnicce už nemůže fungovat
Zalezi co a jak jezdi, znam lidi, co maji obyc kolo, po rovince si to supajdi okolo 20km/h max a kdyz prijde skopec, tak nad 30km/h prestanou slapat…:-)
Je pro ne dulezitejsi v klidu vyjet kopec, nez drtit 40km/h +…
Ale to si musi rict tacudek, co ma pro nej prioritu :-)
Ale souhlas, ze jakakoli vetsi investice do tohoto kola nema uplne smysl…
38 jsem měl ale k 11 pastorku a na 2" pneumatiky…do lesa dobrý, na silnici to bylo sice funkční, nicméně na chvilku, protože se hobluje poslední pastorek.Jezdit čistě silnice nebo převahu, tak teda dost špatný…a to on ma 12 ještě k tomu
No nic…jak píšeš, zvážit si to musí sám :-)
Ty převody co tam má to je dobrá past teda
Celý to kolo je past, má to 7r, takže upgrade na víc rychlostí by znamenal výměnu zadního kola. Na 7r se dá dát akorát 12–32. Kdyby tam dal těch 14–34, tak už by se dost zásadně připravil o rychlé převody, tedy pokud to existuje, jestli si nespletl kazetu a šroubovací vícekolečko
Decathlon by měl udělat facelift a osadit to jako dámský Triban Easy, to už má 8r a řazení normálně na brzdových pákách a je to jen o dvojku dražší.
Řekl bych, že už dávno udělal, protože Triban RC100 už ani v nabídce není. Je tam RC120 a ten má dvojšajbu.
Já to tam vidím stále skladem. RC120 je jinde, ale už je za 15. Pánská obdoba Tribanu Easy prostě chybí.
Máš recht. Já ho hledal mezi sinicema a on to je gravel. O to víc nechápu ty převody.
Podpora chůze a rozmanitosti pohybů asi :-D
Předělat na Tourney 2×7
páky:
https://www.global-sport.cz/…70lixrix-2x7?…
kliky s převodníky 46/30
https://www.axit.cz/…8/204-cerna/?…
nebo 50/34
Dualy vyhozený peníze, stačí dokoupit levou páčku k tomu co tam má.
https://allegro.pl/…-10825553327
A zapomněla si přesmykač
https://www.bike24.com/p2608800.html
Kliky se dají i levněji
https://www.moolbike.cz/…-46-30-175mm
Celkově by to mohlo vyjít kolem tisícovky, to asi dává smysl.
Když už tam nechávat řadící páčky, tak to už rovnou dát na 3×7. 3×7 duály existují, ale u nás je nevedou. Každopádně duály zvednou komfort, a když budou vyhovovat převody, má bezva kolo na opráci.
Dualy můžou bejt fajn, ale za mě cenově na tohle kolo nesmysl.
Děkuji začnu výměnou kazety – nejmenší investice :D
Dej si bacha co probere přehazovačka, tak jednoduché to taky není