• Hauk

    Zdravím všechny. Koupil jsem lehce jete kolo Scott Scale 950 2017 viz. odkaz https://jizdni-kola.heureka.cz/…85:21529500/. Má převod 2×10. Rád bych přešel na 1×11. Má to smysl a v čem je to lepší a kolik taková přestavba stojí? Jezdím terén 50na50. Silnice, lesní cesty, pole. Díky za rady.

    0 0
    • novas752  

      Nemá to smysl, na rychlé jízdy po silnici a zároveň pomalé v terénu do kopce ti nebudou stačit převody nebo to bude blbě odstupňované (budeš hledat ideální převod a řadit furt 1 nahoru 1 dolu).

      Je to lepší v tom že ještě míň padá řetěz, je to lehčí, jednodušší.

      Stojí to podle toho co všechno měníš a za co – nutnost je přehazka, kazeta, řadící páčka a řetěz (nejlevněji se dá Shimano SlX M7000, já bych když už šel do Sram GX). Převodník se dá koupit za 300 z Číny nebo někde tady za víc, nebo celé 1×11 kliky. S kazetou se ještě může vyměnit ořech za XD (dá se pak použít kazeta 10–42, 9–44. Na klasickém HG ořechu je malý pastorek 11 zubů) ale náboj musí umožňovat výměnu ořechu, jinak by se musel měnit celý náboj + přeplést zadní kolo.

      0 0
    • plzakj  

      Pro to, co pises, rozhodne ne. Navic 2×10 shimano je jedna z nejlepsich variant vubec. Retez vydrzi vecnost. Dily na to jsou levny.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Uvezu to, pane Lorenc? A teď?

      Rád bych … a ptáš se po smyslu?

      Na 2×10 38–24 nedám dopustit, velká je na cestování a malá na blbnutí. Přestože dávám malou jen párkrát za týden, jsem rád, že ji tam mám.

      Smysl to má, pokud ničíš velký převodník o kamení, padá Ti řetěz, neumíš řadit, máš výkonnost pod psa – to poslední vlastně ne, tam právě přichází ke slovu ta malá.

      Smysl to má, pokud Ti přijde, že skoky mezi pastorky na kazetě jsou zbytečně malé. Nebo pokud jeden převodník vůbec nepoužíváš.

      Smysl to má, pokud Ti přebývá pár tisíc.

      Ještě jde vyzkoušet mezikrok, dát si tam nw jednopřevodník a zkusit 1×10. Z Číny nebo bazaru za pár šupů.

      0 0
    • Espen  

      Neměl by být základní předpoklad, když něco chci, vědět, proč to chci?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Singlespeed  

      Předělávka na 1×11 smysl nemá. Smysl má neřešit cipoviny a jezdit. Až pohonný systém doslouží, dáš nový (to už ale nebude 1×11, který je už dnes zastaralý)

      0 0
    • atty  

      Smysl to má udělat obráceně – pojezdit na obvyklých trasách a místech a pak se zamyslet, zda něco nevyhovuje a případně co vadí a proč. A pak teprve řešit co a od toho odvodit úpravy nebo výměnu.

      0 0
      • Singlespeed  

        Přesně tak. Měnit jen tak bez dlouhodobějších jízdních zkušeností s kolem je absolutní nesmysl.

        0 0
    • Rychlej turista  

      „Per tam velkou!“

      Pokud dva převodníky vyměníš za jeden, nebudeš se moci touto mou univerzální a trvale platnou radou řídit a stále budeš něco řešit. Jednou nedostatečné převody do kopce, podruhé nedostatečné převody z kopce a potřetí nedostatečné odstupňování mezi převody. A dost pravděpodobně budeš řešit všechny tři problémy behem jednoho švihu. A to se vyplatí :-)

      0 0
    • Pentaroth  

      Ser na to:-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.