• Grepi

    Dobrý den,

    mám takový dotaz našel jsem si slušný ráfek a rád byh ho vyměnil za ten svůj ale ted jsem zjistil že převody (kazeta nebo vícekolečko nejsem si jist) mají nějakou vůli myslím to tak že se hýbou kolem dokola a nejsem si jist jestli se to utáhne pokud by to bylo vícekolečko když bude potřeba pořídím foto

    0 0
    • kubad  

      sorry ja nemluvit řečí tvého kmene

      ale ráfek nemá s,převodama nic společné, ten vyměnit bez ohledu na převody není problém

      0 0
    •  

      Že by měl na kolečku rozbitou volnoběžku?

      0 0
      • kubad  

        nebo nedotaženou kazetu, nebo posranou volnoběžku v ořechu kdo ví

        0 0
        • Prazak0  

          To je v zásadě jedno, k novému ráfku lepší kvality a odpovídající ceny to chce pořídit i podobně kvalitní náboj. Rozhodně ne šroubovací a teprv ne užívaný náboj, co nějak zlobí. Prostě komplet nový kolo, ráfek, náboj, dráty.

          0 0
          • Roxteedy  

            Ty si jasnovidec? Jak si zjistil, ze ma starou nabu a kazetu a jeste sroubovaci? :)

            0 0
            • novas752  

              Vzhledem k tomu, že ani neví, jestli tam má vícekolečko nebo kazetu to asi Dý Tý Swiss, Mevik, Chris Král apod. asi nebude. :)

              0 0
    • scota  

      vůle může být v ořechu, nebo je jenom nedotažená matice kazety, tedy pokud to není staré vícekolečko.

      0 0
      • novas752  

        Tam může být vůle akorát ve volnoběžce, páč samotný vícekolekčko je na náboji většinou tak zarvaný díky šlapání, že jde spíš těžko povolit.

        0 0
    • Prazak0  

      Taky z popisu nechápu, o co konkrétně jde. Ale jinak, k novému ráfku a zejména slušnějšímu to chce pořídit i další komponenty nové. Zvl. když náboj nebo ořech nebo co zlobí, ale i kdyby ne. Komponenty mají určitou životnost. Náboj stojí zhruba stejně jako ráfek, je hloupé dát k pořádnému ráfku starý náboj. To dává smysl jen když by náboj byl nějaký dobrý, z vyšší řady a i použitý by měl šanci ráfek přežít. Zvlášť když si to člověk nezaplétá a necentruje sám, tak práce taky něco stojí. Pochopitelně i nové dráty než nějaké co mají naslouženo a je věší šance, že díky únavě materiálu prasknou, nebo ztratily trošku lesk ap. Jelikož tomu moc nerozumíš, tak to budeš dávat někam zaplést. Ke slušnému ráfku bych dal náboj odpovídající kvality i cenové kategorie i dráty a nechal to zaplést v dobrém servisu, kde odvádí kvalitní práci. Na provedení výpletu dosti záleží.

      0 0
    • Grepi  

      Přidávám foto a každá informace o tomto by mi pomohla

      0 0
      • Grepi  

        Zapoměl bych vůli

        0 0
        • Rychlej turista  

          Asi tam schází kuličky :-)

          0 0
        • Grepi  

          Jo a detail u malého kolečka to ma největší vůli a u největšího už je vůle nulová (a je to vícekolečko nebo kazeta?)

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Takže vícekolečko. Drobná vůle do strany je docela normální. Jak píšu výše problém může být akorát v povolené nebo vysypané volnoběžce ⇒ utáhnout (a před tim rozebrat, vyčistit, namazat; utahuje se to tim vnějšim prstencem s vnitřníma „zubama“), nebo nový vícekolečko (mám pocit okolo 300). Adekvátní ráfek seženeš za podobnou cenu, víc do takového kola nemá smysl investovat.

        0 0
        • Grepi  

          A je to teda bícekolečko? (Pokud ano jde nahradit kazetou?)

          0 0
          • novas752  

            Jo jde, je potřeba nový náboj, takže ve tvém případě celé zadní kolo. A kazeta musí mít stejný počet převodů (jestli vidim dobře, tak 8), jinak by bylo potřeba vyměnit i řadící páčku (změna na 7 nebo 9 rychlostí).

            0 0
        • Vilém  

          Co na tom chces utahovat? Proste at da jinou a je to.

          0 0
          • novas752  

            Tak penezma evidentne rozhazovat moc nechce a kazda koruna dobra. Muze byt jen povolena a vyschla, nebo chybet par kulicek, ale nemusi byt uplne neschopna dalsiho fungovani.

            0 0
            • Grepi  

              Děkuju konečně rozumný člověk co mě chápe jakožto chudého studenta jen ještě prosím o radu jak rozebrat a čím vyčistit a čím namarat a jaké kuličky děkuji

              0 0
              • kubad  

                zase budu hnusný, ale ve finále bude nejlevnější to dát servisákovy který ví co s tím a dá ti to dohromady..

                nebo taky možná nedá a je to vymleté a po smrti

                0 0
            • Vilém  

              A ty kulicky by se vytratily kam? Odparily? Tim vnitrnim mnohohranem rozhodne neutahne nic.

              0 0
              • novas752  

                Muzou byt poskozene. Nebo je vytratil nekdo, kdo to kolo pred deseti lety mozna servisoval.

                0 0
      • Mikikuba  

        No fuj to je hnus:( promiň ale v takovýmhle stavu myslím humusu nemám kolo ani po ultra když jsem jela nonstop v dešti…Doporučuju rozebrat vyčistit a pak něco řešit.

        0 0
        • Grepi  

          Je mi líto ale toto kolo bylo na půdě nejměně 10let takže myslím že to není nejhorší ale to co mám na favoritu momentálně se prostě nedá za jízdy mi výplet lupe jako kdyby se chtěl rozletět takže toto je moje nejlepší volba a jen pro info jak to mám rozepbar? a co vše k tomu bude potřeba?

          0 0
          • novas752  

            lupání ve výpletu si se nezmiňoval, proto chceš měnit ráfek?

            Správnej nástroj na rozebrání vícekolečka (je jich víc druhů), nějakej hadr, rozpouštědlo/čis­tič, nádobu na uhlídání kuliček a jejich očištění a vazelínu + pár novejch kuliček jestli budou potřeba.

            Je tam tušim levej závit – opravte mě, jestli se pletu.

            0 0
            • Prazak0  

              Pokud je mizerný výplet, špatný vícekolečko nebo ořech kazety, tak ať si pořídí nějaký levnější zadní výplet. Jak tu už někdo psal, na kazetu nebo vícekolečko se stejným počtem převodů, případně pak ještě dokoupit řazení. Celý zadní výplet zas tolik nestojí, když bude brát něco levnějšího. Vícekolečko bych nedoporučil rozebírat. Jelikož kolem kola toho moc nezná, tak stejně by to nedal dohromady. Než dávat do servisu, tak možná je lepší pořídit celé nové – zadní kolo plus kazeta nebo vícekolečko. Zas to tolik stát nemusí. Servisní práce má svoji sazbu, levné nejsou. Nechat opravovat v servisu, dosti zaplati a mít něco mizerné kvality, to nemá cenu.

              0 0
            • Grepi  

              Takže nejdříve vyndat náboj (ten šrou či matici asi 17ka) a pak to co je na obrázku? A směr je správný?

              0 0
              • kubad  

                směr je OK

                ale potřebuješ speciální klíč, rozhodně ne tou 17 kou

                0 0
              • novas752  

                Na ten sestihran se nesaha, je to kontramatka konusu na ose naboje a ten se rozebira a serizuje z druhe strany naboje, kde je taky konus a kontra, ale lepsi pristup.

                0 0
          • Mikikuba  

            Jestli to někde rezlo 10 let tak bude podle mě ořech to rozebrat ale uvidíš. Rozhodně se nevyplatí si na to nástroje pořizovat někam to – kde teda budou ochotný…- dej. Já si pořídila stahovák, a vše potřebné až na závody a když to fakt bylo potřeba a měla jeden druh kol. Do tý doby se ani finančně nevyplatí. Kromě toho budou vědět jak na to což ty nevíš.

            0 0
        • plzakj  

          Citlivka :-)

          Btw: z tech fotek je mi taky na bliti :-)

          0 0
          • Grepi  

            Ok hod si kolo na půdu na 10 let (nevím kolik přesně ale 10 mám jistých páč tam žiju takovou dobu) a omlouvám se že nejsem zazobanej jak ty jsem rád že mám řidičák v 17ti a šetřím kde se dá abych měl za rok na auto ale to ty asi nepochopíš hold každej si nežije jako boháč

            0 0
            • Singlespeed  

              Takze desetitisice do auta a nasledne do benzinu sypat budes, ale par korun za opravu kola nedas… Tak se mi zda, ze nam tu jen tak z dlouhe chvile trollis, ze ano…

              0 0
            • plzakj  

              Nejdiv bych to umyl. To nestoji nic. A pak odnesl do servisu. To uz par piv stat bude.

              0 0
    • Mr.Bajk  

      Pokud jsem správně pochopil jak to myslíš, tak by bylo dobré sundat z náboje ořech, pořádně všechno vyčistit, namazat a složit opět dohromady. Ořech může být jen povolený, ale dle stavu kazety bych řekl, že bude demontáž a servis vyžadovat. Ale tím, že koupíš nový náboj a necháš to vyplest komplet nové nic nezkazis. Když už nový ráfek a dráty, tak nový náboj by neměl chybět, tedy aspoň ve tvém případě.

      0 0
      • Prazak0  

        Ano, k novému ráfku určitě nový náboj, zvl. když jsem vidět ty fotky. Seřízení zadního náboje může stát tak 200lč, když koupí nový zadní Alivio, může být za cca 400Kč. Bude v lepší kvalitě než co tam má. Chce-li ušetřit, ať shání už hotová vypletená kola, pochopitelně koukat co tam je za ráfek, náboj i dráty a taky jak kvalitně to je vypletené. Z Koloshopu mi strojní výplet vydržel řadu let, srovnatelný s trvanlivostí s ručně zapleteným kolem ze servisu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.