• Blabas

    Tak můj první založený thread. Prosím o radu. vlastním jednočep rám Spyder á la Sonic od Duratecu. Vozil jsem na něm vzduchový tlumič X-fusion O2 RL, ale už dosloužil. Teď je tam prozatimně Glyde RL. Můj dotaz: Změní se nějak znatelně vlastnosti tlumení, když posunu usazení tlumiče do jiné dírky a tím změním jeho úhel? Pokud ano, jak? Bude třeba nutné tlakovat vzduchový tlumič víc nebo míň? Nejsem technik a teď je to jen rám a máme tu fůru sněhu. Nemám jak sám otestovat a zvědavost mi nedá. Děkuju moc. Beru i dohady.

    0 0
    • ddd - andy  

      Zvysi se zdvih – tipoval bych tak o 2cm. A zacatek pruzeni bude citlivejsi – ale poznat to bude jen hodne malo.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • Blabas  

        To s tím zdvihem jsem zkoušel a ten tlumič se dal přesunout bez hýbnutí s vidlí. Výrobce to ale taky udává jako 80/100.Myslíš, že ta citlivost naroste s pozocí, která je níž? S tim pérem je to tak jako tak totální houpačka. Se vzduchem to bylo mnohem klidnější.

        0 0
        • ddd - andy  

          Vidis jak jsem to trefil :-) Presne tak, nizsi pozice znamena vyssi zdvih a mekci chod. A u toho X-Fusionu na obr. muzes tak akorat otocit pruzinou, aby pruzeni bylo tvrdsi/mekci.

          0 0
          • hanz  

            ten zdvih se nezvýší, jen to hejbne s geoškou trošičku a položí to vidli, potom to celý malinkato změkne. aby se změnil zdvih musela by ta díra bejt na kyvce a to na pomyslný čáře mezi hlavním čepem a stávajícím čepem tlumiče…nad stávající-menší zdvih, pod stávající-vetší zdvih.

            0 0
    • soc  

      Ohledně tlumení nevím, ale ohledně pružení Ti snad poradit můžu. Pokud posuneš tlumič do spodní dírky, budeš mít při stejné síle na zadním kole větší zdvih, tzn. trošku to změkne. Tzn. budeš potřebovat trošku přifouknout.

      0 0
      • Blabas  

        Pak dobře, že jsem vozil tu horní verzi. Potřeboval bych zkllidnění. Nemůžu se odnaučit šlapat pomalu a tak dost ztrácim houpáním. Proto jsem se vrátil k HT. Mám rád ten pocit přenosu síly. Žehllilo to ale velmi slušně

        0 0
        • assassin  

          na tyhle jednocepy je asi dobry mit tlumak s nakym nehoupacim systemem ala propedal… pokud ti vadi ze se houpe… ja jezdim z kopce a je mi to celkem sumak ze se mi pak nahoru houpe…

          0 0
          • Blabas  

            jezdim k smrti rád do kopce a technickýho obzvlášť. Rád se s tim porvu. Ocenil jsem lepší kopírování, přilnutí, neodskakování, ale to houpání mi ubíralo. Propedal by bodnul, to je jasný. dík

            0 0
    • coffield  

      To jo, jak píše assassin, pokud u jednočepu docílíš přihuštěním, že se nebude houpat, jde to na úkor citlivosti. Já vozím jednočep 110mm a kvůli tomu jsem právě X-Fusion O2 RL prodal. V LO byl prostě ZAMČENÝ se vším všudy a v open se houpal. Teď je tam Manitou Swinger s negativkou, subjektivně to žehlí podobně, ale nehoupe. Zvlášť se to pozná, když člověk šlape sílou – pak se ani nehne.

      0 0
      • coffield  

        …z čehož plyne :-) že když ho dáš do spodního oka, zvýší se zdvih, ale pokud máš na jednočep špatný tlumič, špatná situace se tím nějak moc nezhorší. Pokud je tam nějaký s negativní (vzduchovou) pružinou, stačí jej více natlakovat.

        0 0
        • mar_tin1  

          s akou negativkou? spv nemá s negativkou nič spoločné. ak si dobre spomínam, tak swinger má negativku elastomerovú. ale negatívka je v tomto prípade úplne nepodstatná. to, o čom píšeš je skôr kompresný útlm nastaviteľný práve tlakom vzduchu. aj iné tlmiče riešia pohupovanie práve kompresným útlmom (propedal pri foxe alebo motioncontrol pri rockshox…)

          0 0
    • hanz  

      nechci tady pokazit všem iluze ale tím že přesuneš tlumič do druhé díry na rámu se nestane se zdvihem vůbec nic, zustane stejnej…ale bude to mít vliv na pruběh pružení. na začátku to bude měkčí a konec chodu bude taky měkčí myslím…takle z obrázku to nejde dobře poznat jestli se tlumič vůči čepu dostává do praveho uhlu(tehdy je nejtvrdší) takže se stejným tlumičem se to bude houpat ještě víc.

      0 0
    • mildauf  

      Zdvih zůstane stejný,protože poměr pák na kyvce se nemění.Změní se pouze poloha tlumiče vůči kyvce a mírně se tím zvýší progresivita ke konci zdvihu.

      0 0
      • Blabas  

        Zdvih se nemění, to jsem zjistil tak, že jsem přesunul tlumič absolutně bez pohybu vidlí.

        0 0
        • Blabas  

          Tak děkuju za názory. Ztím pro mě závěr: nemá smysl se tím moc zabývat. Má smysle začít házet do prasátka na novej tlumič. Váhám mezi RS MC3,3 a Marz. Roco R. Oba pozitivní i negativní ohlasy tak na půl, tak ještě budu dumat.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.